دوج

مردی که به سؤالات داج پاسخ داد و برنده چلنجر هلکت Redeye شد!

رقابت آنلاین داج که به مدت ۵ هفته ادامه داشت سرانجام به پایان رسید و اولین چلنجر SRT هلکت Redeye وعده داده شده به برنده‌ی خوش‌شانس آن تحویل داده شد. برندگان چالش اسب بخار داج: ۵ هفته، ۵ سؤال، ۵ چلنجر، به زودی شاهد تحویل خودروی خود خواهند بود. این خودروها نسخه‌ای سفارشی از داج چلنجر SRT هلکت Redeye هستند که در بدنه از نشان‌های سفارشی برخوردار هستند.


بیل گلدبرگ که کشتی‌گیری حرفه‌ای بوده اما ماشین بازی آماتور است کار ضبط ویدئوها برای این مسابقه را بر عهده داشته و حالا اولین جایزه را به دیوید اوترو در نیومکزیکو تحویل داده است. برنده خوش‌شانس مسابقه داج از دیدن گلدبرگ تعجب کرده ولی واضح است که از چنین وضعیتی کاملاً خوشحال شده است.


البته برای پاسخ دادن به سؤالات مسابقه نمی‌توانستید به راحتی به گوگل مراجعه کرده و پاسخ را بیابید. افرادی که وارد مسابقه می‌شدند باید محاسبات ریاضی نسبتاً سنگینی انجام می‌دادند تا بتوانند پشت فرمان هلکت Redeye قرمز رنگ بنشینند. سؤال نهایی باعث شده ما کاملاً به فکر فرو برویم و با انجام تحقیقات فراوان و استفاده از ماشین‌حساب به پاسخ برسیم؛ اما سؤال این است:

سورتمه او هم‌اکنون با سرعت ۳۲۷ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند اما باید به سرعت ۶۴۴ کیلومتر در ساعت برسد. اگر گلدبرگ بخواهد هدایای خود را در ارتفاع ۱۷۷۲ متری از سطح زمین بدهد و ضریب درگ و وزن داج چلنجر SRT هلکت Redeye 2019 او تغییری نکرده باشد، چه مقدار اسب بخار برای رسیدن به سرعت ۶۴۴ کیلومتر در ساعت نیاز خواهد داشت؟


تیم کانیسکیس مدیر خودروهای سواری برندهای آلفارومئو، داج، SRT، کرایسلر و فیات در آمریکای شمالی می‌گوید:

همه‌ی ما لحظاتی را در مدرسه تجربه کرده‌ایم که در آن سؤالاتی با هدف کمک به حل مسائل در دنیای واقعی پرسیده شده است. خب تمامی معلمان ریاضی ما باید به خود افتخار کنند زیرا بیش از ۱۷ هزار طرفدار داج توانسته‌اند چالش‌های بسیار سخت مطرح شده را حل کنند.

او ادامه می‌دهد:

امیدواریم لحظات خوبی داشته باشید؛ و به همه‌ی افرادی که توانسته‌اند چالش‌ها را حل کنند تبریک می‌گوییم. امیدواریم شما برنده‌ی Redeye باشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    خوشبحالش و دمش گرم با این محاسبات سنگینش!

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۶ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      بچهای این مرد هر وقت بپرسن ریاضی به چه درد میخوره به لطف عظمت کشورش پاسخ محکمی داره

      موافقم 4
      مخالفم 0
  2. ایمان

    ۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    این راننده تیپ بدنش به چلنجر سواری میاد
    یک مرد خوش هیکل و عضلانی سوار بر یک ماسل کارِ وحشی

    موافقم 4
    مخالفم 0
  3. Khan

    ۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (362 ديدگاه)

    والا ما نمیدونستیم همچین مسابقه ای هست وگرنه میدادم پسرخاله ام حسابش کنه بفرستم واسشون ?

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. ,ferrari

    ۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1883 ديدگاه)

    جواب سوال چی بود ؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سامی

    ۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (50 ديدگاه)

    خوب حالا این همه رکورد ماشینها رو حفظ میکنین میشه لطف کنید جواب این مسابقه رو بدین، ملت هم ی چیزی یاد بگیرن???

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. سامی

      ۶ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (50 ديدگاه)

      P=W/t کار انجام شده در واحد زمان .W=f*d کار برابر است نیرو ضربدر جابجایی در نتیجه P=f*d/t در نتیجه P=f*v اختلاف سرعت رو داریم در ارتفاع ۱۷۷۲ متر فشار بدست میاد ولی بدرد چی میخوره.مغزم فسیل شده ???

      موافقم 1
      مخالفم 0
  6. مهدی

    ۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1325 ديدگاه)

    شما همین بده دانشجویان ایرانی اگر تونستن حل کنن اونوقت یه کشتی اونا میاد و حل میکنه اینه فاصله ما با اونا کیفیت اتفاقی نیست

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. Car lover

      ۶ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (688 ديدگاه)

      حاجی کشتی گیره مجری بوده کسی ک حل کرده قیافش ب بچه شریفا میخوره ۰…
      بهر حال امیدوارم منظورت از دانشجو دانشجویان دانشگاه های درجه دو نباشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۶ دی ۱۳۹۸
        سوابق: (1325 ديدگاه)

        این جمله معروف از ناصر الدین شاه است که میگه همه چیزمان باید به همه چیزمان بیاید دانشجویان درجه یکمان که فکر کنم زیر یک درصد کل دانشجو ها باشن میرن اون ور باقی میمونن و …

        موافقم 0
        مخالفم 1
    2. 917

      ۶ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (310 ديدگاه)

      بدست آوردنش زیادم سخت نیست فقط به سطح تماس جلوی ماشین نیاز دارم که نمیدونم چنده
      وگرنه چگالی هوا(d) که تو این ارتفاع حدودا میشه 0.98کیلو گرم بر متر مکعب و ضریب درگ(c) دوج که برابر 0.398 و سرعت(v) هم برابر 178.8 متر بر ثانیه
      از فرمول زیر :
      F=d/2*v^2*cA
      P=Fvکه توان بر حسب وات بدست میاد و با تبدیلش به اسب بخار و تفاضل توان در سرعت اولیه و ثانویه جواب بدست میاد.
      تنها مشکل اینجا سطح تماس(A) جلوی ماشین هست که اونو ندارم .

      پ ن:(من دانشجو ایرانیم و تونستم فقط چون به ماشین دسترسی ندارم نمیدونم سطح تماس چنده)

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. سجاد

        ۶ دی ۱۳۹۸
        سوابق: (233 ديدگاه)

        احسنت

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. MAHDI

    ۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    اون شاخ هایی که روی نشان اون گربه وحشی گذاشتن قبلا هم بوده یا بخاطر کریسمس اونو چسبوندن روش؟؟؟؟
    کسایی که خبر دارن!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۶ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      آهان پس بخاطر این روزا و کریسمس اونو گذاشتن روش!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. بی نام

    ۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    به قیافش نمیخوره از پس چنین محاسبات سنگینی بر بیاد… . مبارکش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. JDM

    ۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (23 ديدگاه)

    گلدبرگ به تنها چیزی که قیافه اش نمیخوره معلم ریاضه??
    ولی با ماشین باز اماتور مخالفم،گلدبرگ از دوران نوجوانی پیگیره ماشین بوده و ماشین های معروفی مثه شلبی کبرا هم داشته،درکل دمش گرم تونست جواب سوال رو بده اصلا ازش انتظار نداشتم.تو WWE هم خیلی محبوب بود و بچه ها خیلی دوستش داشتن بش میگفتن a hero for the kids

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Khan

      ۶ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (362 ديدگاه)

      گلدبرگ مجری برنامه است، برنده جایزه یکی دیگه است. اون یکی که توی عکساست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. NAVID۰۰۹۸

    ۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (10203 ديدگاه)

    همیشه از فیزیک بدم میومد یا شاید چون نمیفهمیدمش بَدَم میومد ، نه من ، بلکه خیلی از دوستان هم بدتر از من بودند اما بودند افراوی هم که مثل آب خوردن مسائل را حل میکردند و به نمره ۱۹/۵ هم راضی نمیشدند اما جالب کار اینجاست که امروزه وقتی با بچه های دوران دبیرستان در تلگرام در ارتباط هستیم ، انگار ما زندگی موفقتری در بیزینس داریم تا اون بچه درس خوانها ، که البته این بیشتر بر میگرده به نظام آموزشی و شغلی کشور ما که این بچه درس خونها یا محاجرت میکنند و یا نهایتاً میشوند کارمند یا زیر دست .

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. علیرضا

      ۳ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (167 ديدگاه)

      من درسخون بودم بدون هیچ سهمیه ای الان پزشکم دارم راحت زندگی میکنم
      این حرفارو توی کله بچه ها کردید که از همین نوجوانی شروع کردن سیگار کشیدن و ورود به عرصه ارز دیجیتال و … (بدبختا فکر میکنن از بقیه جاموندن)

      حتی حیوانات هم توی این کشور میدونن هیچی سرجاش نیست
      ولی وقتی خودتون به بچه هاتون میگین عاقبت درسخوندن هیچی نیست معلومه درس نمیخونن

      قدیمیا خیلی عاقل تر از ماها بودن
      احترام هرچیزی رو نگه میداشتن
      هیچ وقت بازاری جماعت نمیومد کسی که متخصص بود رو مسخره کنه
      ولی الان اینقد نسل بی شخصیتی تربیت کردیم که …

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۳ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (2329 ديدگاه)

        یک نکته مهم که تقریبا هیچ کس توجه نمی کنه، ناتوانی جامعه در جذب درسخوان ها و تلاشگران هست
        فرض کنین ۱۰ میلیون نفر الان وجود دارن که حاضرن صبح و شب درس بخونن تا درآمد نزدیک به میانگین جهانی یا حتی نصف داشته باشن،
        آیا جامعه می تونه برای اونها فضای پیشرفت فراهم کنه؟
        همین الان اگر تمام بچه های دبیرستانی رشته تجربی با تمام توان درس بخونن، می تونن به آرزوشون که پزشکی هست برسن؟
        خود من که مهندسی خوندم و الان شغل دولتی بالاتر از متوسط دارم، واقعا از نظر حقوق و درآمد شرایط خنده داری نصیبم شده

        موافقم 1
        مخالفم 0
  11. یاس ی

    ۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    فکر کنم بعضی از دوستان مطالب را نمیخونن. خیلی واضح توضیح داده که بیل گلدبرگ کشتی گیر نقش مجری را داشته. خیلی وقتا همین نگاه سرسری باعث اختلافات و سوءتفاهمات میشه.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا