خودروهای چینی

معرفی کراس اوور کوپه و الکتریکی Nio EC6

بازار کراس اوورهای کوپه گرم‌تر از همیشه بوده و کمپانی Nio نیز از خودروی کاملاً جدید EC6 در شنژن چین رونمایی کرده است.

سازنده از این خودرو به عنوان کراس اووری جوان‌پسند، دینامیک و گیرا نام برده است. EC6 دارای کاپوتی طویل، شیشه جلوی خمیده و خط سقفی با شیب زیاد است. این خودرو همچنین از پوشش‌های پلاستیکی بدنه، دستگیره‌های درب متمایز و چراغ‌های بلند و باریک سود می‌برد.

Nio اشاره زیادی به مشخصات این خودرو نداشته اما تائید کرده که EC6 از سقفی تمام شیشه‌ای استفاده کرده و ضریب درگ ۰.۲۷ دارد. به این ترتیب این خودرو حتی آئرودینامیک تر از ب ام و X4 می‌باشد.

انتظار می‌رود مشخصات کامل کراس اوور یاد شده در جولای ۲۰۲۰ منتشر شود اما Nio گفته نسخه پرفورمنس EC6 از دو پیشرانه الکتریکی با قدرت ترکیبی ۵۳۶ اسب بخار استفاده کرده و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۷ ثانیه‌ای خواهد داشت.

از نظر مجموعه باتری نیز نسخه پرفورمنس EC6 با باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی عرضه شده و محدوده حرکتی ۶۱۵ کیلومتری خواهد داشت.

Nio جدای از معرفی این کراس اوور کوپه اقدام به رونمایی از نسخه به‌روز شده ES8 کرده است. این خودرو دارای استایل بهتر، قوای محرکه ارتقا یافته و تکنولوژی‌های جدید می‌باشد. از جمله تغییرات این خودرو می‌توان به درگاه شارژ هوشمند و کلید NFC اشاره کرد. این کراس اوور همچنین به پشت آمپرهای ۹.۸ اینچی و صفحه لمسی ۱۱.۳ اینچی مجهز شده است.

از نظر پرفورمنس نیز باید گفت ES8 از دو پیشرانه الکتریکی با قدرت ۵۳۶ اسبی و گشتاور ۷۲۵ نیوتون متری استفاده کرده و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۹ ثانیه‌ای دارد. این خودروی هفت نفره برد ۵۸۰ کیلومتری دارد.

اولین نمونه‌های ES8 به‌روز از ماه آوریل به دست مشتریان خواهند رسید درحالی‌که موعد عرضه EC6 ماه سپتامبر اعلام شده است. متأسفانه انتظار نمی‌رود نسخه مجهز به باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی تا سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۲۰ تولید شود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. sj

    ۱۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (13 ديدگاه)

    واقعا بهترین خودرو ساز چین با اختلاف NIO هستش به ترتیب پشت سرش Techrules بعد Arcfox بعدش Hongqi Seres motor Enovate

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. سورنا

    ۱۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    عجب :(

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. FLANKER

    ۱۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (87 ديدگاه)

    saic motor تو چین حرف اول رو میزنه ولی تو چین هم سلیقه ها فرق کرده همه دنبال بنز و بی ام و و آئودی هستن حتی لامبورگینی هم اعلام کرده هدفش بازار چین و هند هست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. RASOL

    ۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درود بر طراح ماشین کراس اوور خیلی عالیه

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا