خودروهای چینی

نگاهی دوباره به یک کپی جنجالی چینی

آیا چینی‌ها قادرند به بخشی از آمال و آرزوهایمان عینیت بخشند؟ آیا می‌توان روزی را دید که در آن لوکس‌ها و اسپرتی‌های ساخته شده در این سرزمین، تمامی معادلات موجود در بازار دنیا را دگرگون کند؟ پاسخ به این پرسش‌ها را به راحتی نمی‌توان داد، زیرا که بشر و اعمال او پیش‌بینی ناپذیر است و هیچ احدی هم به‌درستی از آتیه‌اش آگاهی ندارد. تا به امروز، این ابرکارخانه شگفت‌انگیز دنیای خلقت توانسته است خدمات بسیاری را به بشریت ارزانی نماید و به بسیاری از خواسته‌های او هم جامه عمل بپوشاند. بسیاری از لوازم و اسباب ارزان‌قیمتی را که دوروبر خود می‌بینیم، مرهون تلاش مورچه وار و رقابت فزاینده این قوم است. اما به نظر می‌رسد که این پایان ماجرا نیست و بقول شاعر که می‌گوید چو صد آمد نود هم پیش ماست! این طریق تا به آخرش توسط این زردفامان کوبیده خواهد شد. پیش‌تر نیز گفته بودم که از این ایل و طایفه هیچ کاری بعید نیست و در تاریخ آن‌ها را تنها می‌توان با قوم یأجوج‌ومأجوج قیاس نمود! با این تفاوت که آن جماعت مخوف فقط به فکر غارت و کشتن و… بودند و عملشان هم محدود به مناطق خاصی بود، در حالی که این قوم، تمامیت صنعت و تجارت را در سرتاسر عالم آماج حملات خویش قرار داده است.

Range-Rover Evoque
تا پیش از این، تمامی سعی وهمت چینی جماعت بر آن بود که تا آنجایی که قادرند خودروهای متوسط و پایین اروپایی، ژاپنی و یا حتی کره‌ای را هدف مطامع خود قرار دهند و کمتر پیش می‌آمد که از خودروهای لوکس بازار کپی کنند. ولی اکنون به نظر می‌رسد که این رویه در حال تغییر است و این خودروهای تجملی و گران‌قیمت هستند که نشانه‌گذاری شده‌اند. مورد دیگری هم که در این میان بسیار قابل‌تأمل می‌باشد، پیشرفت شگرف چینی‌ها در این عرصه است. مثلاً اگر در سال‌های گذشته عمل کپی کاری به طرز ناشیانه‌ای صورت می‌گرفت و کیفیت طرح‌ها هم بسیار پایین بود، اما امروزه کپی‌ها آن‌چنان به نمونه‌های اصلی خود نزدیک شده که تشخیص آن برای یک فرد عادی بسیار دشوار است. ازجمله مدل‌هایی که سخت موردپسند کمپانی‌های ریزودرشت این سرزمین قرار گرفته خودروی رنجروور ایووک است، که چندین شرکت مختلف از طرح آن تقلید نمودند.

Range-Rover Evoque
Range-Rover Evoque
LandWind X7
LandWind X7
یکی از نخستین کمپانی‌هایی که به وجه احسن این عمل را انجام داد، شرکت لندویند می‌باشد. مدل X7 این شرکت که کپی رنجروور ایووک است مورد توجه بـسیاری از رسانه‌های خبری هم واقع شده است. در همین ارتباط سایت انگلیسی زبان «CARNEWSCHINA» در گزارش جالبی به مقایسه جز به جز این خودرو با رنجروور ایووک نموده است که برگردان این مطلب را در اینجا تقدیمتان می‌کنم.

Range-Rover Evoque
Range-Rover Evoque
Range-Rover Evoque
Range-Rover Evoque
کلاً چقدر لندویند X7 یک کپی از رنجروور ایووک است؟

خودروی لندویند X7 یک کپی ژنتیک شرم‌آور چینی از خودروی هندی- بریتانیایی رنجروور ایووک است. اما روی‌هم‌رفته تا چه اندازه شبیه به آن است؟ ما درون و بیرون این دو خودرو را با هم مقایسه نموده و تصاویرشان را نیز به نمایش درآورده‌ایم. برخی دیگر از رسانه‌های چینی هم مشابه این عمل را انجام داده و این دو مدل را از تمامی جهات مورد مقایسه خود قرار دادند؛ و در پی آن این امر را ثابت نمودند که لندویند X7 یک کپی نسبتاً خوب از رنجروور ایووک است، اما به اندازه آن کامل نیست. اجازه بدهید که شروع کنیم:

Range-Rover Evoque
Range-Rover Evoque
LandWind X7
LandWind X7
روی‌هم‌رفته کل طرح خیلی مشابه با رنجروور ایووک تکوین یافته است. اما در لندویند X7 یک نوار باریک کرومی روی جلوپنجره قرار دارد که در رنجروور ایووک چنین موردی دیده نمی‌شود.

landwind-x7-vs-range-
چراغ‌های جلو به‌طور مبهمی شبیه به هم هستند. بهای فروش لندویند X7 از ۱۲۰/۰۰۰ یوآن یا ۱۹/۰۰۰ دلار شروع خواهد شد. پیشرانه بکار رفته در آن ۴ سیلندر توربوشارژ و دارای حجمی معادل ۲ لیتر است؛ منشأ آن نیز از شرکت میتسوبیشی می‌باشد. این موتور توانی معادل ۱۹۰ اسب بخار را به ارمغان می‌آورد و گشتاوری خروجی آن هم برابر با ۲۵۰ نیوتن متر است. این پیشرانه به همراه یک گیربکس ۶ دنده و یا ۸ دنده اتوماتیک عرضه می‌شود.

landwind-x7-vs-range
دریچه‌های جاگذاری شده بر روی گلگیرهای جلوی هر دو خودرو، وضع بدی دارند. اما در ایووک این دریچه تا روی درب‌های خودرو امتداد یافته است. لندویند یک برند چینی است که تحت مالکیت مشترک GINGLING MOTORS و خودروسازی CHANGAN بوده است. این امر اتفاقی باشد یا نه، هر دو برند با فورد شراکت داشته و سرمایه‌گذاری مشترکی را با آن صورت داده بودند. این مسئله لازم به یادآوری است که کمپانی فورد تا سال ۲۰۰۸ میلادی، مالک برند لندروور- رنجروور بوده است تا اینکه کل شرکت را به مجموعه هندی تاتا واگذار نمود. بهای رنجروور ایووک وارداتی از ۵۲۸۰۰۰ یوآن (۸۶/۳۰۰ دلار) شروع شده و به ۶۶۸۰۰۰ یوآن (۱۰۹/۲۰۰ دلار) ختم می‌شود. قیمت مدل‌هایی از این خودرو که در چین ساخته می‌شود از ۴۰۰/۰۰۰ یوآن (۶۵/۲۵۰ دلار) شروع خواهد شد. ظاهراً این مبلغ ارزان‌تر از نمونه‌های وارداتی آن است ولی هنوز هم مقداری گران‌تر از لندویند X7 است. ممکن است این قیمت خیلی از خریداران خودرو در چین را وسوسه کند تا یک‌بار هم که شده لندویند را امتحان کنند.

landwind-x7-vs-range
همان‌طور که در تصویر ملاحظه می‌کنید:

  • در لندویند X7 اطراف پنجره‌ها را نوار باریکی از کروم فرا گرفته است. در حالی که در رنجروور ایووک چنین موردی را نمی‌بینیم.
  • در لندویند X7 باربند سقفی وجود دارد. درحالی‌که در رنجروور ایووک این مورد وجود ندارد.
Range-Rover Evoque
Range-Rover Evoque
LandWind X7
LandWind X7
در اینجا یک شبیه‌سازی عالی ژنتیک را مشاهده می‌کنیم!
سپرها نزدیک به ۱۰۰ درصد و پنجره عقب نزدیک به ۹۰ درصد شبیه هم هستند. اما در لندویند X7 یک برف‌پاک‌کن برای شیشه عقب وجود دارد درحالی‌که این مورد را در رنجروور نمی‌بینیم.

Range-Rover Evoque
Range-Rover Evoque

همان‌طور که ملاحظه می‌کنید، چراغ‌های عقب این دو خودرو تااندازه‌ای با هم متفاوت هستند.

landwind-x7-vs-range
لند وی‌اند X7 یکی از داغ‌ترین گزارش‌های خبری ما در سال جاری میلادی بوده و سه جایگاه از ۱۰ جایگاه برتر خبری را اشغال نموده است. پیش از این، هر زمان که ما خبری را از یک همزاد یا کپی چینی منتشر می‌نمودیم؛ بیشتر واکنش‌ها از طرف افراد جامعه منفی بود و اکثریت چین را متهم به عمل غیرقانونی می‌نمودند و خودروسازان هم در واکنش نسبت به این موضوع شروع به بدگویی می‌کردند. بااین‌همه، در مورد لندویند X7، بیشتر واکنش‌ها، کامنت ها و ایمیل‌ها مثبت بود. بسیاری این‌گونه اظهار نظر نمودند که رنجروور خودش مقصر است که برای ایووک خرج‌تراشی کرده و بهای گزافی را هم بابت آن مطالبه می‌کند و بسیاری دیگر هم این‌طور گفتند که لندویند X7 خیلی بهتر از رنجروور ایووک به نظر می‌رسد. همچنین ما تعداد زیادی ایمیل از سراسر جهان دریافت کردیم که این پرسش را نزد ما مطرح می‌نمود، که در چه زمانی لندویند X7 به دست مشتریان در فلان کشور X و یا Y می‌رسد.

روی‌هم‌رفته در داخل هر خودرو تشابهات بسیار زیادی وجود دارد. یک لحظه دکمه‌های استارت را بررسی کنید! در عین حال صفحه نمایش به کار رفته در لندویند X7 خیلی بزرگ‌تر از رنجروور ایووک است. در لندویند X7 به وضوح علامت فندک سیگار مشخص شده است، ولی در رنجروور ایووک این‌طور نیست. در لندویند X7 هنوز دسته دنده وجود دارد. در حالی که در رنجروور ایووک برمبنای مد روز از دستگیره چرخان استفاده شده است.

Range-Rover Evoque
Range-Rover Evoque
LandWind X7 Interior
LandWind X7 Interior
شکل و ترکیب ادوات مربوط به محل نصب کیلومترشمار در هر دو خودرو یکسان است، ولی تجهیزات متفاوتی در آن دو به کار رفته است.

LandWind X7 Interior
LandWind X7 Interior
در لندویند X7 تعداد زیادی آیکون برای کنترل دریچه‌های هوا وجود دارد. همچنین در لندویند راننده‌ها می‌دانند که محل و نیز نحوه کار با این سیستم چگونه است. در حالی که در رنجروور ایووک وضع به این گونه نیست. در لندویند رانندگان به آسانی روش متناسب با خودشان را پیدا می‌کنند. با توجه به اینکه بیشتر خریداران ایووک را خانم‌ها تشکیل می‌دهند این مسئله برایشان مشکل‌ساز خواهد شد.

landwind-x7-vs-range-
همچنین طرح صندلی‌ها هم به‌خوبی کپی شده است! ما هنوز تفاوت خاصی را در آن مشاهده ننمودیم. هرگز پیش از این در خودروهای چینی – که دست به عمل کپی می‌زدند- دیده نشده است که صندلی‌ها عیناً از نمونه اصلی کپی شده باشد، این مسئله را برای نخستین بار در لندویند X7 است که مشاهده می‌کنیم. شکل اسپیکرها نمی‌تواند متفاوت‌تر از این باشد و حتی می‌توان گفت که طراحان لندویند اقدام به خلق پیکره جدیدی برای آن نمودند.

همان‌طور که در تصاویر مشاهده می‌کنید در رنجروور ایووک فضای بیشتری برای سر راننده وجود دارد.

landwind-x7-vs-range
طرح پشت صندلی‌های جلو به طرز دقیقی مجدداً کپی شده است. نگه‌دارنده فنجان‌ها در لندویند X7 خیلی بنجل به نظر می‌رسد.

landwind-x7-vs-range
همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید فضای موجود برای سر و پاها در هر دو خودرو مشابه هم می‌باشد. (منظور قسمت عقب خودروست)

landwind-x7-vs-range
با توجه به تصاویر، دسته‌های نصب شده بر روی درب این دو خودرو، کمی با هم مشابهت دارند.

landwind-x7-vs-range

landwind-x7-vs-range-9f
همان‌گونه که در تصویر مشاهده می‌شود سانروف بزرگی در هر دو خودرو وجود دارد.

LandWind-X7
LandWind-X7
ترمز پارک الکترونیکی برای هر دو مدل تقریباً یکسان است.

landwind-x7-vs-range
همان‌طور که در سطرهای پیشین هم گفته شد خودروی لندویند X7 از یک پیشرانه ۲ لیتری توربو بهره می‌برد که منبع آن از میتسوبیشی است. این موتور بنزینی ۴ سیلندر، معادل ۱۹۰ اسب بخار قدرت دارد و ۲۵۰ نیوتن متر هم خروجی گشتاور آن است. این پیشرانه به همراه یک گیربکس ۶ دنده و یا ۸ دنده اتوماتیک عرضه می‌شود. خودروی ایووک نیز با یک موتور بنزینی ۴ سیلندر و ۲ لیتری توربو شارژ عرضه می‌شود. توان این پیشرانه برابر با ۲۳۷ اسب بخار و گشتاور آن نیز معادل ۳۴۰ نیوتن متر است. این موتور به همراه یک گیربکس ۹ دنده اتوماتیک روانه بازار می‌شود.

landwind-x7-vs-range
خب پس، این دو مدل هنوز هم ۱۰۰ درصد شبیه به هم نیستند، بگذارید بگویم، بیش از ۹۰ درصد. فروش این خودرو از مارس ۲۰۱۵ میلادی شروع خواهد شد.

نوشته: سام کاویانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۷۷ دیدگاه‌ها

  1. نوید (6*6)

    ۳۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    نامردا
    در ضمن خیلی ممنون آقای کاویانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAFIA

      ۳۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (435 ديدگاه)

      از خود رنجروور خوشگلتره

      هه هه هه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. saeed.shariati

      ۳۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (477 ديدگاه)

      ای درود بر قلمت سام کاویانی
      چینی ها چقدر پر رو هستنا
      نظر سنجی
      کدومو ترجیح میدی?
      خودروی ایرانی++++++
      خودروی وارداتی چینی—–

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. "Amir"

        ۳۰ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (728 ديدگاه)

        باز حداقل اینو مطمئنم ک لاشه ی ماشین ایرانی (ایرانخودرو) شرف داره ب صدتای ماشین صفر چینی…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. هادی

          ۳۰ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (458 ديدگاه)

          206 جدید سوار نشده که ببینی صدا تراکتور میده همهچیزشم چینی شده از چراغ بگیر تا ecu
          پس با خوده چینی زیاد تفاوت نداره

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. سام

        ۳۰ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (899 ديدگاه)

        با سلام

        لطف داری سعید عزیز، من هم از همین اینجا به شما درود می فرستم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. سام

      ۳۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام

      خواهش می کنم نوید عزیز، لطف داری شما

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. ASTON MARTin

      ۳۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      دوستانی که میدونن جون جدشون بگن من از نگرانی در بیام
      چرا کمپانی های بزرگ از چین برا این کپی کاری ها شکایت نمیکنه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۳۰ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (4499 ديدگاه)

        سلام
        جناب کاویانی خیلی ممنون از شما.
        استون جان تا اونجایی که من شنیدم،رنجروور اقدامات لازم برای شکایت از این کپی کاری رو داره انجام میده.
        دو نسل قبل مرسدس سی کلاس رو هم قبلا مو به مو کپی کرده بودن!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ASTON MARTin

          ۱ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1346 ديدگاه)

          فدات شاهین جان
          خبر نداری که سرنوشت اخرین شکایاتی که برای این کپی کاری ها از چین شد ، چه نتیجه ای داشت؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. سام

          ۱ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (899 ديدگاه)

          با سلام

          لطف داری شاهین عزیز،انجام وظیفه بود. خوشحالم که کامنتت رو اینجا می بینم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. saeed car

        ۱ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (3 ديدگاه)

        برادر عزیزم چین دومین قدرت اقتصادی حهان شومین قدرت نظامی حهانه کی زورش بهش میرسه ؟ حتی انگلیسم زورش بهش نمیرسه .

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. BOMB

      ۱ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (377 ديدگاه)

      باعث افتخار بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. شایان

      ۱ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      خدایش از روور خشکل تره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. M Power///

    ۳۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (415 ديدگاه)

    این دیگه زیاده روی در کپی کردن هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ASTON MARTin

      ۳۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      یاد دوران […] بخیر پر بود از امریکاییو انگلیسی … :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Archi Khan

        ۳۰ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (2165 ديدگاه)

        شما اون دوران را یادت میاید ؟!!!
        پس خیلی سال داری جناب ASON MARTin

        (-:

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. amir

      ۳۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (255 ديدگاه)

      بازم اونا کپی کردن بلدن ما که همونم بلد نیستیم فقط مونتاژ می کنیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احسان آرسنالی

        ۳۰ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (1877 ديدگاه)

        حالا همینو ویرانخودرو میاره به قیمت 98765400000 تومان بانام پوتروس میفروشه :-)

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. مهدی

    ۳۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    فکر کنم تنها دلیل بقای میتسوبیشی همین فروش موتوراش به چینیاست!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. "Amir"

    ۳۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (728 ديدگاه)

    کپی برابر اصله لامصب،،،،کاش حداقل اسمشو عوض میکردن،،،دیگه این چینم داره شورشو در میاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Lord Cezar

    ۳۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (300 ديدگاه)

    لیاقت کپی کردن رو هر کسی نداره . تبریک به چینی ها .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. نوید (6*6)

    ۳۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    اشباه نکن دوست عزیز همه چیز ظاهر نیست
    ساختن ماشینی که یه سال هم عمر نکنه اصلا لیاقت نمیخوات

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Lord Cezar

      ۴ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (300 ديدگاه)

      مگه خودرویی که ایران میسازه چند سال عمر داره ؟ 1 سال نشده موتور میذاره زمین چه برسه به بقیه ایراداتش . اینا از هیچی دارن اینو میسازن اونوقت ما 50 سال هست که خودرو سازی داریم و زمانی اگه بهترین نبودیم ولی باز جزو خوب ها بودیم . الان چی هستیم ؟ کدوم خودرومون ساخت داخل هست ؟ همه مونتاژ خودرو های 2 دهه پیش . اون از سایپا اونم از ایرانخودرو .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. سپهر

    ۳۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (174 ديدگاه)

    چین همیشه همین طوریه متقلبه مثل گوشیاش از رو یه همچین ماشین خوشگلیم کپی زده هیچوقتم نمیتونه عین خود مدل کپی کنه همه چیزاشم بی کیفیته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. 4MATIC

    ۳۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    اینم مثل همون ماشین چینی که از بی ام وX5کپی کرده بود بعد 1سال زنگ می زنه وداعون می شه وصاحبش هم اونو اتیش می زنه(البته مطلبش هم تو همین سایت هست)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. 4MATIC

    ۳۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    از ماشین چینی به شدت متنفرم اخه مردم ما چه گناهی کردن که باید برای این اشغالا پول زیادبدن
    جالب اینه که مردم چین ماشین ها ی چینی روقبول ندارن وبیشترالمانی سوارمی شن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. 4MATIC

    ۳۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    نرسنجی
    ماشین ایرانی=لایک
    ماشین چینی=دیسلایک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. overvlock

    ۳۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (15 ديدگاه)

    با اینکه کپی 100% کردن ولی خیلی اشغال وبی مصرف نیست موتورشمکه میتسوبیشی هست کلا در حد یه خودرو چینی خوبه نه بیشتر.در ضمن اقای کاویانی ممنون بابت قلمت .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۱ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام

      لطف داری دوست عزیز،انجام وظیفه بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. میثم

    ۳۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (59 ديدگاه)

    وقتی کپی کاری و دغل بازی چینیا رو میبینم به مردم خودمون امیدوار میشم. بابا اینا دیگه چه قماشین که از ما رندترن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حجت

      ۳۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (69 ديدگاه)

      رنو فلوعنستو تحویل گرفتی یا نه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ارش

      ۳۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اونا خیلی خودروسازیشون باعرضه ترن از ما که تو پراید موندیم هرروز بدتر از دیروزسایپا مطمین

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Chevo

      ۱ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (41 ديدگاه)

      اگه ایرانی ها کپی بلد بودن ١٪ هم دریغ نمیکردند ،اما این کارو هم بلد نیستند، برای تغییر چراغ عقب ال٩٠ ء۵ سال پروژه درست مردن واسه خودشون

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. MOHSEN

    ۳۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (48 ديدگاه)

    داخلش از رنج رور قشنگ تره خیلی خیلی قشنگ تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. نوید (6*6)

    ۳۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    چینی ها علاقه ی خاصی به خرکاری دارند

    و اصلا ایده پرداز نیستند

    فقط کار میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. sunmartin

    ۳۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    عجب مقاله ای بود تشکر از سام عزیز

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۳۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام

      خواهش می کنم دوست عزیز،لطف داری شما

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. یه پسر

    ۳۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    مطمئنا اگه اجازه ورود به بازار های اروپایی رو هم داشته فروش کمی داره
    در عوض تو کشورهایی که خیلی از مردم عکس رنجروور رو ندیدن شاید مناسب باشه
    مخصوصا که قیمت هاشون ه با هم یه دنیا فرق داره

    به نظر من این دو تا خودرو چون وارد حریم هم دیگه نمیشن و محال می دونم یه جایی این دو تا اشتباها کنار هم قرار بگیرن میشه گفت کپی نیست فقط باعث تاسف

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یه پسر

      ۳۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (1135 ديدگاه)

      رفیقم لیفان 620 داره بعد می خواست جلو پنجره بی ام و روش بذاره 300 هزار تومن هم براش آب می خورد

      بعد از من پرسید منصرفش کردم

      بهش گفتم الان ماشینت یه ماهیت مشخص داره واسه خودش
      نسبتا هم می شناسنش مردم اما وقتی جلو پنجره بی ام و روش بذاری شاید خیلی شبیه بی ام و بشه اما بی هویت میشه تازه اونایی هم که می دونن 620 سواری آرم بی ام و روش زدی یاد پراید سوار هایی می افتن که ارم مزراتی ، پاگانی بی ام و و بنز رو با یه اعتماد بنفس بالا رو ماشینشون می چسبونن تازه باورشون هم میشه که همچین ماشینایی دارن

      به نظر من سوار شدن یه ماشین کپی شده یا تغییر ارم داده شده از سواری تیبا هم …. تره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. نوید (6*6)

    ۳۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    محسن جان فکر کنم عکس هارو اشتباه دیدی
    البته شاید درست دیدی و نظر شخصیت باشه که در این صورت محترمه
    ولی به نظر من رنجروور خیلی بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. هادی

    ۳۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (458 ديدگاه)

    هر چی هست هم از سانتافه قشنگ تره هم متورش قوی تره
    تنها دلیل این ارزونی هم کیفت گنده اونه که بعده 1 سال باید بره سطل اشغال
    کاش یه ضمانت درست حسابی داشت اگه داشت از کره میزد جلو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. هادی

    ۳۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (458 ديدگاه)

    منظر کپی لامبرگینی میمونم کپی کنن یه دونه میخرم :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. فرید458

    ۳۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (71 ديدگاه)

    تشکر از سام عزیز مطلب واقعا جامع و کامل بود ☺

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۳۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام

      لطف داری فرید جان،انجام وظیفه بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. datsun

    ۳۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    یلدا مبارک…

    از این کار چینی ها اصلا خوشم نیومد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. زیگما

    ۳۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    سام کاویانی عزیز
    درود بر شما
    بنده قلمتونو بسیار میپسندم و دوستش دارم
    امیدوارم از اون دست مطالب(مثل فولکس های قدیمی و داستان کیفیتشون و داستان کیفیت ژاپنی ها) بیشتر برامون بذارید
    یه نکته میخواستم بهتون یاداور بشم
    ایووک برف پاکن داره منتها در بادگیر مخفی شده
    مثل لکسس rx و تویوتا 4رانر
    مثل شورلت تاهو و جمس یوکان و کادیلاک اسکالاد نسل جدید
    مثل رنج روور جدید
    و….
    به عکس زیر دقت کنید میبینید که برفپاکن داره ولی زیر بادگیر مخفیه
    تشکر
    http://performancedrive.com.au/wp-content/uploads/2012/05/2012-Range-Rover-Evoque-Coupe-Dynamic-Si4-on-dirt.jpg

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۳۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام

      از لطف و محبت جنابعالی نسبت به خودم بسیار سپاسگذارم.از آنجایی که مورد مذکور در متن انگلیسی آمده بود، من هم به لحاظ امانت در ترجمه تغییری در آن ندادم.با سپاس از نکته سنجی شما.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. Rayan

    ۳۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (141 ديدگاه)

    این که از هیوندای و کیا هم کپی کرده، سپر جلو از کیا اسپورتیج و پلاستیک های پایین در ماشین هم از هیوندا کپی رفته!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۳۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    از قدیم گفتن :

    ((( بزنی زمین ، هوا میره )))

    هرکس قصد داشته برندی رو بزنی زمین یا بکوبه ، نه تنها زمین نمیخوره ،

    بلکه بیشتر اوج میگیره .

    اصولا موفقیت ها قابل دیدن نیستند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۳۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (4499 ديدگاه)

      بزنی زمین هوا میره نمیدونی تا کجا میره!!! :D
      میلاد عجب شعری بود! بردیمون به اون قدیما!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۳۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      بله شاهین جان اتفاقا این تیکه از همون شعر گرفته شده و در قالب یک

      ضرب المثل در امده .

      با کوبیدن یک برند ، هیچ اتفاقی در فروش اون برند اتفاق نمیفته .

      البته من هم در جواب این بی منطقی ها ساکت نشستم .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۳۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    من اون شرکت هایی که با خودروساز های بزرگ همکاری میکنند و با کمک انها

    خودرویی جدید و با نام و نشان تجاری خودشون عرضه میکنند ، بیشتر قبول

    دارم . مثل جیلی و ….

    این کپی کاری چند وقتی بود که از کله ی چینی ها بیرون امده بود ، اما

    مثل اینکه دوباره شاهد این مسائل هستیم .

    یادمه چندین سال پیش ، زمانیکه ام وی ام 110 تازه وارد بازار شد ،

    مجله ماشین مطلبی رو چاک کرده بود با عنوان اینکه تکنولوژی و ایمنی

    قابل کپی کردن نیستند و تست تصادف ماتیز و ام وی ام رو گذاشته بود .

    یک سوال دارم ، اگر کسی میدونه بهم بگه :

    اینکه چرا چینی ها بیشتر از موتورهای میتسوبیشی استفاده میکنند ؟

    مگر شرکت های هوندا و تویوتا و مزدا و …. نیستند ؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mahdi

      ۳۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (623 ديدگاه)

      درود میلادجان
      سوالت تا حدودی سخته
      اما چندتا نکته
      1 تیراژ تولید ماشینهای چینی
      2 تیراژ تولید خودرو میتسوبیشی
      حالا رابطه رو پیدا کنید
      میتسوبیش تقریبا داره شخصیت قطعه ساز محض پیدا میکنه
      البته شاید برای میتسوبیشی امتیاز خوبی باشه که بدون دردسر موتورهای تولیدی رو میفروشه
      و خدمات و قطعاتش
      اما در کل کار میتسوبیشی فوق العاده با کیفیت هست اگر چینی نباشه
      اما توی صنعت خودروی ژاپن فعلا حرف اول رو تویوتا میزنه میتسو ردهای پایینتر محسوب میشه پس اونقدر حساسیت سر تکنولوژی و انتقالش نداره
      نتیجه :
      میتسو به این فکر میکنه
      هرچی میتونی بفروش تا پول دربیاریم
      سپاسگزارم
      مهدی (فرزند کوروش)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. حسام

    ۳۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (22 ديدگاه)

    آقا تو چین هرچقدر پول بدی همونقدر آش میخوری. پول خوب بده قطعات خوب تحویل میگیری،متاسفانه ما فقط دنبال یود بیشتریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. MjM

    ۳۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (718 ديدگاه)

    ای کاش همین کپی کاریم بلد بودن ایرانیا….البته بلدن نمیخوان! بهتر بگم نمیذارن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. erfan

    ۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (61 ديدگاه)

    این کجا و آن کجا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. سامان از تبریر

    ۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    خودرو های چینی هم مثل کره ای ها اولش رو با کپی کاری و قیمت بسیار مناسب شروع میکنند ولی بعد این که حسابی فروختن سود کردند با هزینه های کلان طراح های معروف رو واسه طراحی مدلهاشون میارن و نتیجه کار میشه : شاخ و شونه کشیدن به برند های معتبر
    و صد البته فروش باور نکردنی
    جالبه بدونید سامسونگ و سونی اعلام کرده که تولید گوشی موبایلشون رو حدود 25 درصد میارن پایین
    علتش هم طوفان گوشی های چینی :)
    شیائومی یه برند چینی هست که مثل ایفون بدنش از فلز ساخته میشه مثل اون قدرتمند ولی ا قیمت یک سوم ایفون
    فروشش هم از ایفون رفته بالا :)
    تا ده سال دیگه به ماشینهای چینی هم با حسرت نگاه میکنیم

    ولی ما همچنان در پراید و سمند گیر کرده ا
    یم

    من الله توفیق

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. Milad

    ۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (22 ديدگاه)

    الان یکی از زیرمجموعه های کرمان خودرو میاد مونتاژش میکنه با قیمت فضایی میده دست ملت بیچاره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا