دوج

مروری بر هر آنچه از پیکاپ میان سایز جدید رم داکوتا می‌دانیم

دوج داکوتا را به خاطر دارید؟ این پیکاپ میان سایز محبوبی بود که بین سال‌های ۱۹۸۶ تا ۲۰۱۱ به‌عنوان رقیبی برای فورد رنجر و شورلت کلرادو تولید شد. حال اما به نظر می‌رسد فیات-کرایسلر قصد دارد داکوتا را احیا کرده و آن‌را دوباره به بازار بفرستد. البته هنوز هیچ نمونهٔ آزمایشی از این خودرو دیده نشده ولی بااین‌حال در این مطلب قصد داریم مروری داشته باشیم بر ویژگی‌های ظاهری، فنی و همهٔ چیزهای دیگری که می‌توانیم از داکوتای جدید انتظار داشته باشیم.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

 

بیرون

داکوتا در طراحی ظاهری از برادر بزرگ‌تر خود یعنی رم ۱۵۰۰ الهام خواهد گرفت و نمایی عضلانی خواهد داشت. در جلوی این پیکاپ میان سایز می‌توانیم شاهد جلوپنجرهٔ ذوزنقه‌ای شکل جسورانه‌ای باشیم که توسط چراغ‌های باریک، سپر همرنگ بدنه و قلاب‌های بکسل احاطه شده است. در پروفیل جانبی خودرو ویژگی قابل‌توجه‌تریم کرومی در اطراف پنجره‌ها با عناصر گیره مانندی در ستون B خواهد بود درحالی‌که در عقب هم شاهد چراغ‌های LED گوه‌ای شکل و محفظه‌هایی مثل رم ۱۵۰۰ برای قرار دادن اشیاء مختلف خواهیم بود.

 

داخل

کابین پیکاپ‌های قدیمی هرگز از لحاظ طراحی، کیفیت و تکنولوژی قابل‌توجه نبودند اما این روزها می‌توان ویژگی‌ها و تجهیزات سدان‌های لوکس را در پیکاپ‌ها مشاهده کرد؛ بنابراین ممکن است در داکوتای جدید هم شاهد نمایشگر ۱۲ اینچی و دیگر ویژگی‌های لوکس رم ۱۵۰۰ باشیم. با توجه به اینکه داکوتا ابعادی مشابه شورلت کلرادو و جیپ گلادیاتور خواهد داشت، بنابراین تمام سرنشینان آن از فضای کافی برخوردار خواهند بود. تجهیزات این ماشین نیز می‌تواند شامل مواردی مثل صفحه آمپر دیجیتالی، سیستم صوتی هارمن کاردون، سانروف پانورامیک، اینترنت وای فای، گرم‌کن و سردکن صندلی‌ها و مجموعهٔ کاملی از سیستم‌های کمک‌راننده باشد.

 

زیر پوست

داکوتا باید روی نسخهٔ کوتاه شدهٔ شاسی رم ۱۵۰۰ یا پلت‌فرم جیپ گلادیاتور ساخته شود. درهرصورت، به‌احتمال‌زیاد زیر کاپوت این پیکاپ جدید پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 با سیستم هیبریدی خفیف e-Torque قرار خواهد گرفت که بیش از ۳۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت. علاوه بر این، احتمال ارائهٔ پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربودیزل رم هم برای داکوتا وجود دارد. این موتور ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد و نیروی آن از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب یا به‌صورت سفارشی به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

 

رقبا

داکوتا به‌زودی وارد مهمانی احیاشدهٔ پیکاپ‌های میان سایز خواهد شد که هم‌اکنون فورد رنجر، شورلت کلرادو، جی‌ام‌سی کانیون، تویوتا تاکوما، جیپ گلادیاتور، نیسان فرونتیر و هوندا ریج‌لاین در آن حضور دارند.

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۲۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    اگه تولید بشه بدون شک ازنظر فروش جز سه تای اول خواهد بود
    محبوبیت رم بیشتر از گلادیاتوره چون لوکس تره و راحتتره و همینطور قوی تر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاپور

      ۲۰ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (290 ديدگاه)

      پیکاپ اونهم میان سایز اونهم فورد. فقط میتونی از ته دل بگی خداااااااااا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. SRT

    ۲۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (604 ديدگاه)

    عشق

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. F22RAPTOR

    ۲۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2590 ديدگاه)

    به به چه خبری همیشه جای خالیش احساس میشد
    بازار پیکاب میانسایز به زودی احیا میشه
    نسل جدید
    توکاما هایلوکس
    کلورادو کنیون
    رنجر اماروگ
    اینم از تنها عضو غایب
    داکوتا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. datsun

      ۲۰ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (3425 ديدگاه)

      فرونتیر هم به زودی معرفی میشه نسل جدیدش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. خوشنام

    ۲۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (215 ديدگاه)

    امسال شورولت سیلورادو با تعداد فروش رسمی که منتشر شده رتبه دوم را از مدل رم (RAM) گرفت. شورولت مجموعه‌ای از ۲۶۷ هزار و ۱۶۶ دستگاه سیلورادو شامل وانت‌های سبک، متوسط و سنگین از ژانویه تا ژوئن به فروش رسانده است. بخش عمده این تعداد به سیلورادو سبک تعلق می‌گیرد که بالای ۲۰۰ هزار دستگاه در نیمه اول ۲۰۲۰ فروخت و با وجود پاندمی کرونا و محدودیت‌های شدید در بخش‌هایی از آمریکا، حتی از دوره مشابه سال قبل نیز فروش بیشتری داشت. این در حالی است که مدل رم از ژانویه تا ژوئن با کاهش ۱۸ درصدی تعداد فروش مواجه بود و تنها ۲۴۶ هزار و ۲۵۳ دستگاه در طول این مدت فروش داشت. این پیشرفت شورولت جالب توجه است چون اواخر سال ۲۰۱۹ تعداد وانت‌های کمتری نسبت به رم فروخته بود. این البته در حالی است که فورد همچنان به برتری‌اش در فروش وانت ادامه می‌دهد و از شورولت و رم جلوتر است.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا