خودروهای چینی

بایک آرک فاکس GT، هایپرکاری فوق‌العاده از قاره کهن!

در نمایشگاه ژنو امسال خودروهای الکتریکی دیوانه‌واری حضور دارند که طیف گسترده‌ای را شامل می‌شوند: از خودروهای خانوادگی شهری گرفته تا هایپرکارهای خشنی که به منظور رسیدن به سرعت‌های بالا نیازی به سوزاندن بنزین ندارند.


بایک آرک فاکس GT یکی از این خودروهاست که نیروی خود را از چهار پیشرانه‌ی الکتریکی گرفته و قدرت خارق‌العاده‌ی ۱۰۲۰ اسب بخاری دارد. به لطف ساختار سبک‌وزن و قدرت چشمگیر، این خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۵۹ ثانیه‌ای داشته و بنابراین وارد قلمروی بوگاتی شیرون شده است.


مهم‌ترین نکته درباره‌ی این هایپرکار وجود دو نسخه از آن است. مدل پایه همانی بود که مشخصاتش ذکر شد؛ اما مدل دوم “استریت ادیشن” نام داشته و بخش بزرگی از برنامه‌ی بایک برای حضور در خارج از چین است.


البته افرادی که به دنبال نسخه‌ی متمرکز روی پیست هستند می‌توانند نسخه‌ی “تراک ادیشن ” را بخرند که در تصاویر هم با رنگ بدنه‌ی آبی حضور دارد. این خودرو از جدیدترین تکنولوژی فرمول E سود برده و قدرت قابل‌توجه ۱۶۳۲ اسب بخاری و گشتاور ۱۳۲۰ نیوتون متری دارد.

مدیرعامل بایک گفته است: “آرک فاکس نوری است که گروه بایک با خلاقیت خود به دنیا می‌تاباند و این نور راه پیش رو را نشان می‌دهد.”

آرک فاکس GT محصول مرکز تحقیق و توسعه‌ی بایک در اسپانیا می‌باشد. در سال ۲۰۱۶ نیز کانسپتی با نام آرک فاکس ۷ معرفی شده بود که قدرت آن تقریباً به اندازه‌ی همین آرک فاکس GT می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Mashinbaz

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اگه ذهنمون و درگیر چینى هاى بازار ایران نکنیم انصافا باید صنعت خودروى چین رو تمجید کرد که بعد از ١٨ سال از سه چرخه به هایپر کارى رسیده که پرفورمنس بالایى در حد بوگاتى شیرون ارائه میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. sunmartin

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    بایک عالی کار کرده واقعا طراحیش استفاده صحیح از اسپویلر و دیفیوزها وویک ماسل هایپر کار با 1020 اسب کار شتاب 2.59 عالیه
    چین در خارج از چین و در اسپانیا این اثر زیبا خلق کرده درود به طراح این خودرو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. M

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    زیبا ترین هایپرکار ژنو تا این جا
    البته من نوز بوگاتی رو واضح ندیدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. M

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    واقعا جاداره یه خسته نباشید جانانه به آقای احمد زاده بگیم که واقعا بهترین پوشش دهی رو در بین سایت های ایرانی روی نمایشگاه ژنو داشت
    بعضیا با دو سه تا نویسنده هم مثل آقای احمد زاده کار نکردن !
    و در کنارش هم از اخبار جذابی مثل درگ تاپ گیر غافل نشدن
    با کمال احترام و سپاسگزاری

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا