خودروهای چینی

هنتنگ رد 01، کانسپتی جذاب و الکتریکی در شانگهای

برند چینی هنتنگ در نمایشگاه امسال شانگهای یک سدان کانسپت جالب با نام رد ۰۱ را رونمایی کرده است. این خودرو با پیشرانه‌ی الکتریکی و همچنین پیشرانه‌ی درون‌سوز ۲ لیتری استاندارد در دسترس خواهد بود.


رد ۰۱ توسط طراحی بلاروسی متولد شده و نشان دهنده‌ی آینده‌ی یک سدان چهار درب تولید انبوه است. البته با توجه به طراحی درب پشتی می‌توان آن را خودرویی فست بک دانست.


اگرچه برخی خودروسازان ترجیح می‌دهند محصولاتشان خطوط واضح و خیزهای بسیار کمی در بدنه داشته باشند اما هنتنگ رد ۰۱ دقیقاً در مسیری متفاوت حرکت کرده است. تقریباً تمامی سطوح بدنه‌ی این کانسپت فرمی گوشه‌دار داشته و خط شانه‌ی آن به‌طور سورپرایز کننده‌ای بالاست. نمای جلوی گیرا، خط سقف خمیده و پروفایل عقب ب ام و مانند از دیگر ویژگی‌های این خودروی مفهومی می‌باشند.


رینگ‌های بزرگ و چند پره نیز باعث شده‌اند هنتنگ رد ۰۱ ظاهری باابهت پیدا بکند و دوربین‌های جانبی نیز بجای آینه‌های سنتی بکار رفته‌اند و نشان دهنده‌ی آینده هستند. البته مشخص نیست که آیا نسخه‌ی تولیدی از همین دوربین‌ها استفاده خواهد کرد یا اینکه آینه‌های جانبی مرسوم را ترجیح خواهد داد.

ظاهراً نسخه‌ی پایه این خودرو با همان پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوی ساخت میتسوبیشی که قدرت ۱۹۰ اسبی و گشتاور ۲۵۰ نیوتون متری داشته و در کراس اوور X7 بکار رفته عرضه خواهد شد. البته نسخه‌ی الکتریکی نیز دارای سیستم چهار چرخ محرک خواهد بود و برد آن حدود ۶۰۰ کیلومتر اعلام شده است.


اگرچه ظرفیت باتری این کانسپت اعلام نشده اما گفته می‌شود مجموعه باتری در بخش پایینی کف خودرو قرار خواهد گرفت و از این نظر مشابه تسلا مدل S خواهد بود اما خب به این زودی‌ها نمی‌توان هنتنگ را رقیب تسلا دانست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. پیکان جوانان گوجه ای

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (990 ديدگاه)

    این از اینکه رقیب تسلا باشه بیشترشبیه کانسپت های شرکت چری هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مهدی

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1326 ديدگاه)

    نکته جالب اینه که اکثر برند های چینی از موتور شرکت میتوسو که شعبه ای در چین داره استفاده میکنن و حتی از موتور ساخت سایر شرکت ها مثل پژو تی یو‌۵ یا موتور های نسل قدیم تویوتا و جالب تر اینکه این برند ها اکثرا طراحی خودرو میسپارن به ایتال دیزاین یا سایر شرکت های اروپایی و عملا کمپانی کمپانی مونتاژ هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حمیدرضا

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    به نظرم هنوز در حد همون پیش نمونه هست این کمپانی انقدر منابع مالی نداره که تولید انبوه یه خودرو الکتریکی رو شروع کنه خصوصا که میزان سوبسید دولتی در چین برای خودروهای برقی کم شده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا