خودروهای چینی

گریت وال استید یا وینگل 5 در بریتانیا

گریت وال چند سالی است پا به بازار کشورهایی چون استرالیا و بریتانیا گذاشته. شاخص‌ترین محصول این کمپانی چینی، وینگل است که در اروپا با نام استید و در بازار استرالیا با نام سری V شناخته می‌شود. استید که در بریتانیا در دو مدل دو کابین و دو کابین همراه با اتاق پشتی عرضه عرضه می‌شود، از یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو دیزل بهره می‌برد که می‌تواند ۱۴۰ اسب بخار قدرت تولید کند. یک موتور ۲.۴ لیتری هم برای بازار استرالیا در نظر گرفته شده. صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۱۷ ثانیه و حداکثر سرعتی برابر ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت دارد! این خودرو در بریتانیا فقط با گیربکس ۶ سرعته دستی عرضه می‌شود. گیربکس اتوماتیک برای استرالیایی‌ها نیز قابل انتخاب می‌باشد. در بریتانیا تمامی مدل‌ها ۴WD می‌باشند.

GW Steed 5
Great-Wall Steed 5
فضای داخلی متشکل از یک داشبورد یک تکه پلاستیکی است که کیفیت قابل تعریفی ندارد. چرم استفاده شده در صندلی‌ها حتی در عکس‌های تبلیغاتی هم بسیار بی کیفیت جلوه می‌کند! نمای خارجی نسبت به پیکاپ های دیگر گریت وال که در کشور عزیزمان هم موجود است بسیار بهتر و قابل تحمل تر است.

Great-Wall Steed interior
Great-Wall Steed interior
استید دارای امکاناتی چون دو ایربگ، ABS، EBD، چراغ‌های مه شکن جلو، گرمکن صندلی‌های جلو، سیستم ارتباطی بلوتوث، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، انتخاب الکتریکی دیفرانسیل، ۴ اسپیکر، رینگ ۱۶ اینچی، فرمان چرمی و … دارد. وزن استید بسته به مدل از ۱۷۴۰ تا ۱۸۳۵ کیلوگرم و طول آن ۵۰۴۰ میلی متر و عرض آن ۱۸۰۰ میلی متر و ارتفاعی برابر ۱۷۳۰ میلی متر دارد.

Great-Wall Steed 5
Great-Wall Steed 5
شاید استید انتخاب افراد زیادی در بریتانیا و استرالیا نباشد ولی با توجه به قیمت ۱۳,۷۲۳ پوندی می‌تواند نیاز اقشار کم درآمد جامعه را تأمین نماید. این در حالیست که در ایران، قیمت وینگل ۵ دوکابین بین ۵۶ تا ۶۱ میلیون تومان می باشد!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

رامین شهیدی

رامین شهیدی، لیسانس صنایع و نویسنده مجله پدال، علاقه مند به دنیای خودرو

مطالب مشابه

‫۵۰ دیدگاه‌ها

  1. مصطفی

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این خودرو نسبت به قیمتش عالیه.و موتور پر قدرت,پر شتاب و فوق العاده بی صدائی داره .ایرادش فقط تک دف بودن و ساده بودنش هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. تویوتا

    ۳۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (15 ديدگاه)

    سلام یکی زده دونه ای چهل تومن تحویل بندر عباس144داره تاجره طرف .چجوریه که این قیمت میده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا