دوج

چرا عرضه رم TRX چهار سال طول کشید؟!

همه می‌دانیم که برای دست‌یابی به چیزهای خوب باید صبر کرد. همچنین می‌دانیم که صبر کردن بیش از حد‌ می‌تواند ما را دل‌زده کند. خوشبختانه به نظر می‌رسد رم از صبر کردن طرفداران مطمئن بوده است. رم ۱۵۰۰ TRX 2021 سرانجام به‌صورت رسمی رونمایی شد و به نظر می‌رسد یکی از شاخص‌ترین رقبا برای فورد و دیگر شرکت‌ها خواهد بود.

اگر بخواهیم بدانیم که طرفداران و خریداران چقدر منتظر این پیکاپ آفرود بوده‌اند فقط کافی است به میزان صبر و انتظاری نگاه کنیم که آن‌ها داشته‌اند. مجله Muscle Cars & Trucks اخیراً با کارل لالی یکی از مدیران ارشد کمپانی درباره صبر چهارساله برای تولید این خودرو صحبت کرده است. سوال اصلی این بوده: چرا تولید و عرضه TRX چهار سال طول کشیده است؟!

اگرچه همه می‌دانیم که رم رقیب مستقیمی برای فورد رپتور در نظر گرفته بود اما هیچ‌چیزی به‌صورت رسمی تائید نشده بود. در سال ۲۰۱۶ بود که کانسپت فوق‌العاده جذاب ربل TRX با پیشرانه ۸ سیلندر هلکت و قدرت فراتر از ۵۰۰ اسب بخار رونمایی شد. به نظر می‌رسید که این خودرو سریعاً وارد مدار تولید خواهد شد اما رم علیرغم خواسته‌های طرفداران بی‌سروصدا از کنار آن گذشت. دلیل اصلی آن ساده بود: “کار را باید در زمان درست خود انجام داد.”

مدیر رم گفته است:

این پیکاپ در سال ۲۰۱۶ یک کانسپت بود و ما می‌خواستیم ببینیم بازخورد آنچه خواهد بود. واضح بود که بازخوردها بسیار مثبت بودند.

نسل کنونی رم ۱۵۰۰ هنوز در حال توسعه بود و مدیران این شرکت با آغاز کار از نسل فعلی احساس راحت‌تری داشتند. لالی دراین‌باره می‌گوید:

بجای عجله کردن و قرار دادن یک پیشرانه در دل پیکاپ، ما می‌خواستیم زمان خود را صرف برنامه‌ریزی صحیح و عرضه آن در زمان مناسبی بکنیم.

به نظر می‌رسد تصمیم رم جواب داده و پاسخ‌های مثبتی دریافت شده است؛ و البته فورد هم متوجه این مساله شده و شایعاتی درباره تولید نسل جدید فورد رپتور با پیشرانه ۸ سیلندر به گوش رسیده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (168 ديدگاه)

    عاشق زیر برندهای فیات کرایسلرم به جز فیات . جولیا . رم . گرند چروکی . چارجر . چلنجر .تنوع محصولاتش بالا نیست ولی راحت میشه همون تعداد کم رو ترجیح داد
    سدان خوب . جولیا و چارجر و کرایسلر ۳۰۰
    پیکاپ خوب . رم
    اسپرت . چلنجر
    اس یو وی . گرند چروکی
    فقط جای یه هاچ بک خوب و یه سوپر اسپرت خوب خالیه

    موافقم 22
    مخالفم 5
    1. Saeed

      ۵ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (757 ديدگاه)

      سوپر اسپرت: وایپر

      موافقم 16
      مخالفم 2
    2. M.A.S

      ۵ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (816 ديدگاه)

      اس یو وی دورانگو
      سوپر اسپرت وایپر
      سدان چارجر
      اسپرت تمام عیار چلنجر
      پیکاپ های مختلف رم
      یه جوایی باس بگیم برند همه فن حریف

      موافقم 9
      مخالفم 0
  2. زیزیگولو

    ۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (4904 ديدگاه)

    پس مثل ایرانخودرو خوبه که هفت هشت ماهه ماشین طراحی کردنو تولید کردنو اسمشم گذاشتن k132 !!!!!! و تازه پیش فروشم کردن !!!!

    موافقم 13
    مخالفم 3
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    به قسمت آخر مقاله توجه کردید !
    فورد ، سریع دست به کار شده تا از رقابت عقب نمونه و عاشق فورد شدم که شمشیر رقابت را از رو بسته برای تمام رقبای داخلی و خارجی خودش .

    اگر فیلم (( فورد در برابر فراری )) دیده باشید ، متوجه جنگنده بودن این شرکت در برابر مواقع حساس میشوید که وقتی میزنه به سیم آخر ، اینقدر میجنگه تا در پروژه‌اَش پیروز بشه و بیشترین پول رادخرج میکنه .
    راز ماندگاری فورد و فروش بالای پیکاپ‌هاش برای همینه که یک عمر داره پادشاهی میکنه در آمریکا .

    موافقم 18
    مخالفم 6
  4. Hadi

    ۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    چه رقابتی بشه تو این کلاس…
    این رم با موتور هلکت
    نسل بعدی رپتور هم با موتور شلبی GT500
    الکتریکیا هم بزودی میان…

    موافقم 8
    مخالفم 1
  5. TRX

    ۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (316 ديدگاه)

    TRX دقیقا نقطه ی کمبود بازار بود.
    خیلی جالب باید به مدیر توسعه و‌بازاریابی و ایده پزدازان پروژه هایی که منجر به تولید مجدد و باشکوه فورد برانکو بعد از ۲۰ سال و همچنین پیکاپ TRX بودند آفرین گفت.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. امیر

    ۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    رم کاردرست ترین زیرمجموعه فیات کرایسلره
    هم کیفیت خوبی داره محصولاتش هم از نظر فنی و تکنولوژی عملکرد خوبی داره و همینطور سیاست خوبی در ارائه خدمات و محصولات داره
    موفق تر و سود ده ترین هم هست!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا