چری

مشخصات شاسی‌بلند کامپکت و جدید چری

کمپانی چری جزئیات بیشتری از شاسی‌بلند جدید و کامپکت خود را منتشر کرد. این خودرو در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۷ معرفی خواهد شد.


این خودروساز چینی تلاش خواهد داشت تا با این محصول جدید وارد بازار اروپا شود. گفته شده شاسی‌بلند جدید چری نسخه‌های پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی خواهد داشت.


چری ادعا می‌کند نسخه پلاگین هیبریدی این خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۶ ثانیه‌ای داشته و حداکثر سرعت آن ۲۰۰ کیلومتر در ساعت است. مصرف سوخت متوسط این خودرو برابر با ۱.۸ لیتر در هر صد کیلومتر بوده و ۸۰ درصد ظرفیت باتری آن در ۳۰ دقیقه شارژ می‌شود. شارژ کامل مجموعه باتری با شارژر خانگی ۲۲۰ ولتی حدود ۴ ساعت طول می‌کشد.


شاسی‌بلند جدید این کمپانی بر پایه پلتفرم جدیدی ساخته خواهد شد که اختصاصاً برای مدل‌های جدید خاص اروپا طراحی شده است. سیستم چهار چرخ محرک خودرو به همراه کمپانی‌های دانا و بورگ وارنر طراحی شده و گیربکس آن دست‌پرورده گترگ است.


یک سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه‌نمایش ۱۰ اینچی امکان دسترسی به مواردی چون ارتباط با گوشی هوشمند، تشخیص صوتی، وای فای و سرویس کمک اضطراری را فراهم خواهد کرد. سیستم ناوبری هوشمند با اطلاعات آنلاین ترافیکی نیز در خودرو وجود خواهد داشت.

از جمله سیستم‌های کمک‌راننده این خودرو می‌توان به دوربین ۳۶۰ درجه، باز شدن هوشمند درب پشتی و تکنولوژی‌های کمک پارک اشاره کرد. چری همچنین انتظار کسب ۵ ستاره ایمنی در تست‌های تصادف یورو انکاپ را دارد. سیستم پیشگیری از برخورد جدید، هشدار خروج خودرو از خط، هشدار نقاط کور و سیستم‌های محدود کننده سرعت برای کسب این نتیجه در خودرو نصب خواهند شد.


این خودروساز چینی در نظر دارد مرکز تحقیق و توسعه و طراحی جدیدی را در اروپا افتتاح کند تا به تحقق برنامه‌های جهانی‌شدنش شتاب بیشتری داده شود.

He Xiaoqing مدیر فروش و بازاریابی جهانی چری می‌گوید:

اروپا یکی از بالغ‌ترین بازارهای خودرویی دنیا را داشته و وطن راضی‌ترین مشتریان است. ما باید از اینکه محصول جدیدمان انتظارات مشتریان را برآورده ساخته و حتی فراتر از آن عمل می‌کنیم مطمئن شویم. کل برنامه توسعه ما با فلسفه اطمینان از ایجاد یک حس بسیار مثبت و رضایت‌بخش جلو می‌رود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. هادی

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (36 ديدگاه)

    من نمیفهمم چرا یک مدته اصلا شاسی بلند جدید چری اینقدر تو سایت ها داره پوشش داده میشه. آخه معرفی شاسی بلد چری چه اهمیتی داره. متاسفانه شرکت های خودرو سازی فقط دارن به سمت طراحی ها فضایی میرن تا نظر مردم رو جلب کنن. عشق فقط تویوتا و لکسوس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      شما از طراحی فضایی گله می‌کنی در حالی که پرچمدار طراحی‌های فضایی، همین لکسوسیه که اسم بردی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ف‌‌‌رش‌اد

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    مشخصات و ظاهر وسوسه‌انگیزی داره، یه سر و گردن از چینی‌های موجود در بازار ایران، سطح بالاتر و شیک‌تر به نظر می‌رسه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. آرش

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (51 ديدگاه)

    فاصله صنعت خودروایران با چین از پنجاه سال هم گذشت،
    چینی ها به تکنولوژی خودروهای هیبریدی و الکتریکی دست یافتند، ایرانیها در ۲۰۱۷ هنوز موتور پراید دهه ۱۹۸۰را بهینه سازی کرده بر تیبا نصب میکنند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مسعود

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (114 ديدگاه)

    ماشین چینی یعنی به تمام معنا آشغال و بی کیفیت و پر استهلاک . نمیدونم این کمپانی بی اصالت چینی چه توهمی زده که میخواد تو بازار اروپا ورود پیدا کنه . بچسبید به همین کشورهای جهان سوم مثل کشورهای خاورمیانه همینجا جنس های آشغالتونو بهتر میخرند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پیمان

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (75 ديدگاه)

      چینی ها اگر مثل ایرانی ها فکر می کردند و بلندپرواز و جسور نبودند تبدیل به دومین ابرقدرت جهان نمی شدند و مثل ما از سوار شدن بر پراید و پژو پارس احساس لذت می کردند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. احمدرضا

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (187 ديدگاه)

    از همین الان میشه حدس زد که این خودرو در صورت ورود به بازار ایران بین 150 تا 200 میلیون قیمت خواهد داشت. در واقع دیگه خودروی چینی هم به دست ما نخواهد رسید. دیگه یواش یواش باید بریم سراغ هند و خودروهای هندی.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا