بهتازگی اولین تصاویر از چری تیگو ۵ کاملاً جدید منتشر شده است که در چین جانشین تیگو ۵ کنونی خواهد شد. این خودرو اولین محصولی است که طبق زبان طراحی جدید چری شکل گرفته و جسارت زیادی در چهرهای آن دیده میشود درحالیکه بسیار هیجانانگیزتر از تیگو ۵ کنونی است. نسل جدید چری تیگو ۵ در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی شده و در اواخر امسال راهی بازار چین خواهد شد.
در حال حاضر قیمت نسل کنونی تیگو ۵ از ۹۰ هزار یوآن (۱۳ هزار دلار) آغاز شده و به ۱۵۱ هزار یوآن (۲۲ هزار دلار) ختم میشود. همچنین این ماشین فقط با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو ۱۵۲ اسب بخاری عرضه میشود و چندی است که موتور ۲ لیتری قدیمی قابل سفارش نیست. تیگو ۵ جدید هم از همین موتور توربو اما با ۴ اسب بخار قدرت کمتر استفاده خواهد کرد درحالیکه محدودهٔ قیمت آنهم با نسخهٔ قدیمی یکسان است.
تیگو ۵ جدید دارای ۴.۳۴ متر طول، ۱.۸۳ متر عرض و ۱.۶۵ متر ارتفاع است درحالیکه فاصلهٔ بین دو محور آنهم برابر با ۲.۶۳ متر است. در این خودرو همچنین برای بدنه از تریم دورنگ استفاده شده درحالیکه اوورهنگهای آن نیز بسیار کوتاه است. در کل بسیار خوب است که چری نهایتاً به سمت طراحیهای جسورانهتر و تهاجمیتر حرکت کرده است اما تیگو ۵ جدید میتوانست با یک پیشرانهٔ جدید عرضه شود.
sunmartin
۲۹ فروردین ۱۳۹۶کاملا مشخصه چینیه داد میزنه
Elring-aventador
۲۹ فروردین ۱۳۹۶درود .
اخه این چیه که بخواد نسل جدید داشته باشه .واقعا
این ماشینا با کیفیت پایین به جز کشورایی مث ایران که مردمشون تعریف اشتباهی از کیفیت دارن و بسیار ظاهر بین هستن بازاری پیدا نمی کنن اگر اینو با همین قیمت ببری داخل اروپا فک نمیکنم اقشار متوسط جامعه حتی بهش نگاه کنن .
به امید روزی که همه بتونن حداقل یه ماشین در حد هاچبک های فرانسوی بازار ایران سوار بشن داخل کشورمون و اینقد تولیدات داخلمون افت کیفیت ! نداشته باشن .
رهگذر
۲۹ فروردین ۱۳۹۶تا شما نگاهت به فرانسس و توی کل عمرت فقط خودروی فرانسوی سوار شدی لیاقتت همین فرانسوی های آشغال تولید داخله یا اونایی که از چین یا ترکیه وارد می کنن به نام فرانسوی
مهران
۲۳ شهریور ۱۴۰۰داداش من شما تعریفت از ملت ایران درست نیست شما اگر میتونی برو بهترشو بخر برو سمند ایرانخودرو رو بخر ادم حسابی وقتی بین بد و بدتر باید انتخاب کنی دیگه انتخابی بهتر از این نداری ملت که مقصر نیستن
نوید جهرمی
۳۰ فروردین ۱۳۹۶آره.اما از عکساش. به دل ما موند یه عکس با کیفیت از این ماشینای چینی بیاد بیرون.
عیسی
۲۹ فروردین ۱۳۹۶زشته…انگار همه چینی ها دارن از سبک طراحی جسورانه نیسان جوک و تویوتا CHR تقلید میکنن…
محمد
۲۹ فروردین ۱۳۹۶نمای جلوی ماشین طراحی خوبی به نسبت سایر چینی ها داره و نشون میده که مسیر پیشرفت رو به سرعت دارن طی میکنن.اما از نمای عقب بسیار شبیه به کیا اسپرتیج جدید شده.
نوید جهرمی
۳۰ فروردین ۱۳۹۶جلوش رو هم از رو سانتافه اسکی رفته
یوسف
۲۹ فروردین ۱۳۹۶به لطف نمایشگاه شانگهای این روزا سایت ناجور چینی بارونه .
حسن
۲۹ فروردین ۱۳۹۶تا 4 سال دیگه همتون متحیر همین ماشین های ساخت چین می شید ببین کی گفتم
حمیدرضا
۲۹ فروردین ۱۳۹۶کلا چینی ها علاقه با استفاده از موتورهای پرحجم به علت هزینه های بالا در خود چین ندارن و ترجیح میدن از موتورهای کوچک تر استفاده کنن ولی به نظرم طراحیش کمی میتونست بهتر باشه هرچند از روی عکس ها خیلی نمیشه درست قضاوت کرد
shahin
۲۹ فروردین ۱۳۹۶کاش حد اقل از این سبک برج مراقبت الان در بیاد. احه بدبختی ارتفاعش از عرضش بیشتره خخخ
TRX
۲۹ فروردین ۱۳۹۶از آقای دهقان تقاضا دارم پستی هم در مورد کانسپت جدید بی وای دی بزارن که امروز معرفی شد ، به نظر خودروی فوق العاده میاد
مهدی
۲۹ فروردین ۱۳۹۶پیشرفت خیلی خوبی داشته با این میشه سه تا فیس لیفت وخداییش در حد خودش نسل قبلش ماشین خوبیه البته دوست عزیزی که میگن چینی بده و اینا ،کسی دستشو نگرفته، بره آلمانی سواربشه، بره کره ای سوار بشه، ژاپنی سوار بشه هرکسی با توجه به بضاعتش……. اینو میدونم که خیلی از آشغالای وطنی بهتره هیچ هیچش به 17 کشور معمولی دیگه صادر میشه مثل روسیه شیلی امارات استرالیا برزیل و… ویه تست تصادف چینی هم داره ولی مصولات وطنی چی …..؟ حداقل گارانتی 5 ساله داره محصولات وطنی چی … آخه چقدر تعصب.. …… توی خود ایران موسسه isqs هم این ماشین جز با کیفیت ترین شاسی بلند تا 100 میلیون انتخاب شده حتما می خوای بگی برو سانتافه 6سیلندر اتاق قدیم 14 سال پیشو سوار بشو با مصرف سوخت 25 که دیگه قراضه شده برو با تعصباتت خوش باش ای کاش یه کم فکر میکردی ایران ایران 30 سال پیش نیست چین چین 10 سال پیش نیست دنیا تغییر کرده
نوید جهرمی
۳۰ فروردین ۱۳۹۶قیمتش هم جای توجه داره. بین 90 تا 150 هزار یوان معادل 49 تا 80 میلیونه. اینجا چقدر دارن میدن!
توسن
۲۹ فروردین ۱۳۹۶قیافش قشنگ و به روزه. اونهایی که می گن زشته به این دلیله که هنوز گرفتار طراحی های چند سال پیش هستند الان اسپورتیج و محصولات جدید رنو و …هم از همین سبک پیروی می کنند.
در ضمن طراحیش بر اساس کانسپت بتا است که چندسال پبش توسط چری عرضه شد.
Amir.dp
۲۹ فروردین ۱۳۹۶به نظر من نسبت به خودرو های چینی داخل بازار و اونایی که ما از نزدیک دیدیم پیشرفت های خوبی کرده ،شاید خیلی ها مسخره کنند و بگند کپی شده ی فلان ماشینه و …..اما انتظار یه کولاک اساسی مثل برخی از خودروسازهای قدر جهانی هم نباید از چینی ها داشت .فقط در حد خودش
MjM
۳۰ فروردین ۱۳۹۶خدایی تیگو 5 قبلی خیلی بهتر بود این چیه…تو نگاه اول چینی نمیزد..این دوباره چینی میزنه!….همه کراس های چینی بدنه با چرخ ها نا هماهنگه و نوک ماشین سربالاست….تیگو5 قبلی یکی از زیباترین کراس های چینی بود!
وحید
۳۰ فروردین ۱۳۹۶مرگ بر خودروهای چینی
درود بر خودروهای آمریکایی و آلمانی
آق جبات
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶کاش ماهم مثل چین کپی میکردیم….ولی لااقل ماشین جدید تولید میکردیم
محمد ۱۳۶۴
۷ اردیبهشت ۱۳۹۶خیلی عالیه. کاملا معلومه که صنعت خودرو چین رو غلطک افتاده و تو دو سه سال اینده همه رو کنار میزنه. دمشون گرم نه دین دارن نه دزد. اونایی که میگن چینی اشغاله اینجا با ۱۲ هزار دلار باید دنای ایران خودرو سوار بشن
Arshavin
۱۸ دی ۱۳۹۶طرح جالب و قشنگی داره، از نمای کناری یه جورایی آدمو یاد تیوولی میندازه، نکته جالبش اینه که برعکس بقیه چینی ها نمای جلو و عقب و کناری با هم هماهنگن، ارتفاعش کمتر از نسل قبلیه و از اون حالت برج مراقبتی که دوستمون گفته در اومده خطوط بدنه مشخصه و معلومه که از کجا اومده و به کجا ختم میشه. در کل یه طراحی هدفمندی داره ولی اون دریچه کولرش وسط داشبورد و بالای مانیتور خیلی تو ذوق میزنه مخصوصا اینکه یه عدم تقارن بی معنی ای رو بوجود اورده.
پیشنهاد میکنم که خودرو سازای وطنی یه کم شرم و حیا داشته باشن و لااقل این چینیا رو الگو کنن و حدالق از اینا تقلید کنن.