دوج

داج چلنجر هلکت کارکرده، ترکیب ایده‌آل قدرت بالا و قیمت پایین!

اکثر خودروسازان آمریکایی بجای محصولات عضلانی پرقدرت و خط مستقیم روی به تولید خودروهایی اسپورت با هندلینگ خوب که بتوانند با نمونه‌های اروپایی رقابت کنند آورده‌اند؛ اما داج وضعیت متفاوتی دارد. داج چلنجر SRT هلکت هنوز هم به عنوان یک خودروی عضلانی سنتی عرضه می‌شود. یک پیشرانه بزرگ در جلو، سوپرشارژری جذاب و بدنه‌ای بزرگ و نمادین از جمله ویژگی‌های این خودرو هستند.

حتی با قیمت پایه ۵۸۹۹۵ دلاری هلکت آسان‌ترین راه برای لذت بردن از خودرویی با قدرت فراتر از ۷۰۰ اسب بخار است؛ اما جمع کردن این مبلغ هم برای افراد زیادی غیرممکن بوده و بنابراین هلکت همچنان خودرویی الهام‌بخش برای برند داج خواهد ماند؛ اما وضعیت نمونه‌های کارکرده چطور است؟ داج خیلی به خاطر حفظ قیمت محصولات خود شناخته نمی‌شود و بنابراین مدل‌های کارکرده هلکت هم‌اکنون قیمت نازلی دارند.

  • چرا باید هلکت را بخریم؟!

آیا واقعاً نیازی به توضیح درباره جذاب بودن چلنجر هلکت وجود دارد؟! این خودرو جزو آخرین عضلانی‌های رتروی آمریکایی بوده و هلکت هم خودرویی است که مردم دهه ۷۰ میلادی آرزوی آن را داشتند. این خودرو قدرتی بیشتر از سوپرکارهای گران‌قیمت عرضه کرده و البته بهای خیلی کمتری دارد. انتقال این قدرت به جاده داستان دیگری دارد اما احساس می‌کنیم اکثر خریداران هلکت ترجیح می‌دهند بجای ثبت رکورد در پیست دود کردن لاستیک‌ها را ببینند. اگر شما کلمه خودروی عضلانی را سرچ کنید تصویری از هلکت سبزرنگ را خواهید دید.

  • قیمت

قیمت هلکت جدید از حدود ۶۰ هزار دلار شروع می‌شود اما مدل‌های کارکرده از سال ۲۰۱۵ به بعد با قیمت کمتر از ۳۶ هزار دلار هم پیدا می‌شوند. این خودروها معمولاً کارکرد بالاتر از ۸۰ هزار کیلومتر دارند اما مدل‌هایی با کارکرد کمتر را می‌توان با قیمت حدود ۴۰ هزار دلار پیدا کرد؛ بنابراین شما می‌توانید یک چلنجر هلکت کارکرده را قیمت کمتر از بهای چلنجر اسکات پک جدید که تنها ۴۸۵ اسب بخار قدرت دارد بخرید.

  • پرفورمنس

بزرگ‌ترین نقطه مثبت این خودرو پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار آن با قدرت ۷۰۷ اسب بخار بوده است. داج قدرت این خودرو را به ۷۱۷ اسب بخار افزایش داده اما از آنجایی که ما درباره مدل‌های اولیه صحبت می‌کنیم بنابراین به همان قدرت ۷۰۷ اسبی اشاره داریم. این هیولا شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۷ ثانیه‌ای داشته و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۱.۷ ثانیه طی می‌کند. یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیرو را به چرخ ها منتقل می‌کند اما گزینه ۶ سرعته دستی هم وجود دارد.

  • کابین

کابین چلنجر آرزوی هیچ‌کسی که آرزوی محصولات لوکس اروپایی را دارد برآورده نخواهد کرد اما هنوز هم تجهیزات لوکس زیادی وجود دارد. صندلی‌های چرمی به همراه سیستم تهویه مطبوع و سیستم اطلاعات سرگرمی Uconnect فیات-کرایسلر از جمله این موارد هستند. برخی از پلاستیک‌ها به‌طور قابل‌توجهی ارزان‌قیمت هستند و ریشه‌های اجاره‌ای بودن هلکت را نشان می‌دهند اما در کل کابین خودرو پذیرفتنی است.

  • فضای بار و کابین

علیرغم استفاده از شکل دو درب کوپه چلنجر به‌طور قابل‌توجهی کاربردی است. سرنشینان عقب فضای پای پذیرفتنی ۸۴ سانتی‌متری داشته درحالی‌که فضای بار هم ۵۸۹ لیتر فضا دارد. صندلی‌های عقب هم تا می‌شوند تا فضای بیشتری ایجاد شود. البته ما به مصرف سوخت این خودرو اشاره نمی‌کنیم که اصلاً تعریفی ندارد!

  • قضاوت نهایی

2015 Dodge Challenger SRT Hellcat

داج چلنجر هلکت به خاطر ارائه قدرت زیاد با قیمتی بسیار خوب شناخته شده است. با وجود مدل‌های کارکرده زیاد در مدل که بهای کمتر از ۴۰ هزار دلار دارند شما می‌توانید قدرتی فراتر از ۷۰۰ اسب بخار را زیر پایتان حس کنید. از داج تشکر می‌کنیم که آرزوی خودروهای پرقدرت و ارزان‌قیمت را به واقعیت تبدیل کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای
منبع
carbuzz

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    سلطان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmadreza 2002

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      اصلا هر چی شما میگی درست ( در حالی که بدون مبالغه پدال و اعضایش اگه نگیم متخصص ترین حداقل یکی از تخصصی ترین های خودرویی ایران هستن)
      اینجا همه الاف و بی سواد و پرخاشگر
      چرا شما به این پرخاشگری دامن میزنی؟
      اصلا هدف شما از این کامنت چی بود؟
      خواسته یا ناخواسته شما با این کامنت به ما ها انرژی منفی منتقل کردیم و این انرژی زنجیر وار منتقل میشه بین افراد
      دوست گرامی اگه فرصت کردی کتاب چهار میثاق (اثر یه سرخ پوست تولتک هست)رو بخون یه میثاق داره با عنوان (با زبان خود گناه نکنیم )
      امید وارم که روی شما تاثیر بزاره این میثاق

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Ahmadreza 2002

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (1465 ديدگاه)

        *کردیم : کردید

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Mahdi

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1196 ديدگاه)

      این باید هیبرید شه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. JOJO

        ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (77 ديدگاه)

        هیبرید برای هلکت مثل سم میمونه ، یه جوری میشه گفت رسالت این هیولا به غرشای خاص و موتور حجیمشه و اگر یه زمانی هم بخواد هیبرید بشه دیگه اسمش رو هلکت نمیزارن .
        به نظرتون اگه هیبرید شه اسمش رو چی میزارن؟؟؟

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. Moein

          ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (44 ديدگاه)

          Hell kitty

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. سعید(تهران)

          ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (496 ديدگاه)

          هیبکت!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Amir.z

        ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (175 ديدگاه)

        به شدت موافقم
        یه سیستم هیبریدی ملایم برای چهار چرخ متحرک کردن این ماشین هیچ اسیبی به صدا و غرش و ابهت چلنجر نمیزنه. هم پرفورمنس ماشین تو لانچ کردن بهتر میشه هم اینکه تا حدودی از لحاظ مصرف سوخت کاربردی تر میشه. البته فعلا بزرگترین مشکل چلنجر وزن به شدت بالاشه که داج حتما باید یه فکری به حالش بکنه(البته برای نسل بعدش، این نسل که دیگه ارزش سرمایه گذاری نداره)

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. Muty

          ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (1846 ديدگاه)

          بنده خدا
          خب وزن باطری ها هم که بهش اضافه میشه تازه :-)

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. سعید سابق

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (222 ديدگاه)

      دیر نیومدی زود وخوای بری ….!!!!!!؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. OMID

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      نه نه نرووو??
      شرت کم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. Farzad

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      از شاهین عزیز و سر دبیر پدال درخواست دارم که کامنت این به اصطلاح آسپیران دود کار رو حذف کنن ، چون بی احترامی و توهین به همه ی عشق ماشینای پدال هستش ، با تشکر …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محمد

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    هی اونجا با چنین قیمتا متونن داج چلنجر بگیرن ولی ما تو ایران باید 60 ملیون بدیم که فقط یه پراید سوارشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1196 ديدگاه)

      خدایی کامارو قرمز با کاپوت سیاه خیلی خوبه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Enzo

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (319 ديدگاه)

      اینجا طرف به پارس موتور زانتیا با صدوخورده ای قدرت میگه سلطان. نمی‌دونم اژدها وارد میشود . بعد این ماشین با هفتصدتا قدرت !!! اگه تو ایران بود این ماشین کار غسالو مرده‌شور سکه بود فککنم

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. مانی

        ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        اگه تو ایران بود واسه خود نمایی از ۴۰تا بیشتر نمیرفت

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. Car lover

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (688 ديدگاه)

    دنده ایش دافیه برا خودش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حمید

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (370 ديدگاه)

    ۷۰۰ اسب ، ۰-۱۰۰ ، ۳,۷ ! مصرف و الایندگی بی نهایت ! فقط یه ماشین امریکایی میتونه همچین ترکیب فاجعه ای درست کنه

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. M.A.S

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (816 ديدگاه)

      تو ایران چی ؟150 اسب (که اونم مال زیمنس هست) با یه گیربکس افتضاح که از جا بیرون میپره رو یه پلتفرم مال 40 سال پیش صفر تا صد 10 ثانیه حداکثر سرعت 200.با ایمنی زیر صفر و ارزش 700 دلار الان 200 میلیونه. با کیفیت سرسیلندر و ترمز و گیربکس فاجعه و توربو با لگ زیاد اونم روی موتوری با الیاژی که تفاوتی با استانداردش نداره. فقط یه ماشین ایرانی (که فقط داشبوردش طراحی ایران هست و قطعاتش هم از نقاط داغون چین تامین میشه و حداکثر قدرت تولید داخل هم محسوب میشه) میتونه یه همچین ترکیب فاجعه ای درست کنه.
      دم هلکت گرم که با گیربکس 10 سال پیش هنوز هم از خیلی اسپرتا قدرتمند تره و قیمت ارزونی داره و همه چیزشم عالیه.

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. Ahmadreza 2002

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (1465 ديدگاه)

        دوست عزیز نمی دونم شما امریکن فن هستین یا نه اما با این کامت جوریم به صنعت خودرو سازی آمریکا توهین کردید که هیچ کدوم از مخالف هاش تا حالا تو این سایت به خودشون جرات ندادن بکنن

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. Ahmadreza 2002

          ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (1465 ديدگاه)

          *جوریم: جوری

          موافقم 1
          مخالفم 0
    2. امیر

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2956 ديدگاه)

      دوست عزیز حرف شما صحیح
      مطمئنن الان دارید با سوپر اسپرت ها و خودروهای پرفورمنس اروپایی ک تکنولوژی به روزی دارن مقایسه میکنید!
      موتوری ک در حال حاظر روی چلنجر هست ، نمونه بهبود یافته موتوری هست ک دهه ۶۰تولید شده! گیربکسشم درسته ک در نوع خودش جز بهترین های دنیا هست اما بازم تکنولوژی بسیار قدیمی داره و همینطور وزن بسیار بالای چلنجر و موارد دیگر!
      البته احتمالا شماهم اینارو میدونید!

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. M.us

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (9 ديدگاه)

    تنها چیزی که همراه با اسم چلنجر به ذهنت میاد درگ و دود کردن لاستیکه با کیت واید بادی که یه چیز دیگس اگه بودجشو داشته باشی خیلی راحت میتونی اسب بخار و گشتاور بیشتری ازش بیرون بکشی
    من ب شخصه عاشق انجین 392 hemi ام?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سینا BMW

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    عجب قیمتی!!!!!!
    شاید کمی قطعات مصرفی و استهلاک زیادی داشته باشه ولی وقتی قیمت پایه یا حتی کارکرده انقدر پایین باشه جبران میشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. Farzad

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    این ماسل کار اصیل یه عشقه …
    واقعا کسی هست از این اسطوره بدش بیاد ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. علیرضا

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (425 ديدگاه)

    خستم آقا خسته . این چیزارو میبینم روانی میشم . یه عشق ماشینم که از بچگی عاشق خودرو بودم اما نهایتا زیر پام یه ۲۰۷ بدون ضبط و سنسوره .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. رزیتا

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (418 ديدگاه)

    نسخه های هلکت پهن پیکرو اسکات پک پهن با گیربکسای هشت سرعته مخصوصاً اگه قرمز رنگ باشه خیلی دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Enzo

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (319 ديدگاه)

    همه اینا منتهی رنگ مشکی با رینگهای مشکی?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Malt hill

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    من چارجر هلکت رو بیشتر از چلنجر دوست دارم.
    اگه ماشین کوپه بخرم خودرویی در اندازه های موستانگ مدنظرمه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Omid622

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (744 ديدگاه)

    همه رنگش خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. میلاد

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (96 ديدگاه)

    40 هزار دلار؟؟؟؟
    برا این؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Challenger

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (13 ديدگاه)

    امیدوارم یه روز بشه بتونم بخرمش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. فرشاد

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (141 ديدگاه)

    تنها زیر مجموعه بدردبخور فیات

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. فری

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (233 ديدگاه)

    چرا دیگه کروک نمیسازن چلنجر کروکش خوب درمیاد از نظر طراحی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Saeed

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (757 ديدگاه)

    دلتنگ وایپرم
    کرایسلر خدا ازت نگذره…….
    ماشینی که سلطان موتور جلو ها توی پیسته و هنوزم هست رو توقف تولید کردن…….

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا