دوج

تولید دوج وایپر در شهریور آینده خاتمه خواهد یافت

دوج وایپر مشهور و پرافتخار در تاریخ ۳۱ آگوست ۲۰۱۷ برابر با ۹ شهریور ۱۳۹۶ خاتمه خواهد یافت. این خبر را مدیر طراحی فیات-کرایسلر «Ralph Gilles» در نمایشگاه شیکاگو اعلام کرد و همچنین گفت که مدل‌های سال پایانی این سوپراسپرت همگی فروخته شده‌اند. حتی در ماه اکتبر گذشته دوج به دلیل تقاضای بالا برای وایپر مدل ۲۰۱۷ مجبور به توقف موقت پذیرش سفارش خرید آن شد و خریداران رقابت بسیار سختی برای سفارش وایپر با یکدیگر داشتند.

0-sample

این در حالی است که دوج اواسط سال گذشته به مناسبت توقف تولید وایپر نسخه‌های ویژه‌ای از این سوپراسپرت دوست‌داشتنی را نیز معرفی کرد که شامل چهار نسخهٔ ویژهٔ تولید می‌شوند. اولین نمونهٔ این مدل‌ها، GTS-R نام دارد. این مدل برای یادبودی از وایپر GTS-R GT2 مدل ۱۹۹۸ ساخته شده و رنگ بیرونی آن مشابه همان وایپر ۱۹۹۸ طراحی شده است. از این نسخه تنها ۱۰۰ دستگاه ساخته می‌شود.

landscape-1466526693-dodge

سه نسخهٔ ویژهٔ دیگر وایپر نیز شامل نمونه‌های VooDoo II Edition ACR که ۳۱ دستگاه از آن ساخته می‌شود، Snakeskin Edition GTC که ساخت ۲۵ دستگاه از آن برنامه‌ریزی شده است و Dealer Edition ACR می‌شود که از آخری هم تنها ۳۳ دستگاه ساخته می‌شود.

dodge-viper_acr-2016-1024-21

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Sina

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (363 ديدگاه)

    اسطوره های ژاپنی که تموم شدن حالا این عجل اومده سراغ اسطوره های آمریکایی ? کلا خاطرات خودرویی بچگیمون دارن محو میشن ☹️ ولی این اسطوره ایرانیان پراید هست که جاودانست ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Nima

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      وایپر ایشالا با یه نسل جدید و پلت فرمى از فرارى یا آلفا برمیگرده که مطمئنم عالیه. فقط خداوکیلى موتورش رو از ٨ سیلندر کمتر نکنن صلوات

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. alpha

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        حیف از وایپر ?
        امیدوارم با یک پلت فرم و نسل جدید برگرده
        اما خداوکیلی وایپر در اوج خداحافظی کرد.
        با مدل ACR رکورد همه ی پیست ها رو شکست و بعد توقف تولید شد.

        اسطوره های ژاپنی هم محو نشدن. NSX که مثل شیر برگشته. GT-R هم که با قدرت تمام حضور داره و نسل جدیدش هم تا قبل از 2020 احتمالا معرفی بشه، GT86 رو داریم. تویوتا Supra که صدای قدم هاش رو میشنویم. سری RX مزدا هم مطمئنم معرفی خواهد شد. چون مزدا بدون سری RX در بین محصولاتش نمیتونه راحت باشه. فقط ماشین های دوست داشتنی میتسوبیشی موندن ، که مسائلی مثل کمبود بودجه برای هر شرکتی پیش میان، فقط نباید بذاری این بحران ها کمرت رو بشکنن و از بین ببرنت. که خوش بختانه میتسوبیشی اجازه ی همچین چیزی رو نداد.

        وایپر هم دیر یا زود بر میگرده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. audi sq7

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (95 ديدگاه)

        در هر صورت موتورش باید دوباره طراحی شه.این موتورش بیش از حد سنگین و پر مصرف هست 10سیلندر با حجم 8.3 لیتر. وایپر در کنار بوگاتی با حجم 8 لیتر از پر حجم ترین ماشین ها هستند.
        فقط امیدوارم که فیات بهترین طراحی و پلت فرم برای این افعی انجام بده . البته تنفس طبیعی باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. سردار

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (12 ديدگاه)

    فیات همه رو داغون کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mahdi DODGE

      ۱ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      چلنجر خوب پیشرفت کرده
      اما وایپر نابود شد
      اما کاش با وایپر این کارو نمیکرد
      ناراحت شدم????

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. mohammadrr

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (125 ديدگاه)

    عاقا یکی یه لطفی بکنه بره به این مدیره فیات-کرایسلر بگه نکن این کارو ??

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Reza

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (25 ديدگاه)

      یعنی آخرت درخواست صادقانه!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Shahin us cars

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (116 ديدگاه)

    چقدر زیباست این ماشین وقتی از جلو میبینی انقدر پهنو و پر ابهتو خشنه که حد نداره تو دبی دیدم یه بچه 18 ساله عرب نشسته بود پشتش ??… پر قدرت ترو زیباتر بر میگرده قبلا هم دوج این کارو کرده بود بعد 3 سال دوباره تولید شد

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. American Arash

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (620 ديدگاه)

    وایپر 100% برمیگرده
    چون دوج باید بلاخره یه جوابی برای فورد gt و کوروت داشته باشه
    فقط امیدوارم اصالتش رو حفظ کنه و با یه موتور پرقدرت تنفس طبیعی و فقط موتور جلو تولید شه
    و 100 البته نسل کوروت موتور جلو نیز همچنان پا برجا باقی بمونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. یاسین

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (658 ديدگاه)

    خدا کنه با یه پلتفرم جدید هرچه زودتر برگرده حیف وایپر با اون موتور V10 که وقتی چه چه میزد با روح هر اهل ماشینی عشق بازی میکرد
    RX های وحشی مزدا و جایگزینی برای لنسر سامورایی میتسوبیشی ماشین هایین که خیلی منتظرشونیم فکر کن سر این اشتراک گروه نیسان رنو با میتسوبیشی میتسوبیشی و نیسان واسه جایگزین لنسر سر پلترفم فنیش با هم کار کنن اخ اخ چه اعجوبه ای از اونور بیاد بیرون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Parsa

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (167 ديدگاه)

    ظلمی که سرجیو مارکیونه در حق خودرو دوستا و صنعت خودروسازی کرد داعش با عراق و سوریه نکرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سعید(تهران)

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (496 ديدگاه)

    جزو نسل آخر ماشینایی بود که رانندگیش کار هر کسی نیست! اگرم برگرده قطعا خیلی رامتر و لایت میشه، گریزی از تغییر دوران نیست…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. GOD BLESS AMERICA

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    مگه هنوز تولید میشه =-O !!!
    بابا ما کلی عزاداری کردیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا