بیوایدی بزرگترین سازندهٔ چینی خودروهای الکتریکی است اما بااینحال محصولاتی با پیشرانههای درونسوز را هم تولید میکند که کراساوور میان سایز سانگ پلاس جدیدترین آنها است. این خودرو که بهتازگی در بازار چین عرضه شده است، ترکیبی از طراحی جدید، قدرت فوقالعاده و راحتی بینظیر را ارائه میکند. به گفتهٔ بیوایدی، این کراساوور جدید از چهار ویژگی برتر شامل اولین خودروی تولید انبوه با طرح دورنگ ادغامی کابین، اولین پانل دیجیتالی برای سرنشین جلو، اولین پشتسریهای شناور یکتکه و اولین محصول بیوایدی با پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری کاملاً جدید این شرکت برخوردار است.
سانگ پلاس ۴,۷۰۵ میلیمتر طول، ۱,۸۹۰ میلیمتر عرض و ۱,۶۸۰ میلیمتر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۷۶۵ میلیمتر است که آنرا به عریضترین کراساوور در کلاس خود تبدیل کرده که مزیت اصلی آن تجربهٔ رانندگی راحت است. از لحاظ طراحی بیرونی هم طراحان بیوایدی از زبان طراحی این شرکت موسوم به «روح اژدها» استفاده کردهاند که ظرافت سدانها را با پویایی کراساوورها ترکیب میکند. یکی از اصلیترین ویژگیهای این زبان طراحی، جلوپنجرهٔ بزرگ است که بخش داخلی آن با الهام از زره جنگجویان چین باستان طراحی شده است.
در داخل سانگ پلاس هم از مفهوم طراحی شناور استفاده شده که طرح دورنگ ادغامی میان مشکی و قهوهای و استفاده از جیر درجهیک از ویژگیهای آن است. به گفتهٔ بیوایدی، کابین این کراساوور جدید بسیار جادار بوده و صندلیهای عقب آن با زاویهٔ پشتی بهینهٔ ۲۸ درجه، مشابه صندلیهای کلاس بیزینس هواپیماها است. صندوق بار سانگ پلاس هم ۵۷۴ لیتر ظرفیت دارد که در صورت خواباندن صندلیهای عقب این رقم به ۱۴۷۷ لیتر افزایش پیدا میکند.
همانطور که اشاره شد، سانگ پلاس به پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربوشارژ کاملاً جدید بیوایدی مجهز شده که ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۲۸۸ نیوتن متر گشتاور دارد. قدرت و گشتاور این موتور نسبت به موتور قبلی ۲۰ درصد افزایش یافته و درعینحال مصرف سوخت آن ۱۵ درصد کاهش یافته که بخشی از این کاهش به خاطر گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچهٔ جدید است.
در بخش تکنولوژی، این کراساوور جدید چینی به سیستم کلید NFC مجهز شده که امکان باز کردن قفل درهای خودرو را با استفاده از گوشی هوشمند فراهم میکند. علاوه بر این، برای جابجایی سانگ پلاس در فضاهای باریک، قابلیت کنترل از راه دور خودرو هم درون یک اپلیکیشن موبایلی گنجانده شده است. در بخش ایمنی هم این ماشین به پکیج کمکرانندهٔ هوشمند DiPilot بیوایدی مجهز شده که بیش از ۲۰ سیستم مختلف مثل کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط و سیستم دید پانورامیک ۳۶۰ درجه را شامل میشود. قیمت بیوایدی سانگ در چین از ۱۱۵,۸۰۰ یوآن معادل ۱۷ هزار دلار آغاز و نهایتاً به ۱۴۳,۸۰۰ یوآن معادل ۲۱ هزار دلار میرسد.
AMIR-REZA
۲۳ مهر ۱۳۹۹داخلش واقعا لوکس تر از یک ماشین 17000 دلاریه….
ولی ای کاش به جای 1500 سی سی 1800 توربو بود که به هیکلش بخوره کلا چینی ها از هاچ بک شهری تا کراس اوور فول سایز موتور 1.5 لیتری میزارن روماشین………
ولی به جز موتور دیگه از هیچیش نمیشه ایراد گرفت….
مرتضی
۲۳ مهر ۱۳۹۹اونجا قانونه
بالای 1500cc مالیاتای خیلی سنگین میذارن
واسه همین میبینی همه تا سقف حجم موتور (1500cc) بالا میان
AMIR-REZA
۲۳ مهر ۱۳۹۹خب چرا هیبریدی نمیکنن ؟ از نظر عادی شاید توربو خوب باشه چون مصرف سوخت و حجم همونه ولی قدرت بالاتر ولی اگر دقیق به مساله نگاه میتونی از یه حجم کم قدرت زیاد بکشی بیرون ولی تو بلند مدت در واقع عمر موتور رو کاهش میده برای همین من حاضرم یک موتور 1.5 لیتری یا حتی با حجم بیشتر داشته باشم ولی تنفس طبیعی به علاوه یه سیستم هیبرید اینجوری هم مصرف سوخت خوبه هم مجموع قدرت و گشتاور خوبه و هم عمر و دوام موتور تنها ایرادش میشه اینکه یکم گرون تر در میاد…..
البته اون بالا گفتم 1800 به نظرم هیبرید باشه بهتره
Zonda R
۲۳ مهر ۱۳۹۹هیبرید هم داره
مدل بررسی شده پیشرانه بنزینی داره
Hadi
۲۳ مهر ۱۳۹۹اینا هایپرکار هم بزنن روش ۱.۵ توربو میزارن ?
ولی بی وای دی برند قابلی هستش و قرار محصولاتش رو تو اروپا هم عرضه کنه…
سانگ هم واقعا خوبه ولی تانگ بهتره
اونم با حدود ۴۰۰ اسب فک کنم…
TOYOTEX
۲۳ مهر ۱۳۹۹تو عکس همه چی لوکسه شگرده
زیزیگولو
۲۳ مهر ۱۳۹۹ماشینای الکتریکیاشونم مثل بقیه ماشیناشون آشغاله
AMIR-REZA
۲۳ مهر ۱۳۹۹بی وای دی نه تنها در چین بلکه در دنیا یکی از بزرگترین خودروساز هایی هست که خودروی هیبریدی و برقی تولید میکنه واز معدود چینی هایی هست که به بازار اروپا راه پیدا کرده …..
دیگه این حرفا که چینی ها آشغالن و این جور چیزا خریدار نداره ……
با واقعیت باید کنار اومد الان نه ولی تا کمتر از یک دهه دیگه چینی ها حرف اولو تو خودروسازی خواهند زد البته من خودمم خوشحال نیستم از این موضوع که خودروسازانی که اصیل ترن ومن دوستشون دارم از چرخه قدرت خارج شن ولی همیشه واقعیت چیزی نیست که ما میخواهیم
زیزیگولو
۲۳ مهر ۱۳۹۹امیر رضا اکثر مردمو کارشناسای خودرو متقاضیای خرید ماشینای چینی رو مجاب میکنن تا از خریدن ماشین چینی منصرف بشن چون همه ی ماشینای چینی تو بازار علاوه بر افت قیمت شدیدو امنیتو کیفیت غیر قابل قبولم ندارن و دلیلشم فقط افت قیمت این ماشینا نیستش و به ایرادات اساسی بخش فنیو عدم دسترسی آسون به قطعاتو خدمات بعد از فروشم مربوط میشه …. مهندسای کپی کار چینی واسه اینکه بتونن قیمت ماشینای تولیدی خودشونو پایین نگهدارن متریالو مواد اولیه بی کیفیتو تو.محصولاتشون استفاده میکنن مثل داشبورد پلاستیکی بی کیفیتو صندلیای نه چندان راحتو قوای محرکه ضعیف در کنار نبود سیستمای ایمنی قابل اعتمادو کارآمد از جمله ایرادایی هستن که مردمو از خریدن ماشین چینی پشیمون میکنه تازه سیستم انتقال قدرتو صفحه کلاچو موتورو گیربکس ماشینای چینی اساساً ضعیفو ناکارآمد بوده، هست و خاهد بود …… خوب حالا کمه یا بازم بگم!!؟؟؟ …. صنعت کپی کار خودروسازی چین هرگز نمیتونه با این بنجلای بی کیفیت بازار خودروی جهانو تو دست بگیره …. باید به چینی گفت صنار بده آش به همین خیال باش که بتونی به پای صنعت خودروسازی اروپا و آمریکا برسی
AMIR-REZA
۲۳ مهر ۱۳۹۹تمام این ویژگی هایی که گفتی مال ماشینهای چینی 10-15 سال پیشه نه الان
داشبورد بی کیفیت ؟!؟!؟!الان داشبورد همین بی وای دی رو نگاه کن کیفیتش از کره ای ها چیزی کم نداره بهتر از اونا هم هست بعدشم با قیمت 17000 دلار
میگی موتور 1500 ؟؟؟میخوای رو ماشین 17000 دلاری موتور 6600 سیسی تویین توربو بذارن؟؟
نا ایمن ؟اینو بخون متنیه که پدال نوشته نه من:
در بخش تکنولوژی، این کراساوور جدید چینی به سیستم کلید NFC مجهز شده که امکان باز کردن قفل درهای خودرو را با استفاده از گوشی هوشمند فراهم میکند. علاوه بر این، برای جابجایی سانگ پلاس در فضاهای باریک، قابلیت کنترل از راه دور خودرو هم درون یک اپلیکیشن موبایلی گنجانده شده است. در بخش ایمنی هم این ماشین به پکیج کمکرانندهٔ هوشمند DiPilot بیوایدی مجهز شده که بیش از ۲۰ سیستم مختلف مثل کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط و سیستم دید پانورامیک ۳۶۰ درجه را شامل میشود.
اینا حتما مشخصات یک ماشین با تکنولوژی قدیمی و نا ایمنه
زیزیگولو
۲۳ مهر ۱۳۹۹امیررضا اولاً اصلاً پونزده سال پیش ماشین چینی هنوز حتی تو بازار ایرانم نبوده دوماً کیفت بنجلای چینی که در حال حاضر تو بازار هستش کاملاً واسه همه مشهوده سوماً شما چجوری از رو عکس کیفیت مواد بکار رفته داخل کابین و داشبورد این ماشینو تشخیص دادی؟؟!!! چهارماً چینیا هم مثل سایپا و ایرانخودرو چندتا موتور 1500 سی سی دارن رو همه مدلاشون نصب میکنن پنجماً این آپشنایی که رو ماشینای چینی بسته شده هیچوقت کیفیتو ایمنی آپشنای ماشینای ژاپنی و کره ای رو نداره چون همون آپشنایی که روی ماشینای کره ایو ژاپنی هستش چینیا هم همون آپشنا رو کپی کردن و بستن رو ماشیناشون ولی این آپشنا انقدر بی کیفیت هستن که اصلاً نمیشه روی ایمن بودنشون حساب باز کرد ….. مثلاً شما میخای یه هدست واسه گوشی موبایلت بخری هدست ارزون قیمت که بعد از یه ماه میسوزه تو بازار هست و هدست گرون قیمت که یه عمر واسه ت کار میکنه هم تو بازار هست، ماشینای چینی و آپشناشونم همین حالتو دارن
حسن
۲۳ مهر ۱۳۹۹اگه قراره طبق دل من وتو باشه که چین رقیب صنعتی واقتصادی امریکا نمیشدالانم اکثرلوازمی که دردست ومنزل ما هست بامارکای معروف بین المللی ساخت چین هست کشورای بزرگ صنعتی چین وقبول دارند ماکه کل اقتصادمون اندازه یکشرکت امریکایی بنام تسلابیشترنیست جنگولگ بازی درمیاریم این اسمش جزحسادت چی میشه گذاشت به قولی خونه نداره اشکنه …..چنارومیشکنه
زیزیگولو
۲۴ مهر ۱۳۹۹حسن جان همه دنیا به واقعیتا در مورد کالاهای بی کیفت چینی واقف هستن، اون لوازم خونگیم که شما میفرمایین فقط تو چین مونتاژ میشه ((مثل لوازم خونگی ال جی و سامسونگ کره جنوبی یا مثلاً انواع لپ تاپ و گوشیای موبایل اپل که تو چین مونتاژ میشه یا حتی گوشیای موبایل سامسونگ که اگر به لیبِل یا همون برچسب رو کارتون بسته بندیش دقت کرده باشی مونتاژ چین داره، مونتاژ ویتنام داره، مونتاژ سنگاپور دارا و ……. )) آخه حسادت یعنی چی!!؟؟؟ آیا اینایی که من میگم جز واقعیت چیز دیگه ای هستش؟؟؟ همون تسلا که گفتی فقط یه چرخش می ارزه به کل صنعت خودرو سازی چین
زیزیگولو
۲۳ مهر ۱۳۹۹آره اروپاییا و آمریکاییا هم مثل مترسک نشستن نگاه میکنن تا چین بیاد جاشونو تو صنعت خودرو سازی بگیره
AMIR-REZA
۲۳ مهر ۱۳۹۹تا الان که بوده
چند مثال :
یزرگترین کشور خودروساز
اوضاع نه چندان مناسب کشور های خودروساز (از نظر محصول نه از نظر اقتصادی و مالی و ضرروبدهی)
چین در حال تبدیل شدن به اقثصاد و قدرت اول دنیا که تاثیر مستقیم رو خودروسازی داره
روند رو به رشد چینی ها که من نمیگم همه به این موضوع اعتراف کردن که حتی از کرهای ها هم بیشتره
بازم بگم؟!؟!؟!؟
و در آخر من نگفتم فردا که از خواب بیدار میشی چین بزرگترین و بهترین خودروساز دنیاست بلکه در طی یک دهه
زیزیگولو
۲۳ مهر ۱۳۹۹امیررضا فعلاً که چین از ترس تحریمای آمریکا نمیتونه از جاش تکون بخوره و حتی اتحادیه اروپا هم در مقابل آمریکا همین وضعیتو داره …. همین الآنشم خیلی از تحریما از طرف آمریکا علیه چین اعمال شده و چین هیچ کاری از دستش برنمیاد چون قدرتشو نداره، خیلی از اقتصاد دانا چندین بار پیشبینی کرده بودن که تا فلان تاریخ چین اقتصاد اول دنیا میشه ولی مدتها ازون تاریخا گذشته و چین هرگز نتونسته رو دست آمریکا بلند شه، بعدشم کی گفته چین بزرگترین خودروساز دنیاست ؟؟؟ باید بگی چین بزرگترین کپی کارو بزرگترین بنجل ساز دنیاست تا جایی که حتی خود مردم چینم این بنجلا و آشغالا رو سوار نمیشن و میرن برندای اروپاییو آمریکایی ژاپنیو کره ای سوار میشن …. حالا من هیچی شما خودت برو از چندتا ماشین باز حرفه ای یا چندتا مکانیک با تجربه درمورد مقایسه ماشینای کره ای و چینی بپرس ببین چی بهت میگن بعد بیا نتیجشو اینجا بگو چون حرفایی که ازشون میشنوی قابل تامل خاهد بود
کیان
۲۳ مهر ۱۳۹۹با این طراحی مستقل و شکیل و بسیار فراتر از سطح قیمتی خودش و کلاسش قطعا ارزش خرید خیلی بیشتری نسبت به کره ای هایی داره ک هر روز یه طرح دارن، قطعا در آینده نه چندان دور تو خیلی از کشورها خودروهای چینی براحتی جای کره ایها رو میگیرن، هم بسیار اپشنال تر هستند برای کسایی ک اپشن دوس دارن هم قیمت مقرون به صرفه ای دارند
زیزیگولو
۲۳ مهر ۱۳۹۹کیان!!!!! ماشینای کره ای و ژاپنی در حد مقایسه باهم هستن و بنجلای چینی اصلاً در این حدو اندازه ها نیستن …. در ضمن یعنی شما میفرمایین آمریکاییا و اروپاییا بیکارو ول معطل نشستن تا صنعت خودروسازی کپی کار و طرح دُزد چین بیاد از صنعت خودرو سازیشون سبقت بگیره و جاشونو بگیره!!؟؟
کافر مقدس
۲۳ مهر ۱۳۹۹یک نیم لیتری رقیب جهانی LOL
مهدی
۲۳ مهر ۱۳۹۹از روی عکس نمیشه به کیفیت پی برد
73_AMG///
۲۳ مهر ۱۳۹۹خدایی به عنوان 17 هزار دلار خوبه
رامتین
۲۳ مهر ۱۳۹۹جدا از بحث موتور چنین طراحی ای سزاوار تشویقه. شما روی همین خودرو موتور و گیربکس فولکس را بزاری من به شخصه هیچوقت به هیوندا و کیا فکر نمیکنم. البته افراد متعصب هم که ممکنه الان مخالف حرفم باشند تا ۵ سال دیگه، موافق میشند.
زیزیگولو
۲۳ مهر ۱۳۹۹کپی کاری سزاوار تشویق نیستش بلکه سزاوار تنبیه و جریمه تو دادگاهای بین المللیه
رامتین
۲۳ مهر ۱۳۹۹اینقدر دادگاهها بیکار شدند که به این موضوع بپردازند؟ در این دهه به زعم شما شاید ۱۰۰۰ محصول کپی داشتیم اما ۴ تا هم به دادگاه نرسید! کپی هم میکنند هوشمندانه عمل میکنند.
زیزیگولو
۲۳ مهر ۱۳۹۹رامتین دادگاها انقدر بیکار شدن یعنی چی؟؟ دادگاه کارش رسوندن حق به حَقداره، حالا اگه این اتفاق نمیوفته حتماً دستای پشت پرده در کاره
حسن
۲۳ مهر ۱۳۹۹گل گفتی رامتین دمتگرم
Shayan
۲۳ مهر ۱۳۹۹ای داد بیدادددددددد!!!!!! بازم موتور1/5 توربو بابا لعنتیا دست از سر این موتور برداریدددددددد??????????????
حسین
۱ آذر ۱۳۹۹چین ازنظر درصد رشد پیشرفت حرف اول میزنه والان هم موتور حرکت اقتصاد جهانه وتو 10ساته اینده با اختلاف امریکارو جا میزاره به سخنان دوماه پیش وزیر امر خارجه المان در رابطه با قدرت اقتصادی چین توجه کنید