دوج

داج چلنجر هلکت گایگر، پروژه‌ای متفاوت!

در چند سال اخیر پروژه‌های تیونینگ گیرا و گاها شگفت‌انگیزی را توسط تیونرهای آلمانی مشاهده کرده‌ایم. تمرکز اصلی این شرکت‌ها معمولاً روی خودروهای آلمانی همچون پورشه، آئودی، مرسدس و یا ب‌ام‌و می‌باشد؛ اما گایگر کارز با بقیه فرق دارد زیرا این کمپانی تیونینگ دوست دارد محصولات آمریکایی را ارتقا دهد و جدیدترین پروژه‌ی آن‌ها به بهبود داج چلنجر SRT هلکت تعلق دارد. گایکر این خودرو را سربروس می‌نامد.


همه می‌دانیم که چلنجر هلکت در حالت استاندارد قدرت ۷۱۷ اسب بخاری دارد که کاملاً قابل‌توجه است؛ اما گایگر کارز معتقد است فضا برای بهبود وجود داشته و البته این تیونر آلمانی حتی به قدرت ۸۴۰ اسب بخاری به دست آمده توسط دیمن تولید محدود هم اکتفا نکرده و خروجی بسیار زیاد ۸۹۰ اسب بخاری و گشتاور ۱۰۱۸ نیوتون متری را از دل این عضلانی محبوب بیرون کشیده است. این افزایش قدرت و گشتاور به لطف اعمال تغییرات در سوپرشارژری است که توسط نرم‌افزار به‌روز پیشرانه مدیریت می‌شود. زیر کاپوت این خودرو همچنین شفت ارتقا یافته‌ای بکار رفته تا بتواند از عهده‌ی هندل کردن این قدرت عظیم برآید.


اما همه‌چیز به بطن خودرو محدود نمی‌شود زیرا گایگر از رینگ‌های سفارشی Devil که اساساً برای دیمن توسعه یافته‌اند سود برده است. این خودرو همچنین دارای کیت بدنه‌ی پهن مشاهده شده در چلنجر Redeye بوده و از کاپوت سفارشی با ورودی هوای پهن و نازک سود می‌برد. نوارهای بزرگ روی بدنه نیز نشان می‌دهند با چلنجر استاندارد طرف نیستیم.


گایگر کارز قیمت این هیولای تیون شده را ۱۲۹ هزار یورو اعلام کرده است. تنها توصیه‌ی ما به خریداران این است که لاستیک‌های زیادی بخرند، خیلی زیاد!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. mohammad

    ۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (421 ديدگاه)

    نگا رخش …..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۵ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      چقدر اروپاییها پستن به خدا.دیمون با اون یدو بیزا و تولید محدود بودنش 80 چوب قیمت خورد اونم ماشینی که روز به روز قیمتش بیشتر میشه.حالا یه هلکت با تقویت بیش از 150 هزار دلار تو آلمان.در حالی که قیمت این هیولا حتی با تیونی وحشت ناکتر به 70 هزارتا هم نمیرسه.خوب معلومه اگر قیمتش مثل آمریکا بود ملت میریختن سر ماشین که بخرن.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. AMIR / ARMI

        ۵ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (1286 ديدگاه)

        اره خیلی پست هستن
        دیمن یه ماشین استاندارد کارخونه
        که کمپانی کلی زحمت مشیده کلی تحقیق کرده
        کلی چیز مخصوص برای این ماشین ساخته
        کلی وسایل همراه دیمن ه مشتری داده
        کلی هزینه تبلیغات کرده . قیمتش شده اون
        این کاری که اینا میکنن هر کس واردی میتونه با یکم تجهیزات انجام بده
        قیمتش شده این
        هنسی هم نیست بگیم کلی هم خدمات پس از فروش میده

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۵ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      نگاه چی شده ، آتیش میندازه به جون آدم با این رُخ دیوانه اَش .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Khan

    ۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (362 ديدگاه)

    دوتا ماشین که اصلا بدون هیچ فکر کردنی دوسشون دارم یکی مک لارن SLR یکی چلنجر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ایمان

    ۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3897 ديدگاه)

    ۰ تا ۱۰۰ ؛ ۰ تا ۲۰۰ و حداکثر سرعت رو اعلام نکرده ؟؟؟؟
    باید از دیمن سریع تر باشه با اعداد و ارقام اعلام شده
    سلطان درگ وارد میشود ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. VIPER

    ۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    وختی یه تیونر آلمانی یه ماسل کار رو تیون میکنه
    کاملا محتوای بحث های اینجا مشخص میشه
    همه گی دست جمعی یکم خجالت بکشیم بد نی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hami

      ۵ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (58 ديدگاه)

      ,وختی == وقتی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. VIPER

        ۵ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (2598 ديدگاه)

        یعنی واقعا فک کردی غلط املاییه مهندس
        یعنی من باور کنم فک کردی خ رو با ق اشتبا گرفتم؟
        نوشتن من همین مدلیه بجا این که این حرکات کم سن سالانه رو بزنی،وختتو بذار تو تا چیز یاد بگیر

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. hami

          ۶ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (58 ديدگاه)

          مطمئن بودم غلط املایی نیست.
          خواستم بقیه بدون نظر کارشناسی که میدی چقدر مطالعه داری
          که جوری که حرف میزنی تایپ میگنی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. VIPER

          ۶ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (2598 ديدگاه)

          دست بردار رفیق ازین حرکات
          من کم مطالعه ترین فرد سایت
          لطفا بیخیال ما بشو

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. sina

    ۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    عجب رخی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امیر

    ۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    (( تنها توصیه‌ی ما به خریداران این است که لاستیک‌های زیادی بخرند، خیلی زیاد)) !!!
    جالب شده
    دوتا مسئله درمورد چلنجر هست ک همیشه بهش فک میکنم
    یکی اینکه این همه تیونر بهش دس بردن ولی هیچ کدوم به کابینش ارتقا ندادن یا حداقل من ندیدم!!
    دوم اینکه خیلی دوس دارم یکی دیمن رو تو جهنم سبز تست کنه (شاید غیر منطقی باشه ولی بازم بشدت کنجکاوم نتیجه رو ببینم)
    عشق همیشگی من دوج!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. morteza

    ۹ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (278 ديدگاه)

    به نظر شما آدم اگه یکی از اینا تو گاراژش داشته باشه آخه دیگه چی از این زندگی کوفتی میخواد؟…..؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا