دوج

بازگشت خبرساز داج چارجر دیتونای تولید محدود

در سال ۱۹۶۹ داج اقدام به ساخت مدل نمادین چارجر دیتونا با بال عقب بزرگ و دماغه‌ای باابهت کرد. هم‌اکنون و به‌منظور گرامی داشت پنجاهمین سالگرد تولید چنین خودرویی، داج اقدام به احیای چنین نامی کرده است. این خودرو داج چارجر SRT هلکت واید بادی دیتونا نسخه ۵۰ سالگی نام داشته و همانند مدل اصیل قبلی به تعداد ۵۰۱ دستگاه تولید خواهد شد.


خودروی موردبحث چیزی فراتر از ظاهر سفارشی و با هیبت بوده و قوای محرکه‌ی آن یعنی پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار همی ارتقا یافته و هم‌اینک قدرت ۷۱۷ اسب بخاری و گشتاور ۸۸۱ نیوتون متری دارد که ۱۰ اسب بخار بیشتر از قبل می‌باشد. نیروی توقف هم با استفاده از ترمزهای برمبو تأمین می‌شود.


آنچه که باعث تمایز مدل دیتونا از نسخه‌ی استاندارد می‌شود نوشته‌ی منحصربه‌فرد دیتونا روی بخش عقب است. این رنگی که مشاهده می‌کنید آبی B5 نام داشته و مختص همین خودرو است. البته می‌توان سه رنگ دیگر مشکی، نیکل و سفید را هم سفارش داد. تکمیل کننده‌ی تغییرات نیز رینگ‌های ۲۰ اینچی کربنی می‌باشد.

داخل کابین این خودرو شاهد همان نام دیتونا روی صندلی‌های پوشیده از چرم و آلکانترا خواهید بود. عناصر آبی‌رنگ نیز در سراسر کابین همچون استراحت‌گاه دست، پانل درب، داشبورد و اهرم تعویض دنده دیده می‌شوند. چارجر دیتونا همچنین از پانل پشت آمپرهای فیبر کربنی و غربیلک فرمان D شکل سود برده است.

داج اشاره‌ای به قیمت این خودرو نکرده اما پیش‌فروش آن از پاییز سال جاری میلادی آغاز می‌شود و ورود آن به نمایندگی‌ها نیز از اوایل سال ۲۰۲۰ خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. مانی

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    حالا که اسم دیتونا گذشت روش کم کمش باید اون موتور
    ۱۰۰۰اسبیش رو مینداخت روش

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2956 ديدگاه)

      دوج به نسبت چلنجر، به چارجر بی توجه شده
      البته درحال حاظر هیچ‌ کمبودی نداره و‌فروش بالاش این قضیه رو اثبات میکنه اما بازم با حرف شما موافقم و باید تبدیل به اسحن بشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. یانکی

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      3گانه داج تموم نمیشن.انصافا بد به حال اونایی که مجبورن نسل جدید چلنجر چارجر دورانگو و حتی جیپ گرند چروکی و 300 رو طراحی کنن.ولی من دوست دارم چلنجر حالا حالاها همین شکلی تولید بشه.اگر نسل جدیدش بیاد فقط پلتفرمش تغیر کنه ولی کاملا همین باشه.البته تنها راه موجود برا طذاحا که کمی راحت تر بشه کارشون کنار گذاشتن چلنجر و طراحی باراکوداست.چلنجر تنها کوپه دنیا که راحت5 نفر رو در عین آسایش سوار میکنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Sajjad

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    اسپویلر دیتونا رو کم داره
    همچنین یه موتور پر قدرت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سامان

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بهترین مدل های چارجر سال ۱۹۶۹ و ۲۰۰۵ بود??

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا