دوج

فروش یک داج وایپر خاص و استثنایی

داج چلنجر SRT هلکت ردای ۲۰۲۰ محصول پرچم‌دار احساس‌برانگیزی است اما از برخی جهات این خودرو نمی‌تواند حفره‌ی ایجاد شده پس از ترک بازار توسط وایپر را پر کند. با اینکه وایپر از سال ۲۰۱۷ دیگر تولید نمی‌شود اما داج به‌طور عجیبی برخی نمونه‌های این خودرو را در سال ۲۰۱۹ به فروش رسانده و بنابراین شاید برخی نمونه‌های صفرکیلومتر این خودرو را بتوان در انبار نمایندگی‌ها پیدا کرد. پنجمین و آخرین نسل وایپر از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ تولید شد و در این بازه زمانی برخی نسخه‌های سفارشی از این خودرو معرفی شد.

یکی از این خودروهای سفارشی با نام وایپر GTC ACR Time Attack شناخته می‌شود و اخیراً در لیست حراجی برت جکسون پدیدار شده است. این خودرو طی حراجی آنلاین به فروش خواهد رسید و به خاطر شرایط و نایاب بودنش می‌تواند با مبلغ قابل‌توجهی به فروش برود.

ACR که مخفف کلمه آمریکن کلاب ریسینگ است پیست محورترین نسخه از وایپر بوده است. این خودرو همچنان از پیشرانه ۱۰ سیلندر ۸.۴ لیتری ۶۴۵ اسب بخاری حاضر در دیگر مدل‌های وایپر استفاده می‌کند اما به بال عقب بزرگ و اسپلیتر جلو برای بهبود داون فورس مجهز شده است. برخلاف اکثر خودروهای پیست محور مدرن، وایپر ACR از گیربکس ۶ سرعته دستی سنتی استفاده کرده و نیروی پیشرانه فقط به چرخ های عقب منتقل می‌شود.

مدل‌های ACR کمیاب هستند اما این یکی که از نوع GTC Time Attack است تنها به تعداد ۱۰ دستگاه تولید شده و خودرویی که می‌بینید یکی از این ده تاست. خودروی یاد شده پنجمین مدل تولیدی بوده و از رنگ بدنه نارنجی لورید با کابین مشابه و چرم مشکی سود می‌برد.

اگر کمیاب بودن خودرو برای توجیه قیمت بالای آن کافی نیست پس باید نگاهی به پشت آمپرهای آن داشته باشید که کارکرد حدود ۲۰۰ کیلومتر را نشان می‌دهد؛ بنابراین با یک خودروی صفرکیلومتر که حتی پلاستیک روی صندلی‌ها جدا نشده روبرو هستیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    افسانه ای از دیار امریکا
    چیزی ک دیگه تکرار نخواهد شد اما چرا؟!
    چون تنها خودروی موتور جلو و گیربکس دستی هست ک در پیست از پس خیلیا برمیاد و خیلیا بهش حتی نزدیک‌هم نمیشن
    بیشترین گشتاور در بین خودروهای تنفس طبیعی
    اعحوبه ای که بسیار حیف شد….

    موافقم 7
    مخالفم 0
    1. جواد

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (74 ديدگاه)

      این عشقه منه….
      واقعا چرا ساخته نمیشه؟چی کمتر داره از مدل های حال حاضر؟چرا اینا این اسطوره رو گذاشتن کنار؟
      هنوز که هنوزه تو امارات دارن تیون میکننش و وقتی کلیپ هاشو میبینی دیوانه این گشتاور میشی و با رکورد 7 دقیقه نوربررینگ(اسپل دقیقشو هیچ موقه یاد نگرفتم)

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. M.A.S

        ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (810 ديدگاه)

        داج گفته بود تا سال 2020 نسل جدیدش با موتور 8 سیلندر تولید میکنه.
        ولی واقعا عشقه. واقعا عالیه. اون ثابت کرد نیازی نیست که توربو داشته باشی یا 4 چرخ متحرک باشی یا ظاهر عجیب و غریبی داشته باشی تا هیولا پیست شی.اگه بخوای حتی با حفظ اصالت هم میتونی بهترین باشی. اگه تو نسل جدیدش تو بخش درگ هم بهبودش بدن و پیستم همون غول همیشگی باشه عالی میشه. امیدوارم تو نسل جدی موتور وسط نشه و توربوهم نباشه و همون دف عقب باشه.
        البته اگه کرونا بزاره.
        باتشکر از پدال

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. Farzad

        ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        نوربورگ‌ رینگ یا پیست نوربورگ

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. SFXSuperFast

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (263 ديدگاه)

      کاش داج می‌تونست و اجازه داشت یه نسخه جدید معرفی کنه از وایپر
      همین موتورو ارتقا بده و امروزی ترش کنه و حجمشم به ۱۰لیتر برسونه
      ۱۰لیتر ۱۰سیلندر تنفس طبیعی۱۰۰۰اسبی با یه ظاهر آپگرید شده و فیبر کربنی سبک مثل اونی که هنریک فیسکر ساخته بود(همون فیسکر معروفه ک شرکت فیسکرو داشت و بعد فروختش)
      برید عکس های اون ماشینو ببینید از نمای کناری بی نقصه
      سرچ کنید vlf viper

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رامین

        ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (919 ديدگاه)

        10 لیتر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بوگاتی با 16 سیلندر 8 لیتریه بعد با 10 سیلندر 10 لیتر ؟؟؟؟؟؟ اونم تنفس طبیعی. همرم مضرب 10 حساب کردی. اینطوری صدی 50 لیتر می سوزونه. بعدم فک کنم دوج درسته نه داج

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. OMID

          ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (2172 ديدگاه)

          داج درسته
          همه آمریکایی ها داج تلفظ میکنند
          دوج صرفا یه برگردون فارسی از کلمه dodge که در حقیقت داج خونده میشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. رامین

          ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (919 ديدگاه)

          آقا من سر این دوج یا داج به مشکل خوردم یه جا می گن دوج یه جا میگن داج علمای گرامی کدم درسته ؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Farzad

          ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (2568 ديدگاه)

          داج درسته ، ولی حساس نشو چون ما اکثر برند ها رو اشتباه تلفظ میکنیم ، البته هر کشوری با توجه به زبان خودش به جور تلفظ میکنه ، به قول عادل ؛ من اسم همه ی بازیکنای برزیل رو اشتباه میگم چون در زبان پرتغالی تلفظ هاشون کلا خیلی فرق داره …

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. کیانوش

        ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (788 ديدگاه)

        ی جا میگی امروزی ترش کنه ی جا میگی حجمش رو بالاببره رو ده لیتر؟!؟!؟! امروز کدوم کمپانی حجم انجین هارو بالا میبره ما حبر نداریم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. مهدی(Mسابق)

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      نمیشه براش احترام قائل نشد!!!

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. مصطفی

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (56 ديدگاه)

    دوج نباید بذاره وایپر به تاریخ بپیونده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    نارنجی خیلی بهش میاد زیبا شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. میلاد

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (107 ديدگاه)

    افعی چه تیپی زده.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. VIPER

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2596 ديدگاه)

    وایپر ماشینی بود که من باهاش وارد دنیا خودرو شدم یاد اون زمونا بخیر اینم یه موتور وسط مشتی میطلبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2956 ديدگاه)

      اتفاقا همین ترکیبش بسیار عالیه و کمی بازنگری در ایرودینامیک و گیربکس اتوماتیک و سیستم ۴چرخ رکورد بسیار عجیبی خواهد زد اما امان از دنیای کم‌مصرف ها ….!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. رامین

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    چقدر نارنجی بهش میاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Farzad

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    این افعی نماد سوپر اسپرت های آمریکاست ، سلطان پیچ …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سینا BMW

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    با اینکه اندازه ی موستانگ و کامارو سابقه نداشت ولی تونستن اونو به یه ماشین بسیار محبوب و نماد خودرو هایی که هم عضلانی هستن و هم سوپرسپرت تبدیل کنه!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. آریا ماشین

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    خدا رحمتت کنه ، رفتی ندیدی فورد gt و شورلت کوروت z06 چجوری جولان میدن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. شاهین

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    باید نسل جدیدش بیاد
    با یه موتور 8 سیلندر توربوی 6 لیتری همی
    با همین استایل و طراحی نمادین
    وقتی اون زمان با دنده دستی و تنفس طبیعی اون رکوردو زده قطعا با دنده اتومات و تنفس مصنوعی غول میشه
    الان دیمن و ردای و تراک هاوک یه گیربکسی دارن که توی درگ ها وقتی میبینم میگم کرایسلر از فراری گیربکس کش رفته انداخته تو اینا وگرنه غیرقابل درکه تعویض دنده به این خوبی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2956 ديدگاه)

      گیربکس zf ک روی محصولات فیات کرایسلر و برخی از شرکت های دیگه استفاده میشه، با اینکه تکنولوژی قدیمی داره اما بسیار بی نقصه و عملکرد بسیار خوبی داره و توانایی بالایی در هندل کردن قدرت های بالای دوج رو داره
      این گیربکس المانی تقریبا بهترین گزینه برای محصولات دوج و کرایسلره
      احتمالا ضربه هایی که در چلنجر و چارجر در حین تعویض زده میشه، فک میکنم عمدی باشه و برای لذت بیشتر و طبیعی بودن ،چون در کرایسلر۳۰۰ ک سدانی نرم و‌راحت هست و در رم ک پیکاپی کاربردی و راحتی هست، عملکرد بسیار نرمی داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. Saeed

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (757 ديدگاه)

    سلطان…..
    برترین ماشین پرچم‌دار آمریکا توی پیست
    عشقه عشق❤

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. پيمان

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (8 ديدگاه)

    به به!! ماشالله به این دوج وایپر.. بی نظیره.. خیلی کارش درسته. حیف از برندهایه بااصالتی مثل دوج و مازراتی و کرایسلر که به دلیل سوءمدیریت فیات کرایسلر دارن از دنیای خودرو دارن محو میشن!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. حمید

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (107 ديدگاه)

    وقتی وایپر رو میبینم مو به تنم سیخ میشه
    ولی افسسسسسووووسسسس دیگه تولید نمیشه
    من نمیدونم فازشون چیه ?این شرکت فیات کرایسلر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. ارش

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    دوست داشتنی ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. یوسف

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (923 ديدگاه)

    وایپر ماشینیه که تا ابد در قلبم میمونه.
    حیف که تولید نمیشه.
    هنوزم پشت خیلی ها رو به خاکی میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. مانی

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    تنها ماشین آمریکایی‌ که خیلی‌ دوسش دارم
    مرسدس داره‌AMG GT رو میفروشه
    اینم دقیقا همون سبکه ولی‌ این ابله ها نتونستن بفروشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. محمدهادی

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2104 ديدگاه)

    برادر ناتنی همیشگی کوروت،موی دماغ همیشگی کوروت…
    مرد میدان نبرد
    هیولای رام نشدنی…!
    چی میشه وصفش کرد وایپرو؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا