خودروهای چینی

رونمایی از وانت LDV T60 در نمایشگاه گوانگژو

شرکت LDV یکی از زیرمجموعه‌های شرکت بریتانیایی لیلاند بود که به دلیل رکود اقتصادی و مشکلات مالی در سال ۲۰۰۸ تولیدات آن متوقف شد و پس از تلاش‌های نافرجام جهت بهبود اوضاع، سرانجام در سال ۲۰۰۹ ورشکسته شده و دارایی‌های آن توسط یک شرکت چینی خریداری شد. این شرکت چینی هم‌اکنون LDV را احیا کرده و مجدداً تولیدات آن‌را از سر گرفته است. حالا LDV در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۱۶ وانتی جدید بنام T60 را رونمایی کرده است.

ldv_t60_official_debut_10

LTD قصد دارد این وانت را در بازار استرالیا هم عرضه کرده و با پرفروش‌ترین وانت‌های حال حاضر این بازار یعنی تویوتا هایلوکس و فورد رنجر رقابت کند. LDV T60 توسط شرکت محلی Ateco در نیمهٔ دوم سال آینده و احتمالاً با مدل ۲۰۱۸ در استرالیا عرضه خواهد شد. به نظر می‌رسد طراحان LDV در طراحی T60 نگاهی به محصولات شرکت تازه احیاشدهٔ بورگوارد داشته‌اند زیرا قسمت جلویی وانت T60 شباهت زیادی به بورگوارد BX7 دارد.

maxus-t60-1-660x455

مشخصات فنی کامل این وانت هنوز اعلام نشده است اما LDV تأیید کرده که T60 در دو نوع دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل عرضه خواهد شد. همچنین پیشرانه‌های بنزینی و دیزل نیز برای آن ارائه می‌گردد. مدلی که در گوانگژو به نمایش درآمده است مجهز به یک پیشرانهٔ ۲.۸ لیتری توربودیزل است. برای انتقال نیرو هم سه گیربکس مختلف از انواع دستی و اتوماتیک در نظر گرفته سده است که جزئیات آن‌ها هم اعلام نشده است. بااین‌حال تأیید شده که وانت T60 دارای حالات رانندگی مختلف شامل عادی، قدرت و اقتصادی خواهد بود.

maxus-t60-3

این وانت با دو ارتفاع مختلف ارائه می‌گردد و ظرفیت کشش آن نیز ۳.۵ تن است. نمونهٔ دو کابینی که در نمایشگاه به نمایش درآمده است از نوع کشیده است درحالی‌که نسخهٔ تک کابین آن‌هم با دو طول مختلف ارائه می‌گردد. رئیس شرکت Ateco در مورد کیفیت وانت T60 گفته است:

«ما دو سال است که با LDV در بازار استرالیا حضور داریم و هیچ‌گاه از انتخاب این شرکت پشیمان نشده‌ایم زیرا کیفیت ساخته‌های LDV فوق‌العاده بوده و در حد و اندازهٔ محصولات ژاپنی است درحالی‌که به‌عنوان یک خودروی ارزان‌قیمت چینی عرضه می‌شود. بنابراین محصولات LDV ارزش بیشتری در قبال مبلغ پرداختی دارند».

guangzhou-autoa-show-2016-0

maxus-t60-6
مشخصات کامل T60 برای بازار استرالیا هنوز اعلام نشده است اما Ateco تأیید کرده که خریداران محلی شاهد ارائهٔ مجموعه‌ای از ویژگی‌های ایمنی شامل شش ایربگ و سیستم‌های الکترونیکی ایمنی شاسی خواهند بود که به‌احتمال‌زیاد شامل کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل کشش و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز خواهد بود. سنسورهای پارک، دوربین دید عقب، دوربین ۳۶۰ درجه و سیستم تشخیص خستگی راننده نیز از دیگر تجهیزات این وانت چینی-بریتانیایی خواهند بود.

ldv_t60_official_debut_07a

Ateco گفته است که انتظار دارد LDV T60 از موسسهٔ ایمنی استرالیا ANCAP بالاترین امتیاز ایمنی یعنی پنج ستاره را کسب کند. این وانت در بازار فوق‌العاده رقابتی وانت‌های استرالیا با هم‌وطن خود گریت وال رقابت خواهد کرد یعنی شرکتی که تاکنون سالانه بیش از ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو در استرالیا فروخته است.

ldv_t60_official_debut_08

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. محمد رومياني

    ۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (46 ديدگاه)

    جلو پنجرش زشته
    مثه باقی محصولات چینی رینگ و لاستیکش متناسب نیست!!!!!
    ولی در کل جالبه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AK_007

      ۱ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (562 ديدگاه)

      برای این رنج کلا همینطوره
      تایر باس بزرگ باشه و رینگ کوچیک
      لندکروزم همینطوره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. mehdi

    ۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (61 ديدگاه)

    چین در عرض 10 سال دیگه جزوه 5 خودرو ساز برتر دنیا میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Alireza

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      همین حالا هم شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ahmad

    ۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (659 ديدگاه)

    هنوز بین دو میلیارد چینی یه نفر ادم عاقل پیدا نشده که عقلش برسه و از این رینگ های ناهمگون استفاده نکنه!
    لامصب ها واسه آفرود پیکاپ هم رینگ کوچیک زدن!
    اینام یه چیزیشون میشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. MPH

    ۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (418 ديدگاه)

    عکس از داخلش نیست تا ترمز دستیشو ببینیم
    خیلی عجیب وجالبه حتما داخلشو ببینید(ترمز دستیشو حتما ببینید)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امپراتور لامبورگینی

    ۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    اصلا از رینگ هاش خوشم نیومد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. آریوبرزن

    ۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    خدایی مدیران صنایع و تصمیم گیرندگان ما توچه فکری هستن که حالا که بازار را از کالاهای بنجل و دست چندم چینی انباشته کرده اند،حداقل حداقل مدلهای خوب و باکیفیت تری را وارد بازار کنن.مث همین وانت پیکاب که انصافا از تمام پیکابهای تولید داخل و چینیهای حاضر در بازار خیلی بهتر و سرتر هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. رامين

    ۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (17 ديدگاه)

    بعضیا میگن از اینجاش خوشم نیومد از اونجاش خوشم نیومد مث اینکه خودمون خیلی ماشینای خوبی میسازیم ک نگو!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حمیدرضا

    ۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    جالبه نمیدونستم گریت وال تو استرالیا 150 هزارتا ماشین میفروشه برای این برند خیلی خوبه ظاهر این وانت هم خوبه بالاخره چهره خوبی داره احتمالا قدرت موتور خوبی هم خواهد داشت با توجه به میزان حمل خودروش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سیاوش

    ۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (221 ديدگاه)

    پیشنهاد می کنم این چینیا برای بازار یابی محصولات افتضاح خود یک مانیتور LCD فول اچ دی52 اینچ به اضافه ساندیس ساز در ماشین هاشون تعبیه کنن تا ما ایرانی ها با اراده و عزم ملی بریم سراغ بنجلاشون و شوری حماسی بیافرینیم .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا