دوج

دوج چلنجر، محبوب‌ترین کوپهٔ متوسط به انتخاب مخاطبین پدال

گروه کوپه‌های متوسط یکی از جذاب‌ترین گروه خودروهای کوپه در رقابت‌های پدال بود زیرا از ماسل کارهای آمریکایی گرفته تا کوپه‌های لوکس و مشهور آلمانی در این گروه حضور داشتند که این موضوع جذابیت و البته حساسیت رقابت‌های این گروه را زیاد کرده بود. این خودروها در دنیای واقعی و در بازار فروش نیز رقابت سختی باهم دارند. در گروه کوپه‌های متوسط در رقابت‌های پدال ۱۰ شرکت‌کننده حضور داشتند که این خودروها عبارت‌اند از:

کادیلاک ATS کوپه

هوندا آکورد کوپه

ب‌ام‌و سری ۴

فورد موستانگ

شورلت کامارو

دوج چلنجر

آئودی A5

لکسس RC

مرسدس بنز C کلاس

اینفینیتی Q60

این کوپه‌های میان سایز که هرکدام طرفداران خاص خود را دارند، در مرحلهٔ مقدماتی طی پنج دوئل به مصاف یکدیگر رفتند تا از بین آن‌ها پنج خودرو مستقیماً به مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی راه پیدا کنند؛ اما چون تعداد این خودروهای پیروز فرد بود، شورلت کامارو هم به‌عنوان کوپه‌ای که با کمتری اختلاف در مرحلهٔ مقدماتی شکست خورده بود به آن‌ها پیوست تا در مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی شاهد رقابت این شش کوپه باشیم:

کادیلاک ATS کوپه

شورلت کامارو

فورد موستانگ

آئودی A5

مرسدس بنز C کلاس

دوج چلنجر

پس از برگزاری سه دوئل در مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی، سه کوپهٔ شورلت کامارو، فورد موستانگ و دوج چلنجر با پیروزی به‌طور مستقیم راهی مرحلهٔ نیمه‌نهایی شدند تا این مرحله تحت سلطهٔ ماسل کارهای آمریکایی قرار گیرد؛ اما در اینجا هم تعداد خودروهای برنده فرد بود و به همین دلیل مرسدس بنز C کلاس کوپه که با کمترین اختلاف شکست خورده بود هم به جمع آمریکایی‌ها پیوست. پس از برگزاری دو دوئل در مرحلهٔ نیمه‌نهایی، از بین این چهار کوپه نهایتاً موستانگ و چلنجر به‌عنوان فینالیست‌ها به مرحلهٔ نهایی راه یافتند و بدین ترتیب آخرین دوئل گروه کوپه‌های متوسط بین دو خودروی عضلانی آمریکایی برگزار شد.

رقابت چلنجر و موستانگ در این دوئل نزدیک بوده است به‌گونه‌ای که قوچ وحشی ۹۰۹ رأی و اسب افسانه‌ای ۷۹۱ رأی دریافت کرده‌اند و بدین ترتیب نهایتاً این دوج چلنجر بود که با کسب ۵۳ درصد از کل آراء پیروز شده و به انتخاب شما محبوب‌ترین کوپهٔ متوسط لقب گرفته است. البته ماسل کار دوج برای رسیدن به این عنوان مسیر بسیار دشواری را طی کرده است به‌گونه‌ای که در مرحلهٔ مقدماتی شورلت کامارو را از سر راه کنار زد، در مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی در رقابتی بشدت حساس، نزدیک و تنگاتنگ به‌سختی از سد مستحکم مرسدس بنز C کلاس کوپه گذشت و در مرحلهٔ نیمه‌نهایی بار دیگر به مصاف کامارو رفت که برای دومین بار توانست هم‌وطن خود را شکست دهد.

رقبای دوج چلنجر در مراحل مختلف رقابت‌ها

مرحله

رقیب

درصد آراء

مقدماتی شورلت کامارو ۵۹
یک‌چهارم نهایی مرسدس بنز C کلاس ۵۱
نیمه‌نهایی شورلت کامارو ۵۶
نهایی فورد موستانگ ۵۳

 

چلنجر یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین محصولات تاریخ دوج است. این ماسل کار افسانه‌ای برای اولین بار در سال ۱۹۷۰ به‌عنوان پاسخ مستقیم گروه کرایسلر به فورد موستانگ و شورلت کامارو به بازار آمد و تا سال ۱۹۷۴ روی خط تولید بود؛ اما دوران باشکوه چلنجر با خاتمهٔ تولید نسل اول به پایان رسید چون در سال‌های ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۳ میتسوبیشی گالانت کوپه به‌عنوان نسل دوم چلنجر در آمریکا عرضه شد که البته به‌هیچ‌عنوان نمی‌شد آن‌را یک چلنجر واقعی دانست. سپس بعد از چندین دهه غیبت، سرانجام دوج در سال ۲۰۰۸ بار دیگر این نام افسانه‌ای را احیا کرد و نسل سوم چلنجر باقدرت به میدان بازگشت تا دوران اوج نسل اول را زنده کند. این خودرو همچنان بدون تغییر نسل در حال تولید است اما تاکنون چندین بار مورد به‌روزرسانی قرار گرفته است. قوی‌ترین نسخهٔ حال حاضر چلنجر مدل هلکت ردآی است که ۷۹۷ اسب بخار قدرت دارد.

 

مشخصات فنی

مدل هلکت ردآی
پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۷۹۷ اسب بخار
گشتاور ۹۶۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب
شتاب صفرتاصد ۳.۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر/ساعت
طول ۵,۰۲۲ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۹۴۶ میلی‌متر
وزن ۲۰۴۷ کیلوگرم
مصرف سوخت ۱۴.۷ لیتر ترکیبی
قیمت ۷۸,۷۴۵ دلار

 

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. Meysam

    ۲۹ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (48 ديدگاه)

    غرغرغر کنان، بلدوزر طور، با صدای هیولا، رفت و رتبه 1 رو مال خودش کرد این اعجوبه ماسل ها?

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۲۹ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      0تا100 ردای 3.3 هستش 3.8 برای نسخه اسکات پک با 485 اسب بخار هستش

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. Seyed AMG

    ۲۹ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (145 ديدگاه)

    دلایل زیادی برای انتخاب این اعجوبه وجود داره اما مهم ترین ملاک ، ظاهر فوق العاده جذاب و خشن و شیطانی و … اژدهای آمریکاییه …

    موافقم 5
    مخالفم 0
  3. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۹ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    ⁦??پرچمدار اصالت آمریکایی در کنار جیپ رانگلر??

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. Alireza

      ۲۹ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (629 ديدگاه)

      کوروت هم حساب کنید البته قدیمی ترین سوپراسپرت در حال تولید

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

        ۲۹ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        بحث قدیمی بودن نیست، بحثِ حفظِ ظاهر سنتیه

        موافقم 1
        مخالفم 0
  4. MAHDI

    ۲۹ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    انتخاب خوبیه واقعا واسه این کلاس. بهترین ظاهر رودر این کلاس داره.
    مجله CARWOW یه رقابت OFF ROAD انجام داده بین مرسدس G63 و سوزوکی جیمی که خیلی خیلی باحاله!!!امیدوارم پدال مطلبش رو بزاره

    موافقم 2
    مخالفم 0
  5. amin

    ۲۹ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    این کلاس کاملا برازنده ماسل کار ها است

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. حمیدرضا

    ۲۹ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    همه رو هم مویی رد کرده جالبه که چقدر این کلاس تو ایران طرفدار داره و سلیقه هم کاملا مختلفه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. امیر

    ۲۹ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    غیر این توقعی نبود
    بهترین عملکرد و ظاهری جذاب در کنار قیمتی ارزان

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. " Swedish Arrogant Tiger"

    ۲۹ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    مشخص بود برنده میشه با توجهاتی که بهش شده و سر و صدایی که کرده هلکت و دیمن و… وقتی هم که از c class رد شد دیگه بردش قطعی شد.
    تازه داشتم دوئل چلنجر با سی کلاس رو چک میکردم رای سی کلاس بیشتر بود.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. mohammad FM480

    ۲۹ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    مشخص بود برنده میشه با توجهاتی که بهش شده و سر و صدایی که کرده هلکت و دیمن و… وقتی هم که از c class رد شد دیگه بردش قطعی شد.
    تازه داشتم دوئل چلنجر با سی کلاس رو چک میکردم رای سی کلاس بیشتر بود.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. L-H-P-TT

    ۲۹ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (133 ديدگاه)

    من که حرفی ندارم ، همه چیز نشون دهنده محبوبیت و عالی بودن این گنگستره ….
    نظرات کاربرا ، میزان فروش و مشخضات و صد البته قیمت ….
    همه ی اینا نشون دهنده اینه که چقدر عالی هست ….
    فقط امیدوارم این مشکل گیربکسش رو حل کنن …..
    بمونی برامون لوتی?????

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. Arshya

    ۲۹ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هر جور فکر میکنم نمی فهمم که شما رو چه حسابی کامارو رو به موستانگ و دوج ترجیح میدین. البته احترام شما واجبه ولی فیلم درگشون تو یوتیوب و آپارات موجوده میتونین برید نگاه کنید. درسته از نظر فنی یه اختلاف کوچیک بین موستانگ و کامارو و دوج هست ولی کامارو چون سبک تره رقابت رو میبره. بازم دوج رو میشه کنار کامارو گذاشت ولی موستانگ رو که دیگه نمیشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Hemichan

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (715 ديدگاه)

    زمان ۱۰.۴ ثانیه ای..

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. Farzad

    ۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (163 ديدگاه)

    ماشین مورد علاقه ون دیزل در سری فیلمهای سریع وخشن

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا