خودروهای چینی

پرینت سه‌بعدی خودروی الکتریکی در سه روز با قیمت 10 هزار دلار!

شرکت‌های چینی Polymaker و X Electrical Vehicle Limited که در کار پرینت سه‌بعدی هستند یک خودروی شهری الکتریکی شده را با تکنولوژی پرینت سه‌بعدی تولید کرده و نام آن را LCEV گذاشته‌اند. این خودرو تنها ۱۰ هزار دلار قیمت دارد.


مدیرعامل Polymaker با دانستن اینکه کمپانی‌های دیگری هم وجود دارند که از پرینت سه‌بعدی برای تولید استفاده می‌کنند ادعا کرده هیچ محصول دیگری را نمی‌توان از نظر ابعاد، مقیاس و استحکام با LSEV مقایسه کرد.


LSEV طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۲۴۸۹/۱۲۹۵/۱۴۹۸ میلی‌متری داشته و در واقع کوچک‌تر از اسمارت فورتو می‌باشد. این خودرو همچنین ۴۵۰ کیلوگرم وزن داشته و ادعا شده به سقف سرعت ۶۹ کیلومتر در ساعت می‌رسد. همچنین در اخبار آمده که این خودرو محدوده حرکتی ۱۴۹ کیلومتری دارد.


X Electrical Vehicle Limited این خودرو را با استفاده از تنها ۵۷ قطعه طراحی کرده درحالی‌که خودروهای مرسوم بازار بیش از ۲ هزار قطعه و وزنی بیشتر از ۹۹۸ کیلوگرم دارند. همه این‌ها را Polymaker می‌گوید! تنها قطعات مشهودی که در LSEV پرینت سه‌بعدی نشده‌اند شاسی، صندلی‌ها و قطعات شیشه‌ای هستند. متریال پرینت شده جنسی از نایلون بهبود یافته، پلی لاکتیک اسید و ترموپلاستیک پلی اورتان دارند.


این کمپانی چینی می‌گوید محصولش ۴ تا ۵ برابر مستحکم‌تر از یک خودروی مشابه از نظر ابعاد همچون اسمارت می‌باشد.


Polymaker ادعا می‌کند این خودرو را می‌تواند تنها در ۳ روز بسازد که واقعاً احساس‌برانگیز و البته ترسناک به نظر می‌رسد!

هم‌اکنون برنامه‌هایی برای عرضه LSEV در اروپا و آسیا با موعد زمانی آوریل ۲۰۱۹ و با قیمت ۱۰ هزار دلار وجود دارد. بنا به گفته سازنده قبلاً ۷ هزار سفارش برای این خودروی الکتریکی کوچک دریافت شده و اکثر خریداران از اروپا بوده‌اند. Polymaker برنامه‌هایی برای ساخت حدود ۲۰ هزار دستگاه از LSEV پیش از پایان سال آینده دارد.

هنوز مشخص نیست که آیا LSEV به آمریکا نیز وارد خواهد شد یا خیر.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. me84

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    .
    چه تکنولوژی جالبیه.
    چندتا دستگاه پرینت سه بعدی میذاری که به کامپیوتر وصل هستن و کارشونو انجام میدن. اینطوری خط تولید خیلی ساده تر و کوچیکتر و کم هزینه تر میشه. نیاز کمتری به نیروی انسانی هست و دیگه نیازی به خیلی از دستگاه های پرس و غالب زنی و این چیزا نیست. نیازی هم به انبار نیست چون خیلی راحت میشه عرضه و تقاضا رو با هم میزون کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. asa

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (569 ديدگاه)

    قبل از این یک شرکت آمریکایی به اسم لوکال موتورز بود که اولین خودروی پرینت سه بعدی رو ساخت . برنامه های زیادی برای تولید انبوه و همگانی کردنش داشت ، حتی یک اتوبوس هم با همین روش ساخت ولی نمیدونم متاسفانه چرا ادامه نداد و سرنوشتش چی شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      ASA
      درسته
      شرکت لوکال موتورز بود و ىه ماشىن 4×4 رو تولىد کرده بود
      اىن موضوع براى حدودا 7 سال پىش هستش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Saeed Boroomand

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (477 ديدگاه)

    ایده پرینت کردن کل پلتفورم یه ماشین برای تولید انبوه به هیچ وجه اقتصادی و به صرفه نیست.
    پرینت فلزات تکنولوژی پیشرفته ای و هزینه بری داره و در سطح پروتوتایپ الان توسط بعضی شرکت های نظامی و فضایی پیگیری میشه. شرکتی مثل اپل سالهاست که دنبال پرینت یا قالب گیری توسط لیکویید متال هاست که هنوز چیزی بیرون نیومده.
    پرینتر های موجود از مواد پلاستیکی مثل PS یا ترکیبات PMMA – شفاف -یا غیره استفاده میکنن که برای کاربردهای نیازمند مادول یانگ بالا مناسب نیستن. راه حل استفاده از پرینتر های چاپ پلیمر های تقویت شده با فیبر کربن هست که خب تولیدشون گرون تر و پیچیده تر از فلزات هست. البته کشور هایی که انرژی ارزون و مواد خام زیاد دارن مثل ایران میتونن توی این زمینه پیش رو باشن، مثل ایران، که نیستن.
    اما استفاده از پیرینتر های سه بعدی برای شرکت های نو و یا تولید کننده های خودرو های لوکس میتونه خیلی خیلی مفید باشه. تجهیزات گرون قیمت خط تولید رو وقتی سرعت بالا مد نظر نباشه میشه جایگزین کرد و همینطور شاسی ها و ساختار های مدرن فضایی که امکان تولیدشون با دیپ لرنینگ مهیا شده، و امکان تولید این ساختار ها با روش های سنتی ممکن نیست.
    کاربرد اصلی تین پرینتر ها اما توی تولید پروتوتایپ هست و جاهایی که فیچر اسپکت ریشوی بالا مد نطر نباشه. چون رزلوشن خیلی خوبی ندارن و اگه داشته باشن سرعت کارشون میاد پایین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Muty

      ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (1841 ديدگاه)

      بابا میگه با 10 هزار دلار ساخته ( یعنی هزینه ساخت و تولید + سودفروش )
      شما میگی هزینه اش زیاده ، مقرون بصرفه نیست … !

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا