خودروهای چینی

Aiways U7 ion، مینی ون هوشمند و دوستدار خانواده

شرکت چینی Aiways از یک خودروی کانسپت الکتریکی و کاملاً جدید در شانگهای رونمایی کرد. این خودرو که U7 ion نام دارد قدم‌های شاسی‌بلند آماده‌ی تولید U5 که در نمایشگاه ژنو حاضر بود را دنبال کرده است.


U7 ion از ایده‌ی FRM شرکت که مخفف حمل‌ونقل خانوادگی و جادار است برخوردار بوده و همچنین ایده‌ی فضای چهارم کابین را به نمایش می‌گذارد. طبق این ایده و مفهوم، خودرو جایگاهی ویژه در زندگی مدرن اما شلوغ کنونی دارد و ارتباطی بی‌وقفه ایجاد کرده و تکنولوژی هوش مصنوعی را به نمایش می‌گذارد.


این کانسپت با ربات یکپارچه‌ی خودآموزی عرضه می‌شود که در واقع داخل کابین حرکت کرده و سرنشینان را بررسی می‌کند. به لطف وجود ۱۲ صفحه‌نمایش از جمله صفحه‌نمایش هوشمند داشبورد که در فرمان ادغام شده و همچنین صفحه‌نمایش کنسول، کابینی کاملاً متمایز و برجسته را مشاهده می‌کنیم.


ساموئل فو رئیس شرکت Aiways می‌گوید:

حضور ما در نمایشگاه شانگهای نشان‌دهنده‌ی حرکت و اهداف ما برای حضور جدی در سراسر جهان می‌باشد. درحالی‌که تنها چند ماه تا عرضه‌ی U5 در اروپا باقی مانده، کانسپت U7 ion پیش‌نمایشی از خودروی جذاب بعدی در سبد محصولات ما می‌باشد. شما در تمامی محصولات ما می‌توانید تجربه‌ی رانندگی لذت بخشی را مشاهده کنید.


خب به ربات خودآموز بازگردیم که بر روی یک ریل در سقف نصب شده و به‌صورت خودکار می‌تواند در کابین حرکت کند و ارتباطی هوشمند با افراد برقرار کند؛ اما کنسول هوشمند خودرو نیز دارای صفحه لمسی، میز، یخچال، تهویه هوا و نگه‌دارنده‌های فنجان می‌باشد. سرنشینان می‌توانند این کنسول را در کابین حرکت دهند.


درب‌های عقب نیز به گونه‌ای طراحی شده‌اند که ورود و خروج به کابین را تا حد ممکن آسان می‌سازند. سرنشینان خودرو شاهد صندلی خوشامدگویی خواهند بود که به طرف آن‌ها می‌چرخد. U7 ion همچنین با نورپردازی‌ای عرضه شده که به‌صورت خودکار رنگ‌ها را تغییر می‌دهد.


علیرغم استایل مینی مالیستی، این کانسپت ظاهر برجسته‌ی شاسی‌بلند را با فضای کابین مینی ون‌ها ترکیب کرده است. در طراحی خودرو از U5 الهام گرفته شده و نمای جلوی ماسک استایل و چراغ‌های L شکل از ویژگی‌های آن هستند. خط شانه‌ی متمایز، رینگ‌های بزرگ، دوربین‌های دید عقب و جانبی، دستگیره‌های درب مخفی و… از جمله ویژگی‌های طراحی این کانسپت می‌باشند.


نهایتاً باید گفت این خودرو می‌تواند از چراغ‌های جلوی خود برای تاباندن تصاویر روی جاده استفاده کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    چین بیشتر از ۱۸ درصد جمعیت دنیا رو داره؛ حدودا ۱۷ برابر آلمان، ۱۱ برابر ژاپن، ۲۷ برابر کره، ۲۳ برابر ایتالیا، ۲۵ برابر انگلیس و بیش از ۴ برابر آمریکا؛ کاملا طبیعیه که با وجود این تعداد جمعیت و سرمایه‌گذاری‌های بسیاری که می‌کنن، چندین برابر جاهای دیگه خودروساز، اونم از نوع با استعدادش داشته باشه، خودروسازهایی که حتی خیلی از مردم چین هم از وجودشون تو کشورشون بی اطلاع هستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پارسا

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (139 ديدگاه)

      دقیقاً
      میدونم قبولش برامون شاید سخت باشه ، ولی به نظر من اینجوری که دنیا داره پیش میره ، چین در آینده‌ی نزدیک از غولای صنعت خودروسازی حساب میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Abbas

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    با اینکه هنوزم با دوست داشتن چینی ها کلی فاصله دارم ولی باید اقرار کنم سرعت پیشرفتشون فوق العاده زیاده و حتی ممکنه به غول خودروسازی دنیا هم تبدیل بشن و ماهم همچنان در حال عقب گردیم و صد رحمت به درجا زدن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا