خودروهای چینی

نقد و بررسی خودروی گریت وال ولکس سی30

دیوار بزرگ! ترجمه‌ای تحت‌اللفظی از گریت‌وال، هفتمین خودروساز بزرگ سرزمین اژدها! خودروسازی که گرچه نتوانسته در کشورمان جایگاه خوبی نسبت به هم‌وطنانش پیدا کند اما الحق والانصاف کیفیتی درخور توجه دارد. این خودروساز فعالیت خود را در سال ۱۹۸۴ آغاز کرد و اکنون از صادرکنندگان بزرگ خودروسازی چین محسوب می‌شود.

Great Wall Voleex C30
Great Wall Voleex C30
کپی‌برداری؛ انگی که به همهٔ خودروسازان چینی زده می‌شود و همه سعی دارند که این مسئله را به‌عنوان نقطه ضعف خودروسازان چین مطرح کنند. و از سوی دیگر چینی‌ها نیز رفته‌رفته از تقلید فاصله گرفته و حتی در برخی شرکت‌ها همانند جیلی دارای هویت و زبان طراحی نسبی شده‌اند.

Great Wall Voleex C30
گریت وال تاکنون چهار بار محکوم به پرداخت جریمه به شرکت‌های تویوتا-نیسان و فیات شده که این مسئله خود ۲ جنبه دارد:
اول اینکه چه شرکت حقیری است که کپی‌برداری می‌کند!
اما نکته دوم که اتفاقاً مهم‌تر هم هست این است که وقتی محکوم به پرداخت جریمه شده یعنی شبیه‌سازی مدل‌های کمپانی‌های بزرگ توسط گریت وال احراز شده پس یعنی شما می‌توانید یک تویوتا داشته باشید با قیمتی کمتر و تنها با برندی ضعیف‌تر! یا مثلاً فیات با برند چینی برانید!
اتفاقی که در مورد کمپانی‌های سامسونگ و اپل هم افتاد! و بعد از محکوم شدن سامسونگ به کپی‌برداری فروشش بیشتر شد!

Great Wall Voleex C30
Great Wall Voleex C30
بگذریم. مقدمه ای کوتاه از این کمپانی را شرح دادیم تا برسیم به نقد خودروی گریت وال ولکس؛
خودرویی که هیچ‌گاه به شهرت برادر ناتنی‌اش یعنی جک جی ۵ نرسید اما این عدم موفقیتش در بازار هیچ چیز از ارزش‌هایش کم نمی‌کند!
در این مقاله قصد دارم تا تجربه رانندگی و تست این خودرو را در اختیارتان بگذارم؛

خب ابتدا طراحی، فارغ از اینکه زیبایی یک امر سلیقه ایست اما اصولی دارد. ولکس از نمای جانبی نمایی ساده و به‌اصطلاح محافظه‌کارانه ای دارد که البته موجب می‌شود که به این زودی‌ها خسته‌کننده نشود. یک خط از چراغ عقب کشیده شده که تا گلگیر جلو ادامه یافته و در قسمت پایین درها هم یک خط به‌موازات خط بالا کشیده شده که تا چرخ جلو حرکت کرده. اما سایز بزرگ درها باعث شده که حس بهتری به بیننده القا شود درحالی‌که هیچ‌گونه هیجانی در آن دیده نمی‌شود. در نمای جانبی نکته ای که عموماً در خودروهای چینی به چشم می‌آید و حسابی هم توی ذوق می‌زند سایز کوچک رینگ و لاستیک است. البته کم‌کم داریم به این اتفاق عادت می‌کنیم اما همین مسئله می‌تواند تأثیر بسزایی در زیبایی داشته باشد فارغ از مسائل فنی از قبیل هندلینگ و سواری و…

گریت وال ولکس C30
گریت وال ولکس C30
در نمای جلویی خودرو اوضاع بهتر می‌شود. چراغ‌های بیضی‌شکل که ما را به یاد کلاس بی مرسدس بنز می‌اندازد در دو طرف جلوپنجره با خطوط افقی قرار دارند که روکش کرومی آن کمک شایانی به زیبایی جلوی خودرو کرده است. در سپر جلو هم دو مه شکن گرد در فضای ذوزنقه ای شکل قرار گرفته که اگرچه به‌تنهایی شکیل است اما همخوانی با فرم چراغ‌ها ندارد.

Great Wall Voleex C30
و اما نمای عقب! کپی غیراصولی و غیرحرفه‌ای از کیا اپتیما ۲۰۱۰! لبه‌های تیز و عرض زیاد چراغ که موجب پهن شدن آن شده همه و همه سعی داشته تا نمای عقب ولکس را از محکوم شدن به کپی‌برداری از اپتیما تبرئه کند. اما به نظر می‌رسد موفق نشده‌اند!

از بخش ظاهری بگذریم…

ریموت کنترل خودرو را برداشته و به سمت خودرو می‌رویم. ایموبلایزر سایلنت است؟!! متوجه شدیم که نه؛ کلاً صدا ندارد! پس زین پس بجای واژه غریب و نامأنوس ایموبلایزر در ولکس از قفل مرکزی با برد بلند استفاده می‌کنیم! این مسئله نقطه‌ضعفی بس عجیب بود. بگذریم.

وارد خودرو شدیم طراحی داشبورد کاملاً هماهنگ و منظم بود. همه چیز سر جای خود. صفحه کیلومتر متشکل از ۲ دایره که ما را به یاد پیکان اونجر می‌انداخت! فرمان سه شاخه با کلید کنترل سیستم صوتی و دور فرمان چرمی کیفیت خوبی داشت هرچند که پیش‌بینی می‌شود که قسمت نقره‌ای‌رنگ فرمان رنگش برود!(همانند تویوتا کمری)

سیستم صوتی متشکل از شش بلندگو کیفیت مطلوبی داشت و کاملاً راضی‌کننده بود. این در حالی است که ما در زمانه ای هستیم که حتی در خودروهای صفر همان ضبط بی‌کیفیتش را هم از ما دریغ می‌کنند!

در قسمت بالای سیستم صوتی محفظه ای بود برای نگهداری هیچ جیز! درواقع بلااستفاده بود که البته کاشف به عمل آمد محل قرارگیری نویگیشن خودروست که شرکت راین خودرو با مبلغ ۱.۵ میلیون تومان اقدام به نصب آن می‌کند. این یعنی شما نمی‌دانید که می‌توانید شخصاً با هفتصد هزار تومان یکی از باکیفیت‌ترین نویگیشن ها را روی ماشینتان نصب کنید!!

ترکیب رنگ داشبورد چشم‌نواز بود اما در کیفیت رنگ قسمت‌های مختلف داشبورد کاملاً دو دل بودیم (همانند فرمان) به نحوی که همه ما انتظار آن را داشتیم که رنگ قسمت‌های نقره ای رنگش برود. کیفیت مواد بکار رفته در داشبورد کاملاً متوسط بود. یعنی از پراید بهتر بود ولی به پژو ۴۰۵ های سابق (!) نمی‌رسید. اما کیفیت مونتاژ مناسب بود و به نظر بعید بود که به این زودی‌ها به سر و صدا بیفتد. بهر حال پرستوی آبی ارگ پیش از این تجربه مونتاژ هیوندای ورنا و آوانته معروف را داشته که حسابی موفق بوده‌اند.

صندلی‌ها راحت بودند و کیفیت روکش چرمی آن قابل قبول بود. خصوصاً در مقایسه با جک جی ۵. فضای پا و سر برای سرنشینان جلو و عقب کاملاً مناسب بود و از این حیث خودرویی مناسب برای خانواده‌هاست. خاصه اینکه صندوق عقبی با گنجایش ۵۱۰ لیتر دارد.

یک سانروف ساده هم روی این خودرو نصب است که برای این بازه قیمتی در ایران آپشن فوق‌العاده‌ای است!

سوییچ را چرخانده و استارت می‌زنیم. نکتهٔ جالب این بود که تا پای شما روی کلاچ نباشد خودرو استارت نمی‌خورد. موتور ۱.۵ لیتری آن به حجم دقیق ۱۴۹۷ سی‌سی و حداکثر قدرت ۱۰۴ اسب‌بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۱۳۸ نیوتون متر در ۴۲۰۰ دور در دقیقه بدون لرزش روشن شد. موتور کاملاً نرم و بی‌صدا کار می‌کرد و عایق‌بندی اتاق هم مناسب به نظر می‌رسید. عملکرد گیربکس بسیار نرم و روان بود و ما خیلی زود با آن دوست شدیم!

در شروع حرکت خودرو کمی کند عمل کرد و به نظرمان آمد که این اتاق برای این موتور زیادی سنگین است. اما شتاب ثانویه راضی‌کننده بود و فهمیدیم که عدد ۱۱.۳ ثانیه برای ۰-۱۰۰ این خودرو طبق اعلام سازنده پر بیراه نبوده. مصرف خودرو بسیار کم بود و ما برای هر ۱۰۰ کیلومتر به عدد ۷ لیتر در شهر رسیدیم.

voleex c30 dashboard
voleex c30 dashboard
کشش دنده ۳ مناسب و سرعت‌گیری خودرو سریع (در حد خودش و با توجه به کلاس خودرو و رقبا) بود. در دورهای بالا صدای موتور اندکی به گوش می‌رسید که آزاردهنده نبود. سیستم ترمز خودرو عملکرد مناسبی داشت اما بی‌نظیر نبود. به طوری که برای ایستادن کامل خودرو از سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، ۳۶ متر مسیر را پیمودیم. اما با همین حال هم از بسیاری از هم‌رده‌های ایرانی‌اش قدرتمندتر بود. ای‌بی‌اس و ای‌بی‌دی کاملاً به وظایف خود آشنا بودند و حضورشان محسوس بود. هندلینگ خودرو با توجه به ابعاد خودرو معمولی بود و به‌هیچ‌وجه نمی‌توان برچسب خیلی خوب را روی آن چسباند. اما فرمان همانند دیگر چینی‌ها بسیار نرم و روان عمل می‌کرد که این گزینه می‌تواند امتیازی مثبت برای رانندگی در شهر باشد. در شتاب گیری خودرو، ما چند بار این کار را کردیم و به میانگین ۱۲.۵ ثانیه برای حرکت از سکون رسیدیم که با توجه به ارتفاع تهران از سطح دریا عددی معقول و قابل قبول است. سیستم تهویه مطبوع خودرو به‌صورت اتوماتیک کنترل می‌شود اما خبری از تهویه دوگانه یا اکسیژن ساز در آن نبود!

Great Wall Voleex C30
امکانات رفاهی در سطح متوسطی است و برای این بازه قیمتی مناسب است. خدمات پس از فروش به گفته عاملان فروش در سطح نمایندگی‌های خودروسازان راین و آسان موتور (هیوندای) انجام می‌پذیرد که در این صورت با توجه به شعب متعدد این شرکت‌ها می‌توان روی خدمات مناسب آن حساب کرد.

Great Wall Voleex C30
در نهایت می‌رسیم به جمع‌بندی. نکته مهم در خرید هر وسیله‌ای این است که شما آن چیزی را بخرید که خودتان دوست دارید. البته با نیم‌نگاهی به تجربه دیگران. چون در ایران تجربه با آن چیزی که روی کاغذ است زمین تا آسمان متفاوت است!

Great Wall Voleex C30 seat
Great Wall Voleex C30
گریت‌وال ولکس خودرویی با طراحی خوب و عملکرد فنی مناسب است که مناسب برای خانواده‌های کم‌جمعیت است. خودرویی کم استهلاک و کم‌مصرف که می‌تواند در درازمدت همراهتان باشد.

ولکس C30 سدان
ولکس C30 سدان
پس اگر با چینی بودنش مشکلی ندارید و طراحی آن را می‌پسندید ولکس برای کارهای روزمره با توجه به مصرف کم و همین‌طور برای سفر با توجه به ابعاد و حجم صندوق عقب گزینه مناسبی است.

ولکس C30 سدان
ولکس C30 سدان
GREATWALL VOLEEX C30

۱۴۹۷ سی‌سی حجم موتور GW4G15 نوع موتور
۱۶ تعداد سوپاپ ۶۰۰۰/۱۰۴ قدرت موتور (اسب‌بخار/دور در دقیقه)
۶.۹ (در شرایط استاندارد) مصرف سوخت ترکیبی (لیتر) ۱/۱:۱۰.۵ نسبت تراکم
۴۰ لیتر حجم مخزن سوخت ۴۲۰۰/۱۳۸ حداکثر گشتاور (نیوتون متر/دور در دقیقه)
۴۴۵۲ میلی‌متر طول خودرو انژکتوری چندنقطه‌ای سیستم سوخت‌رسانی
۱۷۰۵ میلی‌متر عرض خودرو ۵ دنده معمولی سیستم انتقال قدرت
۱۴۸۰ میلی‌متر ارتفاع خودرو ۵۱۰ لیتر حجم صندوق عقب
۶۵/۱۸۵R15 مشخصات تایر

نویسنده: محمدحسین م.
دانشجوی مهندسی متالورژی دانشگاه علم و صنعت

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۹۰ دیدگاه‌ها

  1. Reza

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    این خودرو از خیلی از هم قیمت های خودش مثل جک جی ۵ ،لیفانx50 برلیانس بهتر است لطفا سری به خدمات پس از فروش این خودرو و خودروهای بالا بزنید متوجه خواهید شد خرابی کدوم خودرو بیشتراست

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. امید

      ۲ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      دوستان من تا حالا ماشین خارجی نداشتم ولی الان یه ولکس ۹۲ دارم واقعا از سمند متور ملی .ریو. پراید که داشتم دوتا سر گردن بالا تر است .دیروز از مسافرت اومدم ازیزد باهاش رفتنم مشهد استارا اردبیل وبر گشتم یزد تقریبا ۴۰۰۰ کیلومتر واقعلا لذت بردم هم سفریمم ال ۹۰ داشت از هر دو باک پر کردیم بعد از ۴۶۵ کیلومتر رانندگی با سرعت ۱۲۰ تا بدون کولر من ۳۰ لیتر بنزین زدم پر شد ال نود ۳۳.۸ زد .اگه با دور متور بالای ۳.۵ تو گردنه رانندگی کنید ال۹۰ هم نمیتونه بگیردش . که واقعا حال کردم .تعادل بالا (نصبت به ماشینای که اسم بردم) کم صدا و خستگی کم واقعا دمش گرم من که حال گردم

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۱۲ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        ماشالله بچه یزد

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. مجید

        ۲۷ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (1 ديدگاه)

        سلام داداش منم قصد خریدشادارم،،، میخوام ببینم قطعات ووسایلاش گیر میاد تو یزد؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. rad

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام من میخوام ولکس دنده اتومات ثبت نام کنم اگر کسی تجربه خریدش راداره لطفا مرا راهنمایی کنه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ho3ein taji

      ۲ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ماشینش عالیه حرف نداره

      موافقم 2
      مخالفم 0
  3. امیر

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با عرض سلام و احترام
    بنده اردیبهشت ماه 94 این خودرو رو خریدم و تا کنون 48000 کیلومتر باش رانندگی کردم، خودروهای قبلی پراید 131 مدل اردیبهشت 92، 405 بنزینی مدل اسفند 92 و سمند ef7 مدل شهریور 93بوده. از حق نگذریم ولکس واقعا ماشین خوبیه هم از لحاظ تعادل و نرمی و هم از لحاظ سرعت (در خودروهای هم کلاس خود). تجربه رانندگی در اتوبان اصفهان- تهران با سرعت 200 کیلومتر باش داشتم و همچنین تجربه رانندگی در پیچ و خم گردنه های اصفهان – خوزستان و مسیر کویری اصفهان بندرعباس از محور یزد و نایین هم باش داشتم. از لحاظ فنی تاکنون هیچ مشکلی نداشته و رضایت کامل از این خودرو را دارم. تنها ایراد بنظر بنده عدم وجود خدمات پس از فروش این خودرو هست که در سطح کشور واقعا کم هستش.
    پیشنهاد می دهم اگر شخصی قصد خرید خودرو زیر مبلغ 100 میلیون دارد این خودرو را انتخاب نماید.
    پیشنهاد دیگر به دارندگان خودرو در صورت تمایل:
    نصب سینی زیرموتور واقعا نیازه، تعویض لاستیک های خودرو به سایز 205 ترجیحا کومهو که واقعا نرمه، نصب مانیتور خودرو ، پایین سپر عقب (به فاصله دو چراغ جاسازی شده در سپر) رنگ مشکی زده شود و در انتهای عرائضم پیشنهاد می گردد بجای چراغ مه شکن ها از چراغ زنون استفاده شود.
    از لحاظ ظاهری بسیار زیبا می شود و حدوداً 2 میلیون هزینش میشه که ارزشش رو داره.
    با تشکر از شما
    تندرست و پیروز باشید

    موافقم 3
    مخالفم 0
  4. جمشید

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه نظر و یه سوال
    من سه ماهه ولیکس دارم .قبلاً مگان 2000داشتم .بی تعصب عرض کنم در مجموع از امکانات و قیمت و. … به نظرم ولیکس چیزی از مگان کم نداره و به قیمتش میرزه ولی مگان بیخودی گرونه . و اگر الان بخوام به کسی راهنمایی یدم که یکی از این دوتا را بخره بهش ولیکس را پیشنهاد میدم .
    سوالم اینه که روی ولیکس و اصولا ماشینهای سانروف دار میشه باربند نصب کرد یا نه؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. SIRVAN

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (217 ديدگاه)

      شما توی همه سایت ها راه افتادی اینو با مگان ! مقایسه میکنی میگی این بهتره !
      درسته مگان خیلی الکی گرونه ولی این ماشین هم به نسبت امکاناتش (!) مثل همه ماشین هایی که توی ایران هست گرونه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. hamzeh

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11 ديدگاه)

      سلام شما میتونید از این نوع باربندهای اسپرت که مال 206 یا ال90 که کلا میخوابه روی سقف بخرید و نصب کنید البته قبلش حتما تست کن بعد بخر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. رضا

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من به قصد خرید برای برادرم سوار این ماشین شدم و باهاش رانندگی کردم. حدود 1 ساعت.
    خیلی چیزارو به دید خریدار دیدم
    اکثر ماشینهای ایرانی رو هم داشتم و اونایی رو که نداشتم تجربه رانندگی طولانی باههشون دارم
    پراید، 405، 206 تمام تیپ هاش ، پارس سال داشبورد جدید، تویوتا کرولا 2008 ، مزدا 3 قدیمی ،
    مگان ، لیفان 620، ایکس 33 و …
    مواردی قابل ذکر از این خودرو براتون میگم
    1. درب های خودرو عالیه. باز و بسته شدن نرم و عالی که در ماشین های ایرانی تقریبا دیده نمیشه
    2.نشستن در این خودرو معرکه است. طراحی فریم درب و صندلی ها بگونه ایست که انگار داری از در اتاق رد میشی. بقدری راحت میشه توی ماشین نشست که قابل تصور نیست. مثل ماشینای ایرانی که باید اول تهت رد شه بعد سرت رو رد کنی نیست.
    3.طراحی پدال ها و موقعیت صندلی عالیست. به لحاظ تنظیم کشیدگی دست روی فرمان و تسلط روی پدالها بی نظیره. استایل نشستن پشت فرمون بسیار خوب و استاندارد طراحی شده .
    4.آپشن ایمنی خوبی که هنگام استارت دارد این است که تا وقتی پدال ترمز و یا کلاچ را نگه نداری استارت نمیخورد. آپشنی بسیار خوب جهت افزایش ایمنی استارت که حتی مگان و مزدا 3 و کرولا هم ندارند.
    5.پس از استارت خودرو و گرم شدن آن، موتوری کم صدا و آرام دارد که از حداقل از پژو پارس های جدید به مراتب بهتر است.
    6.کورس حرکت دسته دنده بسیار عالی و کوتاه است و مثل کامیونهای ماک و اکثر ماشین های ایرانی نیاز نیست 20 سانت دسته دنده را حرکت بدی تا از 1 به 2 بری. همچنین کورس حرکت کلاچ هم عالی و کوتاه است.
    7.شتاب اولیه خودرو خیلی عالی نیست ولی بد هم نیست . در حد متوسط رو به خوب است که برای رانندگی معمولی یا کمی اسپورت مناسب است.
    8.ترمزهای 4 چرخ دیسک خودرو خوب عمل میکند و در شرایط مختلف سرعت که تست شد پایداری بسیار خوبی داشته و تعادل بین عقب و جلوی ماشین بسیار خوب و متناسب بود.
    9.بصورت عمدی در دست اندازهای مختلف تست شد که از نظر سیستم تعلیق و فنر بندی و جعبه فرمان خیلی خوب و بدون لرزش و صدا بود و در واقع رضایت کامل را برآورده میکرد.
    10.جنس رودری ها و داشبورد و … هر چند که ازجنس خشک است ولی به هیچوجه قابل مقایسه با پراید و رانا و پارس داشبورد جدید و … نیست و کیفیت بسیار بسیار بالاتر و به مراتب بهتری دارد. سطح آن به طرز خاصی پوست نواز است.
    11.آپشنهای دیگری چون تهویه مطبوع،سیستم صوتی با کیفیت با 6 بلندگو، سانروف چند حالته برقی، نمایشگر میزان مصرف سوخت، 2 ایربگ ، صندوق جادار و فضای داخلی خیلی خوب و جادارآنرا به ماشینی قابل تبدیل کرده.
    12.خودرو در وضعیت روشن بودن کولر هم تست شد . کولر نسبتا خوب در کنار عدم کاهش قدرت موتور در استارت حرکت قابل قبول و خیلی خوب بود.
    13. مواردی که نه بعنوان ضعف بلکه بهتر بودن خودرو میتوانست وجود داشته باشد به شرح زیر است:
    رینگ بزرگتر
    موتوری قویتر از 1500 سی سی
    که البته در اینصورت قیمت هم بالاتر بود

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۸ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      با سلام. نظر شما در خیلی از موارد جانبدارانه و البته حرفه ایست. گویا بصورت حرفه ای و با اهداف خاص مطلب می نویسید. بنده هم ولکس 95 دارم. مزایای بسیار و معایب معدود و اندکی نیز دارد. لکن برخی نظرات از جمله اینکه گفته بودید مثلا مزدا3 امکان استارت خوردن بدون فشردن پدال ترمز را دارد، صحیح نمیباشد. همچنین استایل نشستن پشت فرمونش نسبت به برخی خودروهای همرده مثل 206 یا حتی 405 و نیز تندر بنظر من زیاد جالب نیست. فرمان کمی پایینه و ارتفاع صندلی هم حتی با تنظیم، بالاست و پشت فرمون کمی احساس تنگی نفس و کمبود وسعت دید دارید. با اینهمه خودروی بسیار نرم و بیصدا و کم مصرفی است و بقولی چفت و بست خوبی دارد بخصوص بهنگام عبور از دست اندازها این موضوع احساس میشود و از استایل کلی خودرو و نحوه رانندگی هم میشه فهمید که خودرویی است که در دراز مدت هم کم استهلاک و بی آزار باشد.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  6. سعید224

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. جیلی 2014 صفر بخرم یا ولیکس 95 اتوماتیک.55 میلیون در مقابل 52.5 ولیکس.لطفا نظر بدین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ديانت

      ۶ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ولکس یه چیز دیگر است … ولکس بخر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. مرتضی

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام خدمت دستان
    من تو سرعت 180 میرم ماشین یکم تقه میزنه نمیدنم علتش چیه البته دوگانه سوز هست و روی گاز میزنم اینطوری میشه با بنزین خوب میره کسی میتونه راهنمائی کنه؟ ماشین دوو سیلو مدل 81 هست و دور رنگ هست موتورش هنوز خوبه بازش نکردم

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. رضا

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      آخه دوو مدل 81 مگه میشه 180 رفت تازه اونم با گاز؟؟؟؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. علیرضا

      ۸ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دوو و برلیانس دو ماشین مزخرف فقط برا کفی خوب تو شیب گریه ات میندازه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. dr

      ۲ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      حاجی بالامبورگینی نمیتونی با سوخت گاز ۱۸۰ تا پرکنی بعد تو چطوری‌پر کردی

      موافقم 1
      مخالفم 0
  8. زهره

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام میخوام ولکس مدل 91 بخرم . ولی اصلا اطلاعات ندارم. به طور اتفاقی این ماشینو دیدم. ظاهرش خیلی عالیه واسه همین نمیتونم ازش بگذرم. لطفا راهنماییم کنین این ماشین خوبه بخرم یا نه؟؟ چون نمیخوام ضرر کنم یا اینکه دنبال قطعات ماشین در صورت خرابی باشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. محمد

    ۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (14 ديدگاه)

    من چند باری دیدمش تو خیابون و دانشگاه و اینا. چیزی که تعجب کردم ازش این بود که موتورش عین مزدا سه که نمیفهمی خاموشه یا روشنه هست و اصلا صدا نداره. به نظرم ماشین باکیفیتی تو چینیها هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حسن

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام
    من از سال 92 تا حالا یه دونه ولیکس خریدم
    ماشین خیلی خوبیه فقط عیبهاش رو میگم
    1- زیر ماشین خیلی پایینه و اکثرا رو دست اندازها زیر ماشین گیر میکنه
    2-دنده خوب و روانی نداره و بعضی وقتها دنده با زور و خیلی بد جا میره
    ولی در کل من راضیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. محمد

    ۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    بنده در ابتدا اصلا اعتقادی به خودروهای چینی نداشتم;;و مثل بعضی از دوستان که یک طرفه قضاوت کرده اند فکر میکردم
    ولی امروز وقتی با دوستم که قصد فروش ولکس اتومات مدل 91 را داشت بودم و همینطوری پشت فرمون نشستم و ماشین رو در شرایط مختلف تست کردم شیفته ماشین شدم و ماشین رو پس ندادم تا شاید فردا معامله مون بشه;
    نقاط قوت
    زیبایی_جادار بودن_نرمی ماشین_جلو بندی قوی که بعد از 90000 کیلومتر کاملا بیصدا بود_هندلینگ مناسب_کمکهای قوی_شتاب نسبتا خوب _تعویض دنده اتومات بسیار نرم و راحت و بیصدا_جنس کابین خیلی خوبتر از بسیاری از ماشین های هم قیمت_واقعا نسبت به پولش ارزش خرید داره
    این رو اضافه کنم که دوستان بدون تعصب نظر بدن بنده که مگان_تندر_پژو_سمند_سورنتو و سراتو و … تا بنوه ایکس 6 دوستم و خیلی از ماشین های ساخت کشورهای مختلف به غیر چین رو داشتم نمیگم که ماشین بی نقصیه ولی نسبت به قیمتش واقعا ارزش داره فقط امیدوارم خدمات پس از فروشش تنها نگرانیمو بر طرف کنه.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  12. محمد کمیجانی جاویدراد

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام
    من ولیکس سفیدرنگ دنده دستی مون رو اردیبهشت 92 تحویل گرفتم و از اونوقت مسافرت هامون رو با اون میریم .
    جالبه که وقتی از نمایندگی تحویل در جاده کرج در اومدیم ، همسرم که با ماشین پژو از دنبالم میومد بوق زد و گفت این ماشین خیلی دود میکنه ، برگشتیم نمایندگی و اونا گفتن این چیز عادیه در روز اول تحویل … فقط کلی وقت مون تلف شد .
    ولیکس همه خوبی هایی که دوستان گفتن را داره ولی ماشین ما سان روف نداره .
    شتاب زمان حرکت کنده و کمی ضعیفه ، وخصوصا که شهرک ما 32 تا دست انداز سااندویچی داره و حین عبور از روی اونا اگر سرعت نداشته باشه حتما دنده یک می خوره .
    سرعت و تعادل حرف نداره
    ستون های چپ و راست جلو به نظر من ضخیم هستند و دید رو کم میکنه . گفتم که بنظر من و بجز این عیبی توی این ماشین ندیدم .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. محمد دينار

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان ، از سه چهار سال گذشته دورادور با ولیکس آشنا شدم ولی از آنجائیکه به خودروی چینی فکر نمیکردم ، نزدیکش نشدم ، ولی اخیرا با دقت در حال مطالعه این محصول هستم و سعی کردم تمامی نظرات حدودا 1/5 سال گذشته دوستان روی این سایت را بخوانم ، با توجه به حساسیت و علاقه مندی خود به رانندگی ، بسیار بهتر میدانم که قبل از خرید حداقل برای دقایقی آن را رانندگی کنم ، با توجه به محدودیت بودجه به یک ولیکس کم کارکرده تمایل دارم ، از سویی در اکثر نظرات دوستان ، بندرت به اتومات یا دستی بودن گیربکس آن اشاره شده ، لذا در صورتیکه هر یک از عزیزان قصد فروش داشته یا دوستی را میشناسند که قصد فروش دارد معرفی نموده ، ضمنا بزرگواری نمایند اگر امکانپذیر باشد برای دقایقی خودروی هریک از عزیزان که راضی باشد ، بتوانم رانندگی کنم . بنده ساکن تهران هستم ، تماس شما بزرگوار جهت راهنمایی ، مشاوره و کمی رانندگی ماشینتان ، مزید امتنان خواهد بود …با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. محمد دينار

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام مجدد ،
    آیا از ابتدای ورود محصول ولیکس به ایران تا کنون ، گیربکس آن همانند طرح داشبورد تغییر کرده است ؟
    ظاهرا مدلهای اتومات سال 91 از نوع CVT بوده ولی مدل اتومات فعلی ( سال 95 ) به ظاهر AMT میباشد ( AUTOMATIC MANUAL TRANSMITION ) لطفا راهنمائی کنید ؟
    لازم بذکر است که هدفم خرید نوع اتوماتیک است لذا عملکرد گیربکس اتوماتیک ملاک و مهم است
    با تشکر مجدد

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      طرح داشبورد عوض شده ولی اتوماتش همون cvt هست
      برای ماشین های سدان cvt مناسبتره
      مدلهای قبلی مه شکن جلو واقعا تناسبی با چراغش نداشت ولی تو مدل جدید مه شکن هاش دیگه گرد و بیریخت نیست و نمای جلوی ماشینو خیلی قشنگ کرده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۱۹ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (3 ديدگاه)

        خیر دوست من. اتومات های جدید cvt نیست. AMT هست

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. سینا

      ۲۸ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      گیربکس جدید از نوع amt (کلاچ اتوماتیک)هست . و تنها در مدل های پایین تر وارداتی گیربکس cvt وارد شده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. مهدي

      ۶ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام . من ولیکس اوتو ٩۵ دارم ٣ هزارتا رفتم باهاش .. مشکلی تو گیربوکس ندیدم فقط موقع تعویض دنده مثه دنده دستی این AMT ها عمل میکنه یعنی تعویض دنده رو متوجه میشی ولی من از تکنسین های راین پرسیدم گفتن این amt ها بهتره و گفتن نهایته خرجش تعویض دیسک و صفحس .. ولی اون سی وی تی ها یه بار مصرفن خراب شن باید گیربوکس عوض شه .. من به شخصه تمامه ماشینو زیرو رو کردم .. گیربوکسش با اوتوش ماله شرکت ساچ المانه و واقعا تمام سیستم یه گیر بوکس اوتو رو داره منظورم اون کامپیوترو ایناس .. و خوبم عمل میکنه .. داشبوردش خیلی خوشگله من راضیم .. موتورش همونه ماله تویوتا یاریسه … اصلا صدا نداره .. کم مصرفه .. فقط میتونم بگم عالیه با این که به من ۶ ماه دیر دادن و دیر کردشم بهم دادن در اومد برام ۴٩۵٠٠ که اگه میخواستم از ایران خودرو پژو ای ال ایکس بخرم سرم واقعا کلاه رفته بود چون از وقتی اینو خریدم فهمیدم ماشین چیه .. ولی بهت پیشنها میکنم بخر صفرشو میرزه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  15. محمد

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام
    من مدته کوتاهیه این ماشینو خریدم.نسبت به مدل های پایینترش طراحی داخلیش خیلی بهتر شده مخصوصا دسته دنده اتوماتش خیلی قشنگتره.تو بخش های مختلف این ماشین به یه سری ریزه کاری ها توجه بیشتری شده
    تو مدل جدیدش مونیتور گذاشتن واسه سیستم صوتی و دوربین عقب .سیستم صوتیش عالیه و علاوه بر جای رم و یواس پی بلوتوث هم داره.
    زیر اینه بقل هم یه چراغ مخفی قرمز داره واسه وقتی که ماشینو روشن میکنی یه نور با ارم ولکس میوفته رو زمین که تو شب خیلی قشنگ میشه.
    یه چیز جالبه دیگه اینه که نشون میده با بنزینی که داری چند کیلومتر دیگه میتونی بری
    تازه مصرفش باتوجه به اتومات cvt خیلی پایینه
    فرمونش خیلی نرمه.هرچند اتومات نسبت به مدل دنده ای شتاب کمتری داره ولی میشه ازحالت اتومات به حالت دنده ای گذاشت.فرم دسته دندش با مدل های قبلی فرق داره و خیلی شکیلتر شده.قبلی ها خیلی ضاقارت بود
    داخلش کلا خیلی راحته و ماشین اذیت کنی نیست
    طرح رینگ هاش هم عوض شده که تو مدل جدید نسبت به بقیه ماشین های چینی حتی جک خیلی باحالتره
    در کل فعلا ازش هم از لحاظ زیبایی و هم موتوری نسبت به قیمتش راضیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدي

      ۶ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      این جدیدا اوتو ماتش همون AMT هس یعنی عینه دنده دستی میمونه فقط یه موتور گذاشتن بجای این که شما کلاج بگیری یه موتور برقی کلاچ میگیره و ا همون سیستم دنده دستی پیروی میکنه و دیسک و صفحه داره و بنظرم کم خرجه گیر بوکسش دیگ نمیخواد هر ۶ ماه ٨٠٠ تومن پوله تعویض روغن گیربوکس بدی .. هر ٢ سال یع بال ٣٠٠ تومن میدی دیسک و صفحه تویوتا یاریس میندازی عمری برات کار میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. رضا

    ۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام الان 2 ساعته دارم توی سایتا مطالب مربوط به این خودرو را میخونم و نظرمو جلب کرده فقط یچیزی رو نمیدونم و اینکه فاصله کف خودرو تا زمین چقده و آیا واقعا کوتاهه و توی جاده خاکی گیر میکنه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۲ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      کفه ماشین زیاد پایین نیست و تو خاکی گیر نمیکنه.کفش از جک j5 کمی بالاتره.
      فقط مشکل اینجاست که ماشین سینی زیر نداره …
      175 تومن سینی زیر خریدم….
      من نمی دونم واقعا چرا شرکت بدون سینی ماشینو تحویل میده

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۱۲ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (3 ديدگاه)

        ولی من جایی خوندم طرف با پنج سرنشین روی سرعت گیر مشکل داشته و سرعت کم میکرده که گیر نکنه!!!

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. علی

          ۱۹ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (3 ديدگاه)

          بهیچوجه. من با 5 سرنشین به همچین مشکلی برنخوردم

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. مازيار

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (2 ديدگاه)

        ایول تنها ایرادش نداشتن سینی زیر هستش که اینم مهم نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  17. امید

    ۱۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    من یه ولیکس اتوماتیک مدل 95دارم واقعا ازش راضیم شتاب اولیه اش کمه اما شتاب ثانویه اش بسیار راضی کننده است ماشین فوق العاده کم صدا و نرمه سیستم صوتی اش مناسبه دوربین و سنسور دنده عقب همراه با مانیتور فابریک .کنترل فرمان و بلوتوث تعبیه شده رو فرمان کلا زمان رانندگی ارامش خاصی به ادم میده و همین ارامش شما باعث میشه رانندگی بی حاشیه و راحتی و داشته باشید نورش هم مناسبه دی لایت هاش کلاس خاصی به ماشین میده از انتخابم راضیم تو این رنج قیمت دوستانی که قصد خرید دارن شک نکنن که عالیه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  18. جواد

    ۲۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام در مورد قطعات این ماشین کاربرا نظر بدن …باتشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. سعید

    ۲۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام . دوستان من قراره یه ولکس مدل 92 بخرم . این مدل جهت اینکه بدونین کدوم کلاسشه،سانروف نداره . راهنمایی کنید چه کنم؟ بخرم یا نه ؟ لطفا هر کی داره یا داشته نظر بده ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. سینا

    ۲۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام من یک خودروی ولکس C30 دارم و تابستانی که گذشت سه کشور ارمنستان ،گرجستان و ترکیه را با آن بصورت زمینی طی کردم و از جاده هایی گذشتم که شاید کمتر خودروی سواری می تونست از آن عبور کنه بویژه در ارمنستان. خودروی بسیار با کیفیته و سواری بسیار نرمی داره. فقط یه مقدار شتاب اولیه اش ضعیف و برای مسافرت ارتفاع زیرش پایینه چند جا زیر خودرو با کف جاده برخورد میکرد. اما واقعا در سفر باهاش راحت بودم و چیزی در حدود 4000 کیلومتر با آن رانندگی کردم. کاش اگه قرار خودروهای چینی بیاد خودروهای با کیفیتشون بیاد. در ضمن امیدوارم مدیریت پرستوی آبی یه مقدار خدماتش رو درخصوص تامین قطعات این خودرو عالی بهتر کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. کیا

    ۳۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من ولکس اتوماتیک خریدم ودر پارکینگ عظیم خودرو منتظرم پلاک بشه خواهشمندم اگر کسی تجربه رانندگی با اتومات این ماشین رو داره از محاسن و معایب آن بنده را مطلع فرماید.
    با توجه به اینکه با هر کس مشاوره کردم گفتن خوب نیست البته هیچکدام آنها حتی این ماشین را ندیده بودند یا اگر دیده بودند نظرشان منفی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امید

      ۹ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام. داداش من اتوماتش رو دارم فوق العاده است سوار شو حالشو ببر

      موافقم 1
      مخالفم 0
  22. امیر

    ۲۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نخرید اصلا خدمات ندارد و گیربکس amtاتومات آن خیلی صدا دارد من که خریدم پشیمان هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. ali

    ۲۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام بنده ماشین ولکس دندهای دارم باهاش 50000هزارکیلومتر رفتم تنها مشکلی که دارم کمکها ی عقب هست تازه از نماینگی گرفتم اون همصدا میده آیامیشه راهنمای کنیدکمک کدام ماشینها بهش میخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. احمد

    ۲۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    احمد
    سلام دوستان من یک ولکس اتومات خریدم استارت می زنی فکر می کنی ماشین کار نمی کنه واقعا” بیصدا و نرم
    امکانات عالی
    کم مصرف
    آپشن عالیه
    معایب آن
    فقط آینه جانبی است که تاشو نیست ولی انصافا” ماشین بسیار خوبیه
    هرکی بخر ه میتونه احساس ماشین 100 تومانی را داشته باشه
    در ضمن از جک بسیار بهتره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  25. احمد

    ۲۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بنده یک ماشین ولکس اتومات گرفتم بسیار عالی ، نرم ، آپشن خوب ، کم مصرف
    بنظرم از جک خیلی بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. ابوذر

    ۳۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    میخام ۴۰ تا ۵۰ بدم ماشین بنظر دوستان چی بخرم؟ ولکس شرایط فروش اقساطی داره یا نه؟ دنا چطوره؟ ممنون میشم راهنماییم کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. مازيار

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با توجه به قیمتش خیلی ماشین ردیفیه. من 405 و پرشیا داشتم هر دوتاشم صفر گرفتم اما سواری این خیلی نرم و خوبه سگش به ماشین ایرانی می ارزه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  28. علی

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.نمایندگی این ماشین کدوم شرکته .یا به آدرس اینترنتی بدین .که اقساطی هم میدع

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. حمید

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (78 ديدگاه)

    سلام دوستان گرامی
    صدای کمک عقب با رگلاژ پیچ بالای آنها از داخل اتاق، کاملا رفع میشه و نیازی به خرج اضافه نیست.
    این ماشین نسبت به بیشتر ماشینهای مونتاژ داخل بهتر بوده و ارزش خرید دارد.
    صرف داشتن یک ایراد مونتاژی یا شنیدن یک ایراد از ماشین دوستتان، زود قضاوت نکنید.
    ماشین های وارداتی هم شانسی هستند و ممکنه یک یا دو ایراد داشته باشند.
    من و بسیاری از مالکین این خودرو طی سه سال گذشته، در مقایسه با بسیاری از خودرو های هم رده داخلی، بسیار راضی هستیم. هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ کمیت (آپشن). تمامی لوازم آن در بازار تهران و نمایندگیهای شهرستان موجود بوده و با کیفیت می باشد.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۷ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام حمید آقای عزیز برای تعویض دیسک و صفحه ولکس کجا مراجعه کنم که خیالم راحت باشه کدوم نمایندگی ممنونم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. احمد

    ۱۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ولکس ۹۳ دارم واقعا عالیه ! از پارس و سمند و پژو ۴۰۵و۲۰۶ هم بهتره خیلییی خوبه پشت فرمونش بشین ولکس کجا پارس کجا ولکس خیلی بهتره قابل مقایسه نیس با این ماشین ها

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا