دوج

معرفی دوج چارجر مدل 2020 با پکیج Widebody

پس از انتشار یک تیزر، دوج حالا رسماً چارجر Scat Pack و هلکت مدل ۲۰۲۰ را با پکیج Widebody معرفی کرده است. این پکیج در مدل هلکت استاندارد است اما در مدل Scat Pack به‌صورت سفارشی ارائه می‌شود. پکیج Widebody بچه گلگیرهایی را به چارجر اضافه می‌کند که عرض خودرو را ۸۹ میلی‌متر افزایش می‌دهند. به لطف این عرض بیشتر، حالا زیر گلگیرهای چارجر رینگ‌های ۲۰ اینچی قرار گرفته‌اند که با لاستیک‌های ۳۰۵ پوشیده شده‌اند.

ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های برجستهٔ چارجر Widebody می‌توان به تنظیم منحصربه‌فرد تعلیق با سه حالت مختلف برای کمک‌فنرهای تطبیقی و سیستم ترمز عملکرد بالا با دیسک‌های دوتکه و کالیپرهای شش پیستونهٔ برمبو در جلو اشاره کرد. علاوه بر این، مدل‌های Widebody به تکنولوژی‌هایی که از مسابقه الهام گرفته‌اند هم مجهز شده‌اند. یکی از این تکنولوژی‌ها سیستم‌های لانچ کنترل و دستیار لانچ هستند که با استفاده از سنسورهای سرعت چرخ‌ها، در هنگام لانچ یا همان شروع حرکت، هرز گردی هرکدام از چرخ‌های عقب را تشخیص داده و ظرف چند میلی‌ثانیه گشتاور موتور را اصلاح می‌کند تا دوباره خودرو به چسبندگی کامل برسد.

یکی دیگر از تکنولوژی‌هایی که با الهام از مسابقات در چارجر Widebody ارائه شده، سیستم Race Cooldown است که حتی بعد از خاموش شدن پیشرانه همچنان پمپ اینترکولر و فن رادیاتور را روشن نگه می‌دارد. علاوه بر این ویژگی‌ها، چارجر هلکت Widebody به سیستم فرمان برقی جدیدی هم مجهز شده است. این سیستم قابلیت تنظیم داشته و چهار حالت مختلف شامل خیابان، اسپرت، پیست و سفارشی را ارائه می‌کند که آخری امکان تنظیم فرمان طبق سلیقهٔ راننده را فراهم می‌کند.

چارجر Scat Pack Widebody به همان پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری V8 همی تنفس طبیعی با ۴۸۵ اسب بخار قدرت مجهز است که این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب ارسال می‌شود. به لطف این ترکیب، خودرو ظرف ۴.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و مسافت ۴۰۰ متر را هم ظرف ۱۲.۴ ثانیه طی می‌کند.

از سوی دیگر، در سینهٔ چارجر هلکت Widebody هم همان نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ با ۷۰۷ اسب بخار قدرت و ۸۸۱ نیوتن متر گشتاور قرار دارد. این سوپرسدان آمریکایی با استفاده از نیروی فوق‌العادهٔ پیشرانهٔ خود ظرف تنها ۳.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت را هم دارد. دوج می‌گوید این خودرو قوی‌ترین و سریع‌ترین سدان تولیدی دنیا محسوب می‌شود.

اما علاوه بر تغییرات فنی، چارجر هلکت Widebody در ظاهر نیز برای مدل ۲۰۲۰ تغییراتی جزئی را تجربه کرده است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به اضافه شدن بخشی موسوم به دریچهٔ صندوق پست به جلوپنجره، اسپویلر عقب جدید و رکاب‌های بازطراحی شده اشاره کرد. در هلکت Widebody مدل ۲۰۲۰ همچنین نشان‌های منحصربه‌فرد Hellcat هم به چشم می‌خورد.

هلکت Widebody در داخل نیز به تجهیزات قابل‌توجهی مثل صندلی‌های جلوی چرمی با گرم‌کن و تهویه و نشان SRT Hellcat و همین‌طور غربیلک فرمان D شکل با گرم‌کن مجهز شده است. علاوه بر این، خریداران می‌توانند پکیج جدید Carbon & Suede را هم برای چارجر هلکت سفارش دهند که ‌تریم فیبر کربنی و تودوزی جیر را به خودرو اضافه می‌کند. فروش چارجرهای Widebody از پاییز آغاز شده و تحویل نخستین نمونه‌های آن‌ها به خریداران از اوایل سال آینده صورت خواهد گرفت.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. MOHAMMAD.DEMON

    ۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (420 ديدگاه)

    این سوپرسدان آمریکایی ظرف 3.6 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد دوج می‌گوید این خودرو قوی‌ترین و سریع‌ترین سدان تولیدی دنیا محسوب می‌شود!
    بقیه پارو بزنن واسه مقام دومی
    پرفورمنسی یعنی این یعنی داج یعنی همی یعنی موپار

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. R

      ۷ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (1019 ديدگاه)

      هر شرکتی میتونه رکوردشو بزنه ولی به دلایلی نمیخوان این کارو بکنن جوری میگی پارو برنن انگار نمیتونن

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Car lover

        ۷ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (688 ديدگاه)

        میتونن ولی نمی تونن مث چارجر بزننش
        مثلا مصرفش میره رو بیست سی تا
        یا دیگه اگه پرفورمنس حداکثری رو میخاید صندلی عقب بدون صندلی عقب
        قیمتشم که اوف ب ام و بخواد یچی مث اینو بزنه بالای صدوپنجاه تا قیمت میزاره
        الکی ک نیس تخصصشه تخصصش ساخت غوله
        آلمانی بهتره همون ایودی رو بسازه ک تو ساخت ماشین آیودی طور دست برترو داره چون تخصصشع

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. MOHAMMAD.DEMON

          ۷ تیر ۱۳۹۸
          سوابق: (420 ديدگاه)

          موافقم carlover جان
          اگه کمپانی های آلمانی همچین چیزی بخوان بسازم با همچین موتور بزرگی
          و همچین پرفورمنسی قیمت زیر ۱۵۰ هزار تا نمیزارن براش تازه نمیتونن مصرف سوختش رو کنترل کنند
          آلمانی ها همون بهتر از موتور کوچیک و توربو استفاده کنند که
          استهلاک ماشین هاشون ۱۰ برابر می‌کنه

          موافقم 1
          مخالفم 1
        2. Car lover

          ۷ تیر ۱۳۹۸
          سوابق: (688 ديدگاه)

          بهرحال آلمانی ها هم ماشینای خوبی تولید میکنن
          اگه بحث کل کله ک خوب هیچی اما اگه نه بنز درسته که قدرت و قلدری آمریکایی رو نداره ولی لاکچری بودن و کیفیتش از دوج بیشتر ه ولی خب بهر حال آره موتورهای کوچیک و پرراستهلاک و کم زور ولی بسیار لاکچری

          موافقم 1
          مخالفم 0
    2. M

      ۷ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      ای خدا این باز حرف زد !
      سریع ترین از لحاظ تاپ اسپید که آلپینا B7 بی ام دابلیو هستش از نظر شتاب هم که بر همه عیانه رکورد 2.8 M5 کمپتیشن بی ام و که تو خیلی از مجلات زده
      البته اگه تیونینگ حساب نکی کار ام پاورو !

      موافقم 1
      مخالفم 0
    3. نویدی

      ۷ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (409 ديدگاه)

      1- Bmw m5 کامپتیشن
      2-…
      3-…
      .
      .
      .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Seyed AMG

        ۷ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (145 ديدگاه)

        آقای M سریع ترین سدان جهان برابوس راکت ۸۰۰ با سقف سرعت ۳۷۱ کیلومتر بر ساعت …

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. M

          ۷ تیر ۱۳۹۸
          سوابق: (2371 ديدگاه)

          بزرگوار خودت داری میگی برابوس !
          # بدون تیون

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Seyed AMG

          ۷ تیر ۱۳۹۸
          سوابق: (145 ديدگاه)

          آلپینا تیون نیست ؟ ??

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. M

          ۸ تیر ۱۳۹۸
          سوابق: (2371 ديدگاه)

          سید آلپینا رو واقعا دیگه نباید به چشم تیون بهش نگاه کرد شده یه بخشی مثه M واسه بیمر !
          فقط برعکسه وظیفش لوکس تر میکنه به جا اسپرت کردن

          موافقم 0
          مخالفم 0
    4. NAVID۰۰۹۸

      ۷ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      طراحی کاپوتش دیوانه کننده با قدرته .
      باریکلا .
      خدایی اُبُهَت آمریکائیها معرکست و سر تعظیم فرو میارم .

      موافقم 0
      مخالفم 1
    5. یانکی

      ۷ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      اگر با موتور هلکت ردای 800 اسبی هم بدن بیرون چه شود.در ضمن چارجر هلکت ساده به سرعت 328 کیلومتر میرسه و همین هم اعلام شده احتمالا به خاطر لاستیکهای پهن واید بادی سرعت کمتر شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Elmiraj

    ۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (3088 ديدگاه)

    چاجر هلکت و کادیلاک CTS-V سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ حرف های زیادی برای گفتن داشتن ولی الان پا به سن گذاشتن و شدیداً نیاز به تغییر نسل دارن…..

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. ایمان

    ۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    سریع ترین سدان استاندارد دنیا
    انجین های آمریکایی خیلی غول هستن
    خدایِ قدرت و گشتاور و خوراک دود کردن لاستیک
    انجین های کامینز ، موپار ، همی و ….
    مثلاً انجین های کامینز ۲۱۵ تا ۴۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۹۷ تا ۲۷۷۹ نیوتن متر گشتاور دارن که این باعث میشه آمریکایی ها همیشه جزء بهترین ها باشن ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امیر

    ۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (30 ديدگاه)

    سریعترین سدان !!!!
    چجوری اونوقت؟ m5 چیه پس :))))

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۷ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      درسته که جذابیت خیلی بالایی دارن اما عملکرد ضعیفی در پیست داره.برای مثال کادیلاک CTS V که پرفومنس قوی تری نسبت به چارجر داره در چندین پیست حتی از M2 هم کندتر بوده!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MOHAMMAD.DEMON

        ۷ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (420 ديدگاه)

        ۱ اینکه کی گفته با سدان باید رکورد پیست زد
        ۲ کی گفته چارجر برای پیست هستش
        ۳ کادیلاک cts v اصلا تو کلاس m2 نیست
        M2 اگه می‌تونه مثلا هم قیمت و هم اندازه خودش که موستانگ جی تی ۳۵۰ آر باشه رو بگیره که عمرا حتی نزدیکش بشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. amin

          ۷ تیر ۱۳۹۸
          سوابق: (1126 ديدگاه)

          ???????????✌✌✌

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. MAHDI

          ۷ تیر ۱۳۹۸
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          نظرت چیه زمان موستان GT350 با M4CS رو در پیست برات بیارم؟؟؟
          مجله AUTO BILD در رقابتی که بین ب ام وM4CS و موستانگ GT350r انجام داده جدای ازاینکه M4 پیروز رقابت میشه این خودروهارو در پیست هوکنهایم باهاشون زمان گیری کرده. M4CS قدرتش 460 اسب بخاره وموستانگ GT350R قدرتش 533 اسب بخاره واما زمان این خودروها.
          M4cs زمان پیست: 1:11.00
          GT350R زمان پیست: 1:13.05

          البته درپیست های دیگه M2 البته با گیربگس اتومات حتی از کاماروSS وموستانگ GTهم سریع تربوده که زمان هاشون رو میذارم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. MAHDI

          ۷ تیر ۱۳۹۸
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          آقا محمد اینم زمان موستانگGT350 R و ب ام وM2 معمولی اما با گیربگس اتومات چون مدل دستی کندتره وهمینطور زمان M4CS درپیست (( زاکسنرینگ)) هستش که تمام مدل های M4 هم از موستانگ GT350R قدرت کمتری دارن.

          ب ام وM4 GTS زمان پیست: 1:33.17
          ب ام وM4CS زمان پیست: 1.34.01
          موستانگ GT350 زمان پیست:1:37.65
          ب ام وM2 اتومات زمان پیست: 1:37.68
          اینم زمان شورولت کامارو Z28 مدل 2014 و کامارو ZL1 مدل 2017 در همین پیست!!!
          کامارو ZL1 زمان پیست: 1:35.18
          کامارو Z28 زمان پیست : 1:35.20

          این زمان گیری هارو خیلی راحت میتونیدپیدا کنید اما اگه پیدانکردید بگید تابراتون لیست همشون رو بفرستم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. MOHAMMAD.DEMON

          ۷ تیر ۱۳۹۸
          سوابق: (420 ديدگاه)

          آهان آقای مهدی بزار منم برات چند تا رکورد بیارم از پیست vir
          سال ۲۰۱۶ بود فکر کنم
          فورد موستانگ شلبی GT350
          رکورد :( ۲.۵۱.۸ )
          بی ام و ام ۴ جی تی اس
          رکورد : ( ۲.۵۲.۸ )
          کامارو اس اس
          رکورد ( ۲.۵۴.۸)
          آئودی R8 V10 Plus
          رکورد :( ۲.۵۶.۱ ) ?
          بی ام و ام ۲
          رکورد :( ۳.۱.۹)
          و سال ۲۰۱۸
          فورد موستانگ جی تی ۳۵۰ آر
          رکورد :( ۲.۵۳.۸ )
          بی ام و ام پنج
          رکورد :( ۲.۵۵.۲ )
          مارو از چی میترسونی مرد !! ?

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. MAHDI

      ۷ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      بعدشم منظورشون ازسریع ترین سدان شتاب نیست بلکه حداکثر سرعت هستش که البته ب ام و آلپینا B5وB7 که محدود نشدن راحت به سرعت 330کیلومتر میرسن که لقب سریع ترین سدان ها واستیشن هارو بهشون میدن.مدل B5 استیشن هم داره

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. MOHAMMAD.DEMON

        ۷ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (420 ديدگاه)

        چطور قیمتشون رو هم مقایسه کنی
        عزیز این ماشین لوکس نیست
        تجهیزات به اندازه B7 و B۵ نداره
        با این حال شاخ خیلی هارو می‌شکنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. BMW

      ۷ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (577 ديدگاه)

      حالا که باز آمریکایی بازها دست از تعصب برداشتن شما شروع کنین تازه جو سایت داره به روزهای خوبش بر میگرده پس خواهشا دوباره بهمش نزنید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Mehdi

    ۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (256 ديدگاه)

    چه شود سال دیگه برای پونی کار ها
    موستانگ جدید، کامارو جدید ،چارجر پهن پیکر، چلنجر هم به زودی معرفی میشه
    از همه مهم تر کوروت موتور وسط??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. AMANTE

    ۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1853 ديدگاه)

    من فن BMW هستم و همیشه سعی کردم بدون تعصب نظر بدم. الانم امیدوارم حرفم متعصبانه نباشه.
    دوج چارجر واید بادی یکی از بهترین سدان های حال حاضره ولی به شدت قدیمیه و همه چی به شتاب صفر تا صد، قدرت، گشتاور و سقف سرعت نیست.
    بخوام مثالی بزنم می تونم به BMW M5 Competition اشاره کنم و مشخصات که داره.
    پیشرانه: 8 سیلندر 4.4 لیتری توئین توربو
    قدرت/گشتاور: 616 اسب بخار/750 نیوتون متر
    گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
    شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 3.3 ثانیه
    حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
    M5 چهار چرخ محرکه ولی گشتاور و قدرت کمتری داره، در صفر تا صد سریعتره ولی تاپ اسپید کمتری داره که اگه محدود کننده رو برداری راحت نه ولی می تونه به بالای 315 کیلومتر برسه.
    قیمت رو هم پیش نکشید که بخوام توضیح بدم خیلی طولانی میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MOHAMMAD.DEMON

      ۷ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (420 ديدگاه)

      آقا کلاسشون یکی نیست اصلا
      بی ام و لوکس هستش در حالی که داج برند پرفورمنسی هست فقط قیمت خیلی مهم
      اگه داج میخواست هم قیمت ام ۵ کامپتیشن ماشین بسازه و تجهیزات اونو بزاره روش که اصلا قوانین فیزیک رو باید تغییر می‌دادیم در مورد عملکرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. AMANTE

        ۷ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (1853 ديدگاه)

        من نمی خوام ادامه بدم و جو سایت رو مثل گذشته کنم که کل کل های مسخره وجود داشت.
        ولی اینو باید بگم.
        من جدا از کلاس و قیمت مقایسه کردم.
        دوج اگه قیمت و تجهیزات ام پنج رو در چارجر بزاره باید قوانین فیزیک رو تغییر میدادیم!
        بخیال بابا من هیچی نگم بهتر بحث الکی و طولانی میشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. MOHAMMAD.DEMON

          ۷ تیر ۱۳۹۸
          سوابق: (420 ديدگاه)

          ‌دقیقا مقایسه های بی جا بدون حساب کردن کلاس و قیمت که باعث ایجاد بحث میشه
          آخه کی میاد ام پنج کامپتیشن با قیمت ۱۰۰ هزار دلاری رو
          با چارجر که در گرون ترین حالت به 70 هزار دلار هم نمی‌رسه مقایسه کنه
          این مقایسه های بی سر و ته هست که باعث ایجاد بحث میشه
          موتور ۴.۴ لیتری بی ام و استهلاکش ۱۰ برابر همی هست

          موافقم 1
          مخالفم 0
  7. موری

    ۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (12 ديدگاه)

    لامصب انقدر جذابه که چشمات هیچ نقطه ضعفی رو نمیتونه بینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. نوید جهرمی

    ۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (3686 ديدگاه)

    چقدر این ماشین پتانسیل داره. صدای انجین و اگزوزش حرف نداره. پرفورمنسش هم که دیگه جای حرفی باقی نزاشته.
    فقط امیدوارم این چیزا غافلشون نکنه و به موقع سری جدیدشو معرفی کنن. وزنش کم شه. شاسیش تقویت شه. داخلش با کیفیت تر شه. خلاصه دوروز دیگه مثل 300 و 200 نگن اینم متوقف میکنیم. حیف همچین گوهری در گروه کرایسلر که فدای مدیریتشون بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امیر

    ۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    هی نمیخوام چیزی بگم اما نمیشه
    اخه اگه چیزی بگم ،میگن داره طرفداری میکنه
    دوستان خواهشا تو بحث مقایسه همه موارد رو در نظر بگیرید
    کسی ک عاقل باشه و‌ تعصب نداشته باشه میدونه ک ام ۵ و کلا بیمر یه برند اسپورت و لوکس هست ک امکانات فراوان و کیفیت خوب و لوکس بودن رو در کنار پرفورمنس خوبش ارائه میده اما با قیمت زیاد ک کاملا منطقیه!!
    چارجر و کلا دوج یه برند پرفورمنسه ک چه در ابتدای کارش و چه در زمان حال بیشترین تمرکزش روی اعداد و پرفورمنس بوده و در این زمینه اگه بهترین نباشه ،قطعا جز بهترین هاست
    دوج ینی دود کردن لاستیک ینی لذت بردن از صدای تنفس طبیعی و سوپرشارژر و کسی ک سراغ دوج میره هیچ‌وقت به دنبال تجهیزات و لوکس بودن محصولات اروپایی نیس ،اگه غیر این بود دوج باید سالها پیش از بین میرفت و دلیل قیمت مناسبش هم همینه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. JDM

    ۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (269 ديدگاه)

    حیف اپشن AWD نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. JDM

    ۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (269 ديدگاه)

    چارجر و CTS V نیاز به یه بروز رسانی کلی دارن.
    موقعی که چارجر هلکت اومد کسی جلوش نتونست عرض اندام کنه ولی الان این دوتا پیر شدن نیاز به بروز رسانی دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MOHAMMAD.DEMON

      ۷ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (420 ديدگاه)

      جایگزین cts v معرفی میشه بعد جایگزین cts هم همون ct5 هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. Hemichan

    ۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (715 ديدگاه)

    بخش جالبش شتابشه
    عدد اعلامی داج درباره ی چارجر هلکت اصلی ۱۱.۲ بود ولی به راحتی تا زیر ۱۱ هم‌ میرفت و حتی ۱۰.۸۷ هم داشت با تایر استاندارد
    احتمالا ۱۰.۹۶ اعلامی به راحتی وارد محدوده ی ۱۰.۶
    هم بشه
    هلکت اصلی با لاستیک هوسیر رکورد ۱۰.۳۳ رو هم داشت باید دید واید بایدی چه رکوردی میزنه
    ولی کاش قلب دیمن تو سینه ای این عفریته قرار میگرفت ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. بهراد

    ۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (753 ديدگاه)

    “مرگ بر آمریکا ب جز این” که میگن ، فک کنم دقیقا همین منظورشون بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Omid622

    ۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (744 ديدگاه)

    قطعا موتور تنفس طبیعی چارجر
    پتانسیل بالای ۵۵۰ اسب رو داره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا