دوج

بررسی دوج چارجر GT AWD مدل 2018

خط تولید دوج چارجر از نظر هدف و قابلیت محصولات، آنچنان طیف گسترده‌ای از مدل‌ها را دربرمی‌گیرد که کمتر خودرویی با یک چنین گستردگی نسخه‌ها و مدل‌ها، از تنوعی مشابه خط تولید چارجر برخوردار گشته است.

دوج چارجر
با خروج شورلت اس اس از خط تولید، دوج چارجر به همراه پسرعمویش کرایسلر ۳۰۰ ، جزء آخرین بازماندگان خودروهای دیفرانسیل عقب سنتی آمریکایی محسوب می شوند که از یک برند غیر لوکس نشأت یافته اند.

دوج چارجر
همچنین چارجر به این دلیل که تنها سدان برند دوج است، مجبور شده تا در نوبت های کاری مختلف و با اهداف متفاوت مشغول به کار باشد. قیمت پایه این خودرو در رنج ۳۰ تا ۷۰ هزار دلار بوده و گستره توان خروجی آن بازه ۲۹۲ تا ۷۰۷ اسب بخار را شامل می‌شود که برای که برای خودرویی با قابلیتهای مصارف خانوادگی بسیار شگفت‌انگیز است. ضمنا چارجر یکی از معدود مدل‌هایی است که هیچ‌گونه پیشرانه توربوشارژ و یا چهار سیلندر بین نسخه‌های مختلف آن مورد استفاده قرار نمی‌گیرد( اگر چه نسخه SRT HELLCAT از سوپرشارژر استفاده می‌نماید).

دوج چارجر
با تمام این تفاسیر بهای نسخه مورد بررسی در اینجا موسوم به چارجر GT plus تمام چرخ محرک به انضمام بهره‌گیری از آپشن‌هایی نظیر مسیریاب ۹۹۵ دلاری و پکیج ۱۹۹۵ دلاری موسوم به «سان اند ساوند»، به مبلغ ۴۱ هزار و ۳۲۵ دلار می رسد.

دوج چارجر
ضعیف‌ترین پیشرانه موجود در خط تولید چارجر، نمونه V-6 به حجم ۳.۶ لیتر است که در نسخه های پایه SXT و SXT پلاس، توان خروجی معادل ۲۹۲ اسب بخار را در دور موتور ۶۳۵۰ با ۳۵۲.۵ نیوتن متر گشتاور(۴۸۰۰rpm) در هم می‌آمیزد و همانند کلیه پیشرانه‌های دیگر با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همراه شده است.

دوج چارجر
نسخه های GT و GT پلاس، با برخورداری از ۸ واحد توان اضافی، از قدرتی معادل ۳۰۰ اسب بخار و ۳۵۸ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برند و مهمترین وجه تمایز آنها از سایر چارجرها، تجهیز ایشان به سامانه چهار چرخ محرک است. سیستم چهار چرخ محرک اگرچه چیز جدیدی برای چارجر نیست اما به صورت گسترده در مدل ۲۰۱۸ معرفی شده است. این سامانه به صورت پیشفرض نیرو را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند و زمانی که سنسورها لرزش را احساس کنند، نیروی پیشرانه از طریق یک ترانسفر کیس به صورت هوشمند به چرخ‌های جلو نیز منتقل خواهد شد.

دوج چارجر
کابین چارجر به عنوان یک سدان چهاردرب فضای کافی برای نشیمن ۵ سرنشین را داراست. اما مشتریان جدید، امکاناتی فراتر از این را خواهان هستند. سیستم اطلاعات سرگرمی یوکانکت، همانند سایر تولیدات فیات کرایسلر در حکم ستاره درخشان فناوری‌های کابین چارجر محسوب می‌شود. سامانه مسیریابی و ابزارهای ترافیکی تنها یکی از قابلیت‌های گسترده موجود در صفحه نمایشگر ۸.۴ اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی به شمار می‌رود. دقت صفحه نمایشگر لمسی در حد مطلوب بوده و وضوح آن نسبت به بسیاری از انواع مشابه در وضعیت بهتری قرار دارد. همچنین سیستم مذکور از هر دو قابلیت اپل کارپلی و اندرویداتو پشتیبانی می‌کند.


تنها تریم‌های داخلی ارائه شده برای این خودرو نیز به رنگ‌های سیاه، مشکی two-tone و یا سفید صدفی هستند. البته نمی‌توان به سادگی از کنار کیفیت نسبتا پایین متریال داخلی کابین و یا فواصل نامعمول ایجاد شده بین برخی ادوات کابین که به طرز مناسب در کنار هم قرار نگرفته‌اند، چشم پوشی نمود. در عوض، کابین چارجر بسیار کاربردی و آسایش‌بخش است.


صندلی‌های جلو بسیار جادار بوده و بدن سرنشین را به خوبی از جناحین مورد حمایت قرار می‌دهند. البته تکیه‌گاه راحتی ندارند و احتمالا در مسافرت‌های طولانی موجب خستگی و نارضایتی سرنشینان شوند. در مقایسه با سایر سدان‌های بزرگتر، فضای مختص سرنشینان جلو کمی محدود بوده اما در عوض صندلی‌های ردیف عقب فضای گسترده و جاداری را به سرنشینان هدیه می‌دهند. صندوق عقب ظرفیت بسیار بالایی داشته و می‌توان چمدان های حجیم را درون آن جای داد.

در پشت فرمان، چارجر به همان اندازه که شخصیت بزرگی دارد، بزرگ نیز احساس می‌شود. این خودرو معادل ۰.۹ اینچ از بیوک لاکراس و همچنین کیا استینگر بزرگتر است. ضمنا عرض و ارتفاع چارجر نیز نسبت به بسیاری از سدان‌ها بیشتر است. صندوق عقب این خودرو یکی از مرتفع‌ترین‌ها در میان رقبا بوده و برآمدگی درب کاپوت آن نیز دید راننده را محدود می‌کند.

دوج چارجر
غربیلک فرمان آن از حاشیه ضخیمی برخوردار بوده و اهرم تعویض دنده با فرمی مشابه چکش، آماده خدمت‌رسانی است. شتاب صفر تا ۹۶ این خودرو ۱۹۴۲ کیلوگرمی معادل ۶.۴ ثانیه است که در حدود ۰.۲ ثانیه آهسته‌تر از چارتر ‏sxt 2016 است. میزان صدای ورودی به کابین در سرعت ۱۱۲ کیلومتربر ساعت معادل ۶۸ دسی بل است که در نوع خود بسیار مطلوب جلوه می‌کند. کابین این خودرو به همراه رانندگی آرامش بخش آن، لذت فراوانی را برای سرنشینان چه در سطح شهر و یا حین رانندگی در بزرگراه پدید خواهد آورد.

دوج چارجر
البته هنگام دور زدن و پیچیدن چارجر چندان آرام و آسایش بخش عمل نمی‌کند. واکنش غربیلک فرمان کمی ضعیف بوده و احساس خاصی از شرایط جاده را به راننده منتقل نمی‌کند. در اکثر اوقات اتاق خودرو تعادل خوبی داشته و از حرکت گهواره‌ای اثر چندانی مشاهده نمی‌شود، اما کم‌فرمانی در مواقع مختلف به سرعت خود را نشان می‌دهد.

دوج چارجر
میزان چسبندگی خودرو معادل ۰.۷۹ جی است که نسبت به مدل SXT دیفرانسیل عقب با چسبندگی ۰.۸۶ کمتر است.


در پایان اگر چه برخی از اعداد و ارقام این خودرو نزدیک به بیوک لاکراس و تویوتا آوالون است، اما این‌ها دلیل بر ضعف آنچنانی چارجر GT AWD نیست. این خودرو جنبه‌های خانوادگی مطلوبی دارد و در حکم نسخه ورودی به یک منوی بزرگتر است، اگر این یکی مورد پسند شما نیست لطفا سری به سایر منوهای چارجر نیز بزنید.

منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۲۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    کیفیت پایین ساخت کابین رو بیخیال…فقط صدای غرشی که موتور وحشی و غیرقابل کنترلش میده رو بچسب!البته مدل هلکت رو عرض می کنم،یکی از خوش استایل ترین ماشینای دنیاست

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. علیx76

      ۲۰ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (340 ديدگاه)

      بدترین ضعفش پلت فرم قدیمیشه
      موتورشم خیلی با تکنولوژی رفیق نیس
      فورد و جی ام خیلی بیشتر تو مسیر پیشرفت جلو رفتن
      ولی متاسفانه تو این کلاس نماینده ندارن
      تنها رقیب غیر اروپاییش جنسیس G70
      البته لکسوس GS هم بود ک اونم متوقف شد
      من ک بین G70 شش و چارجر V6 . جنسیس رو انتخاب میکنم
      ولی انتخاب اصلیم هلکته

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. امیر

        ۲۰ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (730 ديدگاه)

        پلت فرمش یه بحثیه،موتورش هم به هیچ وجه با تکنولوژی و محیط زیست رفیق نیست اما هلکت قطعا یکی از فرح بخش ترین انجین های دنیا رو داره و از رقباش مانند لکسوس GS-F خیلی جذابتره اما در مورد چارجر 6 سیلندر با شما موافقم ،جنسیس G70 انتخاب بهتری هستش

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. امیر

          ۲۰ تیر ۱۳۹۷
          سوابق: (730 ديدگاه)

          البته فکر کنم رقیب چارجر V6 جنسیس G80 باشه

          موافقم 1
          مخالفم 0
    2. محمد رضا

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سه سؤال داشتم ازتون پیرامون صدای غرش : این غرش فقط در مدل هلکت موجود ؟ و ایا کامارو و موستانگ هم در مدل خاصی این صدا را دارند ؟ و در کجموع از بین تمام خودروها کدام صدای غرشش از همه بلندتره ؟؟؟ با تشکر فراوان از تمام عزیزان

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. مهدی

    ۲۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    چارجر 707 اسبی:لایک
    ام5:دیسلایک
    میدونم رقیب هم نیستن ولی عشقی بگین

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. shirko

      ۲۰ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (499 ديدگاه)

      اقا ام ۵ با توجه به قدرت کمترش چارچر و نابود می کنه ، شما چطور باهم مقایسش می کنید ؟؟

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. ایلیا

        ۲۱ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (731 ديدگاه)

        دوست عزیز خودرو در خدمت انسانه نه انسان در خدمت خودرو.
        شما دیگه زیادی به خدمت بی ام و دراومدی و در همه ی پست ها مقایسه س بی ام و با هر خودرو دیگه ای رو بی انصافی میدونی.
        هرکدوم ازما خودروساز محبوبی داریم ولی اگه قرار باشه همه اینقدر شورش رو دربیاریم سایت پر مبشه از افراد یک دنده و متعصب

        موافقم 0
        مخالفم 1
  3. me84

    ۲۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    اون پدری که این ماشینو برای خانواده اش انتخاب میکنه هنوز مثل دوران مجردیش عاشق دود و غرش و کل خوابوندنه. اما الان که عیالوار شده، چارجر خریده چلنجرو گذاشته گوشه خونه و فقط آخر هفته ها با حاج خانوم به عشق دوره مجردیشون میره دور دور.
    عجب پدر باحالی.
    از ما که داره میگذره. 35 سال هیچ…………… ای خدا شکرت.

    موافقم 3
    مخالفم 1
  4. یاسر

    ۲۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (37 ديدگاه)

    خدایش یکی از عشقیای ماشین سازیه
    تا چن سال اینده به نقل از اکثر مدیران خودروسازی دیگه موتورای بنزینی تمومه دورانشون پس تا هستش باید حتی واسه مدت کوتاهی هم شده لذت رانندگی و غرش موتور چارجر و هلکت رو لمس کرد

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا