چریطراحی

پیوستن طراح سابق مزدا به چری

طراحی نقشی اساسی و حیاتی در صنعت خودرو دارد. خودروسازان چینی این پیام را به خوبی دریافت کرده‌اند و به همین خاطر از طراحان و کمپانی‌های بااستعداد اروپایی برای طراحی محصولات خود استفاده می‌کنند. از جمله‌ی این خودروسازان می‌توان به چری اشاره کرد.


چری که یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان کشور چین می‌باشد طراح باسابقه مزدا آقای کوین رایس را به استخدام خود درآورده است. رایس کار خود را حدود یک ماه پیش در چری آغاز کرده است.


این طراح با سابقه برای اوپل، ایتال دیزاین و BMW کار کرده و در طراحی ظاهری خودروهای ب‌ام‌و سری ۱، ۲، ۳ و ۴ نقش داشته است؛ اما اصلی‌ترین سابقه کار رایس به مزدا مربوط می‌شود که در ابتدا به عنوان طراح ارشد و سپس به عنوان مدیرکل استودیوی طراحی این برند در اروپا منصوب می‌شود. رایس در سمت جدید خود به شکل‌گیری MX-5، CX-3 و کانسپت هایی همچون RX ویژن و ویژن کوپه کمک کرده است. کانسپت ویژن کوپه توانسته بود عنوان زیباترین خودروی مفهومی سال را نیز به دست آورد.

رایس که در دانشگاه کاونتری تحصیل کرده مزدا را در ماه آگوست ترک کرد و البته هیچ خبری از مقصد بعدی او منتشر نشد اما بیانیه‌ی خبری منتشر شده تأیید کرد که مقصد جدیدش کمپانی چری و برند جدید اکسید است. او در شغل جدید خود به عنوان معاون جهانی بخش طراحی این خودروساز مشغول شده و در مرکز تحقیق و توسعه جدید چری در رانهایم انجام‌وظیفه می‌کند.


این مدیر با سابقه درباره سمت جدید خود گفته است:

برخلاف آنچه که برخی از مردم باور دارند، وضعیت فعلی من یکی از جذاب‌ترین شرایط در کل حرفه‌ی من بوده و انرژی فوق‌العاده‌ای از چینی‌ها می‌گیرم. اوضاع به سرعت پیش می‌رود به گونه‌ای که بهترین طراحان نیز با چالش روبرو بوده و تلاش می‌کنند جهت‌گیری طراحی خودرو در آینده را پیش‌بینی کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. sunmartin

    ۲۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1914 ديدگاه)

    همونطورکه جناب پیتر شرایر برنده بهترین طراح جهان و فرمان طلایی در سال 2014 شرکت کیا موتورز دگرگون کرد و به اوج رسوند کوین رایس طراج با استعداد و مدیرکل ارشد دپارتمان مزدا میتونه چری از طراحی های بی هویت تکراری و زود منقضی شونده بلحاظ بصری به یک برند قابل رویت تبدیل کنه باید منتظر طراحی های جدید از رایس باشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Archi KHAN

      ۲۲ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2164 ديدگاه)

      رایس قطعا طراح خوبیه ؛
      اما موفقیت و بقول شما دگرگونی یه شرکت یا برند ماحصل استخدام یه طراح خوب نیست و حاصل پارامترهای بسیار زیادیه …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. saeed

    ۲۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (349 ديدگاه)

    ژاپنیها برنامه آیندشون فروش علم و تکنولوژی نه صرفا دیگه ساخت.کره ایها وحشتناک پیشرفت کردن .چینیها سهامدار کمپانیهای بزرگ شدن و دارن روز به روز بزرگتر میشن.بدبختیش اینه هندیها هم حتی تو صنعت خودرو با سرعت بالا استارت زدن ….اونوقت هنوز هستن کساییکه میان کامنت میزارن اسباب بازیای کره ای،چینیهای آشغال….ایکاش حداقل جهان سومی واقعی بودیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Mohamad

    ۲۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (812 ديدگاه)

    راستش یه لحظه تو ذهنم چری رو با جیلی اشتباه گرفتم و تاحدودی باهاش کنار اومدم چون جیلی اسم و رسم و ثروتی بهم زده اما الان که متوجه شدم چری بوده تعجب کردم. پینشهاد مالی وسوسه انگیز عین دنیای فوتبال برای طراحان و مدیران ارشد شرکتهای تجاری هم میتونه جذاب باشه.
    ایشون در تصویر اول این مطلب حضور داره

    https://www.pedal.ir/مزدا/جایزه-زیباترین-کانسپت-مزدا/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

    ۲۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    کاونتری…یکی از بهترین دانشگاهای جهان برا طراحی خودرو…آرزومه بتونم اونجا طراحی بخونم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سام

    ۲۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    کوین رایس یک طراح بسیار معروف در سطح جهانی است و بی شک چری را متحول خواهد کرد و طرح های این سازنده چینی را به سطح بهترین های جهان ارتقاء خواهد داد.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا