دوج

بررسی داج چلنجر SRT هلکت وایدبادی 2018

برای چهار سال آینده داج چلنجر SRT هلکت، دومین خودروی پر قدرت در ایالات متحده خواهد بود که شما می‌توانید آن را به صورت مجهز شده به گیربکس دستی تهیه نمایید. با وجود آنکه قدرت شورلت کوروت ZR1 از چلنجر بیشتر است اما مقایسه بهای ۱۲۲ هزار دلاری کوروت با قیمت ۷۶،۵۲۵ دلاری نمونه مورد بررسی، می‌تواند در حکم نقطه قوت قابل توجهی برای چلنجر باشد.

2018 Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody
میزان فروش چلنجر هلکت منوال از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ معادل ۲۲ هزار دستگاه بوده که نشان می‌دهد این گربه جهنمی چندان هم کمیاب نیست.


قبلا چلنجر هلکت منوال مدل ۲۰۱۵ را مورد بررسی قرار داده بودیم و متوجه شدیم که متاسفانه برخلاف تصور،نسبت به نمونه اتوماتیک کُندتر عمل می‌نماید. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتربرساعت نسخه دستی برابر ۳.۹ ثانیه بود که سه دهم ثانیه از چلنجر اتوماتیک کندتر است.

داج چلنجر SRT 2018
نسخه مورد بررسی در اینجا (وایدبادی منوال) در طی ۴ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد( دو دهم ثانیه کندتر از واید بادی اتوماتیک). در تست یک‌چهارم مایل هم آمار ۱۲.۴ ثانیه با سرعت ۱۲۰ مایل بر ساعت برای آن به ثبت رسیده است؛ این ارقام برای هلکت اتوماتیک وایدبادی معادل ۱۱.۸ ثانیه و ۱۲۶ مایل بر ساعت است.


هلکت وایدبادی به خاطر استفاده از کیت بدنه و تغییراتی که در ساختار آن اعمال شده، در حدود ۳۱ کیلوگرم از مدل استاندارد سنگین‌تر بوده و وزن کلی آن معادل ۲۰۵۸ کیلوگرم است. یکی از علل اصلی کُند بودن نمونه دستی ضرایب نسبتا بلند انتخاب شده برای دنده‌های گیربکس شش سرعته منوال است که هیچ تناسبی با ضرایب مدل اتوماتیک ۸ سرعته ندارد.

نسخه دستی بسیار سریع بوده و شما را در دنده‌های پایین، حین شتاب گیری به صندلی می‌چسباند اما اگر بلافاصله وارد مدل اتوماتیک شوید و با آن رانندگی کنید، می‌توانید تیزتر بودن آن را حس نمایید.


با در نظر گرفتن گشتاور ۸۸۱ نیوتن متری چلنجر هلکت وایدبادی، کلاچ دو دیسک این خودرو بسیار نرم عمل می‌کند و عملکرد خوبی از خود در هنگام گذر از مسیرهای پرترافیک که نیاز به توقف و حرکت پی‌درپی است، نشان می‌دهد.


دسته دنده با سر توپی شکل در مکان مناسبی قرار دارد و نیروی مناسبی برای جابجا کردن آن نیاز است اما می‌توانست فواصل کمتری در مسیرهای خود جابجا شود تا دنده‌ها سریعتر تعویض گردند. چلنجر هلکت وایدبادی از نظر عملکرد ترمز، حرکات بدنه و میزان چسبندگی یک جانور بسیار قابل ستایش است.


این خودرو معادل ۰.۹۵ جی چسبندگی ایجاد می‌نماید و پس از طی ۴۶.۹۳ متر، سرعت آن از ۱۱۲ کیلومتربرساعت، به طور کامل به صفر می‌رسد. مدل واید بادی از لاستیک‌های بسیار پهن ۳۰۵/۳۵ZR-20 در عقب استفاده می‌کند و در جلو حدود ۱.۷ اینچ عریض‌تر است که در حدود ۶ هزار دلار هزینه بیشتری را نسبت به نسخه استاندارد به خریداران این مدل تحمیل می‌نماید.


با وجود توزیع ۵۶.۷ درصد وزن این خودرو بر روی محورهای جلو، هلکت توانایی خوبی در دور زدن داشته و در عبور از مسیرهای مرتفع فراتر از انتظار عمل می‌نماید. این ماشین در ابتدا خودروی بزرگی به نظر می‌رسد اما با تمرین می‌توانید کنترل آن را به خوبی در هنگام عبور از پیچ‌ها به دست بگیرید.


در حالت اسپرت و track، واکنش‌های بسیار دقیقی از پیشرانه نسبت به اعمال فشار بر روی پدال گاز دریافت خواهید نمود. سیستم کنترل پایداری استثنایی این خودرو به راننده اجازه انتخاب نرخ انحراف را می‌دهد که بسیار عالی است. محل قرارگیری پدالها نیز به گونه‌ای است که اجازه جابجایی آزادانه پاها را حین کلاچ‌گیری و فشردن پدال گاز، به طرز مناسبی اعطا می‌کند و غربیلک فرمان با نسبت فلان ۱ به ۱۴.۴ کاملا سریع عمل می‌کند. میزان مصرف سوخت این جانور جهنمی در حین آزمایش معادل۱۹.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد شده است.


شرکت داج از قبل تمایل خود را نسبت به عرضه مدل ۲۰۱۹ این خودرو با نام جدید redeye و با حدود ۱۰ اسب بخار قدرت بیشتر از دیمن (۷۹۷ اسب بخار) اعلام نموده است که همانند دیمن تنها به گیربکس اتوماتیک مجهز خواهد بود. بنابراین وایدبادی آخرین نسل چلنجر هلکت مجهز به سه پدال است.


منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. (Ali (Chevy nova

    ۸ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (6811 ديدگاه)

    سلطانه
    امسال چه رقابتى بىن 3 تا کابوى راه بىوفته
    فورد با شلبى
    شورولت با zr1
    دوج هم با هلکت

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. asa

      ۸ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (569 ديدگاه)

      (چلنجر هلکت وایدبادی از نظر عملکرد ترمز، حرکات بدنه و میزان چسبندگی یک جانور بسیار قابل ستایش است.)
      (در حالت اسپرت و track، واکنش‌های بسیار دقیقی از پیشرانه نسبت به اعمال فشار بر روی پدال گاز دریافت خواهید نمود. سیستم کنترل پایداری استثنایی این خودرو به راننده اجازه انتخاب نرخ انحراف را می‌دهد که بسیار عالی است. محل قرارگیری پدالها نیز به گونه‌ای است که اجازه جابجایی آزادانه پاها را حین کلاچ‌گیری و فشردن پدال گاز، به طرز مناسبی اعطا می‌کند و غربیلک فرمان با نسبت فلان 1 به 14.4 کاملا سریع عمل می‌کند. میزان مصرف سوخت این جانور جهنمی در حین آزمایش معادل19.6 لیتر در هر 100 کیلومتر برآورد شده است.)
      این ماشین عجوبست.استثنائه. انگار داج خواسته یک چیزی ساخته بشه که با تک تک پیچو مهره هاش ادمو اسیرو وابسته کنه.
      دل بی اختیار میره.
      چه جوری عشقمو بهش توصیف کنم .

      موافقم 3
      مخالفم 0
  2. (Ali (Chevy nova

    ۸ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (6811 ديدگاه)

    نسل تازه چلنجر هلکت علاوه بر افزاىش قدرت به 717 و گشتاور881!!!!! نىوتنى وزنش هم کم تر شده و اىن بدلىل اصلاحات انجام شده روى پلتفرمش بوده
    البته هنوزم نسبت به کامارو و موستانگ سنگىن تره اما ظرفىت سرنشىنش هم بىشتره

    موافقم 2
    مخالفم 0
      1. mahdy

        ۸ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        جووووون لذت بردم واقعا
        علی تو فقط از این عکسا بزار ما حال کنیم

        موافقم 3
        مخالفم 0
      2. ایلیا

        ۸ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (731 ديدگاه)

        واقعا لذت بردم.مرسی
        علی جان بنظرت چرا خودروسازهای آمریکایی از بعضی المان های طراحی های قدیمشون، مثل همین چند موردی که عکس فرستادی، درطراحی های جدیدشون استفاده نمیکنن؟ بنظرم کم لطفی میکنن

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. (Ali (Chevy nova

          ۹ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (6811 ديدگاه)

          ایلیا جان
          دلىلش اونکه 1 سرى از طرحها رو نمىشه براى الان بروز رسانى و تولىد مجدد کرد
          مثلا طراحى چلنجر و کامارو و موستانگ امکان بازطراحى و مدرن سازىشون بود ولى بعضى از طراحىها اون امکان رو نداره که بشه با متدهاى امروزى هماهنگشون کرد

          موافقم 3
          مخالفم 0
  3. ابراهیم منصوری

    ۸ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    خدایا
    چقدر این ماشین زیبا و با ابهت

    به نظرم این ماشین 3 نقطه ضعف داره.
    1- وزن زیاد . خودرو های زیادی هستن که با وجود امکانات رفاهی و امنتیتی بیشتر وزنشون از این ماشین کمتره
    2- مصرف سوخت وحشتناک . نزدیک به 20 لیتر میانگین مصرف سوخت این خودرو هست که خیلی خیلی زیاده. از سوپر کارهای امروزی بیشتره
    3- سقف سرعت پایین با وجود موتور بسیار قدرتمند. تاجایی که تو اینترنت دیدم این ماشین 280 به زور میره. نمیدونم اون همه اسب بخار رو چکار می کنه. خودروهایی با موتور بسیار ضعیف تر سقف سرعت به مراتب بالاتری دارن.

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. یانکی

      ۸ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      شروع شد بازم اطلاعات عجیب غریب.اول اینکه سقف سرعت هلکت ردای به نزدیک 330 کیلومتر رسیده و هلکت قبلی 319 بود.دوم میگه مصرف تو پیست 19 لیتره نه زمان عادی.سوم واقعن تنها کوپه ایه که 5 نفر توش راحت میشینن.چهارم اینجا گفته ردای 717 ولی این قدرت ماله هلکت معمولیه و ردای 797 اسب بخاره.پنجم صفر تا 100 3.3 هستش و400 متر 10.6جالبه چارجر هلکت بخاطر آیرودینامیک بهترش با همون 707 اسب به 328 کیلومتر رسیده و اگر ردای اون هم بیاد میره برا 340 بی شک.و اون سرعت 280 که گفتی مربوط به دیمونه که محدود شده چون لاستیکش برا سرعت بالاتر ساخته نشده.من هم به دیر شدن معرفی نسل جدید محصولات داج منتقدم ولی آرزو میکنم چلنجر همیشه همین جوری بمونه حتی با این وزن

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. (Ali (Chevy nova

      ۸ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (6811 ديدگاه)

      1. وزنش دربرابر چه ماشىنى بالاتره؟؟ وزنش رو با چه ماشىنى مقاىسه مىکنىد؟؟ اگه با مىنى وزنش رو مقاىسه مىکنىد اره خىلى سنگىنه ولى اگه با کامارو مقاىسه مىکنىد تفاوته چشم گىرى نداره
      2. مصرف سوخت بالارو شما چقدر مىدونى؟؟ برا 1 نفر صدى 10 تا بالاست برا 1 نفر صدى 18 تا در ضمن اىن ماشىن بىن 15تا 18 بسته به گىربکس و موتور و نوع مصرفش سوخت مىسوزونه
      3. قدرت موتور ربطى به سرعت نداره وگر نه ماک با 450 اسب قدرت باىد 300 کىلومتر سرعت بره در ضمن خوبه بدونىد محصولاتى مثل بنز و بى ام و باوجود قدرتهاى بالاى 500 اسب همشون تاپ اسپىدشون روى 250 کىلومتر هست و بىشتر نمىرن
      اگه اىراد مىخواىد بگىرىد کمى سطح بالا باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (Ali (Chevy nova

        ۸ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (6811 ديدگاه)

        مدلهاى که از بنز و بى ام و که سقف سرعتشون به 250 کىلومتر محدود شده هم مثل c63 و m5 منظورمه که همه مىدونن و محصولات اسپرتى هم هستن سرعتهاشون با وجود قدرت بالاى 500 اسب به 250 تا محدود شده

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. عطا

          ۹ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (110 ديدگاه)

          دقیقا اقا علی. قدرت ربطی به تاپ اسپیدش نداره. مثلا موتورسیکلت ها ی ریس عموما با 120 یا 140تا اسب 300 تا میرن !!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. Ali Keyhani

    ۸ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (657 ديدگاه)

    چقدر رنگ زرده جذاب شده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا