دوج

احتمال هیبریدی شدن داج SRT هلکت وجود دارد

داج چلنجر SRT هلکت به لطف استفاده از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار که قدرت ۷۰۷ اسب بخاری و گشتاور ۸۸۸ نیوتون متری دارد یکی از خبرسازترین خودروهای چند سال اخیر بوده است. البته خبر جدیدی منتشر شده و در آن گفته می‌شود با استفاده از سیستم هیبریدی ملایم احتمال قوی‌تر شدن این خودرو وجود دارد.


اگرچه چیزی به‌صورت رسمی اعلام نشده اما رسانه‌ها به نقل از چندین منبع موثق خبر داده‌اند پیشرانه‌ی هلکت می‌تواند در نهایت به سیستم هیبریدی ملایم شبیه جیپ رانگلر مجهز شود. این سیستم ظاهراً کمتر از ۴۵ کیلوگرم وزن خواهد داشت ولی خواهد توانست گشتاور فراتر از ۱۷۶ نیوتون متری را تولید کند.


چیز زیادی درباره‌ی این سیستم نمی‌دانیم اما پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی رانگلر به تکنولوژی eTorque مجهز است. این سیستم چندین ویژگی مختلف همچون سیستم استارت/استاپ پیشرانه، ترمز احیا شونده، دستیار برقی را به خودرو اضافه می‌کند. این سیستم آخری ۹۶ نیوتون متر گشتاور بیشتر را برای بهبود شتاب گیری خودرو در اختیار راننده قرار می‌دهد.


هنوز حرفی درباره‌ی زمان عرضه‌ی هلکت هیبریدی زده نشده اما یکی از رسانه‌ها با مدیر قوای محرکه‌ی فیات-کرایسلر صحبت کرده و او هم اعلام نموده هدف این شرکت تبدیل شدن به پیشروی عرضه‌ی خودروهای الکتریکی شده در ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده می‌باشد. این موضوع می‌تواند یک تغییر بزرگ برای فیات-کرایسلر باشد زیرا مشهورترین خودروهای الکتریکی شده‌ی این خودروساز تاکنون کرایسلر پاسیفیکا پلاگین هیبریدی و فیات ۵۰۰e می‌باشد.

2015 Dodge Challenger SRT Hellcat
مدیر فیات-کرایسلر وارد جزئیات نشده ولی گفته الکتریکی سازی نتیجه‌ی نیاز به پاس کردن قوانین دولتی است. او همچنین خاطرنشان ساخته است:

شما نمی‌توانید کارایی پیشرانه‌ی بنزینی را به تنهایی از این بالاتر ببرید.


اگرچه مدیر این برند درباره‌ی محصولات خاصی صحبت نکرده ولی فیات-کرایسلر قبلاً برنامه‌های خود برای تولید طیفی از مدل‌های پلاگین هیبریدی و الکتریکی جدید را اعلام کرده است. جیپ سال پیش اعلام کرد ۴ خودروی الکتریکی و ۱۰ مدل پلاگین هیبریدی را تا سال ۲۰۲۲ تولید خواهد کرد. آلفارومئو و مزراتی نیز در حال کار روی برخی مدل‌های الکتریکی شده هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. M

    ۹ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    قدرت و گشتاور بیشتر از اینو میخواد چیکار همین ارقام واسه این کلاس زیادم هست بهتره وقت و بودجه و تکنولوژیش رو صرف تلید یه ماشین جدید و به روز بکنه یه چی تو مایه های جانشین دیمن !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۹ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      منتظر دورانگو هلکت هستیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. s.h

      ۹ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (712 ديدگاه)

      این جمله دقیقا مال همینجاست و واقعا دور از هر تعصبی باید گفت گل بود به سبزه نیز اراسته شد یه موتور قوی و که با حجم بالا خوش صدام هست یه شتاب بهتر و تکنولوژِی به روز تر و … واقعا اگر هیبریدی شه و حالا حالا ها مجبور نشه حجم کم کنه خیلی خوبه مثل لامبورگینی که قراره همین کارو کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. " Swedish Arrogant Tiger"

    ۹ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    اسطوره ی لاتی* و پیشرانه هیبریدی ؟
    حتما دو روز دیگه هم یه موتور الکتریکی رو چلنجر سوار میکنید به بهانه گشتاور و قدرت بیشتر!
    *بدون احتساب خودرو در حال تولید در ایران.با احتساب آنها این عنوان متعلق به 405 GLX میباشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. L-H-P-TT

    ۹ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (133 ديدگاه)

    من که به شخصه خیلی دوس دارم که ظاهرش همین طور بمونه اما باطنش مدرن تر بشه ، اما نه به این معنا که موتور حجیم رو بزارن کنار ، موتور حجیم مشخصه خودرو های امریکایی هست ، اما این تکنیک خیلی خوبه که سیستم الکتریکی اضافه میکنن ، حتی از این سیاست تو شرکت لامبو هم استفاده میکنن و خیلی خوبه ، هم قوی تر میشه ، هم پاک تر میشه ، هم هوادار هاش رو خوشحال میکنه ، یه چیزی تو مایه های نه سیخ میسوزه نه کباب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. 22

    ۹ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (12 ديدگاه)

    هر کاریش میکنی بکن فقط ظاهرش رو تغییر نده …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Meysam

    ۹ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (48 ديدگاه)

    این یعنی دیگه صدای هیولا نمیده?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Hemichan

    ۱۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (715 ديدگاه)

    یه چهارصد نیوتون متر به اون ۹۶۰ نیوتون متر ردآی اضافه کنن شتابش بره تو محدوده ۸ ثانیه ایا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. آریا ماشین

    ۱۳ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (661 ديدگاه)

    قطعا این ماشین های عضلانی باید بنزینی باشن
    ولی چیکار میشه کرد؟
    آینده از آن برقی هاست
    و شروع این تغییر با هیبرید هاست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا