دوج

چلنجر، مُچ موستانگ و کامارو را در بازار خواباند!

در ادامه معرفی داج چلنجر دیمن در چند هفته پیش، چلنجر رکورد یکی از بهترین ماه‌های فروش خود در سال‌های اخیر را بر جای گذاشته و از این نظر توانسته از فورد موستانگ و شورولت کامارو سبقت بگیرد.


داج ماه پیش توانست ۶۶۰۵ دستگاه چلنجر را به فروش برساند. با اینکه چلنجر بیش از ۹ سال است که از پلتفرم کنونی استفاده می‌کند اما ثابت کرده که نسبت به برخی رقبا پرفروش‌تر است. فورد تنها ۶۱۸۶ دستگاه از موستانگ را در ماه ژوئن فروخته درحالی‌که شورولت نیز ۴۶۹۱ دستگاه کامارو را به مشتریان تحویل داده است.


اختلاف فروش چلنجر نسبت به موستانگ و کامارو در ماه ژوئن به ترتیب برابر با ۳۱۹ و ۱۸۱۴ دستگاه بوده که نسبت به سال پیش بهبود بیش از هزار دستگاهی را نشان می‌دهد. در نیمه اول سال تعداد ۳۵۹۱۰ دستگاه داج چلنجر فروخته شده که کمتر از فروش ۴۴۶۰۸ دستگاهی موستانگ و ۳۶۵۶۷ دستگاهی کامارو می‌باشد.

عرضه دیمن ۸۴۰ اسب بخاری می‌تواند به فروش بیشتر چلنجر نسبت به رقبای کلیدی کمک نماید. این خودرو بهای آغازین ۸۶۸۹۰ دلاری خواهد داشت. تنها ۳ هزار دستگاه از این خودرو مختص بازار خودروی آمریکا خواهند بود.


اگر پولتان به خرید دیمن نمی‌رسد می‌توانید چلنجر SXT پایه با بهای ۲۶۹۹۵ دلاری را بخرید. بهای مدل‌های قدرتمندتر R/T و SRT به ترتیب برابر با ۳۲۹۹۵ و ۴۹۱۹۵ دلار بوده و در نهایت برای خرید مدل هلکت ۷۰۷ اسبی باید ۶۲۴۹۵ دلار بپردازید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    کیه که بتونه بگه کدوم این سه تا بهترن؟؟؟
    کاملا سلیقه اس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بنزما

      ۲۰ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (505 ديدگاه)

      چلنجر گنده لات ماشیناست
      منحصر به فرد خاص این چلنجر تنها جایی که
      نمیتونم جلوی این المانی ها رو،انتخاب کنم
      یا این اصن خودش به تنهایی یه دنیاییه
      چند ماه پیش یه مشکیش رو تو ولیعصر دیدم لامصب ماشین خیلی هیولا بود خیل غول
      مشکی مات بود چلنجر نشون داد که با منتقل کردن
      تکنولوژی به یه طراحی با ریشه با اصالت
      میشه چه اثار هنری خلق کرد لازم نیست تغییرات
      جیب غریب و بی اصالت به یه خودرو داد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Amir

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    این نشون میده بازار هنوز هم تشنه ی یک ماشین عضلانی اصیل هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MehdiTurbo

      ۲۰ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1923 ديدگاه)

      اره شاید فورد و شورلتم اینقد تغییر شکل نمیدادند و سوسولش نمیکردند شاید فروشش بهتر بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Amir

        ۲۰ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        اگر پولی که واسه کامارو و ماستنگ خرج میشه در اختیار داج بود و واسه ارتقا و تازه کردن چلنجر خرج می‌شد فروشش 10 برابر این بود.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. MAHDI . TUNING

        ۲۰ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (1477 ديدگاه)

        آقا مهدی
        دوج دنبال ماسل کار اصیل هست ولی شورلت و فورد میخواستم هندلینگ بالاتری داشته باشن برای همین مجبور به تغییر ماشیناشون شدن

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. ونوم اف ۵

        ۲۰ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (1274 ديدگاه)

        احتمالا با معرفی شلبی ۵۰۰ و کامارو z28 فروش دو برند دیگه هم بره بالاتر ان شاالله

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. MAHDI . TUNING

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    آقا اینطوری که دیمن پیش میره دوج که هیچ کل فیات کرایسلرو نجات میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. #ali.m#

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    جدا از مساله فروش رقابت این سه ماشین یعنی مستانگ? ،کامارو ?و چلنجر ?
    در محدوده قدرت هم خیلی جالبه .
    سال 2010 فورد شلبی رو با 550اسب معرفی میکنه به بازار .
    اما سال بعد کامارو zl1 با قدرت میسازه
    بازم فورد 2013 شلبی رو با قدرت 662اسب بخار میسازه .
    اما نهایتا چلنجر هلکت با قدرت 707اسب به بازار میاد که هر دو رو شکست میده .
    هر سه تا عشقن ولی چلنجر رو بیشتر دوست دارم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Kamran

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    چلنجر و کامارو عالیین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. h

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (434 ديدگاه)

    از داچ وایپر خبری نیست… نمیخواد احیاه اش کنه برای رقابت با کووروت-

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ونوم اف ۵

      ۲۰ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      اگه وایپر برگرده با یه انجین بالای هزار اسب چه حالی بده خدایا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hemichan

        ۲۰ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (715 ديدگاه)

        همین الانشم یه موتور سفارشی تنفس طبیعی 800 اسبی داره یه سوپرشارژر معمولی کارشو راه میندازه با یکم تقویت شاسی و سیستم انتقال نیرو و این حرفا

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Hemichan

          ۲۰ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (715 ديدگاه)

          وایپر قراره همین ماه رکورد جدید تو نوربرگرینگ بزنه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. مهدی

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1585 ديدگاه)

    موستانگ و کامارو و چلنجر اگر برچسب قیمتشون رو در نظر نگیرین به خودی خود ماشین های خوبی نیستن

    موافقم 0
    مخالفم 1
  8. حمیدرضا

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    من کامارو رو خیلی دوست دارم منتهی موتور و قدرت موستانگ خیلی خوبه منتهی اصالت طراحی داج هنوز برگ برندشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Ali

    ۲۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (43 ديدگاه)

    ینی عاشقشم
    تو ماشینای امریکایی چلنجر از قدیم تا الان شکوه و اصالت خودشو حفظ کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا