پورشهدوج

دیو و دلبر! درگ دوج چلنجر دیمن و پورشه 918

چند وقت پیش کارواو برای اولین بار در درگ‌های خود، دوج چلنجر دیمن را در برابر پورشه ۹۱۱ توربو S قرار داد. در آن درگ که در آسفالت معمولی برگزار شد، دیمن شکست خورد و تایم ۱۱.۳ ثانیه را در ۴۰۰ متر به ثبت رساند که با اعداد ادعایی آن فاصلهٔ زیادی دارد؛ اما همه میدانیم که دیمن برای پیست مخصوص درگ ساخته شده و در شرایط ایده‌آل و با یک رانندهٔ حرفه‌ای می‌تواند تایم‌های بسیار بهتری ثبت کند. به همین دلیل، این دوج شیطانی پس از شکست در خانهٔ حریف، حالا پورشه را به خانهٔ خود یعنی پیست درگ دعوت کرده تا باخت قبل را تلافی کند! این درگ توسط درگ‌تایمز و مثل همیشه در پیست مخصوص درگ برگزار شده است اما این بار بجای ۹۱۱ توربو S، هایپرکار رؤیایی ۹۱۸ در برابر دیمن قرار گرفته است.

به‌وضوح مشخص است که این دو ماشین در دو دنیای کاملاً متفاوت قرار دارند زیرا یکی از آن‌ها یک هایپرکار موتور وسط هیبریدی پیشرفته و دیگر یک ماسل کار کاملاً سنتی است اما همین موضوع می‌تواند تقابل آن‌ها در ۴۰۰ متر را جذاب کند. ۹۱۸ از یک پیشرانهٔ ۴.۶ لیتری V8 تنفس طبیعی به همراه دو موتور الکتریکی در محورهای جلو و عقب استفاده می‌کند که کل این سیستم مجموعاً ۸۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸۰ نیوتن متر گشتاور را تحویل هر چهارچرخ می‌دهند. از سوی دیگر، زیر کاپوت دیمن همان موتور آشنای ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ دوج قرار گرفته که در اینجا ۸۴۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۴۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ بنابراین از لحاظ قدرت دو خودرو تقریباً در یک سطح قرار دارند اما پورشه با ۱۷۲۰ کیلوگرم وزن، بیش از ۲۰۰ کیلوگرم از رقیب آمریکایی سبک‌تر است که اختلاف چشمگیری است.

در این رقابت بین خودروها مجموعاً سه درگ برگزار می‌شود که در هر سه، دیمن به پیروزی می‌رسد و پورشه با اختلاف نسبتاً قابل‌توجهی مغلوب می‌شود. به دلیل آسفالت چسبندهٔ پیست درگ، در اینجا مشکل اصلی دیمن یعنی لانچ ضعیف و هرزگردی چرخ‌های عقب هرگز به چشم نمی‌خورد و به همین دلیل، چلنجر با شروعی قوی، از همان ابتدا جلو می‌افتد. بهترین تایمی که دیمن در این سه درگ به ثبت می‌رساند ۹.۹ ثانیه است درحالی‌که پورشه نمی‌تواند زودتر از ۱۰.۵ ثانیه از خط پایان عبور کند.

مشخصات فنی

پورشه ۹۱۸

دوج چلنجر دیمن

پیشرانه ۴.۶ لیتری V8 هیبریدی ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۸۸۷ اسب بخار ۸۴۰ اسب بخار
گشتاور ۱۲۸۰ نیوتن متر ۱۰۴۵ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ عقب
وزن ۱۷۲۰ کیلوگرم ۱۹۴۰ کیلوگرم
قیمت ۹۲۹ هزار دلار ۸۵ هزار دلار
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳۱ دیدگاه‌ها

  1. R@m!n

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (540 ديدگاه)

    جالب بود

    موافقم 26
    مخالفم 8
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (10061 ديدگاه)

      آقا رامین بیا ، اینقدر منتظر این مقاله بودید تا آخر ارائه شد ? .

      اما من فقط به قسمت آخر و قیمت‌هاشون توجه کردم که حکم فیل و فنجان را داشت !

      اصلاً برای چی باید این دو با هم رقابت کنند !
      مثل این میمونه که یه لات قَمه‌کِش خیابونی را بندازیم به جون یه ورزشکار رزمی ورزیده تو رینگ مسابقه !

      موافقم 40
      مخالفم 6
      1. R@m!n

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (540 ديدگاه)

        من منتظر بودم ؟؟؟ من اصن چیزی گفته بودم ؟؟؟

        موافقم 16
        مخالفم 8
        1. Hadi

          ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (2200 ديدگاه)

          قبول دارم هر دوشون خیلی سریعن و تو کلاس خودشون بی نظیرن…
          ولی کلاس پورشه رو با دیمن مقایسه کنید متوجه میشید هیچ ربطی به هم ندارن فقط قدرت و گشتاور نزدیکی ب هم دارن…
          یکی هایپر کار هیبرید 900هزار دلاری یکی ماسل کار سوپر شارژ 85 هزار دلاری
          این دوتا ماشین کلا تو دنیایی متفاوت با هم سیر میکنن…
          عملکرد دیمن اینجا خیلی عالی و بی نظیر بود و بخاطر بیشترش و اهمیت اسفالت خوب اینجا معلوم میشه…
          قبول دارم تو درگ carwow دیمن لانچ خوبی نداشت و اختلافش با 911 زیاد شد هر چند اگرم لانچ بهتری داشت نمیتونست 911 رو شکست بده ولی پا به پاش میومد چون یک موشک به تمام معنا تو درگن هر دو ولی درگ دنیای واقعی بود و اسفالت معمولی پس نتیجه واقعی تریه ولی چلنجر دیمن بهترین زمانش فک کنم حدودا توی اسفالت معمولی 10.4یا 10.3 باشه ولی پورشه 10 رو هم زده…
          اینجا هم راننده 918 لانچ اصلا خوبی نداشت مثل دیمن تو carwow و تایم 10.5 زده ولی بهترین تایمش 9.7 یا 9.8 هستش ولی فک کنم تو آسفالت معمولی حدود 10 بزنه…
          دیمن واقعاً ماشین قابل احترامیه و پرفورمنسی رو داره که تو همرده هاش پیدا نمیشه ?
          آخرش باید این سه تا برداشت تو یک جاده یک راننده حرفه ای زمان بزنه تا نتیجه بهتری بدست بیاد ?…

          موافقم 19
          مخالفم 4
      2. Farzad

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        این ورزشکار رزمی ورزیده در کنار لافراری و مکلارن p1 مثلث آتشین هر عشق ماشینی هستن .

        موافقم 48
        مخالفم 4
        1. Porsche

          ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (261 ديدگاه)

          با حرفت کاملا موافقم
          سه تا هایپرکار هیبریدی که هیچوقت کهنه نمیشن
          P1
          918 spyder
          Laferrari

          موافقم 21
          مخالفم 4
      3. امین

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (496 ديدگاه)

        هنوز نفهمیدیم یک چهار چرخ محرک در پیست درگ تایم بد تری میزند شیرون ۱۰ میزند ۹۱۸ هم ۱۰.۵ درخالیکه اهل زیر ۱۰ هستن هر دو در آسفالت کدوم …. پیست درگ رو ساخت؟ماشین اگر در اسفالت چسبندگی ندارد برای چه ساهته شده؟ مرگ بر چسب مرگ بر قیر و مرگ بر تایر فرغون و مرگ بر سوخت هسته ای افتضاااااح بود مسابقه واقعا مایه شرمه که برترین عضو مثلث آتشین و یکی از برترین هایپر کار تاریخ با یه تراکتور تایر فرقونی که فقط نهایت تلاششون اینه یه فرقون زود تر ۴۰۰ متر رو تموم کنه مقایسه میشه خوب که چی تایم ۴۰۰ متر؟؟؟؟یه موتور تقویت بگیر ۶ ثانیع بزن یا یه نیسان جی تی ار ۱۵۰۰ اسبی بیگیر زیر ۷ بزن اگه زیاد دوست داری اصلا یدونه از اون جت های درک بگیر ۳ ثانیه بزن

        موافقم 20
        مخالفم 16
        1. abdi_porsche fan

          ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (496 ديدگاه)

          داش درگ چرتی بود ولی عصبانی نشو دیمون هم چیز کمی نیست

          موافقم 21
          مخالفم 8
        2. امیرمحمد

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (133 ديدگاه)

          دف عقب هم تایم بدتری تو جاده میزنه
          یعنی که چی زمان پیست
          یعنی که چی حداکثر سرعت
          یعنی که چی قدرت
          اصلا صدا به چه دردی میخوره
          یه فرغون بخر روش موتور جت نصب کن
          غلط املایی هم که…

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. یانکی

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      جالب بود!!!این یه واقعیت هستش که دیمون سریعترین ماشین دنیاست.اینجا هم یه آلمانی یک ملیونی با چندین موتور بنزینی برقی و کلی تکنولوژی له کرد.البته درگ تایمز دژمن دیمون هستش و سعی میکنه تایم دیمون بد در بیاد اینجا هم تلاشش رو کرده که دیمون به تایم خودش نرسیده.بعضی از دوستان که گویی آتش گرفتن میگن دیمون تو پیست درگ بود انگار پورشه تو زمین خاکی.والا شرایط برا هر دو یکسان بود.جالبه سریعترین ساخته آلمان به دیمون که جز سریعترین ساختهای آمریکا هم نیست نزدیک نشد.

      موافقم 14
      مخالفم 42
      1. سهند

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (662 ديدگاه)

        در درگ carwow هم دیمن بد جوری شما (متعصبان آمریکا) را شرمنده کرد به طوری که نتوانستید از دیمن دفاع کنید چون در شرایطی بسیار خوب و عادلانه برگزار شده بود و پورشه با اختلاف زیاد پیروز شد ولی اینجا پیست درگ است و دیمن به طور خاص برای این کار ساخته شده است تا افرادی مثل شما باور کنید که دیمن خوب است ولی دیمن فقط می تواند در پیست درگ پیروز شود به جز آن یک آشغال به تمام معناست. (کلمه ی ((شما)) برای احترام نیست منظورم شما متعصبان هستید)

        یک لاستیک ۹۱۸ هم بهتر از دیمن است.

        موافقم 21
        مخالفم 16
  2. HamidReza

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2442 ديدگاه)

    دوج رو آوردن خونه اش و پورشه مهمانه!

    موافقم 32
    مخالفم 5
    1. ali (chevy nova)

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (6790 ديدگاه)

      قیمت دوج رو نگاه کنید فقط

      موافقم 20
      مخالفم 47
      1. abdi_porsche fan

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (496 ديدگاه)

        داری قیمت ماسلکار امرکاییرو با ابر خودرو مقایسه میکنی؟ این دو تا اصلا ربطی بهم دارن؟

        موافقم 27
        مخالفم 13
    2. ??Amin_sto??

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (293 ديدگاه)

      اگر این درگ رو روی آسفالت معمولی انجام می دادند ، دیمن توسط 918 نابود میشد
      مشخصه که 918 نمیتونه توی پیست مخصوص درگ عملکرد خوبی داشته باشه و شرایط کاملا به نفع دیمن بود

      موافقم 26
      مخالفم 16
      1. ali (chevy nova)

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (6790 ديدگاه)

        دیمن برد و این مهمه

        موافقم 12
        مخالفم 40
        1. abdi_porsche fan

          ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (496 ديدگاه)

          اینکه تو چه شرایطی برد مهمتره

          موافقم 8
          مخالفم 4
        2. فرشاد

          ۳ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (933 ديدگاه)

          اسفالت واقعی متعلق به پورشه که هیچ هر برند غیر امریکایی دیگه هس
          تموم اتوبانا خیابونا فرودگاها اسفالت واقعی هست و متاسفانه مسیر درگ هرجایی نیس که دیمن به ارزوهاش برسه پس باید شکست بخوره

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. امیرمحمد

        ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (133 ديدگاه)

        اگه این درگ تو پیست مخصوص انجام بشه شرایط به نفعه دیمونه
        پورش اینجا نمیتونه
        دیمون رو آسفالت

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. امیرمحمد

        ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (133 ديدگاه)

        تو جاده به نفع پورش هستش

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. یاور

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (14 ديدگاه)

    وزن کمتر، قدرت بیشتر، گشتاور بیشتر، چهارچرخ محرک و قیمت هم که تقریبا ده برابر چرا آخه؟

    موافقم 22
    مخالفم 24
    1. porsche

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (749 ديدگاه)

      این درگ اشتباهه چون…

      ۱)کار واو با پورشه تایم ۹.۵ رو در پیست درگ داره (با لاستیک های معمولی)
      ۲)احتمالا رانندشون رو از لاو کارز قرض گرفته بودن??
      ۳) راننده لانچ افتضاحی کرد
      ۴) چرا صدای ۹۱۸ انقدر خفه بود؟

      موافقم 23
      مخالفم 12
    2. Elmiraj

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (3088 ديدگاه)

      و جالبتر نسبت قدرت به وزن ها :::

      داج دیمن : ۲/۳۰ کیلوگرم بر اسب بخار
      پورشه ۹۱۸ : ۱/۹۳ کیلوگرم بر اسب بخار !!!!

      موافقم 15
      مخالفم 23
  4. datsun

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    درگ قبلی که پدال گذاشت نشون داد مت واتسون یه راننده غیر حرفه ای و فانه

    موافقم 23
    مخالفم 29
    1. Farzad

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      شاید اینطور باشه که میفرمایید اما اون درگ ارتباطی به این درگ پیدا نمیکنه .

      موافقم 31
      مخالفم 11
    2. حسین

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      و نشون داد دیمن در درگ ماشین سوسولیه.

      موافقم 7
      مخالفم 21
    3. mehran911

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      درگ های مت واتسون فان نیست
      دیمن در آسفالت معمولی توانایی زدن تایم خوب رو با وجود اصلاحات عجیب غریب نداره
      این جا هم با لاستیک های فول اسلیک با رکورد اعلامی اختلاف زیادی داشت
      .
      اینجا 918 میاد و تایم 10.7 میزنه این عدد کمتر از تایم 911 توبوراس نسل قبلی هستش و مشخصه ماشین نقص داره بارها از 918 تایمهای زیر 10 ثانیه که توسط درگ تایمز زده شده دیدیم
      این بدترین تایمی بود که دیدم با 918 تا حالا زده شده بخصوص اینکه صفر تا صد رو 3.5 ثبت میکنه اونم تو پیست درگ تقریبا 0.4 از پانامرا توربواس کندتر

      موافقم 40
      مخالفم 15
      1. 2646

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (344 ديدگاه)

        مهران جان
        واقعا از تک تک کامنت هات لذت می برم؛ دقیق و مستند با یه نتیجه گیری عالی در انتها.
        چقدر حیف که کمتر کامنت هات رو می بینیم امروز. البته به نظر می رسه کمتر شدن کامنت هات زیر پست ها، ناشی از عدم تمایل ات به بحث با بعضی از کاربران هست که فقط از بحث کردن، زیاد حرف زدن رو بلد هستن. مشخصه که روحیه ات به این جو نمی خوره. ولی واقعا هیچ کسی تو به اندازه تو در پدال (و حتی شاید کل سایت های خودرویی فارسی زبان) به پورشه اشراف نداره. به عنوان یه فن پورشه دوست دارم بیشتر کامنت هات رو ببینم، چون کامنت هات از خیلی مقاله ها برام جالب تره.

        شاید بشه گفت رابطه تو و پورشه رو میشه در Elmiraj با تسلا، Ramin با خودروهای چینی و … دید. واقعیت من از تسلا و خودروهای چینی اصلا خوشم نمیاد اما نمیشه مهارت این دوستان رو نادیده گرفت. دوستان ای کاش همه مون این تعصبات الکی رو کنار بگذاریم تا جو سایت بهتر بشه؛ این طوری امثال مهران کمتر کامنت نمیدن، Elmiraj و Ramin و … نمیرن تو فاز کل کل.

        به عنوان یه آدم 37 ساله به دوستان جوان تر خودم میگم، اگر واقعا چیزی رو دوست دارین، نگذارین مفت از دست تون دربیارن. همه مون با کاربرهایی که غیر علمی و از روی هوا حرف می زنن، اشنا هستیم. آیدی های جدیدی که زیر هر پست ظاهر میشن رو می بینیم. متعصب های سایت رو می شناسیم. بهترین راه اینه که جواب شون رو ندیم. اگر واقعا فضای کامنت ها براتون مهمه، بازی این افراد رو نخورین. فقط جواب شون ندین. تنها موندن براشون سخت ترین تنبیه هست.

        موافقم 33
        مخالفم 10
        1. R@m!n

          ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (540 ديدگاه)

          درود بر تو ??

          موافقم 16
          مخالفم 7
        2. mehran911

          ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          ممنونم دوست عزیز لطف داری شما
          حقیقتش همینه واقعا فضای کامنت ها شده محل تخلیه عقده های مردم البته هیچ انتظاری هم نمیره
          ورود به این بحث ها هم جز اتلاف وقت هیچی نیست آدم یاد ضرب المثل کشتی گرفتن برنارد شاو میوفته
          الان همینجا مردم دارن قیمت 918 رو با دیمن مقایسه میکنن اینا کاربرای ساده نیستن که خودشون نفهمن چی میگن
          الان شما تصور کن من بیام از تکنولوژی آیرودینامیک فعال 918 صحبت کنم یا از پیشرانه نفس طبیعی بینظرش بگم یا اینکه بگم این ماشین با اختلاف تکنولوژیکترین ماشین زمان خودش بود و… شما فکر میکنی اینا واقعا مهمه؟!!!
          شما فکر میکنی من اگه بگم در 918 از 55 کامپیوتر کنترل کننده برای ایجاد بهترین هماهنگی ممکن در تک تک اجزا استفاده شده تاثیری در نظراتشون داره ؟!!! اینا خودشون میدونن داستان چیه و قرار نیست که بگن فلانی شما درست میگی
          همه افرادی که کامنت گذاشتن میدونن دیمن برای زدن رکورد باید ecu باز تنظیم بشه باید لاستیک فول اسلیک استفاده بشه باید از سوخت E85 استفاده بشه باید صندلی های عقب خارج بشه باید لاستیک های جلو تعویض بشه باید لاستیک ها از قبل گرم بشه باید پیست مخصوص درگ باشه و….. تازه اگه راننده حرفه ای باشه شاید بتونه رکورد اعلامی رو بزنه اینارو همه میدونن
          همه اونایی که قیمت رو مقایسه میکنن میدونن دیمن در مقابل 918 در پیست محو خواهد شد و اصلا قابل مقایسه نیست همه میدونن مصرف 918 صدی 3.3 لیتره و دیمن شهری صدی 17 میسوزونه دقیقا همه میدونن اون هزینه بیشتر صرف این برتری های 918 شده دقیقا همینه میدونن دوج بعد از گذشت 10 سال از توسعه 918 رقیبی از نظر تکونولوژی برای این ماشین نداره حتی نزدیکش رو هم نداره اما باز حرف خودشون رو میزنن دقیقا همه میدونن این تایم واقعی 918 نیست و این ماشین مشکل داره و از خیلی جهات اصلا قابل قیاس با دیمن نیست اما…
          دوست عزیزم به نظرت چه انتظاری میشه داشت ؟! این مربوط به الان نیست چند ساله داستان بخش کامنتها همین وضعه
          این موارد اشتیاق رو برای بحث های علمی تر و فنی تر از بین میبره و صرفا باعث متنفر از خودرو میشه
          .
          مدتهاست از سایت انتظار میره بخش کامنت ها جدیتر مدیریت بشه اما ….

          موافقم 45
          مخالفم 8
        3. 2646

          ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (344 ديدگاه)

          عالی بود، مثل همیشه …
          برای ما (من و رفیق های نزدیکم) طرفداران BMW، پورشه شبیه مالنا (مونیکا بلوچی) است! زیباترین و برترین زن شهر ولی حیف که مال دیگری است … برتری هاش رو می دونیم و می تونیم در موردش حرف بزنیم ولی ته قلب مون، چون تنها کمپانی بهتر از BMW است، کلام مون تلخه و به دل نمیشینه …
          در مورد بقیه کمپانی ها راحتیم، اون ها یا خیلی ضعیف ترن، یا موتورهاشون رو از BMW خریدن و یا نهایتا BMW براشون طراحی کرده. بهتر بودن شون اذیت مون نمی کنه اما پورشه این طوری نیست!
          پورشه یکی رو می خواد که تو جلسه بررسی بشینه، وقتی طرفدارهای Benz و BMW و … از مزایای ماشین هاشون میگن، با لبخند تحسین شون کنه اما وقتی نوبت حرف زدن خودش رسید، طوفان به پا کنه. کسی که ته قلبش عاشق پورشه باشه و بر خلاف ما که کلام مون تلخه، عشق از لای کلمات اش شُره کنه. کسی که دست نوشته هاش بوی عاشقی به پورشه رو بده. یکی مثل تو …

          ** مهران جان، باید اقرار کنم هیچ وقت تو مخ زدن خوب نبودم! متنی که خوندی نهایت تلاشم بود برای اینکه مجابت کنم به گروه کوچک ما برای بررسی خودرو و نوشتن متن فیلم نامه بپیوندی. اگر تهران بودی و علاقه داشتی، از حضورت ما، همه دوست داران پورشه و حتی خود پورشه ها خوشحال میشن.

          موافقم 12
          مخالفم 2
        4. Amir Machine

          ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (1199 ديدگاه)

          مهران جان
          همه میدونیم که یکی از منطقی‌ترین مخاطبین پدال هستی اما اینجا تو چند مورد بی‌منطقی داشتی!
          کاری به مقایسه‌ها و تعصابت مسخره‌ای که تو کامنت‌های اینجا هست ندارم، من از قول خودم دارم حرف میزنم
          به هیچ عنوان دیمن و 918 باهم قابل مقایسه نیستن که شما بخوای از برتری‌های پورشه بگی چون کاملاً مشخصه که یه هایپرکار میلیون دلاری با اون همه تکنولوژی اصلاً قابل قیاس با یه ماسل کار سنتی نیست

          اما داری میگی دیمن در پیست محو خواهد شد، مگه اصلاً دیمن برای پیست ساخته شده که ادعایی تو پیست داشته باشه؟ این ماشین فقط و فقط مخصوص درگه و کاملاً معلومه که تو پیست حرفی برای گفتن نخواهد داشت، واقعاً نمیفهم چرا در مورد دیمن حرف پیست رو وسط میکشی، ماشین پیست محور دوج فقط وایپر ACR بود که حتماً از توانایی‌ها و تایم‌هاش خبر داری

          میگی همه میدونن این تایم واقعی 918 نیست، بله منم قبول دارم این تایم خوبی نبود اما چرا تو درگ کارواو با توربو S که دیمن شکست خورد و ما گفتیم 11.3 ثانیه تایم واقعی دیمن نیست هیچکس قبول نمیکرد؟ چیزی که عوض داره گله نداره، اگه این تایم پورشه واقعی نیست، اون تایم دیمن هم واقعی نیست

          حرف آخر من اینه، دیمن با هر مقدمات و شرایطی که نیاز داره، میتونه تایم زیر 10 ثانیه بزنه، فقط اینو قبول کنید و وقتی یه راننده ناشی مثل مت واتسون با لانچ افتضاح میاد تایم بالای 11 ثانیه میزنه شروع به تمسخر دیمن نکنید

          ضمناً، اون مصرف 3.3 لیتر 918 نمیدونم با چه معیاری به دست اومده چون تو دنیای واقعی و در حال استفاده از پرفورمنس کامل 918 هرگز نمیشه به همچین عددی رسید، واقعی‌ترین مصرف‌ها رو سازمان EPA آمریکا اعلام میکنه که برای 918 عدد 22 mpg معادل صدی 10.7 لیتر رو اعلام کرده، البته تو همین سایت EPA عدد 67 MPGe رو هم اعلام کرده اما این عدد با محاسبات تبدیل انرژی به دست اومده که برای ماشین‌های هیبریدی اعلام میشه و به معنای مصرف بنزین واقعی نیست

          موافقم 8
          مخالفم 4
        5. mehran911

          ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          2646 ممنونم دوست عزیز این نظر لطف شماست
          ممنونم بابت متن زیبایی که نوشتی تا حالا ندیدم عشق ماشین واقعی که عاشق BMW نباشه
          برای من باعث افتخار خواهد بود تا با تیمی که حقیقتا عاشق ماشین هستند کار کنم اما در حال حاضر متاسفانه درگیر پروژه ای هستم که تقریبا تمام وقت من رو میگیره مشتاقانه امیدوارم در آینده فرصتی پیش بیاد
          باز هم ممنونم از لطف ومحبت شما

          موافقم 9
          مخالفم 3
        6. mehran911

          ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          امیر عزیز
          (((مگه اصلاً دیمن برای پیست ساخته شده که ادعایی تو پیست داشته باشه؟ این ماشین فقط و فقط مخصوص درگه و کاملاً معلومه که تو پیست حرفی برای گفتن نخواهد داشت، واقعاً نمیفهم چرا در مورد دیمن حرف پیست رو وسط میکشی)))
          وقتی تو پیست ادعایی نداره خییییییلی خیلی اشتباه میکنن قیمت این دوتا رو باهم مقایسه میکنن
          وقتی ادعایی از نظر تکنولوژی نداره خییییلی اشتباه میکنن قیمت رو مقایسه میکنن
          کامنت بالا رو یکبار دیگه دقیق ببینی من سه بار نوشتم این دوتا قابل قیاس نیستن
          .
          (((ماشین پیست محور دوج فقط وایپر ACR بود که حتماً از توانایی‌ها و تایم‌هاش خبر داری)))
          بزار یکم مثل خودتون نظر بدم
          من میگم الان همین وایپر ACR تایم 1/4 مایل رو چند میزنه ؟؟؟ در مقابل همین 918 له له خواهد شد!!!!
          در جواب همین یک خط شما خواهید گفت مگه ACR برای درگ ساخته شده ؟
          می خواهم بگم همونطور که مقایسه تایم پیست 918 و دیمن منطقی نیست و همونطور که مقایسه تایم 1/4 پورشه 918 با ACR منطقی نیست دقییییقا همونقدر مقایسه قیمت دیمن و 918 هم منطقی نیست
          918 یک هایپرکار محسوب میشه که تمام خصوصیات عملکردی که یک خودروی اسپرت باید داشته باشه رو در حد اعلا در پکیجی جمع کرده هم تایم 1/4 مایل هم تایم پیست هم تکنولوژی بینظیر و…که سال 2010 معرفی شد
          وقتی این ماشین ها در مقابلش ادعایی ندارن پس قیمتشون هم نباید مقایسه بشه .
          .
          (((چیزی که عوض داره گله نداره، اگه این تایم پورشه واقعی نیست، اون تایم دیمن هم واقعی نیست)))
          اول اینکه تایم واقعی دیمن دقیقا چنده ؟!؟؟
          درگ های مختلفی ازش دیدیم در مقابل m5 در مقابل 720s و… این ماشین دقیقا تایمش چنده ؟؟؟
          مشکل دقیقا در همین عدم تکرار پذیری هستش بین دوتا تایم این ماشین بعضا بیش از 1 ثانیه اختلاف وجود داره و این اتفاق نادری نیست و بارها دیدیم اسم خودروی مخصوص درگی که انقدر در زدن تایم عدم قابلیت اطمینان داره رو چی باید گذاشت ؟
          .
          (((کاری به مقایسه‌ها و تعصابت مسخره‌ای که تو کامنت‌های اینجا هست ندارم)))
          اینکه به فلانی کار ندارم و اینا دلیل نشد
          شما وقتی دیدی قیمت ها مقایسه میشه باید کار داشته باشی وقتی آمریکایی ها تعصب به خرج میدن باید کار داشته باشی نه وقتی که جواب میگیرند
          دوست عزیز این منطقی نیست که فلانی هر چی گفت گفت اما شما جواب نده

          موافقم 12
          مخالفم 5
        7. Amir Machine

          ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (1199 ديدگاه)

          مهران جان
          ببین من خودم هم قبول دارم که مقصر اصلی این بحثای الکی که پیش اومده فن‌های متعصب آمریکایی هستن اما طرف مقابل هم بی‌تقصیر نیست، چند نفری هستن تو این سایت که کلاً نباید کامنت‌هاشونو خوند
          شما برو تو پست درگ دیمن و توربو S ببین چقدر دیمن رو مسخره کردن، من اونجا هیچی نگفتم چون فایده نداشت، یه مشت متعصب بودن که حرف سرشون نمیشد، حالا اینجا هم یه سری اومدن تلافی تمسخرهای دیمن رو در بیارن، اینا رو باید به حال خودشون ول کرد، طرف هنوز فرق محرک عقب و چهارچرخ محرک و تاثیر بزرگی که تو لانچ میذاره رو نمیدونه، اومده میگه GT500 با قدرت بیشتر از M8 خورد، حالا من بیام جواب اینو بدم؟ اصلاً فایده داره؟ اون مقایسه قیمت دیمن و 918 هم مثل همین کامنت مضحک و مسخره‌س، کلاً نباید توجه کرد

          در مورد تایم‌های دیمن هم بگم که تایم اصلی و واقعی این ماشین معمولاً زیر 10 ثانیه هست و اون تایم‌هایی که میگی بالاتر بوده تو پیست درگ نبوده و شرایطش مناسب نبوده، این ماشین مال پیست درگه و اگه اون شرایطی که میدونی رو داشته باشه قطعاً زیر 10 تایم میزنه، حالا وقتی یه راننده میاد از 400 متر، 300 مترشو کلاً هرزگردی میکنه و تایم بالای 11 میزنه، دیگه مشکل از دیمن نیست، من تو درگ‌هایی که از دیمن تو پیست درگ دیدم، حتی اگه شکست هم خورده باشه اکثراً زیر 10 ثبت کرده

          موافقم 7
          مخالفم 4
        8. mehran911

          ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          امیر جان من متوجه هستم شما چی میگی از طرفی نمیگم این طرف مقصر نیست اصلا بحث سر همین حرفاست که باعث شده جو بخش کامنتها اینجوری باشه سر بحث دیمن و توربواس هم من چون میدونستم جنجال میشه چیزی نگفتم بعد که دوباره رفتم دیدم جنگ بوده واقعا
          خلاصه سر همین میگم سایت باید جدی تر ورود کنه

          موافقم 4
          مخالفم 0
  5. حسین

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    نامردی نیست؟
    لاستیک فرغون،زمین خشک،پیست چسپ قیری ،راننده حرفه‌ای…
    معلوم نیست سوخت مخصوص داشته یا نه.
    دیمن برای درگ ماشین سوسولیه.
    پدال لطفا بذار کامنتم منتشر بشه.

    موافقم 25
    مخالفم 16
    1. Ranger

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (35 ديدگاه)

      حرص نخور سیب بخور برا سلامتی خوبه

      موافقم 21
      مخالفم 44
  6. Farzad

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    بهترین رکورد یک چهارم مایل دیمن ۹.۵۷ بوده ، در پیست درگ یک شیطان واقعیه ? دیگه هر چی مهارت راننده بیشتر رکورد بهتر .

    موافقم 31
    مخالفم 6
    1. SRT

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (605 ديدگاه)

      دادا یه ۹.۳ هم اگه اشتباه نکنم داشت در حالت فابریک

      موافقم 5
      مخالفم 7
      1. Farzad

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        نمیدونم اگه لینکی داری بزار من که ندیدم .

        موافقم 4
        مخالفم 0
        1. SRT

          ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (605 ديدگاه)

          یجایی دیدم مطمئنم
          پیدا کردم لینکشو میدم

          موافقم 1
          مخالفم 0
  7. Porsche

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (261 ديدگاه)

    چی داری میگی اون پیست نبود اونجا چون چلنجر باخت فانه ولی حالا که برد خوبه و فان نیست
    علامت پورشه رو با ۱۰۰۰۰۰۰۰ تا دیمن عوض نمیکنم

    موافقم 30
    مخالفم 31
    1. ali (chevy nova)

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (6790 ديدگاه)

      زیاد حالا عصبانی نشو
      کسی هم بهت تیومده حالا دیمن بده که نخوای با لوگوی پورشه عوضش کنی

      موافقم 21
      مخالفم 25
  8. Porsche

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (261 ديدگاه)

    پورشه تا حالا تایم زیر ۱۰ هم زده

    موافقم 30
    مخالفم 4
    1. OMID

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      اینجا تایم صفر تا صد 4 ثانیه زد که حاصل ستاپ به شدت بد هست
      ترکیب اون لاستیک ها و آسفالت پیست باعث شکست 918 شد
      خود بروکس هم اشاره کرد
      حتی توی یکی از ران ها پورشه شورت شیفت کرد دنده دو
      918 توی درگ های قبلی از 720s هم سریعتر بود ( مساوی شدن ولی گفتن در کل 918 سریعتر بوده )
      در کل درگ جالبی هم نبود همش رد لایت میشدن و شلم شوربا شده بود

      موافقم 22
      مخالفم 5
  9. M.A.S

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (810 ديدگاه)

    واقعا دیو و دلبرن و متعلق به دو دنیای متفاوت
    یکی شکست ناپذیر در درگ (البته در زمان خودش و نه در برابر دو سوپر کار فراریSF90 و مک لارن 765)
    و یکی شکست ناپذیر روی پیست (اونم در زمان خودش البته)
    با وجود اینکه خودم عاشق زوزه وحشیانه دیمن هستم ولی نمیشه صدای فوق العاده و فرمول یکی پورشه رو بی خیال شد
    منتظر جانشین های هردوشون هستم (امیدوارم داج همی426 رو بیاره و پورشه هم یه جانشین خفن)
    ولی واقعا چه رنگای مزخرفی رو انتخاب کرده بودن پورشه ابی و دیمن زرد ادم میخواد بالا بیاره
    دیمن مشکی پورشه نقره ای یا قرمز
    و یک نکته اینکه درگ تایمز مک لارن 720s رو سریعتر از دیمن و کند تر از 918 میدونست حالا قضاوتش با خودتون (اینجا هم فقط درگ تایمز نبود خیلی از راننده های معروف یوتیوب بودن و نمیشد بازم تایمای بالای یازده بزنن.!!!!)

    موافقم 25
    مخالفم 3
  10. رضا

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (172 ديدگاه)

    دیمن ترکوند ولى لانچاى ٩١٨ تو هر سه تا درگ واقعا افتضاح بودن اگه ویدیو رو نگاه کنین، جورى که عملا با هر رقیب دیگه اى مسابقه میداد همون اول درگو واگذار میکرد. به نظرم اگه 911 turbo S رو آسفالت معمولى میتونه تایم ١٠،١ ثانیه بزنه، 918 رو آسفالت درگ خیلى باید سریع تر باشه حتى، اما اینجا نهایتا تونست ١٠،۵ بزنه

    موافقم 25
    مخالفم 3
    1. Alireza

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (752 ديدگاه)

      اگه صحبتای اون آقاهه رو هم گوش کنید میگه در درگ دوم پورشه نیره رو ردلاین و راننده پارو از رو گاز بر میداره در درگ سوم هم میگه راننده پورشه زودتر دنده میده

      موافقم 6
      مخالفم 0
  11. کافر مقدس

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    قیمت هارو

    موافقم 15
    مخالفم 16
  12. Elmiraj

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (3088 ديدگاه)

    می‌بینم وقتی آن طرف درگ افراد یا گروه دیگری قرار می‌گیرن ، دیگه از اون تایم های فضایی درگ تایمز خبری نیست….!!!!
    .
    کو اون ماشینای قبلی درگ تایمز که تایم های ۹.۲ و شتاب ۱.۸ داشتن…؟؟؟

    موافقم 30
    مخالفم 17
    1. OMID

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      توی درگ دیمونلوجی با ۷۲۰s کس دیگه ای نبود ؟
      فراری sf90 توی هوای سرد و روی آسفالت معمولی توی زمین تست هنسی تایم زیر ده ثبت نکرد ؟

      موافقم 12
      مخالفم 1
  13. محمد

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    من یادمه تو گرندتور هموند بوگاتی زد بعد اینجا باخت
    ولی عجب شتابی داره چلنجر

    موافقم 10
    مخالفم 0
  14. ATa

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (146 ديدگاه)

    تشکر برای آپلود… دیمن رو آسفات سرد؟!! mat watson اروپایی فن تمام عیاره.

    موافقم 15
    مخالفم 9
    1. علی

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (148 ديدگاه)

      918روی چسب .درگ تایمز امریکایی فن تمام عیاره.

      موافقم 18
      مخالفم 13
  15. علی

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (148 ديدگاه)

    باشه قبول .ماحرفی نداریم.
    رو اسفالت معلومی دیمن رو دیدیم.
    حالا فقط مونده توی پیست . دیمن رو با همون ۹۱۱ببرن تو پیست ببنیم دیمن میتونه پیچ اول رو رد کنه؟؟!
    یافقط برای مسیر مستقیم روی چسب درست شده.

    موافقم 24
    مخالفم 18
    1. ali (chevy nova)

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (6790 ديدگاه)

      دیمن مخصوصا درگه استاد نه پیست
      هر زمان تونستی به این واقعیت برسی راحت تر میتونی فلسفه دیمن رو درک کنی

      موافقم 15
      مخالفم 21
      1. Kf

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (505 ديدگاه)

        918 هم مخصوص پیسته حالا چرا باید بیاد روی آسفالت چسبنده درگ ک واسه چهار چرخ متحرک ها کابوسیه
        به نظرم قیمه ها رو ریختن تو ماستا?

        موافقم 22
        مخالفم 4
      2. علی

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (148 ديدگاه)

        توهم هروقت فهمیدی ۹۱۸برای چسب نیست .
        فلسفه ۹۱۸رودرک میکنی

        موافقم 23
        مخالفم 7
      3. Porsche

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (261 ديدگاه)

        یه جعبه به نام دیمن فلسفه نداره
        اگه جرئن دارید بیای روی آسفالت تا از پشت۹۱۸ دیمن رو مورچه ببینی

        موافقم 14
        مخالفم 4
    2. Elmiraj

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (3088 ديدگاه)

      داج فقط برای درگ ماشین نمی سازه..
      مهندسی داج در پیست را می‌خوای ببینی بد نیست یه سر به تایم های پیست laguna seca بزنی…

      داج وایپر : 1:28:65
      پورشه ۹۱۸ اسپایدر : 1:29:89
      .
      ( راننده هر دو ماشین Randy Pobst بوده )

      موافقم 12
      مخالفم 19
      1. علی

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (148 ديدگاه)

        به لیست نوربررینگ هم نگاه کن.
        تواونجا ۹۱۸و۹۱۱gt3rsو۹۱۱gt2rsازاون وایپر خیلی تایم بهتری زدن.
        مهم ترین پیست دنیا مگه نوربر نیست؟

        موافقم 13
        مخالفم 5
      2. دانیال_Surrey،England

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2761 ديدگاه)

        دوست عزیز یه ماشین تا خرخره ارتقاء یافته برای پیست رو داری با یه ماشین نرمال مقایسه میکنی؟؟!!?‍♂️

        موافقم 9
        مخالفم 1
        1. Amir Machine

          ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (1199 ديدگاه)

          دانیال_Surrey،England
          شما هم که در جواب هر چیزی فقط بلدی یه بهونه جور کنی
          آره درسته وایپر ACR برای پیست ارتقاء پیدا کرده اما ترکیب موتور جلو رو نمیبینی که با اون موتور عظیم جلوی ماشین تو پیست چقدر میتونه تعادل رو به هم بزنه؟
          گیربکس دستی رو نمیبینی که میتونه خیلی خیلی کُندتر از گیربکس دوکلاچه دقیق پورشه باشه؟
          انتقال قدرت دیفرانسبل عقبو نمیبینی که در برابر چهارچرخ محرک پورشه یه ضعف بزرگه؟
          از اون طرف، بنظرم از دید شما ترکیب موتور وسط، سیستم هیبریدی با دو موتور برقی و گشتاور فوری، گیربکس دوکلاچه و چهارچرخ محرک پورشه اصلاً برتری به حساب نمیان!! فقط ارتقاهای پیستی وایپر برتریه!

          موافقم 7
          مخالفم 5
      3. OMID

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2172 ديدگاه)

        از اختلاف پونزده ثانیه ای بینشون توی نوربرگ رینگ هم بگو

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. Elmiraj

          ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (3088 ديدگاه)

          اختلاف ۱۵ ثانیه ای….!!!!
          اختلاف دو ماشین در نوربرگرینگ ۲۰.۶ کیلومتری تنها ۴ ثانیه هست که معلومه به دلیل مهارت راننده هست…

          مطمئن باش اون کسی که در نوربرگرینگ پشت ۹۱۸ نشسته اگر پشت وایپر هم بشینه ، تو نوربرگرینگ هم ۹۱۸ از وایپر شکست می‌خوره….
          .
          یعنی فقط کافیه یه راننده پشت فرمان هر دو ماشین بنشینه تا…..

          موافقم 1
          مخالفم 6
      4. OMID

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2172 ديدگاه)

        عزیز من اشاره به رکورد کارخونه ای شون دارم که پونزده ثانیه اختلاف داره
        اون رکوردی که شما واسه وایپر حساب میکنی توسط روند اند ترک توی سال 2017 زده شده یعنی چهار سال بعد رکورد 918
        و هم چنان هم چهار ثانیه کندتر بوده …

        موافقم 0
        مخالفم 1
      5. OMID

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2172 ديدگاه)

        یه راننده پشت هر دوی ماشین ها توی این پیست ها نشستن
        Thermal club raceway
        پورشه : 1:17.18
        داج وایپر : 1:21.92
        Motor trend figure 8
        پورشه 0:22.20
        وایپر 0:22.30

        موافقم 1
        مخالفم 0
  16. میثم

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    با پول 918 میشه 11 تا دیمن خرید

    موافقم 20
    مخالفم 11
    1. M3csl

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (46 ديدگاه)

      با پول مزدا ۳ هم میشه ۱۱ تا پراید خرید

      موافقم 22
      مخالفم 4
      1. میثم

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (3524 ديدگاه)

        بله با پول مزدا3 میشه 11 تا پراید خرید
        ولی ما داریم در مورد دیمن صحبت میکنیم که موقع شتاب گیری چرخهای جلوش از زمین بلند میشن
        هیچوقت نمیشه پراید رو با مزدا3 مقایسه کرد چون پراید در حد مزدا نیست
        ولی دیمن رو دارن با 918 مقایسه میکنن چون اختلاف عملکردی نزدیکی با هم دارن
        یه جا باخته یه جا برده

        موافقم 5
        مخالفم 18
    2. [AMIN_TROFEO]

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      ولی هیچوقت پرفورمنس یک ۹۱۸ رو نداری!

      موافقم 26
      مخالفم 6
      1. SRT

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (605 ديدگاه)

        نه تروخدا میخاستی با هشتادو پنج هزار دلار پرفورمنس ۹۱۸ هم داشته باشی اقا امین؟

        موافقم 7
        مخالفم 15
        1. [AMIN_TROFEO]

          ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (2098 ديدگاه)

          با ۱۰ تا دیمن میتونی پرفورمنس یک ۹۱۸ رو داشته باشی؟

          موافقم 12
          مخالفم 4
  17. Mopar boy

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (30 ديدگاه)

    اره حاج علی اقا شما درست میگی دیمن نمیتونه یه پیچم رد کنه ولی اصلا فلسفه ماسل کارو میدونی ؟
    نمیدونی باور کن که نمیدونی اگ میدونستی همچین حرفی نمیزدی و همچنین جناب پدال بهترین تایم درگ دیمن ۹/۹ هست ؟درسته بمولا?

    موافقم 6
    مخالفم 14
  18. Mopar boy

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (30 ديدگاه)

    من بهترین تایم این سه تارو در جمله اخر ندیدم پدال جان اشتباه از من بود …

    موافقم 4
    مخالفم 1
  19. Jenap

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (12 ديدگاه)

    توی مسابقات درگ تایمز دیمن فقط از ۴۰۵ نخورده بود
    خلاصه اینم لانچ های فضایی بدون لانچ کنترل
    کجای دنیا ماشینی با این شتاب و مشخصات و اون قیمت میتونین پیدا کنین.

    موافقم 15
    مخالفم 3
  20. T.C.B.K

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (185 ديدگاه)

    دیمن = میانگین 10 ثانیه

    918 = میانگین 10.4

    البته دیمن تو جاده معمولی همیشه تایم کند میزنه. تو پیست درگ سریعه.

    موافقم 9
    مخالفم 8
    1. ali (chevy nova)

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (6790 ديدگاه)

      چون مخصوص درگه

      موافقم 9
      مخالفم 11
  21. Ali Keyhani

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (657 ديدگاه)

    لانچ 918 افتضاح بود آخه 0 تا 60 مایل 3.5؟؟
    حداقل باید 2.7 ثبت میکرد

    موافقم 22
    مخالفم 2
  22. Ramin

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    من از هر ماشینی که بتونه تسلا رو شکست بده متنفرم ??
    ولی چون””” دوج دیمن “”” تو چند درگی که با تسلا داشته نتوانسته شکستش بده. پس عاشق دیمن هستم !!!!

    دیمن = ??

    موافقم 7
    مخالفم 22
    1. HamidReza

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2442 ديدگاه)

      در سن دار بودن شما شک دارم رامین خان …

      موافقم 25
      مخالفم 5
      1. Ramin

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        اقای حمید رضا

        شما نیز تیکه من را متوجه نشدی.

        من با این حرفم به بعضی ها تیکه انداختم. اون کسی باید تیکه منو میفهمید فهمیدش. …

        موافقم 10
        مخالفم 6
        1. Hamid

          ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (2442 ديدگاه)

          بله سخن شما منظور دار بود … به هر حال از شما که بزرگ‌ تری بعیده …

          موافقم 4
          مخالفم 1
  23. Sina10

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    دیمن توی درگ حرف نداره ولی مقاییه اش با ۹۱۸ خنده داره ، یه هایپر متعلق به چندین سال پیشه توی پیست نامناسب
    البته که نباید گفت دیمن ضعیفه ، برعکس خیلی هم توانمنده
    ولی خب تایم های عجیبی ازشون دیده شده ، یه جا دیمن بالای ۱۰ ثانیه میزنه و از M5 میبازه
    یه جا ۹۱۸ میبره
    حالا از اون همه ضعیف بودن واقعیه یا این همه قدرتمند بودن نمیدونیم کدومشون درسته
    توی همین درگ تایمز برای 765LT یه تایم عجیب و غریب ثبت میکنن
    کلا به هیچ کدوم از اینا اعتمادی نیست نه فقط این درگ ، هیچ کدومشون
    اصلا مشخص نیست کدومشون در واقعیت بهتره
    یه جا دیمن از M5 میبازه یه جا ۹۱۸ رو میبره
    الان کدومو باور کنیم ؟ فقط دیمن نیست، کلی ماشینای دیگه هم همین طوری هستن
    هیچ وقت درگ معیار درستی برای تشخیص ماشینا نبوده و نیست ، چون به برگزار کننده هاش اعتمادی نیست
    یکی اروپایی فنه و آمریکایی ها رو نابود میکنه
    یکی آمریکایی فنه ، اروپایی ها رو نابود میکنه
    یکی طرفدار فلان ماشینه و رقیباش رو ضعیف جلوه میده یا برعکس
    شاید خود شرکتا هم توی این درگا دست داشته باشن
    پیست هم معیار خوبی نیست ، مثلا همین دیمن مخصوص درگه و توی پیست عملکرد خوبی نداره ،
    ولی حیف که هر کسی هر جوری دلش میخواد تایم میزنه
    یکی میاد دیمن رو خورد میکنه ، یکی میاد سریع ترین تاریخ نشونش میده
    بالاخره قدرت واقعی این ماشین باحال و خیلی ماشنیای دیگه رو نفهمیدیم
    مجبوریم به تایم های کارانددرایور و چند تای دیگه اعتماد کنیم ، فعلا اوضاع تایم های اینا بد نیست ، شاید هم تایم های عجیب قریب هم داشته باشن اینا که من خبر نداشتم

    موافقم 23
    مخالفم 0
    1. سهند

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (662 ديدگاه)

      معتبرترین برگزار کننده درگ carwow است. موتورترند و car and driver هم خوبه

      موافقم 6
      مخالفم 4
  24. Sevlan

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (50 ديدگاه)

    واقعا عجیبه که 918 اینجوری لانچر کنه ، اصلا یجوریه که آدم فک می‌کنه راننده ی 918دلش نمی خواد گاز بده ، در عالی بودن دیمن شکی نیست ، ولی پورشه که سلطان درگ مکلارن۷۲۰رو مثل آب خوردن شکست میده ، اینجا حتی تایم زیر ده و نیم ندارن و سرعتش تو خط پایان ۱۲۵مایله در حالی که باید دور و بر ۱۴۰ مایل باشه ، ای خدا ، دیگه حرفی ندارم???

    موافقم 9
    مخالفم 0
  25. Porsche

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (261 ديدگاه)

    آخه مسخره کردین
    تایم ۰ تا ۱۰۰ ۹۱۸ رو ۳.۵ ثبت کردن????
    این اعجوبه تا حالا ۲.۲ هم ثبت کرده
    #درگ-خنده دار

    موافقم 18
    مخالفم 1
  26. abdi_porsche fan

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (496 ديدگاه)

    انصافا چجوری با 918 تونستن همچین لانچ ضعیفی برن؟ 918 یکی از سلاطین 0 تا 100 هست .درگ واقعا خنده داری بود

    موافقم 15
    مخالفم 1
  27. SF90 STRADALE

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    این درگ الآن طرفداران مکلارن رو به چند دسته تقسیم کرد
    برای همین هست که سعی میکنن نظر ندن تا چند دستگی ایجاد نشه و بینشون اختلافی ایجاد نشه
    نمیدونن از پورشه طرفداری کنن یا دوج ؟؟؟؟ !!!!
    اگه از پورشه طرفداری کنن به ضررشون تموم میشه بخاطر همون جریان همیشگی ( SF90 استراداله )
    اگه از دوج طرفداری کنن بازم صورت خوشی نداره چون بازم اونجا اصلی ترین رقیبشونه و شاید ازش شکست بخورن
    اصلاً یه وضعی شده بیا و ببین ؛ خیلی دوست دارم نظرشون رو بدونم اگه سر و کلشون پیدا بشه ??

    موافقم 11
    مخالفم 8
    1. HamidReza

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2442 ديدگاه)

      چه ربطی به طرفداران مک لارن داره!؟
      چرا طرافداران لامبورگینی نه؟! چرا بنز نه؟! چرا بی ام و نه؟! فقط مک لارن رو دیدی!؟

      موافقم 10
      مخالفم 6
    2. HamidReza

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2442 ديدگاه)

      جدی حس میکنی دیمن اصلی ترین رقیب 765 ال تی هست؟!
      به به …

      بارها گفتم
      این مک لارن برای پیست ساخته شده … همونی که توربو اس به پاش نمیرسه … درگ فقط جنبه سرگرمی داره …
      حالا میبینیم تو پیست درگ شاهکار شما ( اس اف نود) چیکار میکنه

      موافقم 11
      مخالفم 4
      1. SF90 STRADALE

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (3880 ديدگاه)

        از بحث اصلی منحرف نشو و سعی نکن مسئله رو بپیچونی
        اول بگو کدومشون رو قبول داری تا اصل ماجرا رو بهت بگم
        بعدشم چرا مغلطه می کنید وقتی جوابی برای گفتن ندارین ؟؟؟؟
        من کی گفتم دیمن رقیب 765LT هست ؟؟؟؟
        دوستان خوب شماها رو شناختن
        اگه راست میگی و فکر میکنی مثل همیشه صداقت دارین بگو الآن کدومشون رو قبول داری ؟؟؟؟
        پورشه یا دوج ؟؟؟؟ جواب فقط یک کلمه هست

        موافقم 5
        مخالفم 3
        1. Hamid

          ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (2442 ديدگاه)

          بله جوابی نداریم … چون جواب دادن به یه فردی مثل شما در کمال احترام تلف کردن وقت هست …

          موافقم 4
          مخالفم 2
    3. سهند

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (662 ديدگاه)

      به نظر تو فراری sf90 می تواند پورشه 918 را در درگ معمولی (ترجیحا carwow)شکست دهد؟ من نمیدانم کدام پیروز می شود ولی هردو را بسیار دوست دارم. فراری sf90 قدرت بیشتری دارد ولی در عوض پورشه هم گشتاور خیلی زیادی دارد و هر دو چهار چرخ محرک هستند و به نظر میرسد رقابت بسیار نزدیکی خواهند داشت در وزن هم پورشه با پکیج سفارشی اش 1640 کیلو گرم وزن دارد که حدود۷۰ کیلو بیشتر از فراری است.
      ولی من فقط به درگ کاروو اعتماد دارم.

      موافقم 6
      مخالفم 5
    4. ( BENJAMIN-A (ENGLAND LOVER

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (160 ديدگاه)

      آقا من نشستم رو مبل دارم چایی نباتم رو میخورم و نظرات رو میخونم.چرا به من تیکه میندازی :(
      دیمن با حداکثر تواناییش نتونست به تایم اصلی کمپانی نزدیک بشه(که خب انتظارم نداشتم ازش طبق معمول)
      درسته که ماشینای ۴ چرخ متحرکی مثل ۹۱۸ و توربو اس و sf90 و …. توی درگ استریپ عملکردشون یکمی ضعیفتره نسبت به دیف عقب ها،ولی عملکرد ۹۱۸ خیلی بدتر از چیزی بود که انتظار داشتم.فک میکردم زیر ۱۰ بزنه ولی انگار طرف خوابش رفته بود.خود بروکس هم درموردش میگفت.
      توی همین چنل ۹۱۸ تایم زیر ۱۰ زده بود ولی اینجا حتی طرف نتونست به ۱۰ نزدیک بشه!
      بنظرم ۹۱۸ پتانسیلش رو داره که تایم خیلی خوبی بزنه.
      همچنین sf90

      موافقم 9
      مخالفم 0
    5. SF90 STRADALE

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (3880 ديدگاه)

      خیلی منتظر موندم ولی بازم جوابمو نگرفتم
      اکثر طرفداران مکلارن از این پست بازدید کردن ولی جوابی برای من نداشتن
      امیدوارم این مسئله برای خیلی ها روشن شده باشه که هرچی به نفعشون باشه همون طرفی هستن
      #حزب_باد

      موافقم 3
      مخالفم 4
  28. ساسان

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1038 ديدگاه)

    به طور‌کلی خودروهای چهارچرخ محرک در پیست مخصوص درگ‌که چسب کاریو قیر کاریو و داستانای خودشو‌داره عملکرد خوبی ندارن. حالا از لحاظ علمی باید بحث کرد که تو انتقال گشتاور انگار اون چسب یه باگه تو ترکشن ماشینهای ۴چرخ محرک.
    برعکس خودروهای محور عقب خیلی راحت کنده میشن ولی چهارچرخا کله میکنن و چند صدم ثانیه رو از دست میدن.

    موافقم 8
    مخالفم 0
  29. امیر

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    خودم فن دوج هستم و همیشه طرفدار و عاشقش بودم اما این درگ کمی جای مشکل داشت، البته برای هر دوطرف!
    چون هم ۹۱۸ تایم خیلی بهتری میزنه هم دیمن(حدود ۹.۶)
    اما بهرحال این درگ و امثال این درگ ثابت میکنه ک دیمن چه خوب چه بد، فقط برای درگ و پیست درگ ساخته شده ک در این زمینه تقریبا بی رقیبه و تست کردنش در اسفالت معمولی عملا کار احمقانه ای هست
    قیاس قیمتشون‌هم کاملا اشتباهه چون تفاوتشون زمین تا اسمونه و کلا رسالتشون فرق میکنه!
    ای کاش برای یبار هم شده دیمن رو به جهنم سبز ببرن، مطمئنم اونجا هم تایم جالبی به جا میزاره!

    موافقم 10
    مخالفم 0
  30. جواد

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (74 ديدگاه)

    به این پورشه تایم بدی زد کار ندارم.. به اینکه راننده افتضاح بود کاری ندارم..باید بهتر میبود…ولی من پورشه میزارم کنار انگار اصلا کنار دیمن هیچ ماشنی وجود نداره.. وقتی تایم رو میبینم که زیر ده زده ..میگم عجب چیزیه این دیمن..این مخصوص درگ هست.. خوب وایپر رو چی میگید.. تایمی زده با تکنولوژی کمتر که حتی بعضی از ماشین های مخصوص پیست هم نمیتونن. برنن.
    یک ویرایشی رو سر وایپر بکشن.. اونوقت مشخص میشه که ماشین پیست چیه

    موافقم 5
    مخالفم 3
    1. abdi_porsche fan

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (496 ديدگاه)

      ولی من هرچیو میزارم کنار پورش همیشه پورشو انتخواب میکنم

      موافقم 1
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا