خودروهای چینی

هایپرکار دیزل-الکتریک تک رولز در ژنو معرفی می‌شود

کمپانی چینی تک رولز، هایپرکار جدید خود یعنی Ren RS را در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ معرفی خواهد کرد.

۲
این خودرو که سال پیش در همین رویداد پیش‌نمایش شده بود تنها برای استفاده در پیست طراحی شده و به‌صورت تک‌نفره عرضه خواهد شد. ساختار سبک‌وزن و طراحی کار جیوجیارو از دیگر شاخصه‌های این هایپرکار هستند.


تک رولز Ren RS با ۴ یا ۶ پیشرانه الکتریکی در دسترس خواهد بود. نسخه قوی‌تر این هایپرکار از دو پیشرانه الکتریکی در جلو و ۴ پیشرانه دیگر در عقب که مجموع خروجی ۱۳۰۵ اسب بخاری دارند بهره می‌برد. این امر باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر در ساعتی می‌باشد.


اما برای افزایش محدوده حرکتی از یک پیشرانه دیزلی به همراه مجموعه باتری ۲۸ کیلووات ساعتی سود برده است. این خودروساز کوچک ادعا می‌کند محدوده حرکتی این خودروی جدید به همراه مخزن پر ۸۰ لیتری به ۱۱۷۰ کیلومتر می‌رسد.


جدای از معرفی یک محصول کاملاً جدید، تک رولز در حال گفت‌وگو با دیگر خودروسازان جهانی به منظور همکاری احتمالی است. این کمپانی می‌خواهد اتحاد استراتژیکی را به منظور عرضه محصولات خود در سراسر جهان تشکیل دهد.


به همین منظور تک رولز در حال سرمایه‌گذاری سنگین در بخش تحقیق و توسعه، ساخت و تست قطعات گوناگون برای انواع مختلف توربین متعلق به خودروهای سواری و تجاری و… می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. ونوم اف ۵

    ۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    با صفر تا صد ۳ ثانیه ای و حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر برساعت هایپر کار هست اونوقت ؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Amirferrari

    ۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (352 ديدگاه)

    چه اصراریه شما ماشین بسازین،تمام انرژی کائنات رو جمع کردن تو این ماشین آخر سر شتاب ۳ ثانیه ای و تاپ اسپید ۳۳۰ کیلومتر!!! پورشه با پانامرا سنگین وزنش پوز اینو میزنه بعد واسه این ماشین اسم هایپرکار به کار میبرن!!! بهتره بگیم دیزل کار بهش?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohammadali

      ۴ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      به همون دلیل که وقتی کارل بنز ماشین میساخت و تمام تلاششو کرد بقیه مسخرش کردن
      این یه شرکت کاملا گمنام چینیه و این اولین محصولشونه. و مهمترین نکته که اشاره شد تو مقاله اینه که این اتومبیل اولین اتومبیل دو موتوره هست
      اگه به امثال شما و این افکار باشه که هیچکس نباید زحمت بکشه و تلاش کنه چون بالاخره یکی هست که از اون بهتره
      اینا شرکتای خصوصی هستن که ماشین میسازن و چه اصراریه که ایرانخودرو و سایپا ماشین بسازن؟
      تمام انرژی کائنات تو این ماشین جمع شده؟ فکر میکنم شما اشتباه گرفتید و یا اصلا مقاله رو نخوندید. این اتومبیل محصول یه شرکت کاملا گمنام چینیه و این اولین محصولشونه. پس این اتومبیل تنها و تنها نتیجه ی تلاش همین شرکته نه کل چین و نه کل کائنات
      خب من پورشه پانامرا دوست ندارم و این مدلو دوست دارم برای همین میرم میخرمش
      خوب شد؟

      یه ادم از یه کشور به اسم ایران که فکر میکنیم صنعت خودرو سازی داریم و تمام دو شرکت ویرانخودرو و سایپا رو نماد صنعت خودروسازی کشور میدونیم اومدیم اولین محصول یه شرکت با چند کارمند چینی که حتی اسمشو تو خود چینم نشنیدن مسخره میکنیم
      به هر حال غیر این بود جای تعجب داشت
      ما که اشغالای چینی رو و نه محصولات ایمن چینی رو میخریم که نباید مسخره شون کنیم
      چین که تونسته به امریکا اروپا استرالیا محصولاتشو صادر کنه رو نباید مسخره کرد
      هر وقت تونستیم یه چیزی شبیه جک s5 بسازیم اونوقت میتونیم بگیم تازه شدیم بیست سال پیش چین. وقتی تونستیم یه محصول شرکت GAC چین رو که اونقدر استاندرهاش بالاست که به امریکا صادر میشه رو بسازیم اونوقت میتونیم بگیم به چین پنج سال پیش رسیدیم. هر وقت تونستیم صد مدل خودرو که استاندارهای امریکا اروپا رو پاس کنه بسازیم اونوقت به چین امروز میرسیم. و هر وقت یه چیز بهتر ساختیم اونوقت میتونیم مسخرشون کنیم. البته اگه اخلاق و ادب و نزاکت برامون مهم نباشه
      ما که حتی دستمون به بنز و حتی هیوندایی نخورده میاییم طوری یقه جر میدیم برای دفاع ازشون که انگار سهامدار صد درصدیشون هستیم چرا یه محصول چینی رو مسخره کنیم؟
      ما که رنو ساندروی نسل قدیمو گرونتر از نسل جدیدش میخریم چرا باید مسخرشون کنیم؟
      ما خودمون مسخره اییم خودمون جوکیم، صنعتمون جوکه،
      رفتار خیلی از هموطنامون جوکه
      رفتار شما جوکه که با چنین پیش زمینه ی تاریکی میایین مسخره میکنید
      رفتار خود من جوکه که پرایدم ندارم و میام از شما انتقاد میکنم، شاید شما یه کسی باشید که تا الان صدها سوپر اسپرتو امتحان کردید و به این نتیجه رسیدید
      شاید شما کسی هستید که بنز و پورشه پیشتون کم میارن

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا