دوج

فروش آخرین نمونه‌های دوج وایپر و چلنجر دیمن

آخرین نمونه‌های ساخته شده از دوج وایپر و چلنجر دیمن در حراجی Barrett Jackson فروخته شدند. این دو قوچ وحشی آمریکایی باهم مجموعاً به قیمت یک میلیون دلار به فروش رسیدند. هرچند این مبلغ به میزان قابل‌توجهی بیشتر از مجموع قیمت پایهٔ این دو خودرو است اما بااین‌حال بازهم کمی ناامیدکننده است چراکه به‌عنوان‌مثال اولین نمونهٔ ساخته شده از چلنجر هلکت در سال ۲۰۱۴ به قیمت ۱.۶۵ میلیون دلار فروخته شد. همچنین اولین نمونهٔ فورد موستانگ شلبی GT350R در سال ۲۰۱۵ به قیمت یک میلیون دلار و اولین نمونهٔ شورلت کوروت استینگری هم در سال ۲۰۱۴ به قیمت ۱.۱ میلیون دلار فروخته شدند؛ بنابراین قیمت آخرین نمونه‌های وایپر و چلنجر دیمن حتی روی‌هم به قیمت اولین نمونه‌های چلنجر هلکت یا کوروت نرسیده است.

آخرین دستگاه چلنجر دیمن که قرمزرنگ است، در ماه می امسال از خط تولید خارج شد. این هیولا یک نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ با ۸۴۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۴۰ نیوتن متر گشتاور را در زیر کاپوت خود پنهان کرده است. آخرین نمونهٔ وایپر هم در تابستان ۲۰۱۷ ساخته شده و آن‌هم به رنگ قرمز است. این افعی زهرناک از یک نیروگاه ۸.۴ لیتری V10 تنفس طبیعی با ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۱۵ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. دیمن و وایپر گران‌قیمت‌ترین خودروهای فروخته شده در این حراجی بودند و تمامی درآمد حاصل از فروش آن‌ها به سازمان خیریهٔ United Way اهدا شد. بدین ترتیب وایپر پس از حدود ۲۵ سال به پایان راه رسید و اهدای درآمد حاصل از فروش آخرین دستگاه آن به سازمان خیریه شاید شایسته‌ترین راه برای خداحافظی با این افعی افسانه‌ای باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. PARTHIAN

    ۱۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    ایکاش پول میداشتم یکی ازینا رو برمی داشتم
    ?VIPER?
    ?CHALENGER?

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. امیر

    ۱۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    جای خالی دیمن پر میشه
    ولی وایپر ن
    حداقل تا چند سال اینده
    امیدوارم به زودی دوج یه حرکتی بزنه برای جای گزینش

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. Sajjad

    ۱۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    دو ماشینی که از ته دل عاشقشونم
    همه چیز تموم
    آخرت خشونت
    که نمونشون وجود نداره
    اینا ماشینایی بودن که خیلی ها توانایی بالاشون رو کتمان میکنن
    خیلی ها دنبال خراب کردنشون بودن با ویدئو هایی که توی یوتیوب میذاشتن
    اما وقتی عالی باشی، انتقاد و نفرت ازت زیاده
    ولی این ماشینا برای کسی که درکشون کنه یه دنیا ارزش دارن

    تو مو میبینی و من پیچش مو…

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. ebi

    ۱۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (30 ديدگاه)

    من اگه بودم یکی شون رو میخریدم بعد میاوردمش تو ایران ده برابر قیمت تموم شده برای خودم ،میفرو ختم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. Hemichan

    ۱۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (715 ديدگاه)

    وایپر و دیمن
    بهترینها

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. PARTHIAN

      ۱۵ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (2598 ديدگاه)

      ?????

      موافقم 1
      مخالفم 0
  6. محمد رضا

    ۱۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (804 ديدگاه)

    بزرگ ترین انجین دنیا دیگه تولید نمیشه با نبود وایپر بوگاتی با موتور ۸ لیتری الان بزرگ ترین موتور دنیا رو داره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. سید علیرضا

    ۱۵ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (218 ديدگاه)

    .
    من عاشق دوج چلنجر هستم.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  8. m.m.d

    ۲۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (7 ديدگاه)

    از وقتی که شنیدم دوج وایپر تولیدش متوقف شده خیلی شبا گریه کردم دلخوشیم به همین ماشینای دوجه که کم کم دارن از دست میرن شاید تا چند سال دیگه هم اون چلنجر قلدری که تو خیابون همه ازش فاصله میگرفتنو نبینیم چون کرایسلر از پلتفرم الفارومئو برا ی ساختش میخواد استفاده کنه

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا