دوج

رندرهایی از پیکاپ کامپکت رم 700

فیات به‌تازگی نسل جدید پیکاپ استرادا را در آمریکای جنوبی معرفی کرده و احتمالاً بعداً این پیکاپ جدید با نام رم ۷۰۰ در مکزیک هم عرضه خواهد شد. از سوی دیگر، چند سالی است که شایعاتی دربارهٔ عرضهٔ پیکاپی کوچک‌تر از رم ۱۵۰۰ در ایالات‌متحده وجود دارد اما این شایعات تاکنون هرگز تحقق نیافته‌اند. بااین‌حال با توجه به اینکه احتمالاً فیات استرادا با نام رم ۷۰۰ در مکزیک عرضه خواهد شد، ممکن است شاهد عرضهٔ این پیکاپ در آمریکای شمالی هم باشیم. به همین دلیل، بر اساس تصاویر نسل جدید استرادا، دو رندر از رم ۷۰۰ طراحی شده که می‌تواند پیش‌نمایش این پیکاپ کامپکت باشد.

رم ۷۰۰ اما صرفاً یک ری‌بج یا تغییر برند ساده است و به همین دلیل نوشتهٔ بزرگ FIAT روی جلوپنجرهٔ آن با نوشتهٔ RAM جایگزین شده است. این لوگو درون جلوپنجره‌ای قرار گرفته که از رم ۱۵۰۰ الهام گرفته و به طرز تعجب‌آوری با طراحی جلوی استرادا هماهنگ است. علاوه بر این، نوشتهٔ بزرگ رم روی درب پشتی پیکاپ هم جای گرفته و یک نشان کوچک لارامی در گوشهٔ پایین این درب، فرایند تبدیل استرادا به رم ۷۰۰ را تکمیل کرده است. هرچند فعلاً نسل جدید استرادا به‌صورت دو کابین چهاردر معرفی شده اما بعداً نسخهٔ تک کابین دودر آن‌هم ارائه خواهد شد. بااین‌حال احتمال عرضهٔ نسخهٔ تک کابین در ایالات‌متحده بسیار کمتر از نسخهٔ دو کابین است. این پیکاپ همچنین با تنها ۴,۴۸۰ میلی‌متر طول، از رقبای خود مثل فورد رنجر با طول ۵,۳۵۴ میلی‌متر بسیار کوچک‌تر است.

فیات استرادای جدید در آمریکای جنوبی به‌صورت استاندارد با یک پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری ۸۸ اسب بخاری عرضه می‌شود و یک موتور ۱.۳ لیتری با ۱۰۹ اسب بخار قدرت هم به‌صورت سفارشی برای آن ارائه خواهد شد؛ اما اگر قرار باشد این پیکاپ در آمریکای شمالی عرضه گردد به پیشرانه‌های جدیدی نیاز دارد زیرا خریداران ایالات‌متحده با چنین قدرت‌های کمی راضی نمی‌شوند. برای مقایسه، موتور ۲.۳ لیتری اکوبوست فورد رنجر ۲۷۰ اسب بخار قدرت دارد. درهرحال فعلاً رم ۷۰۰ فقط یک شایعه و احتمال است و شاید هیچ‌گاه به واقعیت تبدیل نشود؛ اما عجیب است که رم پیکاپ کوچک‌تری از ۱۵۰۰ برای رقابت با مدل‌هایی مثل شورلت کلرادو، تویوتا تاکوما و نیسان فرونتیر تولید نمی‌کند و شاید نسخهٔ ری‌بج شدهٔ استرادا نهایتاً این کار را انجام دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا