دوج

بدنهٔ دوج چارجر کلاسیک روی چلنجر هلکت

برای کسانی که خودرویی با ظاهری کلاسیک دوست دارند اما علاقه‌ای به ناراحتی‌های خودروهای ۵۰ سال پیش ندارند، شرکتی بنام Six12 Auto Worx راه‌حل جالبی را ارائه کرده است. بدین منظور این شرکت با استفاده از دوج چلنجر هلکت تفسیر مدرنی از چارجر کلاسیک ۱۹۶۹ ارائه کرده است. برای این کار بدنهٔ اصلی چلنجر جدا شده و بدنهٔ سفارشی چارجر جایگزین آن شده است.

البته ساخت بدنهٔ چارجر برای چلنجر مدرن چالش‌های زیادی داشته است زیرا تیم سازنده باید طراحی کلاسیکی را روی خودرویی جدید اعمال کنند تا مثل چارجر قدیمی به نظر برسد. خودروی نهایی این پروژه عریض‌تر از قبل شده تا بتواند چرخ‌ها را زیر گلگیرها جای دهد. علاوه بر این، تغییرات بی‌شمار دیگری هم در چلنجر اعمال شده تا مانند نسخهٔ مدرن واقعی از چارجر به نظر برسد.

این بدنهٔ جدید که با الیاف کربن ساخته شده، با رنگ بنفش زیبایی رنگ‌آمیزی شده و حدود ۱۳۶ کیلوگرم از بدنهٔ فولادی اصلی چلنجر هلکت سبک‌تر است. برای این چارجر مدرن رینگ‌های جدید Forgeline هم در نظر گرفته شده است. در زیر پوست خودرو اما هیچ تغییری صورت نگرفته و همه‌چیز اصلی و دست‌نخورده باقیمانده است. این یعنی این چارجر مدرن از همهٔ ویژگی‌های ایمنی، راحتی و موتور ۷۰۷ اسب بخاری چلنجر برخوردار است.

داخل این خودرو نیز کاملاً با چلنجر کارخانه‌ای یکسان است و همهٔ ویژگی‌های مدرن مثل سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در آن وجود دارد. حتی با وجود جایگزینی آینه‌های جانبی چلنجر با نمونه‌هایی با ظاهر کلاسیک، سیستم پایش نقاط کور خودرو نیز حفظ شده است؛ بنابراین نتیجهٔ این پروژه یک ماسل کار سفارشی بسیار چشمگیر است که ظاهر چارجر کلاسیک را با پرفورمنس چلنجر مدرن ترکیب کرده است. این شرکت اما امسال تنها ۱۰ دستگاه چلنجر را به چارجر تبدیل می‌کند و خودرویی که تصاویر آن‌را مشاهده می‌کنید یکی از این ۱۰ دستگاه است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    اینکار بهتر از نابودی اصالت یک خودرو کلاسیک و قراردادن موتور جدید درون ان است!

    موافقم 6
    مخالفم 0
  2. Farzad

    ۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    لحظه خاص وقتیه که کاپوتو میدی بالا …❤

    موافقم 4
    مخالفم 0
  3. Alireza

    ۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (629 ديدگاه)

    چراغای جلوشو بیشتر مخفی میکردن دیگه هیچ مشکلی نبود

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. احسان

    ۶ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (252 ديدگاه)

    سایت را به همان حالت قبلی برگردانید
    لطفا
    لطفا
    لطفا

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا