دوج

بررسی داج چارجر R/T اسکات‌پک

در سال ۱۹۹۸ دایملر-بنز کمپانی کرایسلر را تصرف کرده بود و کمپانی جدید با نام دایملر کرایسلر شناخته می‌شد. تسلط آلمانی‌ها تا سال ۲۰۰۷ ادامه داشت و شاید یکی از معدود محصولات خوبی که از این کمپانی در طی این مدت بیرون آمد، دوگانه کرایسلر ۳۰۰ / داج چارجر بود که هر دو بر اساس استخوان‌بندی نسل دوم W210 مرسدس‌بنز کلاس E ساخته می‌شدند (دایملر در حال حاضر به نسل سوم کلاس E رسیده است). این دو مدل، به عنوان نقطه‌ای برای بازگشت خودروهای دیفرانسیل عقب با عملکرد بالا شناخته شدند و شرایط را برای افتخارآفرینی «موپار» فراهم کردند.

2015 Dodge Charger R/T Scat Pack
۲۰۱۵ Dodge Charger R/T Scat Pack
یک دهه بعد، داج چارجر همچنان به عنوان پرفروش‌ترین خودروی مسافری و یک عنصر نمادین درتصویر برند در بازار باقی مانده است. برای مدل سال ۲۰۱۵، یک سری تغییرات در طراحی باعث دمیده‌شدن روحی تازه در کالبد پلتفرم قدیمی شده است. فهرست نسخه‌های عملکردی چارجر، بیشتر از همه بر جذابیت آن افزوده است؛‌ مدل‌هایی مانند R/T، R/T رود اند ترک، SRT 392 و SRT هل‌کت در کنار مدل جدید R/T اسکت پک.

2015 Dodge Charger R/T Scat Pack
۲۰۱۵ Dodge Charger R/T Scat Pack
مدل جدید R/T اسکات‌پک نقش داج چارجر SRT8 سوپر بی مدل ۲۰۱۲ را بازسازی می‌کند و از همان موتور بزرگ ۶/۴ لیتری همی استفاده می‌کند و با قیمتی در سطح ۴۰ هزار دلار عرضه می‌شود. با این که این سطح از قیمت برای مدل ۲۰۱۲ چندان قانع‌کننده نبوده، ولی اسکات‌پک جدید در حال حاضر از بسیاری از المان‌های طراحی ظاهری مدل چارجر هل‌کت با قیمتی بیش از ۲۵ هزار دلار استفاده می‌کند؛ از جمله طرح کاپوت NACA، چراغ‌های جلوی LED، طراحی تهاجمی در جلو و … .

2015 Dodge Charger R/T Scat Pack
۲۰۱۵ Dodge Charger R/T Scat Pack
در مدل تست شده از اسکات‌پک، موتور ۶/۴ لیتری همی با قدرت ۴۸۵ اسب‌بخار با گیربکس جدید ۸ سرعته اتوماتیک ZF و با بهره‌گیری از سیستم کنترل شروع حرکت، در مدت ۴/۱ ثانیه به شتاب ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت می رسید. همچنین این خودرو، مسیر یک‌چهارم مایل را در مدت ۱۲/۴ ثانیه طی می‌کرد. آماری که ۰/۷ ثانیه در شتاب‌گیری و یک ثانیه کامل در تست یک‌چهارم مایل عقب‌تر از نسخه سوپرشارژر ۷۰۷ اسب‌بخاری هل‌کت است. با این حال، مدل اسکات‌پک در شتاب‌گیری تا سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت به اندازه یک ثانیه و در تست یک‌چهارم مایل به اندازه ۱/۲ ثانیه سریعتر از مدل چارجر R/T با موتور ۵/۷ لیتری همی با قدرت ۳۷۰ اسب‌بخار عمل می‌کند. آمار اسکات‌پک در چسبندگی جانبی و تست ترمز بیشتر از همه مشابه «هل‌کت» است. اسکات‌پک در حالی که از تایرهای تابستانی با ابعاد کوچکتر نسبت به هل‌کت استفاده می‌کند (تایرهای ۲۴۵/۴۵R-20 گودیر ایگل F1 سوپرکارز نسبت به ۲۷۵/۴۰R-20 پیرلی P Zeros در هل‌کت)، در تست لغزش در پیچ، چسبندگی ۰.۹۱g از خود نشان می‌دهد که تنها ۰.۰۳g با هل‌کت تفاوت دارد. همچنین اسکات‌پک در فاصله ۴۶/۶۳ متری از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت متوقف می‌شود که با مدل هل‌کت که بیش از ۹۰ کیلوگرم از آن سنگین‌تر است، مطابقت می‌کند.

2015 Dodge Charger R/T Scat Pack
۲۰۱۵ Dodge Charger R/T Scat Pack
چیزی که این آمار در خود نشان نمی‌دهند، طبیعت متمدنانه موجود در رانندگی با چارجر R/T اسکت پک است. البته باید اذعان کرد که در بسیاری جهات شبیه به هل‌کت است، ولی بیشتر اجزا پکیج عملکردی اسکت پک، در زمان‌های بیشتری قابل‌استفاده هستند. در واقع با یک سدان عضلانی روبرو هستیم که وزنی بیش از ۱۹۰۰ کیلوگرم دارد و در عین حال، شبیه به یک کوپه کوچک ۱۵۰۰ کیلوگرمی حرکت می‌کند؛ تقریباً‌ چیزی شبیه به یک نسخه چهار در از یک موستانگ GT.

2015 Dodge Charger R/T Scat Pack
۲۰۱۵ Dodge Charger R/T Scat Pack
تکیه‌گاه مناسب صندلی‌های جلو در داخل کابین چارجر باعث می‌شود تا راحتی مناسب در هنگام رانندگی تأمین شود. در مجموع، اسکات‌پک خودرویی سریع است که می‌توانید در تمام روز با آن سرعت بروید و در همین حال، از آن خسته نشوید.

2015 Dodge Charger R/T Scat Pack
۲۰۱۵ Dodge Charger R/T Scat Pack
سیستم تعلیق با تیونینگ عملکردی در اسکات‌پک، با اینکه از فاکتورهای تنظیم‌شوندگی موجود در هل‌کت یا SRT 392 برخوردار نیست، ولی هیچ وقت باعث ناراحتی سرنشین نمی‌شود و در هنگام حرکت در جاده، کنترل بدنه خوبی را فراهم می‌کند. سیستم کنترل فرمان الکترونیکی «اسکات‌پک» نیز از سیستم هیدرولیکی موجود در مدل «هلک‌کت» چیزی کم ندارد؛‌ در حالی که واکنش سریعی در پیچیدن دارد، ولی از وزن مناسبی برخوردار است و خودرو با دقت و اطمینان به پیش می‌رود. برای اسکات‌پک، از سیستم ترمز قدرتمند برمبو نیز استفاده شده که در اینجا به صورت چهار پیستونه است (ترمزهای هل‌کت از نوع صفحه دو تکه، با ۶ پیستون هستند). با این حال، هنوز هم همان عملکرد را در توقف خودرو از سرعت بالا نشان داده است. داج برای مدل اسکات‌پک از سیستم صرفه‌جویی در مصرف سوخت (Fuel Saver) استفاده می‌کند که در شرایط کم‌فشار، چهار سیلندر از موتور ۶/۴ لیتری را از کار می‌اندازد تا به این وسیله، مصرف سوخت بهتری را برای خودرو ایجاد کند.

2015 Dodge Charger R/T Scat Pack
۲۰۱۵ Dodge Charger R/T Scat Pack
مدل تست‌شده در اینجا یک داج‌ چارجر R/T اسکت پک مدل ۲۰۱۵ به ارزش ۴۱ هزار و ۸۸۰ دلار بود که در آن تنها از دو آپشن استفاده شده است؛ یکی تایرهای تابستانی ۱۹۵ دلاری و دیگری پکیج «ترجیحات مشتری» با امکاناتی چون رادیوی ۲۱ وات HD، سیستم راهبری، صفحه نمایش لمسی Uconnect به ابعاد ۸/۴ اینچ و شبکه‌های SiriusXM ترافیک و Travel Link.

2015 Dodge Charger R/T Scat Pack
۲۰۱۵ Dodge Charger R/T Scat Pack
در حال حاضر به دلیل محدودتر شدن قوانین آلودگی محیط زیست و استاندارد‌های تولید دی‌اکسید کربن، اینکه تا چه زمانی خودروسازان بتوانند سدان‌ها و کوپه‌های کلاس متوسط قیمتی با موتورهای بزرگ V8 ارائه کنند، چندان مشخص نیست. بنابراین خودرویی مانند چارجر R/T اسکات‌پک، گزینه‌ای است که شاید به همین زودی‌ها از بازار خودرو کنار گذاشته شود و جا دارد که در حال حاضر بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

2015 Dodge Charger R/T Scat Pack
۲۰۱۵ Dodge Charger R/T Scat Pack
مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب، ۵ سرنشین، ۴ در سدان.
  • قیمت مدل تست: ۴۱۸۸۰ دلار (قیمت مدل پایه: ۴۰۹۹۰ دلار).
  • نوع موتور: pushrod ۱۶ سوپاپ V-8،بلوک آهنی و رویه آلومینیومی، پورتانژکتور سوخت.
  • گنجایش: ۶۴۱۷ سی‌سی.
  • قدرت: ۴۸۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۶۴۴ نیوتن‌متر در ۴۲۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک با حالت شیفت دستی.
ابعاد:

  • فاصله محوری: ۳/۰۵۳ متر.
  • طول ماشین: ۵/۱ متر.
  • عرض: ۱/۹۰۵ متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۸۱ متر.
  • وزن کلی: ۱۹۷۱ کیلوگرم.
تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۱ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۹/۳ ثانیه.
  • صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۱۶/۳ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۷ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۲/۴ ثانیه با سرعت نهایی ۱۸۵/۰۷ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (تخمین خودروساز): ۲۸۱/۸۳ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۶/۶۳۴ متر.
  • چسبندگی در پیچی به قطر ۳۰۰ فوت: ۹۱g.
مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۵/۷ لیتر در شهر و ۹/۴۱ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۱۳/۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. MOHAMAD TBAG

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (147 ديدگاه)

    حرف نداره ♥
    زیبا و پر قدرت ♥

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. maus

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (15 ديدگاه)

      زیاد زیبا نیست
      لوکسم نیست
      فقط یه قوچ وحشی هست که زیادم خوشگل نیست
      ولی کادیلاک CTS-V
      هم وطنش خیلی سر تر از اینه.

      موافقم 0
      مخالفم 2
      1. محمد

        ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (135 ديدگاه)

        درسته شاید زیاد خوشگل و لوکس نباشه ولی با توجه به قیمت وقدرت وعملکردش واقعا ماشین خوبیه،درسته ماشین های آمریکایی به ماشین های اروپایی نمی رسند ولی تو این رنج قیمت ماشین های اروپایی چنین قدرت و عمل کردی ندارن این ماشین ها بیشتر به درد جوون هایی مثل ما می خوره که عاشق سرعتن ولی پول فراری و لامبورگینی و… ندارن هرچند من خودم چلنجر رو بیشتر از چارجر دوست دارم چون قیافش بیشتر حس ماسل کارو القا می کنه.

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. سامورایی

          ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (182 ديدگاه)

          قیافه اش خیلی بهتر از قبلیه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ASTON MARTin

          ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (1346 ديدگاه)

          نمیدونم چرا به دیزاینش خورده میگیرید
          خودروی فوق العاده ایه به نظره من،
          درنوع خودش بسیار قابل تحسینه
          منه سخت پسند هم حتی با دیدن کاپوتو سپرش عاشقش شدم،،
          به عقیده ی من یکی از بهترین سدان های اسپرت امریکاییه چارجر
          ازجهت فنی هم ک خودتون دیدید داره با هلکات برابری میکنه
          چندتاماشین با 40 هزار دلار این سرعتو سیلندرو کیفیت رو عرضه میکنن؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. مسعود

        ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (323 ديدگاه)

        تو سوار نشو!
        برو ای کلاس بنز بخر تونستی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ASTON MARTin

          ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (1346 ديدگاه)

          باریکلا مسعود :دال

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. Xman

        ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (546 ديدگاه)

        چقد همه باهات موافقن …. این طور نیست؟؟؟؟ من کاملا باهات مخالفم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. سینا

        ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (126 ديدگاه)

        آقا شما داری سدان اسپورتو با سدان لوکس مقایسه می کنی اینا از هر لحاظی تفاوت دارن مثل این می مونه که پرایدو با پرشیا سورن مقایسه کنی

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Mostafa&S

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (318 ديدگاه)

      دوج رو خیلی قبول دارم وایپر،چلنجر،چارجر حرف ندارن…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. AlirezaF12

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (48 ديدگاه)

    دوسش میدارم /

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. جواد

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (990 ديدگاه)

    به نظر من وقتی ادم یک ماشین عضلانی میخره باید اونو با بهترین موتورش سفارش بده نه یه موتور 4سیلندر تو کامارو یا 6سیلندربرای همین ماشین دوج

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ALiHidden

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (332 ديدگاه)

    ماشین خوبیه!

    قایفش خوبه

    فقط اگه یکم خشن تر بشه فک کنم جالب تر بشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. شروین

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (515 ديدگاه)

    با 40.000 دلار 90% چیزی که یه راننده حرفه ایی از ماشین میخواد رو داره ارائه میده. اون 10% هم پیشکش فوق حرفه ایی هایی که با پول بیشتر انتخاب های بیشتری دارن. عالی عالی.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. کافر مقدس

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    آی گلبم!

    اسم سدان اسپرت مییاد ذهنم جز چارجر چیزیو به یاد نمییاره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سامان از تبریز

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    40 هزار دلار
    130 میلیون
    قیمت یه النترا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1698 ديدگاه)

      النترا هم خیلی قلچماقه!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 1
  8. میثم

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (59 ديدگاه)

    ماشین 6400 سی سی ، چهل هزار دلار. واقعا دمشون گرم. خیلی قیمت آمریکایی ها منصفانه هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. GT-R'

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (61 ديدگاه)

    عاشقشم.
    اگه بخوام اولین وآخرین ماشین عمرم بخرم قطعا همینه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. احسان(احسان سابق)

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    بنظر میاد برای لذت بردن از رانندگی و ترشح ادرنالین ساخته شده باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. احمد باقری

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    با توجه به قیمتش، ماشین فوق العاده ایه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. امیر محمد

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (279 ديدگاه)

    عکس اون چارجر قرمزه توی مانیتورش
    انگار میخوای ماشینو تو نیدفور اسپید اسپرتش کنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. mohsen

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    نمیدونم چرا فقط موتور بزرگ و به درد نخور دارن که پدر بنزینو در میاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. سعید

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    با این قدرت و قیمت تو کلاس خودش بی رقیبه،کرایسلر 300 ،ماکسیما،آوالون،ایمپالا و بقیه سدانهای فول سایز غیرلوکس هیچکدوم چنین قدرتی ندارن،البته شاید رقیباش تو موارد دیگه(غیر از قدرت)بهتر باشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فریا

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (684 ديدگاه)

      هم کلاس چارجر شورولت SS هست . ایمپالا پرفورمنس نیست .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سعید

        ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (1484 ديدگاه)

        من از نظر فول سایز بودنش گفتم که تو این رتبه بندی اومده:
        http://www.caranddriver.com/dodge/charger
        SS هم خیلی عالیه،فوق العادس

        موافقم 0
        مخالفم 0
  15. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    اگه بهم بگن یه ماشین آمریکایی رو حق داری دوست داشته باشی و البته حق انتخاب هیچکدوم از اعضای خانواده موستانگ رو نداری!!!!!! اصلا یک ثانیه هم تو انتخاب این جناب شک نمیکنم…کلا دوج و جیپ تو آمریکا تک هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. milad

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (209 ديدگاه)

    واقعا چرا منفی میدین?دیگه بهتر از این ماشین هم هست با این قیمت…40هزار دلار میدی موشک زمینی دریافت میکنی که هیچ ماشینی نمیتونه رقیبش باشه..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. احمدرضا

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    ماشینه قشنگیه خصوصا آبیش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. نوید جهرمی

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3685 ديدگاه)

    ظاهر نسل قبلی چارجر رو بیشتر می پسندم. اصالت و ابهت داشت. دوج بدون کله قوچ و دهنه بزرگ با صلیبش دوج نیست. البته بیشتر تقصیر فیاته .
    با عین حال هنوزم چارجر ماشین زیبا و خفنیه.
    موتور ماشیناش خوب شاخن اما از نظر مصرف از رقبا عقب افتادن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. علي رضا

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (229 ديدگاه)

    عالیه…زیبا و پر قدرت…فقط مصرفش زیاده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. سینا

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (126 ديدگاه)

    من نمیدونم چرا بعضی ها الکی ایراد میگیرن یا ……دارن یا از ته اعماق حسودی میکنن (میسوزن) این ماشین مدل هلکت srt با bmw m5 بنزs65 جگوار و آستون مارتین درگ انداخت همه رو سوسک کرد تو یوتوب هست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا