خودروهای چینی

همکاری NIO و اینتل برای توسعه تکنولوژی خودران

خودروساز چینی Nio به منظور توسعه خودروهای خودران در چین و دیگر کشورها با شرکت Mobileye همکاری خواهد کرد.


طبق این توافقنامه، Nio اقدام به تولید خودروهایی خواهد کرد که از سیستم خودران طراحی شده توسط Mobileye (شرکت خودران متعلق به اینتل) سود می‌برند. این سیستم داخل محصولات آتی Nio و همچنین سرویس‌های اشتراک خودرویی Mobileye بکار خواهد رفت. گفته می‌شود Nio خودروهای الکتریکی را تولید خواهد کرد و طرف دیگر قرارداد نیز از این خودروها به عنوان روبوتاکسی استفاده خواهد نمود.


هنوز جزئیات مالی این همکاری اعلام نشده است. البته رئیس و مدیر اجرایی Mobileye در گفته و گو با رسانه‌ها اظهار داشته که هر دو شرکت در حال برنامه‌ریزی برای عرضه اولین محصولات خود با آغاز سال ۲۰۲۲ هستند.
او گفته است:

قرارداد با Nio ما را قادر خواهد ساخت تا داده‌ها را با توجه به قوانین کشور چین جمع‌آوری کرده و نقشه‌های خود را برای پشتیبانی از رانندگی خودکار بهبود بخشیم.

مدیر این شرکت اعلام کرده کمپانی‌های موردبحث بازار چین را در ابتدا هدف گرفته‌اند زیرا دولت این کشور در حال کار روی استانداردسازی مدل ایمنی Mobileye برای خودروهای خودران است.


کیت خودران Mobileye شامل دوربین، رادار، حسگرهای لیدار و همچنین چیپ پردازشگر و چندین نرم‌افزار ایمنی و نقشه‌برداری است. سیستم‌های کمک‌راننده پیشرفته این شرکت در محصولات بیش از ۲۷ خودروساز بکار رفته است.


ذکر این نکته مهم است که پس از خبرسازی در چندین سال پیش و عرض‌اندام به عنوان رقیبی بالقوه برای تسلا، Nio اوقات ‌تلخی را سپری کرده است. این کمپانی در سه‌ماهه سوم امسال ضرر ۴۶۳ میلیون دلاری را تجربه نمود و بیش از ۲ هزار نفر را نیز اخراج کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا