خودروهای چینی

گریت وال C30

موج چینی همه جا را فرا گرفته و بازارهای خودرو نیز از این یورش در امان نمانده اند. گرچه هنوز بیشتر تولیدات خودروسازان چینی، کپی نامفهومی از خودروهای مشهور دنیاست، اما کم کم این محصولات نیز در حال جدا کردن این انگ از خود بوده و به سمت استقلال در طراحی پیش می روند. خودروسازان چینی زیادی وجود دارند که طیف وسیعی از محصولات با کیفیت نازل تا خوب را تولید می کنند و البته امیدواریم اگر محصولی از این خودروسازان وارد کشور ما می شود، از نوع با کیفیت خوب آن باشد.

gwm voleex c30 2012
gwm voleex c30 2012

شرکت گریت وال یکی از بزرگترین شرکتهای چینی تولید کننده خودرو است که از سال ۱۹۷۶ به  ساخت خودرو مشغول است. این شرکت در سال ۲۰۱۰ بزرگترین تولید کننده خودروهای شاسی بلند SUV در چین بود. اما با وجود تخصص بیشتر در تولیدات SUV سایر کلاسهای خودرو نیز در سبد تولیدات این شرکت قرار دارند. از جمله  ولکس C30 که یک سدان کوچک فامیلی است. این خودرو با موتور چهار سیلندر ۱.۵ لیتری مجهز به تکنولوژی VVT که زمانبندی هوشمند سوپاپ است، و توان ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۳۸ نیوتن متر را تولید می کند، به بازار ارائه می شود.

gwm voleex c30 interior
gwm voleex c30 interior

سیستم گیربکس آن بین دستی یا اتوماتیک CVT قابل انتخاب می باشد. ترمزها در هر چهار چرخ دیسکی و مجهز به سیستم ضد قفل و ضد لغزش  می باشد. مصرف سوخت C30 بطور متوسط ۶.۵ لیتر برای نمونه های دنده دستی و ۶.۸ لیتر برای انواع اتومات اعلام گردیده است. میزان آلایندگی آن نیز مطابق استانداردهای یورو ۴ می باشد.

Great Wall Voleex C30 2012
Great Wall Voleex C30

این خودرو با طول ۴۴۵ سانتی متر و عرض ۱۷۰ و ارتفاع ۱۴۸ و فاصله بین دو محور ۲۶۱ می تواند بعنوان یک سدان خانوادگی مورد استفاده قرار گیرد. گنجایش صندوق بار ۵۱۰ لیتر است که فضای مناسبی می باشد. وزن خودرو نیز ۱۱۲۵ کیلوگرم برای نمونه های منوآل و ۱۱۴۵ کیلو برای انواع اتومات می باشد.

Great Wall Voleex C30 2012
Great Wall Voleex C30

تجهیزات استاندارد برای مدل پایه شامل لامپهای هالوژن، پنجره های الکتریکی، ۴ اسپیکر، دو ایربگ جلو، ABS+EBD، سیستم ضد سرقت موتور، و ریموت و تجهیزاتی از این قبیل می باشد. در مدل لوکس علاوه بر گیربکس اتومات، تغییری در تجهیزات به چشم نمی آید. اما مدل Elite که بالاترین مدل C30 می باشد، به تجهیزاتی نظیر صندلیهای چرمی و اسپیکر های ۶ تایی و گرم کن صندلیها و  رادار مجهز است. سیستم GPS هم برای نقشه خوانی و راهیابی ماهواره ای جزو تجهیزات آپشن و قابل انتخاب می باشد.

Great Wall Voleex C30 seat
Great Wall Voleex C30

قرار است کرمان خودرو از اردیبهشت ۱۳۹۱ این مدل را جایگزین هیوندای ورنا نماید. قیمت این خودرو  در مدل پایه و با گیربکس دستی حدود ۱۰ هزار دلار و در مدل لوکس با گیربکس اتوماتیک ۱۲ هزار دلار و در گرانترین مدل با تمام امکانات آپشن ۱۳ هزار و ۲۰۰ دلار است.  بنابراین با احتساب عوارض ۶۰ درصدی واردات CKD و سود مثلا ۴۰ درصدی مونتاژ کننده داخلی، قیمت این خودرو در بازار داخلی حدود ۲۴ تا ۲۸ میلیون تومان برآورد می شود.

voleex c30 dashboard
voleex c30 dashboard

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۷,۲۹۸ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من می خوام یک ماشین اتومات بگیرم بین این ماشین و ال 90 اتومات و جک کدام را پیشنهاد میکند؟
    آیا گیربکس این ماشین واقعا اتومات است؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. آرش

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (43 ديدگاه)

      سلام آقای حسین . بنا به تجربم اگر نمیخواهید ده ها میلیون ضرر کنید و ناراحتی اعصاب نداشته باشید جک و مخصوصا ولکس رو بیخیال بشید چون اصلا بازار دست دو نداره و کسی نمیخره و اگرخریدن بسیار زیاد افت قیمتی شدید داره و قطعات و مکانیک ندارند و کیفیت خاصی هم نداره و اگر جایی بذارتون باید خاک بخوره . بهترین همون L90 اتومات هست (جدا از نداشتن مسایل مذکور موتور و گریبوکس کاری و قوی داره) و یا برلیانس دنده اتوماتیک سایپا که ماشین با کیفیت هست و خدمات و تعهد سایپا پشتشه ولی هنوز آنچنان تو بازار نیست و هنوز امتحانش رو پس نداده. در کل بنظرم کلا فعلا دست نگه دارید تا تکلیف بازار و خودرو مشخص بشه ولی بین این ها L90 اتومات بهتره

      موافقم 1
      مخالفم 3
      1. حامد.س.61

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (85 ديدگاه)

        سلام،با نظر آرش درباره بازار دسته دوم موافقم و اگه ال90 الان یه ماهه فروش میره ولیکس شاید 2 تا3 ماه طول بکشه که به قیمت فروش بره که واسه کسی که امکان پول لازم شدن داره و میخواد کل زندگیش رو با قرض و قوله جمع کنه ماشین بخره همون ال ممد بهتره…
        در ضمن کیفیت که آرش خان فرمودند و نوشتن بر اساس تجربه!!! کاملا رده چون من الان پدرم ال90 پارس خودرو داره و من یه ولیکس و یه هیوندای i20, خانمم هم یه 207اوتوماتیک داره…کیفیتش از i20 بالاتره صدای موتور کمتر و مصرف تقریباً یکی هست،در ضمن صندلی های ولیکس از همه اینا بهتره…حالا ایشون شاید منظورش از تجربه فقط همون بازار دسته دوم هست!؟!؟؟؟
        قطعات ولیکس در موتور بسیار شبیه به تویوتا یاریس هست و اگه کسی تویوتا رو به خاطر تعمیر کار نمیخره، خوب اینم نخره خوب؟!؟!؟!
        درباره جک کاملا اونم در قسمت کیفیت با آرش موافقم نه تعمیرکار و قطعه…یکی از دوستان داره در کل راضیه ولی خیلی سر و صدا داره و افت قطعات دکوراتیو درش بالاست.
        برلیانس هم که ایشون مدعی هستند خوبه ما تست ایمنیش رو دیدیم کلا بی خیال شدیم ضمناً من مگان داشتم سایپا بعد از 6 سال مونتاژ نمیتونست تعمیرش کنه و قطعه هم به بدبختی گیر میومد حالا وضع برلیانس که معلومه البته بنده با قاطعیت آرش خان حرف نمیزنم آخه برلیانس نداشتم ولی ایشون نه جک داشته و نه ولیکس میاد کلی درباره اینا سم میپاشه بعد درباره هر محصولی که مال سایپا و ایرانخودرو هست یه چیز دیگه میگه کاری هم نداره که چینی هست یا اروپایی،فقط مال این دوتا شرکت باشه حله…یه کم بو نداره؟؟؟؟

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. آرش

          ۵ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (43 ديدگاه)

          سلام. اقای حامد نوشتند : { قطعات ولیکس در موتور بسیار شبیه به تویوتا یاریس هست و اگه کسی تویوتا رو به خاطر تعمیر کار نمیخره، خوب اینم نخره خوب؟!؟!؟! }
          خب مگه کیفیت ساخت این ماشین چینی و یا حتی مونتاژش مثل تویوتا هست که کپی برداری از تویوتا رو به تولیدات تویوتا ربط میدید؟
          در مورد قیاس با ماشین های دیگه هم که اصلا ربطی به این قیمت ندارند ثمری نداره ولی من که مقایسه کردم کیفیت ولکس کجا و هیوندای و تویوتا ( مثلا کمری که چند ساله عمر داره) کجا ! خنده داره که این رو با هیوندای بسنجید . حالا 207 رو قبول دارم ولی حتی L90 هم کیفیتش بالاست
          برلیانس رو نگفتم خوبه , گفتم نسبت به این ولکس حداقل سایپا تولیدکنندش هست که تیراژ تولیدش بیشتر خواهد بود و شاید خرید و فروش دست دوش هم بهتر باشه و کیفیت رنگش بالاست و تامین قطعاتش قطعا بهتر خواهد بود و خدماتش بهتره و … خود برلیانس هم شنیدم همکاری با BMW داره و تعریف از کیفیتش شنیدم ولی نگفتم برلیانس خوبه .
          بنظر من تو این رنج خرید ماشین دست دوم تویوتا و یا هیوندای و کیا بهتره و یا اگر صفر مد نظره صبر کنید که رنو ساندرو که سایپا میزنه و گفتن اتوماتش 47 تومن اینا هست و موتور گریبوکس خوب L90 رو داره انتخاب بهتریه . البته ایرانخودرو هم گفته میشه قراره مدل صندوقدار جدیدی از L90 و پژو در این رنج قیمت بزنه و عکس ها و اطلاعاتش تو اینترنت هستش.
          من حیث المجموع با در نظر گرفتن جمیع احوال توصیه ی من خرید خارجی دست دو هست که الان خیلی افت خورده و راحت میشه ماشین عالی از تویوتا و هیوندای و کیا خرید و یا نهایتا اگر صفر مد نظره L90 مزایاش بیش از این جک و ولکس و لیفان و کلا چینیه . نظر شما هم محترمه و ایران ما هم طوریه که طرف پراید هم داره ازش تعریف میکنه

          موافقم 0
          مخالفم 1
        2. حامد.س.61

          ۱۷ آبان ۱۳۹۴
          سوابق: (85 ديدگاه)

          برادر گل آرش خان،فرمودید ال90 از این با کیفیت تره…بنده هر دوش رو تو پارکینگ دارم که ال 90 مال پدر هست…هر وقت پشت ولیکس میشینه میگه واقعاً نمیدونم چرا باید پول پای ال90 داد البته ایشون در زمانی ال90 خریدند که 14 تومن بود و اهل تعویض نیستند زیر 15 سال ماشین عوض نمیکنه،واسه همین میگفت اگه بگیرم یه ولیکس میگیرم که افت قیمتش اذیت نکنه.
          در ضمن بنده یک I20 داشتم که الان متعلق به دامادمونه که ایشون هم هر بار سوار ولیکس میشه میگه اصلا بهش نمیخوره چینی باشه!!! که راست میگه بماند کیفیت تمام ادوات و دکوراتیوش با i20فرقی نمیکنه ولی کلی صندلیش راحت تر و نرم تره اما اون خشک و سفته…درباره قطعات مکانیکی هم که دوستانی که دارند و بالای 60 تا 70 هزار کیلومتر کارکرد دارند و جز تعویض روغن و شمع کاری نکردند مدرک کافی و مستدل هستند…
          اگر در گروه 110 نفری ما بودید دستتون میومد.
          کمتر سم پاشی کن مسموم میشی برادر

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. هادی

        ۱۱ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        تعهدسایپا………بی خیال
        این خدمات سایپاماروکشت…….نمیزاره مشتری آب تودلش تکون بخوره……

        موافقم 1
        مخالفم 0
      3. حامد.س.61

        ۱۱ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (16 ديدگاه)

        آرش جون حسین خرید کلی راضیه

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. منصور

      ۹ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      اول اینک این خودرو گیربگس برقى است نه اتوماتیک
      بعدشما سرى به تعمیر گاه ها بزنید بخاطر تعدیل نیرو ها هیچکس پاسخگو نیست
      چه برسد خدمات گارنتى وقطعات
      درکل خوب فکر کن ولى مدل دنده اى ان خیلى خوب است

      موافقم 1
      مخالفم 0
    3. اسی

      ۸ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ماشینی رو دست ولکس نیومده و نخواهد آمد ، با ماشین های ژاپنی رقابت میکنه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. محمد

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان میخواستم بدونم کروزکنترلهایی که بیرون میبندن چطوره و اینکه به ماشین آسیب میرسونه یا نه؟
    من زنگ زدم به طرفی مه میبنده میگم فابریکه میگه آره به نظرتون واقعا فابریکه و آیا کسی بسته تا حالا؟
    فقط لطفا زود جواب بدین
    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علیرضا

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (96 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان
    جناب اقای حسین اتومات ولیکس هنوز تحویل کسی نشده که بتونیم در موردش اظهار نظری بکنیم ولی با صحبتهایی که مدیران خدمات پس از فروش انجام دادند گیربکسش المانی هست و حتی داخل چین هم مونتاژ نمیشه پس از نظر گیربکس میشه گفت خوب هست ولی نوع گیربکس AMT میباشد لازمه خودتون در مورد نوع اتوماتش تو سایتهای خودرو سازی تحقیق کنی در کل نسبت به دو ماشین یاد شده دارای ایمنی بیشتر و تعادل بهتر و مصرف کمتری هست
    جناب محمد دوستان گروه ما کروز بستن و راضی هم هستند ولی کروز فابریک برای ولیکس در کشورمان وجود نداره کروز موجود در بازار روی همه ماشینها بسته میشود
    ولی خوشبختانه تا حالا گزارشی از دارندگان ولیکس که کروز بستن به جهت ایجاد مشکل در سیستم برقی داده نشده پس اگر میخواهی ببندی با جناب فتاحی تو تهران هماهنگ کن قیمت کروز با نصب بین 750 تا 850میباشد ضمنا اگر تمایل به عضویت در گروه ولیکس سواران ایران در تلگرام رو داری پیام بگذارید

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. سانی

      ۳ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (4 ديدگاه)

      میشه یه عکس از کروزی که روی ولیکس می بندن را برام بذارید؟ لیمیتر هم داره یا فقط کروزه؟
      جمعه 30 بهمن 94 برای بازدید از نمایشگاه خودرو اصفهان با یک ولیکس دنده دستی رفتم تا اصفهان. البته راننده نبودم. با سرعت 180 کیلومتر برساعت نه تکون و لرزشی، نه صدای موتوری و نه صدای داخل اتاقی. لذت بردم. چسبیده بود به آسفالت و ولش نمی کرد. هیچ دست اندازی آزار دهنده نبود. واقعاً لذت بردم.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. علیرضا

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (96 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان عزیز بخصوص ارش گرامی
    حسین جان شما حتما به موارد مطرح شده ارش عمل کن چون برلیانس که چینی نیست و سایپا هم بهترین خدمات رو داره وقطعات ال 90 هم همش از فرانسه بسته بندی شده میاد ولی با یک تغییر مسیر که از راه چین وارد ایران میشه و ولیکس و جک که مفتش نمی ارزه و چینی هستند نخر برادر من نخر (ارش جان خوشت اومد )
    ضمنا ارش جان تشکر که همیشه با قرار دادن مطالب زیبا لبخندی بر لبان ما ولیکس سوارن جاری می کنی من تصور می کنم شما از عوامل برنامه پر طرفدار خندوانه باشی در هر صورت تشکر تشکر

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. احسان

    ۱۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ،دوستان شرکت در حال فروپاشی و به ورشکستگی نزدیک شده، لطفا اطلاع رسانی کنید.
    فروش و خدمات پس از فروش به کلی دچار تغییرات شده و هیچکسی پاسخگو نمیباشد.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. منصور

      ۱۴ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      من جمله شمارا تصتیح میکنم شرکت فروپاشید ان مهندسى هم که زیاد تبلیغ میکرد حالا کجاست واخر اینشرکت امکان نداره به بتواند اتوماتیک تحویل بدهد چون ندارد

      موافقم 0
      مخالفم 1
    2. ولی

      ۲۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام
      خیالتون راحت شرکت ورشکست نشده و فقط مدیر پس از فروش و چند تن از پرسنل آن تغییر یافته. مدیر جدید هم تاکنون متعهد و مشتری مدار بوده . عدم پاسخگویی تلفنی هم به خاطر نقل مکان بوده.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. منصور

        ۲۷ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (6 ديدگاه)

        ولى جان شما که خبردرست دارید بفرمایید خودرو ىv5تحویل مهرماه راتحویل دادندویا خودرو اتوماتیک تحویل ابان ماه راتحویل دادند لطفا ازنماینده اگى ها سوال بفرمایید

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. رضایی

    ۱۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوست من اگر که محصولی در ایران با اقبال عمومی برای خرید روبرو نمی شه یا بازار دست دوم ضعیفی داره( که البته غیر از چند رده ماشین بی کیفیت داخلی همه را شامل میشه )که نشد دلیل برای بی کیفیتی ماشین!با این نظریه مثلا رده و کیفیت مگان از پراید خیلی کمتره چون بازار دست دوم ضعیفی دارده؟!
    لطفا شرایط خودتان را به وضعبت کیفیت ماشین تعمیم ندهید.حدود 2 سال است که ولکس اتومات دارم، هر نوع استفاده ای غیر از رانندگی اسپرت ومسابقه ای با آن داشته ام بدون حتی 1 ریال هزینه فنی.این خودرودر بازارهای جهانی با قیمتی حدود 11 هزار دلار وتقریبا هم رده النترا فروش داره! استاندارد euro4 پشتشه آنوقت ما از روی سلیقه والبته کمی عناد وصد البته بی اطلاعی آن رو با محصولات بی کیفیت ایران خودرو یا سایپا مقایسه میکنیم؟!دوست من فکر میکنی کدام یک از محصولات با مزه وطنی امکان فروش و رقابت در بازارهای جهانی داره؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. منصور

      ۱۵ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      سلام اقاى رضایى. شماابا کولر روشن ایا درسربالایى حرکت کردیید وبزگترین اشتباه شما مقایسه خودرو چینى باخودرو کره اى که اززمین تااسمان باهم فرق دارند واتوماتیک که نه گیربکس برقى اوایل سال ٩١وتعداد اندکى بفروش رفت وتاامسال یک دستگاه بفروش نرفته لطفا کمى تامل بفرمایید

      موافقم 0
      مخالفم 1
  7. رضایی

    ۱۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    راستی حقیر از هر 3 رده ماشین سایپا ، ال 90، مگان و زانتیا را هم داشتم.منظور از خدمات سایپا چیست که من تا حالا ندیدم؟.غیر از توهین به شعور مشتری مگر کار دیگری هم در نمایندگی ها می شود؟! کیفیت اجناس مصرفی صفر، قیمتهای بالای غیر منطقی که البته عمدتا خدمات آن هم ارایه نمی شود، زماندهی بیش از حد طولانی، مسولیت ناپذیری عوامل دست اندر کار،….خدمات ارایه شده و پشتوانه مورد نظر محصولات داخلی است!

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. سانی

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (4 ديدگاه)

      سلام دوستان. برادر خانم مدتیه مسئول یکی از نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش کرمان موتور و البته راین هستش. اوایل فقط جک جی 5 را پیشنهاد میداد. ولی با یک سواری 3-4 ساعته با ولکس میکه فقط ولکس. من یه پراید 132 سال 90 خریدم از همون اول که موتورش مدام روغن میداد چندین بار هم بردم نمایندگی آخرش بیخیالش شدم. هر قطعه ای اکه مشکل داشت مدام میگفتن برو کره ایشو بگیر!!!!. دستگیره های درهای جلو از داخل را هرکدام حداقل 2 بار عوض کردم چون مدام میشکست. تمام خدماتشون هم پولیه اونم با کلی علافی و مالیات و …. الان هم 206 مدل 85 دارم. کسیو ندیدم از خدمات ایران خودرو و سایپا راضی باشه. تو این یکسال ندیدم ولکس خراب بیارن برای تعمیر. ولی حالا برو سایپا و ایران خودرو. هرچقدر هم که به گفته بعضیها ماشین چینی بده بازهم بهتر از این آشغالهای تولید داخله که با این قیمتهای نجومی به فروش می رسه. امیدوارم روزی مردم ایران هم بتونن با قیمت واقعی خودروی خوب سوار بشن. درب ایران خودرو و سایپا هم بسته بشه تا کمتر کلاه مردم را بردارن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. حسین

    ۱۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    واقعا شرکت خدمات پس از فروش جوابگو نیست؟
    اگه اینطوری که خرید ماشین از این شرکت خوب نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. علی

    ۱۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    سلام بر همه – نمیدونم چرا خودروی ایرانی بهتر از چینی است ؟ ولکس هم مانند خودورهای ایرانی طراحی شرکتهای بزرگ و معتبر و مونتاژ چین و اما 206 و ال90 و امثالهم – طراحی پژو م و رنو ….مونتاژ ایران با قطعات چین ( بماند درجه این قطعات ) و ایران و فرانسه ! اما تفکر مدیران شرکتها : چینی ها در یک بازار رقابتی که برای ماندن و بزرگ شدن آمده اند اما شرکتهای ایرانی ….. خودتان قضاوت کنید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. hossein

    ۱۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یک نظر منطقی در مورد خرید ماشین چینی:
    هم اکنون به گفته مدیران خودرو سازی ایرانی اکثر قطعات محصولات این شرکت ها چینی است البته معلوم نیست درجه چند چینی است
    ولی محصولات چینی معلوم هستن چینی اند و درجه و کیفیت آنها هم مشخص است
    پس باخرید محصولات چینی خودمان را گول نزده ایم و محصول اروپایی با کیفیت چینی نخریده ایم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. لنگرود

    ۲۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خودروی چینی اصلا،به هیچ وجه.حالم از ماشینهای چینی کلا بهم میخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۷ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (23 ديدگاه)

      لطفا از کارکنان فنی مخابرات و موبایل در باره کیفیت تجهیزات چینی ( در رده صنعتی و تجاری ) تحقیق فرمائید .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. علیرضا

    ۲۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (96 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان
    جناب لنگرودی میتونم بپرسم چرا چینی اصلا بهیچ وجه .
    شما طبق چه تجربه ای میفرمایید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۲۶ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (18 ديدگاه)

      جناب لنگرودی ماشین فقط پیکان جوانان مدل 57 خوابیده که انقد تمیزش کرده باشی که برق بزنه و همه با بنز اشتباهی بگیرنش و تاااازه!!! همه مکانیکا هم ازش سر درمیارن و هنووووووووووز چینی هم نیست مال اصل خود ایران ناسیونال با تکنولوژی بالای انگلیسیهههه :))))))))))

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. جعفر

    ۲۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان ولیکس سوار به ویژه جناب آقای سندگل. خوشحالم بعد از گذشت سه سال و اندی از خرید این خودرو، رضایت سایر دوستان نیز محرز شده است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. احمد

    ۲۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    قصد خرید ولیکسیc30 دارم در حال حاضر زانتیا دارم
    ولی خب دیگه عمری از زانتیا گذشته و میخام عوضش کنم
    در مورد ولیکسی نظرات چندان بدی ندیدم و رفتم نمایندگی از نزدیک دیدمش

    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. علیرضا

    ۲۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (96 ديدگاه)

    جناب جعفر سلام
    شماره ای که گذاشتید خاموشه و تلگرام نصب نیست لطفا پاسخ بدید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. علی یزد

    ۱۴ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    امروز سوار ولکس شدم .. نمایندگی اجازه داد برم بیرون یه دور بزنم .. راضی کننده بود بین چنتا ماشین جهت خرید موندم برلیانس 230 اتو .. دنا و ولکس .. خواهشا منو راهنمایی کنید .. خواهان عصویت در گروه تلگرامی ولکس هستم .. ضمنا ولکس اتومات را توصیه میکنید یا دستی؟
    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. علیرضا

    ۱۶ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (96 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان
    جناب علی اقای عزیز بنده در مورد برلیانس اطلاعاتی ندارم پس نطری نخواهم داد ولی در مقایسه با دنا ولیکس خیلی بهتر میباشد ضمنا ولیکس ماشینی نرم و بی صدا و کم مصرف و کم استهلاک میباشد در مورد اتومات نوع amt چون هنوز به بازار نیومده و کسی تحویل نگرفته اطلاعاتی ندارم ولی نوع cvt اون که در سال 91و92به تعداد محدود واگذار شد کسانی که دارند بسیار راضی هستند ولی خود مدیران راین از اتومات جدیدشون خیلی تعریف می کنند و اذعان دارند گیربکس المانی هست و حتی تو چین هم مونتاژ نمی شود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. حمید

    ۲۶ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من واقعا تعجب کردم امروز وقتی سوار ولکس شدم خیلی بزرگ و جا داره از بوی بد و تند پلاستیک هم خبری نبود فقط یک مقدار احساس میکنم کند البته من الان یدونه ورنا دارم شاید نسبت به اون اینجوریه ولی من از خریدم فعلا راضیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. حسین آذور

    ۲۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ولیکس مدل93باکارکرد32000خریداری کردم وتاقبل ازاین فقط پژوپارس داشتم وبعدازدوسال استفاده به اجبارتعوبض میکردم.اولین باره ماشین خارجی وغیرازپارس ماشین دیگه داشتم تونگاه اول وتست ده دقیقه ای ولیکس بدلم نشست.قبلش جی5واس5تست کردم وهمینطورایکس55وایکس60ولیاصلاقابل قبول نبود.تقریبا15روزه گرفتم ورانندگی لذتبخشی میکنم وفکرمیکنم ذهنیتم نسبت به خودروهای چینی خیلی بدوبی اعتمادجهت داده بودم.ولیکس ازهرنظرقابل قبوله البته دررده خودروهای این برندوقیمتش.ایرادی که کمی گیج کننده هستش بی صدابودن ریموت وسیستم قفل مرکزی.همش فکرمیکنم سایلنتش کردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد.س.61

      ۸ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (85 ديدگاه)

      سلام خوشحالم شما هم مثل بقیه دارندگان ولیکن ازش رضایت دارین…باید بگم ریموتش دزدگیر نیست که صدا بده فقط سیستم ضد سرقت داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. حمید

    ۳۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام زیر صندلی راننده ولکس جای چیه کسی اطلاع داره؟ به فیش هم زیر صندلی سمت شاگرد هست اگر دوستان اطلاع دارند بفرمایند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. علیرضا

    ۱ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (96 ديدگاه)

    سلام
    اون فیش متعلق به سیستم گرم کن صندلی هست که در ولیکس مونتاژ ایران وجود ندارد
    اگر سیستم گرمکن روی صندلی نصب کنی این فیش کارایی خواهد داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. محمدرضا

    ۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اقا یکی منو راهنمایی کنه کدوم یکی از ماشینا بهتره؟
    JAC J5
    VOLEEX C30
    206
    پارس TUF

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sam

      ۴ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (43 ديدگاه)

      سلام جناب محمدرضا . تو این قیمت ماشین با تکنولوژی بسیار بروز لیفان X50 (دستی فکر کنم47 و اتومات حدود کمتر از 53) و سپس MVM315 new و یا MVM 550 و سپس L90 و سپس 206 (هرچند صفرهاش کیفیت قدیم رو ندارند) و دست آخر بریلیانس و آریو و البته رنو ساندرو هم بزودی به بازار میاد و از خط تولید خارج میشه (دستی 42 و اتومات 47) گزینه های به مراتب بهتری اند.
      JAC که دورش گذشته و به قیمت و مشکلاتش ارزش نداره هر چند بهتر از ولکسه مخصوصا قدرت موتورش
      ولکس C30 هم که اصلا کسی حسابش نمیکنه چون هیچ نقطه قوطی نداره با اون قیمت کذایی دنده دستی 51 تومنیش که کمتر از نزدیک به یک سال کارکردش رو میتونید بسیار زیر قیمت بخرید حداقل 15 تومن ضررشه دست کم . کافیه بیرون در موردش تحقیق کنید که بعید میدونم کسی توصیش کنه !

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حامد.س.61

        ۱۳ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (16 ديدگاه)

        تابلو با ولیکس مشکل داری،یا نمایندگی ام وی ام… ام وی ام که کلا برند که نه اصلا شرکت درست و درمانی نیست و بی کیفیتی ماشین هاش مثال زدنی…لیفان خوبه ولی بسیار کم کیفیت هست و پلاستیکی اما موتوری و فنی بدک نیست،جک هم در مدل دستی خیلی معقول و از اون دوتا با کیفیت تره…ولیکس که فقط کیفیت خالیه، هر کی داره میدونه…کمی کنده که اونم به علت عدم رانندگی با دور مناسب هست،بسیار بی صدا، کم استهلاک و نرمه…ما که راضی هستیم…ضمنا نخرین که خز نشه من چون کمه خریدم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. حمزه

      ۷ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (11 ديدگاه)

      من الان ولکس دارم و 19000 کیلومتر باهاش رفتم و ازش خیلی راضی هستم تا الان هم هیچ مشکلی باهاش نداشتم در مورد ماشینهای دیگه که نوشتین اطلاعات خاصی ندارم ولی ولکس رو تضمین میکنم .بهتون پیشنهاد میکنم قبل خرید هر کدوم از ماشینها به تعمیر کاران نمایندگی ها برید وازشون میزان خرابی همین ماشینها رو سوال کنید

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. امیر

      ۷ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (18 ديدگاه)

      دوست عزیز جناب محمدرضا توضیحات بیشتر رو در کامنت های دوستان مطالعه کنین ولی من مختصر و صادقانه خدمتتون عرض کنم:
      شما از نظر کیفیت ولیکس و رانندگی با ولیکس اصلا احساس سوار شدن به یک خودروی ایرانی یا چینی نخواهید داشت و مطمئن باشید و حتی میتونین امتحان کنین که ولیکس هم از نظر زیبایی و هم سواری حس یک خودروی بالای 100 میلیون مثل تویوتا یاریس رو به شما خواهد داد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. حامد.س.61

      ۸ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (85 ديدگاه)

      ولیکن از همشون بهتره من جک داشتم اونم اوتوماتیک ولی واقعا بیخود بود کلی صدای موتور و بدنه داره اون دوتا هم که صفرش مفت گرونه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. سیاوش

      ۹ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (5 ديدگاه)

      دوست عزیز اول از همه سلام بر شما که روش صحیحی برای خرید انتخاب کردی یعنی تحقیق. آفرین بر شما. اما در این مسیر مراقب باش افراد نادانی که هیچ اطلاعی از هیچ کدوم از ماشینهای نامبرده شده ندارند شما را گمراه نکنند. اما در مورد سوال شما خواستم تجربه خودم رو با شما در میان بگذارم بنده به استثنای جک سه خودروی دیگر را داشته و کاملا بدون هیچ تعصب خاصی آن را بیان میکنم. بنده سه سال سمند داشتم یک سال هم 206 اس دی . این چهار سال کابوس وار ترین سالهای مسافرتی خودم رو داشتم. یعنی شاید 206 امتحان پس داده ولی نه این 206 ها بلکه 206 های چهار سال قبل . سمند هم که تکلیفش معلومه یک ماشین با ظاهر قدیمی که خیلی زود لش میشه. در مورد پارس هم الان ماشین شرکت که در اختیار بنده هست پارس هست. کیفیت افتضاح گیربکس و مواد به کار رفته در داخل ماشین دیگه حرفی برای گفتن باقی نمیزاره. البته هر سه این ماشینها به نوعی پول نقد محسوب میشه. ولی به دلهره و دردسر مکانیکی رفتن و …. نمیارزه. اما در مورد ولیکس اینکه بنده حدود یک سال هست این ماشین را دارم. در یکی از مناطق بد آب و هوا زندگی میکنم. که گرمای تابستان تا 45 هم میرسه. شایدهم بیشتر. اما طی این یک سال 15000 کیلومتر رانندگی داشتم. با کولر در مسیر تهران تا اصفهان. از معایب این ماشین میشه به خدمات نسبتا ضعیفش اشاره کرد که البته خیلی بهتر شده. البته تا کیلومتر 3000 این ماشین شتاب خوبی نداره و از 3000 به بعد شما تازه متوجه لذت رانندگی با این ماشین میشی. تکنولوژی این ماشین کپی برابر اصل تویوتا یاریس هست. دقیقا همون لذت رانندگی و ایستایی عالی در سرعت بالا را میده. درجه ایمنی ولیکس 5 ستاره هست. این یعنی امنیت فوق العاده. مصرف کم این ماشین در کنار جادار بودنش و ظاهر شیک و به روزش باعث میشه شما احساس استقلال خوبی داشته باشی و از انتخابت رضایت داشته باشی. در ضمن این رو هم بدون گریت وال ولیکس چین اولین خودروی چینی هست که تونست استانداردهای اروپا را کسب و در خاک اروپا اجازه تولید پیدا کنه(این مطلب مخصوص دوستانی هست که ولیکس را هیچ هم به حساب نمیارن.) بنابراین کیسه سرنشین و ترمز آ بی اس و ای بی دی و سانروف که خیلیا هنوز ندانش و اگر هم بزران خیلی فکر میکنن هنر کردند از دیگر امکانات عادی ولیکس هست که از بدو تولد این ماشین وجود داشته. حالا ممکنه برای کاهش قیمت و افزایش توان خرید یکی از اینها حذف بشه. آینه های برقی چه از لحاظ تنظیم و چه از لحاظ جمع شوندگی به همراه مه شکنهای قوی عقب و جلو و محل مخصوص نصب صندلی کودک و کولر و بخاری و نور مناسب چراغها هم بسیار رضایت بخش هستند. کاری هم به تنظیم شش حالته صندلی و درب باز کن باک و صندوق از داخل و ایموبلایزر که عالی هستند ندارم. در مجموع بنده طی این 15000 کیلومتر فقط سرویسهای 2000 و 5000 و 10000 و 15000 را رفتم و کاملا ازش راضی هستم و از رانندگی با این ماشین لذت میبرم. در ضمن ولیکس از کارخانه گریت وال به هیچ عنوان مثل خیلی از ماشینهای درجه چندم چینی اجازه نصب لوگو غیر از لوگوی شرکت را بر روی محصولاتش در شرکتهای تولیدی طرف قرار دادش در دیگر کشورها را نمیده. چون برای خودش برند مشهوری هست خصوصا در کلاس شاسی بلند از جمله رقبای ابرقدرتهای دنیا هست. در مورد جک هم ظاهرا خشک تر از ولیکس هست و از لحاظ موتوری به گواه برخی مکانیکها با ولیکس مشابهت زیادی داره و در کل تقریبا با ولیکس در یک رده هست و اینجا دیگه سلیقه افراد تصمیم نهایی را میگیره. شما در مورد ولیکس میتونی عضو گروه بشی نظرات را بخوانی و تصمیم بگیری. حالا شما با استفاده از تجارب بنده و افراد بدون تعصب میتونی تصمیم بگیری. با آرزوی موفقیت برای شما

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. علیرضا

    ۵ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (96 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان
    محمدرضای عزیز در مورد سوال شما اینطور پاسخ بدم که متاسفانه 206 و پارس از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند پس اصلا بهشون فکر نکن در مورد جک و ولیکس هر دو ماشینهایی خوبی هستند ولی درصد خرابی جک بالاست (این حرف رو کلیه نمایندگیهای کرمانخودرو میزنند بنده عضو گروه این دوستان هستم )در مورد ولیکس با توجه به اینکه از سال 91 وارد کشور شده درصد خرابی خیلی کمی دارد و ماشین کم استهلاکی هست و نسبت به همرده های خودش از کیفیت بهتری برخوردار است بنده حدود 16ماه هست که ولیکس دارم وحدود 37000تا بهاش رانندگی کردم و تا این لحظه که این نوشته رو می نویسم مشکلی نداشتم
    در مورد مطالب دوستمون جناب سام عزیز باید بگم که ایشان متاسفانه با هیچ کدوم از ماشینهایی که نام بردند رانندگی نکردند چون اگر حداقل یکبار رانندگی کرده بودند اینطوری قضاوت نمی کرد بنده چندی پیش در گروه کرمانخودرو سوالی بر این اساس که دوستان لیفان X50رو تایید میکنید یا نه با جواب جالبی مواجه شدم که گفته شد دوزار نمی ارزد در مورد برند مدیران خودرو که جای بحث وجود ندارد همه میدونند که از چه کیفیتی برخوردار هستندوبا مشکلاتش اشنا هستیم و برلیانس هنوز تو جاده ای ما ترددی نداشته که بخواهیم در موردش بحث کنیم که خوب هست یا بد اعتقاد بنده اینه که باید در مورد خودرویی اظهار نظر کنیم که بهاش رانندگی کرده باشیم و مدت یکسال در کشور تردد کرده باشه تا معایب و محاسنش لمس شده باشددر پایان این نکته رو بگم که شما از هر کسی که حداقل یکبار ولیکس سوار شده بپرسی چه ماشینی هست به شما جواب خوبی خواهد داد پس شما پیش قضاوتی نکنید در مورد قیمت فروش دسته دوم تو بازار شاید حق با شما باشه ولی اینمورد هم بر میگرده به دارندگان ولیکس که میتونند قیمت رو خودشون کنترل کنند که ما در حال انجام همین کاردر گروه ولیکس سوارن ایران هستیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sam

      ۶ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (43 ديدگاه)

      با سلام . بنده تو این ماشین هایی که گفتم بجز برلیانس وآریو و ساندرو که هنوز نه اطرافیانم دارند و نه خودم , الباقی رو تجربش رو دارم .
      برای نمونه JAC J5 دستی 1500 شتاب و حرکت بسیار بهتری از ولکس داره . خدمات و تامین لوازم و بازار و طرفدار کرمان موتور هم بهتر از راین هست وکرمان موتور شرکت بزرگتریه مثل مدیران خودرو . کلا بجز ایرانخودرو و سایپا و پارس خودرو تیراژ تولید کرمان موتور و مدیران خودرو هم زیاده تقریبا. فضا و طراحیش هم بزرگتر و بهتره.
      ولکس C30 هم دستم بود طرف دست آخر بسیار ضرر هنگفتی داد به مصیبت ردش کرد. کنترل قیمت دست صاحبان ماشینی که تیراژش پایینه و طرفدار نداره و گروه دور همی دارن نیست و به این چیز ها ربط نداره و شاخص های دیگری در این امر موثرند. در ضمن از زیر و روش باخبرم .اصولا کسی هم که این طور ماشین ها رو داره بد نمیگه تا وقتی داره . یک مشکلی که هر دوی جک و ولکس داشتن کیفیت پایین رنگشون بود که راحت خط می افته و رنگشون لایه نازکه .ولکس هم چینیه و کیفیتش مثل بقیه چینی ها مثل چری MVM و جک و لیفان و ایناست و به جیلی و MG نمیرسه اصلا
      X50 هرچی باشه از ولکس بهتره به دلیل نیم شاسی بودن و تکنولوژی های زیاد و جدیدی که درش بکار رفته و فرمان برقی و گریبوکس CVT ش و سیستم های ترمز و پایداریش و … کیفیت مونتاژش هم خوبه و سوارش شدم به تازگی چند روز پیش. درضمن این که یکی الکی بگه 2زار نمی ارزه و هیچ چیز فنی رو ندونه ملاک نیست هر جایی میخواد باشه. از نظر فنی ولکس در برابر X50 مثل دوچرخه در برابر موتور سیکلته . شما فنی ها و تکنولوژی هاشون رو مقایسه کنید تا پی ببرید نه حرف کسی که جانبدارانه سخن بگوید.
      L90 ماشین خیلی خوبیه من خیلی جاها و مناطق دوردست باهاش رفتم این ماشین آخ نمیگه و شتاب و حرکتش عالیه ولی کابینش و تعادلش به نسبت جک J5 و 206 جالب نیست که تو ساندرو ظاهرا حل شده باشه به علت تغییر کابین . فنی رنو یا داچیا L90 عالیه . دردسر خدمات و بازار چینی ها هم نداره .
      MVM 315 نسخه جدیدش ایرادات قبلیش حل شده ولی بنظرم به قیمت 40 تومن ارزش نداره چون ساندرو که42 تومنه و اتوماتش 47 بسیار بهتره یا حتی L90 معمولی ویا حتی شاید برلیانس که38 تومنه
      این ها رو گفتم تا نفرمایید نداشته و تجربه نداره .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. mehdi tavakoli

    ۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    واقعا ماشین بیخودیه
    چرا؟؟؟؟؟؟
    الان بهتون میگم
    1-ضبطش سوخت
    2-کولرش از کار افتاد
    3-سر بالایی نمیکشید
    4-کمپرسورش ازکار افتاد
    5-موتورش از کار افتاد
    باور کنین 9 ماهه ماشینو خریدیم 3 ماهه کامل توش ننشستیم.
    من به شما عزیزان توصیه میکنم هیچوقت ماشین چینی نخرید
    بخصوص(voleex C30)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمزه

      ۷ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (11 ديدگاه)

      ضبطش سوخت ؟؟؟؟؟
      کولرش از کار افتاد؟؟؟
      سربالایی نمیکشه ؟؟؟؟
      شما بهتر یه سری به جعبه فیوز ماشینتون بزنید و بهتر نسبت به موتور و گیربکس این ماشین اطلاعاتون رو بالاتر ببرید این ماشین حداکثر گشتاورش روی دور موتور 4200و بالاتر هستش شما تو این دور موتور دنده عوض کنید فکر نکنم تو سربالای کم بیار این ماشین اصلا نباید بهش دنده مرده بدی والا کم میاره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حامد.س.61

      ۸ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (85 ديدگاه)

      دست دوم اونم چپی خریدی… موتورش سوخت؟؟؟؟ خوب زیرا رو کم میکرده ته نگیره؟!؟!؟
      این خیلی مغرضانه بود…ندید میگیرم آرش جون

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. علیرضا

    ۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (96 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان
    جناب سام عزیز من با بخشی از مطالب شما مخالف و با بخشی موافق هستم
    ابتدا بخش مخالف رو عرض می کنم ولیکس نسبت به لیفان x50که شما فرمودید و در کل برند لیفان در مقابل برند گریت وال هیچ حرفی برای گفتن ندارد ضمنا بنده لیفان x50رو از نزدیک دیدم و سوار هم شدم نرمی وبی صدایی وکیفیت کابین ولیکس رو اصلا ندارد فقط تنها چیزی که نسبت به ولیکس از نظر شما پیشرفته تر شده فرمان برقی میباشد
    در مورد جک دستی واتومات طبق بررسی های انجام شده وامار خرابی های ثبت شده در نمایندگیهای کل کشور در چند مورد جک مشکل ساختاری دارد 1-همخوانی نداشتن دور موتور باتعویض دنده در گیربکس اتومات- خراب بالای موتور جک- مصرف بیشتر نسبت به ولیکس -ورود صدای موتور به داخل کابین و مواردی دیگر
    در مورد ام وی ام جدید شرکت سازنده ادعا می کند که مشکلات قبلی رو برطرف کرده ولی طبق گفته دوستانی که ام وی ام 315دارند بعضی از این ایرادات هنوز به قوت خودش باقیست و دوستی که ام وی ام 550اتومات دارد خودش اذعان داره که اصلا ماشین جالبی نیست و مشکلات ام وی ام 530مجدد در این ماشین نیز وجود دارد و مشکل اتومات بودنش نیز اضافه شده در مورد MGوجیلی هم که با تاکید گفتید اصلا کمی واقع بین باشید ایا از نظر قیمت تو یک رنج هستند اخوی
    در مورد ال 90عرض کنم بنده هم این ماشین رو سوار شدم ماشین خوبیه ولی نه تیپ جالبی داره نه طراحی کابین بروز ولی از نظر موتوری و گیربکس عالی هست ولی متاسفانه در سر پیچ اصلا تعادل نداره
    با مورد قیمتی با شما موافقم ولی این مورد با افزایش تیراژو کسب اعتماد مردم به این خودرو به زودی برطرف خواهد شد اگر شما به شهر یزد سفر کنید به جرات می گم تعداد ولیکس از 206 صندوقدار بیشتر و خرید فروش نیز با کمترین افت قیمت در این شهر در جریان هست
    جناب سام عزیز ولیکس حدود سه ساله که در جاده های کشور وجود داره ولی ماشینهایی که شما فرمودید از عمرشون یکسال هم نمی گذر من دوستانی رو می شناسم که با ولیکس حدود 150هزار کیلومتر رانندگی کردند و هیچ مشکلی نداشتند در مورد گروه هم عرض کنم ما برای سرگرمی دور هم جمع نشیدیم ما با راین با تاکید به مستقل بودن گروه در ارتباط مستقیم هستیم و نظرات خودمونو بهشون انتقال میدیم فقط بخاطر بهتر شدن شرایط ولیکس ما یک گروه فنی هستیم که از سراسر ایران عضو داریم و در مورد تمام جزییات این ماشین به بحث و تبادل اطلاعات می پردازیم شما برای اشنایی بیشتر با گروه حتما به وبلاگ ما مراجعه کن یا عضو کانال گروه شو ید اگر راین بهتر عمل می کرد و تبلیغات خودشو بیشتر می کرد الان باید کرمانخودرو ومدیران خودرو مگس پرانی می کردند راین پیشینه خوبی دارد راین مونتاژ کننده اوانته و ورنا بوده
    جناب سام پس بیایم کمی منطقی تر و بدور از احساسات با هم تبادل نظر کنیم
    جناب توکلی عزیز هر ماشینی امکان داره دچار مشکل بشود شما با واحد خدمات تماس گرفتی تا مشکلات شمار و برطرف کنند یا پیگیری کنند من فکر کنم شما ساکن ساری باشید چون طبق اطلاعات گروه ماشینی در ساری با این مشکلات مواجه شده که الان در نمایندگی قریشی بابل این ماشین جهت تعمیر خوابیده هست من واقعا متاسف شدم که این اتفاق برای جنابعالی افتاده ولی اگر کاری از دست گروه بر می اید ما در خدمت شما هستیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sam

      ۸ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (43 ديدگاه)

      سلام مجدد . اینطوری که من متوجه شدم و انشالله غلط متوجه شده باشم شما ایرادات ماشین های خوب دیگر رو بزرگ میکنید تا ایرادات ولکس کوچک به چشم بیاد . برای نمونه موتور جک موتور ساخت قانونی میتسوبیشیه از طرفی موتور کپی شده ی ولکس که بارها از great wall شکایت شده و هم گشتاورش کمه هم توان و قدرت اسب بخارش کمه و کلا فنی درست حسابی نداره از جک بهتره ؟! واقعا غیر قابل قبول و جانبدارانه هست . تو موتورهای 1500 سی سی موتور جک عالیه و ساخت میتسوبیشی هم هست ولی ایرادجزئی جک وزن زیادشه وگرنه موتور قوی ای داره و کاملا من که هر دوی جک و ولکس رو تجربه کردم حرکت و شتاب جک روانتر و بهتره در عین حالی که جک سنگینتره. بله وقتی فروش ماشینی بیشتر باشه خرابیش هم به همون نسبت بیشتره مثل جک و لیفان و MVM و 206 و … و چیز عجیبی نیست ولی در کل من که جک دار ها رو دیدم اکثرا راضی هستند و کرمان موتور هم میرفتم بیشتر لیفان X60 دیدم تا جک برای مشکلی اومده باشن حالا شما آمار متفاوتی دارید درحالی که ماشین از کرمان موتور ندارید ! X50 هم چون فرمون هیدرولیک نداره و برقیه که از توان موتور کم نمیکنه و وزنش کمه و گریبکس بروز و خوبی داره موتورش معقول تر و مچ تر از ولکسه . MVM 315 new هم موتور 1500 بهتری از ولکس داره .(گریبکس هاشون هم میتونید مقایسه کنید) این از بحث فنی . بحث غیر فنی و بازار هم طبق تجربه تو این تهران به این بزرگی این ولکس طرفدار نداره شهر های دیگه ای هم که با رفیقم رفتیم همین وضع بود . حالا یزد هر طوری هست مگه میشه ماشینو از تهران یا شمال و جنوب برد یزد فروخت ؟! این نقطه ضعف اساسیه که یک ماشین خواهان نداره وضررش خیلی زیاده. ساپورت و خدمات و قطعاتش هم بحث دیگست . همینجا هم نمونه بارزش که آقای توکلی این همه ایراد اساسی ماشینش داشته . پس کیفیت خاصی هم نداره که اینقدر مانور داده بشه چون Geely یا MG که نیست! MVM 530 هم دیدم چپ کرده ولی هم افرادش زنده بودند هم ماشین قشنگ خودش رو نگه داشته بود وستونها خوب مقاومت کرده بودند و 530 و 550 ماشین های خوبی اند و دوستم از همون سری اول 530 داره خیلی راضیه و مخصوصا 550 اتومات واقعا عالیه و از هر کسی هم داره پرسیدم از 530 و 550 راضی بودند. شما از همه ی ماشین های بهتر بد گفتید ولی ولکس رو بنز تصور کردید . هر کسی هم بره سطح شهرشون چهارجا تحقیق کنه به همین نتایج میرسه . من که اخلاقم اینه وقتی ماشینی دارم یا تجربه ای دارم کلا مزایا و معایبش رو میگم تا بقیه واقعیات رو بدونن و اگر احیانا ضرری یا استفاده ای کردم برای بقیه هم مفید باشه و از تجربم استفاده کنند تا دچار ضرر نشند

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهرزاد

        ۸ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (17 ديدگاه)

        جناب سام واقعا از پاسخ غیر جانبدارانه و عدالت مابانه شما بسیار حض بردم اما تنها چیزی که نتونستم حضمش کنم این بود با بررسی نظرات شما به تنها چیزی که میشه پی برد این مطلبه که بدترین ماشین وارد شده به ایران در طول تاریخ ولیکس بوده و نمیدونم چرا یک مشت آدم ناآگاه رفتن این ماشین رو خریدن؟؟؟!!! و بر اساس علم آمار کمترین میزان درصدی خرابی رو با توجه به میزان فراوانی دارن در حالیکه سایر خودروها درصد خرابی بالاتری رو تجربه میکنن! یا چرا این خودرو در سایتهای اروپایی داره تولید و فروخته میشه (البته این هم از بی سوادی اروپاییها و ماشین خوب ندیدن اونها نشات میگیره) . به هر حال خوشحال میشم اینگونه موارد رو هم تشریح کنید تا شاید چراغ راه دیگرانی باشد که دراین وادی خطر در حال طی طریق هستن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Sam

          ۸ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (43 ديدگاه)

          تو آلبانی و بلغارستان و بلاروس و اورکراین و روسیه و امثالهم الباقی چینی ها نظیر چری یا همون MVM و برلیانس و … هم هستن ! و قیمت تو بازارهاشون مهمه و فاکتور فروشه و البته من آماری ندیدم نوشته باشن مثلا اوکراین چقدر چری یا گریت وال فروختن که به صرف بودنشون اینقدر براتون مهمه!
          تو اتحادیه اروپا هم امگرند جیلی و مدل هایی از MG هستن که تست تصادف اتحادیه اروپا داره
          این از بحث اروپا که مطرح کردید چون طوری اروپا رو مطرح کرید انگار تو اتحادیه اروپا و آلمان و فرانسه و بریتانیا دارن ولکس میخرن ! یا الان بازار روسیه و اوکراین و بلغارستان دست ولکسه !

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. حامد.س.61

        ۸ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (85 ديدگاه)

        شما نخر برادر…مجبور نیستی که؟!!!؟
        من فقط بین این سوار جیلی دنده ای و جک اوتوماتیک شدم، جیلی خوب و قویه فقط گرانتر و کیفیت داخلی کمتر از ولیکس هست اما اوتوماتیک جک رو خریدم بعد از 9000 تا همش صدا بود، شاید مال من اینطور بوده ولی دوستم هم خرید و از مال من بدتر بود به زور راه معرفت حتی در حال تیپ ترونیک، صدای موتورش هم زیاد نفوذ میکرد شاید دو برابر ولیکس…من قبل از ولیکس، مگان و مزدا 2 و 3 داشتم الان یه i20 هم دارم یه 207 اوتوماتیک هم همسرم داره مدل 89… واقعا به پولی که میدی ولیکس معرکس فقط بزرگترین مشکل خدماته که چون کم خرج و ایراده و بسیار کم استهلاک زیاد رو اعصابت نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  26. mehdi tavakoli

    ۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    آقای محترم من همه این کارایی که شما گفتیدو انجام دادم.رفتم نمایندگی بعد 1 ماه این 2.3 تا مشکل جزئی رو ردیف کردن.بعد 2 هفته کمپرسورو به ما دادن.اینا همه به کنار موتورشو کجای دلم جا بدم که 5 هفته قولشو با کلی بدبختی گرفتم هنو موتورش نرسید.واقعا که………

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد.س.61

      ۸ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (85 ديدگاه)

      کنتور که نداره!!! شما بگو…
      البته گاهی در تولید مشکلاتی پیش میاد مثل سیتروئن c5 قدیمی که زیر 80000 کیلومتر اغلب موتور تعویضند ولی من 100 نفر میشناسم و میدونم 500 نفر یزدی هم ولیکس دارند اما هنوز گزارش سوختن موتور نداشتن…شما آب رادیاتور رو باهاش چای دم کردی بعد موتور سوزاندی!
      خوب بنز هم بود میسوخت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. جمشید

    ۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقای توکلی منم ۲سال ولکس دارم تمام تابستون کولر گرفتم خدایش هیچ مشکلی نداشتم مواردی که گفتید برام عجیبه سواری نرم راحت خودم بشخصه ۱۸۰کیلومترباهاش سرعت گرفتم بدون کوچکترین لرزشی دونفر از همکارم هم همین ماشین دارن اوناهم شکایتی نداشتن راضین فقط بنزین روغن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. محمد نوروزی

    ۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    در جواب آقای سام: بهتره یه سر به سایت های خودرو ساز چینی بزنید. اصلا چری ( ام وی ام ) و لیفان جزء آمار خودرو سازاشون نیست. اول جیلی بعد FAW بعدم گریت وال هست. جک هم از چری و لیفان بهتره ولی به ولکس نمیرسه آماراش..
    در ضمن بنده به خاطر اعتماد به راین، به ولکس هم اعتماد دارم. ولی اصلا به کرمان خودرو اعتماد ندارم. شاهکارای کرمان موتور : لیفان 520 ، لیفان ایکس 60 وضعیت این 2 خودرو رو ببینید بعد اظهار نظر کنید.
    قیمت ولکس هم در چین تقریباً هم قیمت جیلی هست. ولی ولکس چون مونتاژ داخل هست قیمتش 54.5 ولی جیلی وارداتی هست و 70 تومن !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. بابک

    ۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    سلام من 5 ماهه که ولیکس دارم 7000 کیلومترم رفتم روز به روز بهتر و نرم تر شده هیچ مشکلی هم نداره یک گروهی هم تو تلگرام داره به رهبری مهندس سند گل که انصافا از هزار تا مکانیکی بهتره و تمام مشکلات احتمالی پیشبینی شده برای جلوگیری و یا حل موضوع از خریدم راضیم چون از لحاظ تیپ و قیافه حتی از ام جی هم بهتره و فوق العاده نرم و بی صدا شتابش تا 5000 با کولر چنگی به دل نمیزد که بعد از اون قابل قبول شد ضمنا من دور موتور را بالا نمیبردم که شتابش کم بود میترسیدم ولی بعد که تا 4 rpm گاز دادم تازه فهمیدم این ماشین چیه .جک تو سر بالایی راه نمیره مخصوصا اتوماتش دوستم داره خیلی پشیمونه …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پیمان

      ۴ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام دوستان.من 3 ماهه ولکس دارم هر روز تو سایتهای مختلف نظراتو میخونم.دو مورد نظر انشاالله بعد از تست کامل عرض خواهم کرد چون فعلا سفر طولانی باهاش نداشتم.آقای بابک عزیز در صورت امکان لینک گروه تلگرام رو بزارین تا ما هم از راهنمایی دوستان استفاده بکنیم.ممنون.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. امیر

    ۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (18 ديدگاه)

    آقای سام مطمئنی که با ولیکس خصومت نداری و مغرضانه نظر نمیدی؟؟؟!!!
    نظراتت خیلی تابلو مشکوک میزنه!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا