خودروهای چینی

هیبریدی چینی با مصرف 1.6 لیتر

فروش خودروی BYD Qin که دو سال قبل در نمایشگاه خودروی چین ۲۰۱۲ معرفی شده بود بالاخره آغاز شد. این خودرو نسخه‌ی هیبریدی اتصال برقی خودروی F3 Su Rui (همان خودرو که امکان رانندگی از راه دور دارد) و جانشین F3DM بوده و اولین خودروی هیبریدی اتصال برقی دنیا می‌باشد که به تولید انبوه رسیده است.

BYD Qin Hybrid Plugin
BYD Qin Hybrid Plugin

هدف BYD از تولید این خودرو تمرکز بر بازارهای مهم جهانی است، و آن‌ها اعلام کرده‌اند که یک مدل مشابه این خودرو را احتمالاً با نامی متفاوت ممکن است در سال ۲۰۱۵ وارد بازار اروپا کنند. این موضوع ممکن است به نظر مضحک بیاید، ولی فروش این خودرو از ماه نوامبر در کاستاریکا نیز آغاز شده است.
این شرکت چینی، که وارن بافِت سرمایه گذار آمریکایی ۹.۸۹ درصد از سهام آن را به قیمت ۲۳۲ میلیون دلار خریداری کرده است، قصد دارد تا در سال ۲۰۱۵ وارد بازار آمریکا شود.
خودروی BYD Qin این شرکت که نام خود را از اولین سلسله‌ی پادشاهی چین برگرفته است، مجهز به یک موتور TID 1.5 لیتری بنزینی با ۲۴۰ نیوتون بر متر گشتاور و یک موتور الکتریکی با خروجی کلی ۴۷۹ نیوتون بر متر گشتاور می‌باشد.

BYD Qin Hybrid Plugin
خودرو سرعت صفر تا صد کیلومتر را در ۵.۹ ثانیه پر کرده و حداکثر سرعت آن ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت می‌باشد. مصرف سوخت آن در شرایط عادی ۱.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌باشد و فقط با یک بار شارژ موتور برقی آن می توان یک مسیر ۷۰ کیلومتری را طی کرد.
راننده می‌تواند یکی از حالت‌های رانندگی EV+Eco، EV+Sport، HEV+Eco یا HEV+Sport را انتخاب کند. زمانی که شارژ خودرو کم است یا در مواقعی که راننده به شتاب بیشتری نیاز دارد، حالت HEV به صورت خودکار فعال شده و موتور بنزینی خودرو وارد عمل می‌شود. (این عمل را به صورت دستی نیز می توان انجام داد).
سیستم احیا کننده انرژی ترمز خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر بین ۲.۵ تا ۳ کیلووات ساعت برق تولید می‌کند. شارژ کردن خودرو را می توان با استفاده از پریزهای معمولی خانگی نیز انجام داد.

BYD Qin Hybrid Plugin
تجهیزات استاندارد خودرو شامل داشبورد ۱۲.۱ اینچی TFT، کلید هوشمند، نمایش فشار تایرها، ترمز دستی الکتریکی، ایزوفیکس، کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل کننده‌ی پارک و ۱۲ کیسه‌ی هوا می‌باشد.
همانند خواهر بنزینی خود، امکان رانندگی با کنترل از راه دور نیز برای این خودرو وجود دارد، و خدمات متصل به سرورهای رایانش ابری (در حال حاضر فقط برای چین) و اتصال به اینترنت هم امکان پذیر می‌باشد.
محدوده‌ی قیمت این خودرو از ۲۳۷۲۵ تا ۲۶۲۲۵ یورو می‌باشد که بیشتر از هر نوع خودروی الکتریکی دیگر موجود در بازارهای مختلف می‌باشد. از زمان آغاز پیش فروش خودرو، تعداد ۴۱۵۵ سفارش تاکنون ثبت شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. mory

    ۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (418 ديدگاه)

    دمشون گرم ماشینه خوبیه وجدانن
    به جنسای چینی تو ایران نگاه نکنید
    در کل خیلی خوبه ولی من بودم نیسان لیف میخریدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Zonda R

      ۳ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      F.A
      اونوقت اینا می خوان رانای پلاگین هیبرید درست کنن
      اخه یکی نیست بگه تو که هنوز تو ساخته پیچ موندی
      خودرو ساختنت چیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. واقع بین

        ۴ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        چینی ها خیلی وقته که پیشرفت کردند

        شما فعلا با ایران خودرو حال کنید!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

    ۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    اقلا اگه میخوان چینی بیارن از این چینی ها بیارن !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Zonda R

      ۳ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      F.A
      چین ساخته شده 26 هزار یورو
      ایران بخواهد بسازه چند میشه
      احتمالا 100 هزار یورو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. امیر

    ۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (180 ديدگاه)

    چین چه میکنه !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Mohammad XX

    ۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (201 ديدگاه)

    رو کاغذ مشخصاتش خوبه. تا تو عمل چی باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محسن

    ۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    خودروی الکتریکی فقط و فقط تسلا!مخصوصا تسلا مدل s….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mory

      ۲ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (418 ديدگاه)

      بله منم میخاستم بگم که فقط تسلا اما باید به قیمت محصول هم نگاه کنیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Zonda R

        ۳ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        F.A
        تسلا فوق العادست
        قیمتش خب شاید بشه بهش گفت
        خودرویه الکتریکی لوکس

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. Kurosh

    ۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (310 ديدگاه)

    چین حالا حالاها کار داره…
    برندهای چینی هنوز امتحان خودشونو پس ندادن…
    اصولاً تا چن سال آینده به برند چینی اعتقادی ندارم..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احسان(احسان سابق)

    ۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    عقبش زشته جلوش شبیه ماشین های هیوندای هست اما از لحاظ فنی اینجور که معلومه حرف واسه گفتن زیاد داره اینکه وارن بافت سهام شرکت رو خریده و قراره وارد بازار امریکا بشه تضمین میکنه این شرکت جای درستی هست و مدیریت خوبی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود.

    افرین.

    چه طراحیه جالب و فضایی ای داره.

    ولی عقبشو خراب کردن.زیاده روی کردن.

    با چراغ عقباش خواسته دیوار چین بسازه.

    ((( ایران و المان )))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Saied

    ۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    چین ترکونده امروز!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. علی

    ۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (123 ديدگاه)

    دیگه چینم ماشین لوکس میسازه تا ۳،۴ سال پیش چیزی
    به نام ماشین چینی به گوش کسی نرسیده بود
    اما توهمین سه چار سال تا این حد پیشرفت کردند
    که به کشور های هلند قرقیزستان امارات مغولستان
    کره شمالی فیلیپین مالزی تایلند هندوستان سنگاپور پاکستان
    روسیه افغانستان ارمنستان گرجستان کویت قطر وایران
    وسایر کشورهایی که در این صنعت ضعیف اند خودرو صادر میکنه چنی که 98%خودرهی درون بازارش وارداتی بود
    به ۱۸کشور اسیایی و۲ کشور اروپایی خودرو صادر میکنه
    و از واردات خود رو خودکفاشد
    همچنین برخی کشور های افریقایی مانند
    ماداگاسکار نیجریه کامرون ساحل عاج و۱۳ کشور دیگر
    از چین خودرو وارد میکنند ولی اصلا میدونه چیزی به نام
    خودرو ایرانی وجود داره ایران خودرو سال ۱۳۴۱تاسیس
    ولی اولین خودرو ساز چین سال ۱۳۷۸ که تنها خودرو های خ
    ارجی را منتاژ می کرد اما ا کجا چ کجا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (123 ديدگاه)

      با عرض پوزش در کامنت بالا به جای هند هلند نوشته
      شده
      حالا اشتباه تایپی دیگه شما به بزرگی خودتون ببخشید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. mohammad

    ۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (55 ديدگاه)

    نزیک 4سال که ماشین ام جی وارد ایران شده که در چین منتاز میشه ماشین خوبی هم هست وان زمان کذشت که سه چرخه می زداند تا 5ساله دیگه فکر کنم به مریخ هم ماشین صادر کنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۵ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (123 ديدگاه)

      ام جی مال چین نیست مال بریتانیا است
      یعنی تشخیس خودرو چینی از اینگلسی انقدر سخته

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. محمد

    ۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    جگرم خنک شد به به!!! عجب ماشینیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. mohammad

    ۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (55 ديدگاه)

    من نگفتم که ام جی چینی من گفتم در جین مونتاز میشه و بسیار ماشین خوبی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. arash1354

    ۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (121 ديدگاه)

    درسته که تولیدات چین هنوز قابل رقابت با شرکتهای طراز اول خودرو ساز نیست ولی مطمئنا آینده طور دیگری قضاوت میکند . اونها دارند بسرعت پیشرفت میکنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (123 ديدگاه)

      هدف چین رقابت با کره است . کره در این چند سال خیلی
      پیشرفت کرده پس رقابت با ان اسان نیست اما چین روش
      های گوناگونی برای رقابت با کره انتخابیده
      مثلا گریت وال از چند تا از مدلهای بنز ایده گرفته
      البته تنها در طراحی ظاهری ودرون لباس گشاد بنز چیزی جز
      یه مشت اشغال نیست ولی بدلیل قیمت مناسب فروش خوبی داشته واما لیفان روش بهتری رو پیش گرفته واز شرکتهای
      اوپایی طراحی خودرو طرح میخرد شرکت جی ای سی نیز
      همین روش رو پیش گرفته و جک۵ رو از روطرح شرکت ایتالیای ساخته اما جیلی روش همنشینی با بزرگان را پیش
      گرفته وشرکای اروپایی واسه خودبهم زده
      من یک چینی نا چیز بودم. ولیکن مدتی با ژاپن نشستم
      کمال هم نشین درمن اثرکرد. وگرنه من همان فرغونیم که
      هستم ه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. علی

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (123 ديدگاه)

    دیگه چینم ماشین لوکس میسازه تا ۳،۴ سال پیش چیزی
    به نام ماشین چینی به گوش کسی نرسیده بود
    اما توهمین سه چار سال تا این حد پیشرفت کردند
    که به کشور های هلند قرقیزستان امارات مغولستان
    کره شمالی فیلیپین مالزی تایلند هندوستان سنگاپور پاکستان
    روسیه افغانستان ارمنستان گرجستان کویت قطر وایران
    وسایر کشورهایی که در این صنعت ضعیف اند خودرو صادر میکنه چنی که 98%خودرهی درون بازارش وارداتی بود
    به ۱۸کشور اسیایی و۲ کشور اروپایی خودرو صادر میکنه
    و از واردات خود رو خودکفاشدهمچنین برخی کشور های افریقایی مانندماداگاسکار نیجریه کامرون ساحل عاج و۱۳ کشور دیگراز چین خودرو وارد میکنند ولی اصلاکسیمیدونه چیزیبنام
    خودرو ایرانی وجود داره ایران خودرو سال ۱۳۴۱تاسیس شد
    ولی اولین خودرو ساز چین سال ۱۳۷۸ که تنها خودرو های خ
    ارجی را منتاژ می کرد اما چین ماشین لوکس باحال مسازه اونم هیبردی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. ALI . SABETI

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    دوستان اینقدر ساده نباشید خودرو ساز کجا تو ایران گرون میفروشه
    خودروساز خودرو رو با قیمتهایی که براش اجبار میکنند و باجهایی که میده به دولت و . . . خودرو رو به منو و شما گرون میده تا بتونه به کشورهای بزرگی مثل لتین در آفریقای جنوبی و کشور بزرگ سوریه و ابرقدرت جهان آذربایجان و کشور باستانی ساحل عاج و چندین کشور دیگه به یک چهارم این قیمت و با گارانتی خیلی معتبر تر به اونها هدیه کنه
    پس لطفا اینقدر دنبال این چیزها نباشید که ما اصلا لیاقت نداریم و خونی که در رگ ماست . رنگش بنفشه
    والسلام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. علی

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (123 ديدگاه)

    ایرانیا اشغال رو با اسم ماشین و قیمت المس و زمرد
    میدن بیرون واقعا که ماشینای ایرانی تنها ۲فرق با اشغال دارن
    1. گرانند 2. اسمشون خودرو ملیه نه اشغال
    والا اگه مثل چینیا هی کپی میکردیم باز از این وضع فعلی
    بهتر بود البته ماشینای ایران خودرو تو ایران با اشغال
    ۲ فرق دارن ولی تو کشورای همسایه فقط ۱فرق دارن
    یعنی فقط اسمشون ماشینه اما قیمتش مفته وقتی پراید۷تومن بود تو افغانسان ۵۰۰هزار تومن بود و وقتی شد ۱۸ میلون انجا
    شد ۲میلون تومن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

    ۳ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    1.6 لیتر به چه درد می خوره وقتی بعد 2 روز باید بندازیش دور

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. محمد

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    کرمان موتور پیشرفتش بهتره شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. علی

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (123 ديدگاه)

    همیشه دلم خوشبود تو دنیا بدتر از ایرانهم هست همیشه
    با خودم می گفتم ایران هر چی باشه
    از چین که نهایت تکنولو ژیش ام وی ام های مزخرفه بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. علی

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (123 ديدگاه)

    ولی تو ۳ سال شدن این
    تو ۳سال بیستو هفتا خودروسازیه چینی تا سیس شدو
    ایران هم تیبا تولید کرد
    یه نگاه به این سایت بیندازید تا متوجه اوج شکوه خودوساز
    های چینی بشید.http://www.wautom.com/china-auto-gallery/
    بهترین مدلهای جک ، بایک ، چری، جیلی ،بی وای دی
    زوتای ، لیفان ، گیریت وال و…
    است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. علی

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (123 ديدگاه)

    پدال تو هم از این سایت برای در اوردن اخرین و جدید ترین
    اطلاعات دز رابطه با خودرو های چینی استفاده کنhttp://www.wautom.com/china-auto-gallery/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. نوید (6*6)

    ۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    علی ایران خودرو که بحسش جداست

    ولی راجع به اون تعداد در دو سه سال باید اینو بگم که

    کیفیت بسیار مهم تر از کمیت است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. نوید (6*6)

    ۱۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    این ماشینا هم خیلی عالی بودن و واقعا همچین انتظاری از چین نداشتم
    ولی دقت کنی میبینی همشون کپی هستن
    حتی همینی هم که تو مطلب اومده کپی کرولاست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا