دوجلامبورگینی

کل‌کل جذاب لامبورگینی اوروس و داج چلنجر SRT ردای

نه لامبورگینی اوروس و نه داج چلنجر SRT هلکت ردای پهن‌پیکر خودروهای بسیار توانایی در پیست نیستند اما موتور ترند برای ایجاد فضایی هیجان‌انگیز، این دو خودرو را به پیست مشهور لاگونا سکا برده است.

پیش از آنکه بیشتر وارد موضوع شویم باید بگوییم که این دو خودرو اصلاً رقیب یکدیگر نبوده و اگرچه هر دو فوق‌العاده سریع هستند اما تفاوت‌های آن‌ها از این بیشتر نمی‌شود! در جایی که لامبورگینی اوروس شاسی‌بلندی لوکس و راحت بوده، چلنجر SRT هلکت ردای یک خودروی عضلانی آمریکایی با پرفورمنس فوق‌العاده در خط مستقیم است. واضح است که این خودرو در زمان عبور از پیچ‌ها کمی به مشکل برخواهد خورد.

نگاهی به برگه مشخصات فنی نشان می‌دهد که داج کاملاً برتر است. این خودرو از پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژرداری استفاده می‌کند که قدرت ۷۹۷ اسبی و گشتاور ۹۵۷ نیوتون متری دارد. داج می‌گوید این هیولا در خط مستقیم شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۴ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۳۲۶ کیلومتر در ساعتی دارد.

در مقابل اوروس از نیروگاه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربویی استفاده می‌کند که خروجی آن ۶۴۱ اسب بخار و گشتاورش هم ۸۵۰ نیوتون متر اعلام شده است. شتاب حدود ۳.۲ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر در ساعتی نیز جزو ویژگی‌های عملکردی این شاسی‌بلند ایتالیایی می‌باشند.

در پیستی به سختی لاگونا سکا، کار تنها به آغاز مسابقه ختم نمی‌شود و با عبور از چند پیچ است که لامبورگینی درس‌های زندگی را به داج خواهد آموخت!

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. sina7

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (435 ديدگاه)

    جفتشون عالین
    اوروسم دیگه شورشو در اورده از بس خوبه =)))

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. یانکی

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      نمیدونم چجوری دلتون میاد به اوروس به عنوان یه لامبو نگاه کنید.جز مقداری شباهت چیزی دیگه ای بین اوروس با دیگر لامبوها نیست.پلتفرم موتور گیربکس همه چیش برا فولکسه.یعنی میشه همین موتور رو رویه توارگ گذاشت و همین کار ها رو کرد.لامبو باید صداش گوش فلک رو کر کنه.در مورد چلنجر هم که مسیرش کاملا روشنه لذت محض دود لاستیک شتاب صدا ابهت.اگر لازم باشه برا پیست هم میتونن فراهمش کنن.البته خبرهایی از نسخه پیست محور acr هست.

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. Reza

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (5340 ديدگاه)

        حالا چرا ناراحت میشی . بهترینتنون مقابل سریعترین SUV تاریخ حرفی واسه گفتن نداشت.
        این که ناراحتی نداره. چرا از لامبو ایراد میگیری؟؟؟ ایشاالله دفعه بعدی با اختلاف کم میبازه .

        موافقم 1
        مخالفم 5
      2. Abbas.Lambo

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (875 ديدگاه)

        ((با عبور از چند پیچ است که لامبورگینی درس‌های زندگی را به داج خواهد آموخت!))?
        وقتی همه ی قطعات آماده دم دستته،خب چه کاریه از صفر شروع کنی و کلی هزینه کنی؟؟؟
        در ضمن لامبورگینی با دست پخت و ادویه جات مخصوص خودش اوروس رو درست کرده وگرنه مواد اولیه رو که همه دم دست دارن?

        موافقم 3
        مخالفم 0
  2. M3csl

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (93 ديدگاه)

    اروس،،،عروس خانواده لامبورگینی؛
    با دستپخت تند و آتشین.

    موافقم 1
    مخالفم 2
  3. ali (chevy nova)

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (6811 ديدگاه)

    چلنجر= ارنولد
    عشقه این هیولای قدرتمند

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. Reza

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      نکشی مارو آرنولد هالیوودی خخخ

      موافقم 0
      مخالفم 3
  4. مسعود

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (72 ديدگاه)

    چه متن پر ایرادی . شما همون عامیانه بنویس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. NAVID۰۰۹۸

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    یه تست از دوج چارجر دیدم با رانندگی علی بخردی تو یوتیوب ، هر وقتی گاز میداد ناخداگاه میخندید ، لبخندی از روی هیجان و ترشح آدرنالین که من هم به وَجد آورده بود و خندیدنهای ناخداگاه من … .
    جالب بود بیشترین توجه ها به خودروهای دوج نسبت قدرت به مبلغ پرداختی اونه که هیجانی فَرای تصور اون مبلغ را به شما میده ، و دقیقاً هیجان داشتن یک دوج چه چارجر و چه چلنجر هلکت ، srt ، دیمون و ….همینه .
    شما پولی که پرداخت میکنید را خیلی خیلی بیشتر به دست میاورید و اون هیجانیه که حتی شاید نشه در لامبورگینی گران قیمت هم تجربه اَش کرد .
    آمریکا باز یا طرفدار آمریکایی آنچنانی هم نیستم ، اما واقعاً دوستشون دارم ، کلاً محصولات آمریکایی چه خودرو چه لوازم خانگی چه پوشاک و لباس کفششون حتی مردم لوتی آمریکا مثل یه دوست خوب میمونن که میتونی رویشان حساب کنی بی منت و همیشه هیجان زده اِتان میکنند و نه مثل دوستانی که حتماً باید براشون کاری کنی تا منتی بالای سَرِت نباشه و فقط کلاس و پوز دوست خوشگلتو به فامیل یا غریبه بدی .

    چلنجر در برابر لامبورگینی حکم همون دوست خوبه در برابر دوست باکلاسرو داره ، من بشخصه با دوست خوبم بیشتر حال میکنم تا با دوستی که بخواد پوز قیافه یا مالشو به اطرافیون بده مثل لامبورگینی (( البته این را بگم که منظور من در این مقاله و در این زمان میگنجه و اِلا که لامبورگینی را اگر در رنج قیمتی خودش با رقیبهای قیمتی خودش مقایسه کنیم تازه میفهمیم لامبورگینی اُعجوبه ایه برای خودش و هیچ حرفی درش نیست اما امروز و در این مقاله یه شکست خوردست و این شکست هم بابت تفاوت فاحشیه که در قیمت دارند و نه هیچ چیز دیگر .)) .

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. MAHDI

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    این رقابت جدیدی نیست. خودروهایی هستن که در درگ موتورترند 2019 شرکت کردن و بعد با خودروها در پیست زمان گیری کردن که البته پدال چندروز بعد درگ زمان خودروها در پیست رو گذاشت!!!
    البته مجله موتورترند چندروز پیش فیلم زمان گیری هارو هم منتشر کرده!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. 206

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (48 ديدگاه)

    لامبورگینی درس‌های زندگی را به داج خواهد آموخت!

    موافقم 0
    مخالفم 2
  8. Farzad

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    جنگ عقل و قلب : عقل میگه اوروس ، اما قلب میگه چلنجر ، کاریشم نمیشه کرد .

    موافقم 0
    مخالفم 1
  9. مهرداد

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (80 ديدگاه)

    هر دو دوست داشتنی و عالی ولی من چند وقته عجیب دیوانه ی شلبی GT500 شدم. نه تنها ظاهر خوفناکش و قدرت بی رحمش. فکر کنید اگر هم اینجا بود قطعا چند ثانیه از اوروس سریع تر بود ، چند هزار دلار از ردآی ارزونتر ، توی شتاب از هر دو بهتر ، صدای موتور و اگزوز هم بی رقیب و از اینا بهتر تازه شیون سوپر شارژر هم مثل ردآی وجود داره که همه چی رو جذابتر کنه. هندلینگ این ماشین چه توی پیست و چه تو خیابون عالیه. واقعا موندم که با قیمت 75000 دلاری GT500 چرا کسی باید اصلا به ماشین دیگه ای فکر کنه !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. امیرحسین

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (12 ديدگاه)

    به نظر من چلنجر یه ماشین مخصوص پیست نیست تازه فقط اختلاف ۲ ثانیه بود که یه شاهکار برای چلنجر هس ،بعدشم کیفیتی که توی قطعات موتور چلنجر بکار رفته به هیچ وجه توی اوروس نیس.
    قیمت اون ها هم خیلی فرق می کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا