دوج

پشت فرمان داج چارجر هلکت پهن‌پیکر 2020

چارجر یکی از نمادین‌ترین خودروهای بازار بوده و چندی است که با کیت بدنه پهن عرضه شده است. اخیراً فرصت بررسی این خودرو به ما دست داده و آنچه می‌خوانید ماحصل همین تجربه است. با ما همراه باشید.

  • طراحی (امتیاز ۹ از ۱۰)

وقتی بدانید که این خودرو وجود داشته و نسخه استاندارد چارجر را انتخاب کنید پس حتماً دیوانه خواهید بود. البته نمی‌توانید این کار را انجام دهید زیرا داج تولید مدل مرسوم را به پایان رسانده است. چارجر هلکت پهن‌پیکر بسیار خشن به نظر می‌رسد. بخش اعظم قطعات بدنه مدل استاندارد در این خودرو دیده می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به چراغ‌های جلو، جلوپنجره و نوار نورانی عقب اشاره کرد؛ اما با پهنای بیشتر، رینگ‌های ۲۰ اینچی و… این خودرو بسیار عصبانی‌تر به نظر می‌رسد؛ اما این ظاهر مرموز و خشن فقط در بدنه دیده می‌شود.

کابین این خودرو مشابه نسخه استاندارد بوده اما این چیز بدی نیست. استایل و طراحی کابین خوب و تمیز بوده و پکیج کربن/جیر ۱۵۹۵ دلاری هم شامل عناصر فیبر کربنی، آلکانترا باکیفیت روی فرمان و پوشش سقف جیر نرم می‌باشد. متأسفانه برخی از متریال و تریم های بکار رفته در کابین قدیمی و از مد افتاده هستند.

دکمه‌ها و سوئیچ‌های زیر صفحه‌نمایش ۸.۴ اینچی نیز کمی شل و ول هستند. دکمه‌های روی فرمان نیز چندان چنگی به دل نمی‌زنند؛ و حتی صندلی‌های چرم و جیر سفارشی نیز بالاترین کیفیت را نداشته و بهترین حمایت را از بدن به عمل نمی‌آورند. قطعاً داج می‌توانست کابین بهتری را برای این خودروی فراتر از ۷۰ هزار دلار تدارک ببیند.

  • راحتی (امتیاز ۹ از ۱۰)

برای یک سدان نفس‌گیر ۷۰۷ اسب بخاری، چارجر هلکت پهن‌پیکر به‌طور شوکه کننده‌ای راحت است. صندلی‌های چرمی بزرگ شاید بالاترین کیفیت را نداشته باشند اما همانند مبل‌های راحتی خانه بوده و همین موضوع درباره نیمکت عقب هم صدق می‌کند. سرکوب صدای وارد شده به داخل عالی بوده و حتی در اسپورت ترین حالت رانندگی یعنی SRT نیز صدای چندانی از اگزوز به گوش نمی‌رسد؛ و اگرچه دامپرهای تطبیقی چارجر سفت تر از مدل استاندارد است اما تنظیمات سیستم تعلیق هنوز هم بالانس خوبی بین راحتی و سفتی سواری ایجاد می‌کند.

چارجر هلکت پهن‌پیکر حتی با استاندارد خودروهای فول سایز هم خودروی بزرگی است. این خودرو از نظر طول و پهنا بزرگ‌تر از ب ام و M5 کامپتیشن و مرسدس-ای ام جی E63 است اما فضای زیادی برای ۵ سرنشین در کابین فراهم می‌کند. کابین بسیار جادار بوده و فضای سر و پای زیادی برای راننده و سرنشین وجود دارد. همچنین فضای سر و پای جلو نیز بهترین در کلاس است.

صندلی عقب چارجر هم فضای پای زیادی ارائه می‌کند. چارجر از این نظر حتی نزدیک به شاسی‌بلند جیپ گرند چروکی تراک هاوک بوده و افراد قدبلند نیز به راحتی می‌توانند در بخش جلوی خودرو بنشینند. البته به خاطر خط سقف خمیده شاید سر افراد قدبلند با سقف تماس پیدا کند.

  • تکنولوژی و ارتباطات (امتیاز ۹ از ۱۰)

هلکت پهن‌پیکر قدرت زیادی داشته اما درعین‌حال هوشمند نیز هست. این خودرو به‌صورت استاندارد از سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه‌نمایش ۸.۴ اینچی، اپل کارپلی و اندروید اتو و… سود برده و همانند مدل‌های پیشین، چارجر صفحه‌نمایش بسیار خوبی دارد. این صفحه‌نمایش از گرافیک شفاف و طراحی خوبی برخوردار بوده و برخی آپشن ها همچون تایمر مسافت ۴۰۰ متر، اندازه‌گیری نیروی جی، حالت‌های رانندگی سفارشی و… باعث می‌شوند این خودرو بسیار جذاب باشد.

اما اگر خواهان چیزهایی همچون ناوبری و رادیو ماهواره‌ای باشید باید ۹۹۵ دلار پرداخت کنید. سیستم صوتی هارمن کاردون با ۱۹ بلندگو نیز یک آپشن ۱۷۹۵ دلاری می‌باشد.

  • پرفورمنس و هندلینگ (امتیاز ۱۰ از ۱۰)

چارجر هلکت پهن‌پیکر تمامی ویژگی‌های مدل استاندارد را به همراه دارد. یک پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری همی سوپرشارژردار، قدرت ۷۰۷ اسب بخاری و سرعت فوق‌العاده در خط مستقیم. تنها تفاوت این خودرو توانایی آن در عبور از پیچ‌هاست. داج از لاستیک‌های پهن‌تر پیرلی پی زیرو در این خودرو استفاده کرده و فرمان برقی جدید خودرو نیز سریع‌تر به دستورات پاسخ می‌دهد. حتی برای خودرویی با وزن ۲۰۸۰ کیلوگرمی، چارجر پهن‌پیکر پایدار حس می‌شود و پیچ‌ها را نرم‌تر و مطمئن‌تر از نسخه استاندارد پشت سر می‌گذارد. البته حتی وجود لاستیک‌های پهن هم باعث نمی‌شود که شتاب گیری وحشیانه‌ای را تجربه نکنید.

اما آنچه هلکت را تعریف می‌کند پرفورمنس خط مستقیم است. حتی کاهش ناچیز سقف سرعت چارجر پهن‌پیکر نسبت به مدل استاندارد اهمیتی ندارد. این خودرو شتاب سوپرکار مانند ۳.۶ ثانیه‌ای داشته و همین امر باعث می‌شود بدنتان در صندلی فرو رود.

چارجر از نظر گشتاور هم کمبودی ندارد. تمامی گشتاور ۸۸۱ نیوتون متری پیشرانه از لحظه دستور راننده در دسترس بوده و حتی کمترین فشار روی پدال گاز نیز باعث ایجاد نیرویی شدید می‌شود. گیربکس ۸ سرعته ساخت ZF کمی کند بوده اما این یک گله‌ی جزئی است. چارجر هلکت پهن‌پیکر همان سدان چهار درب بسیار هیجان‌انگیز و سریع همیشگی است.

  • ایمنی (امتیاز ۱ از ۱۰)

ایمنی قطعاً نقطه قوت این خودرو نبوده اما دلیلی وجود دارد. رادار جلویی که در مدل‌های ارزان چارجر برای کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و… وجود داشته باعث می‌شود سیستم خنک‌کنندگی پیشرانه ۸ سیلندر هلکت کار خود را به خوبی انجام ندهد و به همین خاطر هلکت تنها از برخی سیستم‌ها همچون پایش نقاط کور، هشدار ترافیک پشتی و حسگرهای پارک عقب استفاده می‌کند. دو سدان آلمانی یاد شده از تکنولوژی بهتری همچون ترمز اضطراری خودکار و… برخوردار هستند.

  • مصرف سوخت (امتیاز ۲ از ۱۰)

مصرف سوخت هم دیگر نقطه‌ضعف هلکت است. مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی چارجر هلکت پهن‌پیکر به ترتیب برابر با ۱۹.۶/۱۱.۲/۱۵.۷ لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد. M5 کامپتیشن و E63 حتی با وجود سیستم چهار چرخ محرک مصرف سوخت بهتری دارند. همچنین هلکت نیازمند بنزین با اکتان بالا برای ارائه بهترین پرفورمنس خود است.

  • قیمت‌گذاری (امتیاز ۸ از ۱۰)

شاید به قیمت ۷۸۳۲۰ دلاری مدل حاضر در تست فکر کنید اما چارجر هلکت پهن‌پیکر ارزش فوق‌العاده‌ای دارد. باید توجه داشت ارزان‌ترین نسخه‌های ب ام و M5 کامپتیشن، مرسدس-ای ام جی E63 و حتی جیپ تراک هاوک به ترتیب ۱۱۰۰۰۰، ۱۰۷۳۶۰ و ۸۷۴۰۰ دلار قیمت دارند. چارجر هلکت قیمت پایه ۶۹۶۴۵ دلاری داشته و این در حالی است که تقریباً ۱۰۰ اسب بخار قوی‌تر از هر دو رقیب آلمانی می‌باشد.

حتی آپشن هایی همچون سیستم صوتی بهتر، پکیج کربن/جیر، ناوبری، لاستیک‌های پهن‌تر و… باعث می‌شوند این خودرو حدود ۳۰ هزار دلار ارزان‌تر از رقبای موردبحث باشد. با این مبلغ پرداختی خودروهای چندانی را نخواهید یافت که چنین قدرتی داشته باشند.

  • قضاوت نهایی (امتیاز ۶.۹ از ۱۰)

داج چارجر پیروی ضرب‌المثل “اگر خراب نشده تعمیرش نکن” بوده است. پلتفرم این خودرو قدیمی است اما داج هرساله ‌تریم ها و نسخه‌های جدید و پیشرانه‌های قوی‌تری را ارائه کرده است.

هلکت پهن‌پیکر درست شبیه همان هلکتی است که ۵ سال پیش دیدیم و تنها کمی پهن‌تر شده است. تغییرات زیادی رخ نداده اما گلگیرها گسترده‌تر شده و لاستیک‌های پهن‌تر نیز باعث شده‌اند این خودرو را بیشتر دوست داشته باشیم.

مشخصات داج چارجر SRT هلکت پهن‌پیکر ۲۰۲۰

  • پیشرانه: ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار
  • قدرت/گشتاور: ۷۰۷ اسب بخار/۸۸۱ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
  • شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۳.۶ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۳۱۵ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: ۱۹.۶/۱۱.۲/۱۵.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
  • قیمت پایه: ۶۹۶۴۵ دلار
  • قیمت مدل تست شده: ۷۸۳۲۰ دلار
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
motor1

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. Malt hill

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    لعنتی خیلی جذابه?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. parvaz

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (395 ديدگاه)

      واقعا لعنتی جذابه !! بیشتر عضلانی ها جذابن، فقط شورولت برعکس فورد که برای موستانگ فیس های جذاب و منطقی داد، انقدر برای کامارو فیس لیفت داد خودشم یادش رفت کامارو اصیل باید چجوری باشه، امیدوارم به روزهای اوجش برگرده

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. جواد خطر

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (255 ديدگاه)

      مردم آمریکا و کشورای اروپایی و حتی خیلی از همین کشورای آسیایی که همین بیخ گوش خودمونن تو شرایط آبو هوایی سالم و حقو حقوق شهروندی و درآمد عادلانه در قبال کاری که انجام میدن تو بهترین خونه ها زندگی میکنن و مسافرتو تفریحشون بجاست و ماشینهای روز دنیا رو سوار میشن امّا سهم مردم ایران از زندگی با این همه ثروتای عظیم ملی فقط شده آه و حسرت؟من مث همه و همه مث من از صبح تا شب تو این شهر کرونا زده ی در آستانه زلزله ی شلولوغو بی درو دروازه و پر از دودو دمو کثیف از سر صب تا بوق سگ میدویم و حمالی میکنیم آخرشم به هیجا نمیرسیم و اصلاً نمیفهمیم طعم و لذت زندگی چِجوریه؟ دقیقاً مث کمدی چارلی چاپلین قسمت زندگی سگی

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. مهرآیین

        ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (258 ديدگاه)

        بنده ی خدا در کمدی زندگی سگی حتی چارلی چاپلین هم عاقبت به یک نان و نوایی رسید ولی مردم ایران سال هاست اندرخم یک کوچه اند

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. amg 63

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (122 ديدگاه)

    عاشق اون چراغ عینکیتم. ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ممد ژانگولر

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3507 ديدگاه)

    خیلی لاتیه
    فقط ی سوال تو عکس زیر آرنجی عقب یک چیزی قلمبه زده بیرون چی میتونه باشه؟!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. MAHDI

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    در خط مستقیم عملکرد خیلی خوبی داره البته بازم نه در حد رقبا.ولی تعجب اینجاست که این ماشین با این میزان از قدرت چرا در پیست تا این حد کنده !!!
    بیشتر از اینکه یه سدان پرفومنس تمام عیار باشه، میشه گفت یه سدان قلچماق هستش واسه تجربه آدرنالین!!!

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. F22RAPTOR

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2598 ديدگاه)

      خوشحالم میبینم منطقی تر شدی
      موفق باشی

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. امیر

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2956 ديدگاه)

      https://fastestlaps.com/models/dodge-charger-srt-hellcat
      قطعا ضعف هایی در پیست داره اما بازم با توجه به وزن بسیار بالاش و تک دیف بودنش و تکنولوژی قدیمی و… بازم تایم خوبی داره(تایمی نزدیک به ام ۵)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. علیرضا

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (4 ديدگاه)

    چه خشونتی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Sajjad

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    هم چارجر و هم چلنجر نیاز به موتور و پلتفرم سبک تر و به روز تری دارن
    یه بازنگری اساسی هم باید توی طراحی کابین بشه ولی ظاهر بیرونیشون اصلا نباید تغییر کنه
    به یه تریم لاکچری هم نیاز دارن
    اگر این تغییرات ایجاد بشه فروششون خیلی عالی میشه
    الان فقط مشتری های خاص خودشو داره که صرفا دنبال دود کردن لاستیک و عشق و حالن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. Farzad

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    همون انجین لعنتی برای دوست داشتنش کافیه ?

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. M.A.S

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (815 ديدگاه)

    مصرف سوخت این ماشین با توجه به قدرت بالاش که 717 اسب هست طبیعیه. شتابش هم 3.4 که قد m5 نیست ولی محشره.400 متر هم 10.8 که عالیه. سرعتس هم 330 تا که از هوراکان بیشتره (الان یه سری دوستان میگن هوراکان 340 تا ولی اون پرفورمانته هست)
    اما من تست ایمنی چلنجر رو که دیدم شاید 10 از 10 ندم ولی دیگه 1 رو قبول ندارم. اتاق محکمی داره.
    در کل عالیه. با تشکر از سایت پدال

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Farzad

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      سرعتش از هیچکدوم از نسخه های اوراکان بیشتر نیست .

      موافقم 0
      مخالفم 0
        1. M.A.S

          ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (815 ديدگاه)

          البته من درباره نسخهٔ معمولی و بدون کیت واید بادی عرض کردم سریعتر از هوراکان.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      1. M.A.S

        ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (815 ديدگاه)

        البته من درباره نسخهٔ معمولی و بدون کیت واید بادی عرض کردم سریعتر از هوراکان.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ferrari_lvr

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (946 ديدگاه)

      ۱۰.۸ ?!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. M.A.S

        ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (815 ديدگاه)

        دوست عزیز اصلا یکی از اهداف داج از ساخت چارجر هلکت همینه. 400 متر زیر 11 ثانیه اونم با یک سدان. درسته بالا هم عرض کردم سریعتر از m5 نیست اما خب خوبه. تو یوتیوب و اپارات هم هست که چارجر و چلنجر هلکت 400 متر رو حتی تو این زمان10.8 هم رفتن. بالاخره میگم m5 هم شتاب بیشتری میده هم تو پیست بهتره اما این پول یه سری 5 معمولی رو میگیره (همونایی که تو ایران هم زیادن 2000 سی سی) اما 330 تا (بدون کیت واید بادی) میره و صدای بهتری هم داره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. سینا BMW

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    ماشین فوق العاده ای هست.
    تنها عیب هاش همونطور که خودش گفته ایمنی و مصرف سوخته ، البته نباید با رقبای آلمانیش مقایسه بشه. مثلا کابین M5 خیلی سطح بالاتری نسبت به چارجر داره ولی قیمت چارجر هم خیلی کمتره.
    کلا ماشین های دوج کلا در یک کلاس خاص هستن، به پرفورمنس نسبت به چیز های دیگه بیشتر اهمیت میدن که قیمت پایین تر میاد در حالی که رقبا علاوه بر پرفورمنس چیز های دیگه رو هم مد نظر دارن که باعث افزایش قیمت میشه.
    با اون قیمت ماشینی که همچنین شتابی بده فوق العادست،باید شتابش نسبت به قیمت مقایسه بشه، اگر کمتر M5 یا E63S باشه بخاطر قیمت پایین تره و تجهیزات کمتره . یه ماشین عالی برای دوستداران V8 و سرعت و شتاب با قیمت پایین.
    البته باید این نکته رو گفت که خود M5 هم نسبت به ماشین های دیگه با همون شتاب ارزون تره، مثل استون مارتین ونتیج جدید یا GT63S

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. MehdiTurbo

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1952 ديدگاه)

    موستانگ و کامرو هم باید طراحیشونو حفظ میکردند دلم برای اون موستانگ و کامرو های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ تنگ میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. msn

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (19 ديدگاه)

    ماشین فوق العاده ایه واسه عاشق های ماشین های عضلانی . عناصر طراحی خارجیش هم با ابهت و با اصالته ولی دیگه طراحی داخلیش دمده شده و کیفیتش هم کمی تو ذوق میزنه. وقت بروزرسانیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Aran Milan

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (280 ديدگاه)

    من عاشق این ماشینم ولی انگار قسمت ایمنیشو سایپا کار کرده!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    واضحه که بلد نبودن درست امتیاز بدن و تو بعضی از قسمت‌ها، زیاده روی کردن، مثلا ۱۰ از ۱۰ واسه هندلینگ یا ۱ از ۱۰ واسه ایمنی، کاملا غیرمنطقی هستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Behrouz. anzali

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (372 ديدگاه)

    واقعا ماشین دوست داشتنی هست. ولی اینم بگم هلکتش خوبه مدلهای پایه زیاد قوی نیستن سواریشم خیلی خوب نیست تجربه سواریشو دارم . تو منطقه ما مدلهای 2012 تا 2015 موجود هست ولی همشون شش سیلندرن ولی خیلی خیلی خوشکلن مخصوصا چراغ عقب یک تیکه که خیلی تو چشمه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Challenger

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (13 ديدگاه)

    چه هیبتی داره !!????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. امیر

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (164 ديدگاه)

    دیگه جای بحث نذاشت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا