خودروهای چینی

ورود چانگان لینگ زوآن به بازار چین

سام کاویانی: فروش چانگان لینگ زوآن (LINGXUAN) در بازار چین آغاز شد. نام انگلیسی این خودرو لینمکس (LINMAX) است. بهای این خودرو از ۶۷,۹۰۰ یوآن (۹,۸۷۰ دلار) شروع و به ۸۰,۹۰۰ یوآن (۱۱,۷۶۰ دلار) ختم می‌گردد. لینگ زوآن یک خودروی چندمنظوره (MPV) میان سایز و هفت نفره است که از نمای ظاهری نسبتاً خوبی برخوردار است. این خودرو اساساً بر مبنای همان خودروی چندمنظوره چانگان A800 تکوین و توسعه یافته است، خودرویی که در آینده‌ای نزدیک راهی بازار خواهد شد.


چانگان لینگ زوآن در بخش خودروهای سواری شرکت چانگان ساخته می‌شود، این در حالی است که مدل A800 در بخش خودروهای تجاری آن ساخته خواهد شد. شرکت چانگان، دو خودروی چندمنظوره (MPV) را به خط تولید خود اضافه کرده است. این کلاس خودرویی از رشد سریعی در بازار چین برخوردار است.


امروزه تعداد هر چه بیشتری از خریداران خودرو در چین، یک خودروی چندمنظوره (MPV) را به دلیل فضا و چندکاره بودن آن به خودرویی سواری و یا شاسی‌بلند ترجیح می‌دهند. ضمن اینکه، این روزها خودروهای چندمنظوره کاملاً در شهرهای بزرگ پذیرفته شده‌اند. پیش از این، مردمان ساکن شهرها، عادت کرده بودند که خودروهای چندمنظوره را به چشم مینی ون‌های مورد استفاده کشاورزان ببینند، خودروهایی که تنها از چند نیمکت اضافی بهره می‌برند و نه بیشتر.


امروزه بازار خودروهای چندمنظوره (MPV) عمدتاً در دست خودروسازان محلی چین است؛ البته به‌استثنای شرکت وولینگ (WULING) که شریک شرکت جنرال موتورز است.


چانگان لینگ زوآن از یک پیشرانه چهار سیلندر ۱.۶ لیتری بنزینی نیرو می‌گیرد که توان خروجی آن معادل ۱۲۵ اسب بخار و گشتاور آن برابر با ۱۶۰ نیوتن متر است. توان حاصل از این پیشرانه به‌واسطه یک گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلوی این خودرو منتقل می‌شود. فعلاً هم هیچ گزینه اتوماتیکی از جعبه‌دنده در کار نیست. اما در آینده، یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو به توان ۱۵۰ اسب بخار به خط تولید این خودرو اضافه خواهد شد. این پیشرانه به همراه یک گیربکس ۶ سرعته و یا ۶ سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود.


داخل کابین چانگان لینگ زوآن از نمای ظاهری زیبایی برخوردار است. اما برخی جزییات به کار رفته از پلاستیک‌های بسیار ارزان ساخته شده و فرمان هم با کمال شگفتی از فرمی به سبک قدیمی بهره می‌برد. در عوض، فضای فروانی در داخل کابین وجود دارد و به لطف پنجره‌های بزرگ این خودرو، روشنایی زیادی در کابین احساس می‌شود. در ردیف دوم صندلی‌های این خودرو، حجم فروانی از فضا وجود دارد اما ردیف سوم صندلی‌ها برای سه سرنشین بزرگسال قدری باریک به نظر می‌رسد.

صفحه نمایش پشت فرمان این خودرو به‌صورت آنالوگ است. و بین درجات سرعت‌سنج و دورشمار هم یک صفحه نمایش TFT جای گرفته است. یک صفحه نمایش اطلاعات – سرگرمی به سایز ۹ اینچ در میانه کنسول تعبیه شده است که به امکاناتی چون بلوتوث و سامانه BAIDU CARLIFE مجهز است.
طول/عرض/ارتفاع این خودرو معادل ۴۷۳۰/۱۷۹۵/۱۷۳۰ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن برابر با ۲۷۶۰ میلی‌متر است. آرایش صندلی‌ها در کابین نیز به‌صورت ۲/۲/۳ نفره است.

روی هم رفته، چانگان لینگ زوآن را می‌توان یک پکیج جذاب برای بهایی جذاب دانست. از همین رو شرکت چانگان قادر است حجم زیادی از آن را به فروش برساند. اما ممکن است برخی از خریداران ترجیح دهند تا زمان ورود پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو و دنده اتوماتیک آن، منتظر باقی بمانند.

منبع:
CARNEWSCHINA.COM

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. ACR VIPER

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    چراغهاش در کل یه نیم نگاهی به سورنتو داره
    ولی خب کابینش واقعل زیبا وشکیل طراحی شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. علیرضا

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (337 ديدگاه)

    کابینش واقعا رشد قابل تحسین داره
    کیفیت بسیار خوبش تو عکس معلومه و طراحیش حرف نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. amin

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    انصافا طراحی خیلی خوبی داره.هم نمای خارجی و هم کابین زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احسان(احسان سابق)

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    قیمت خیلی مناسبی داره و یه ماشین خوب خانوادگیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حمیدرضا

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    چه خوب طراحیش کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ژیار

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام خدایی سایر رینگشو بینید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احمد

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (10 ديدگاه)

    کاش با قیمت منطقی وارد ایران بشه اگه سایپا این محصول رو با قیمت مناسب عرضه کنه فروش عجیبی داره مخصوصا که جای خالی خودرو 7 نفره بدجور تو بازار کشور احساس میشه اگه زیر 50 قیمت بخوره من یکی که طرفدارشم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا