دوج

مطالعه جالب درباره مالکان داج هلکت، عاشقانِ دود و سرعت!

۵ سال پس از معرفی پیشرانه ۸ سیلندر ۷۰۷ اسب بخاری هلکت در چلنجر و چارجر، داج به‌صورت رسمی همه‌چیز را هلکتی کرده است! تمامی محصولات داج برای مدل سال ۲۰۲۱ با این پیشرانه سوپرشارژردار قابل سفارش بوده هرچند دیگر خبری از دو مدل جورنی و گرند کاروان در این سبد نیست. تنها سه محصول داج قابل سفارش بوده که به گونه‌ای کنایه‌آمیز محسوب می‌شود زیرا به‌طور متوسط هر مالک داج هلکت دارای حداقل سه خودرو می‌باشد. اتفاقی است؟ تقریباً بله!

این اطلاعات جالب را ماسل کارز اند تراکس منتشر کرده است. این مجله آمار مالکان هلکت را به‌طور مستقیم از خود داج گرفته است. گفته می‌شود یک خریدار خودروی صفرکیلومتر در آمریکا مالک ۲.۸ خودروی دیگر است هرچند مشخص نیست که این آمار به خود فرد اشاره دارد یا به خانوار. صرف‌نظر از این موضوع، داده‌های داج نشان می‌دهند مالکان محصولات هلکت به‌طور متوسط مالک ۳.۸ خودرو هستند. به این ترتیب اکثر خریداران با علاقه زیاد به دنبال خرید یک هیولای ۸ سیلندر می‌روند.

این موضوع قطعاً منطقی است. چارجرها و چلنجرهای دارای پیشرانه هلکت در سواری‌های روزمره هم به درد می‌خورند اما خب داشتن قدرت بیش از ۷۰۰ اسب بخاری در همه‌جا لازم نیست. همچنین حدس می‌زنیم اکثر این خودروها دارای اگزوزهای ارتقا یافته بوده و حتی طرفداران سرسخت خودروهای عضلانی نیز گاهی نیاز دارند یک خودروی آرام را برانند.

داشتن هلکت به همراه یک پیکاپ یا شاسی‌بلند در گاراژ انتخاب معقولی به حساب می‌آید؛ و با قیمت فراتر از ۷۰ هزار دلار برای این خودروهای عضلانی، خریداران احتمالاً درآمد بالایی دارند.

بی‌صبرانه مشتاقیم بدانیم با معرفی دورانگو هلکت این آمار چه تغییری خواهد کرد. با وجود سه ردیف صندلی و قدرت ۷۱۰ اسب بخاری، دورانگو هلکت کاربردی‌ترین گزینه در سبد محصولات هلکتی داج بوده و البته محصولی هیجان‌انگیز نیز به شمار می‌رود.

البته قیمت این خودرو در حدود ۱۰۰ هزار دلار بوده و بازه تولید آن نیز تنها ۶ ماه است بنابراین شاید این خودرو زمان کافی برای جابجایی آمار را نداشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. میثم

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    در وصف این برند یه جمله ای هست که عمرا پدال اجازه انتشار نمیده
    لعنتی دوست داشتنی
    عکس سوم و چهارم ………

    موافقم 44
    مخالفم 9
    1. XLE

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (134 ديدگاه)

      چلنجر چرا هیچوقت قدیمی نمیشه لعنتیییییی

      موافقم 34
      مخالفم 4
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۲ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        چون ظاهرشون ساده و خطوط طراحیشون کم هست تا همیشه ماندگار و قابل ارتقاء باشند و همیشه هول محور تغییرات فنی می‌چرخند .
        من آمریکایی پسند نیستم به جزء مدل‌های خاص مثل رپتور یا اسکالید ، اما دوچ بخصوص چلنجر را حال میکنم باهاش .

        موافقم 37
        مخالفم 7
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      پدال ، قربونت برم ، فدات بشم ، خاک پاتون به سبب زحماتتون ، مقاله S کلاس را بگذارید دیگه ….
      قلبم از زمانی که در اینستا مسقیم دیدم تا وقتی شما زحمتشو بکشید ، داره تند تند میزنه ❤❤❤ .
      هی میام ببینم جزئیاتش چیه اما هنوز نگذاشتید .

      موافقم 15
      مخالفم 12
    3. Hadi

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      خب معلومه کسایی که میان داج میخرن عاشق سرعت و دود هستند…
      وگرنه هر خریدار عادی که سمت داج نمیره…
      واقعاً همه محصولاتش دوست داشتنیه و یکی از یکی بهتر ?

      موافقم 16
      مخالفم 1
      1. Dr.Ahmadreza2002

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (1465 ديدگاه)

        اجازه بدین این طور اصلاحش کنم کامنت بالا رو:
        همه سه محصول در حال تولید داج دوست داشتنی اند

        موافقم 4
        مخالفم 0
  2. رامین

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    یه ماسل کار تو هر گاراژی واجبه. شلبی GT500 یا ارازل داج باید یه کدومشون باشن :))

    موافقم 39
    مخالفم 5
    1. M.A.S

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (816 ديدگاه)

      هروقت که تو چشای چلنجر نگاه میکنم حس میکنم داره تحقیرم میکنه و میخوام با مشت بزنم تو صورتش و باهاش کشتی بگیرم
      چارجر رو که نگاه میکنم حس میکنم میخواد دهن باز کنه درسته قورتم بده
      دورانگو هم همش حس میکنم میخواد از روم رد بشه
      حالا من طرفدارشم این حسا رو دارم کسایی که ازش بد میگن چه حسی دارن
      فقط به عکس سوم نگاه کنید تا متوجه شین منظورم چیه
      وقتی تو یه کاری عشق باشه واصالت و جنون و مهندسی عالی میشه یه همچین چیزی
      با دوام (جی دی پاور)،پرشتاب،سریع،توانا،راحت و دوس داشتنی
      ای کاش یه روزی بتونم یه داج چلنجر دیمن داشته باشم
      خواهشا نگین که اینجا ایرانه بزارین تو رویاها سوار دیمن یا ردای باشیم ??

      موافقم 39
      مخالفم 2
      1. رامین

        ۱۲ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (919 ديدگاه)

        بهتره با گنگِ داج در نیوفتی :)) امیدوارم همه به آرزوهامون برسیم

        موافقم 24
        مخالفم 3
      2. Dr.Ahmadreza2002

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (1465 ديدگاه)

        یه سوال تو مدل دیمن چه اکتانی باید استفاده بشه

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. M.A.S

          ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (816 ديدگاه)

          بنزین اکتان 100 برای تولید تمام قدرت 840 اسبی توصیه شده

          موافقم 1
          مخالفم 0
      3. M.K karimi

        ۱۰ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (860 ديدگاه)

        دقیقا احساس میکنی میخوان پاشن بیان باهات کتک کاری کنن 😂👌

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. امیر

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    دوج همیشه یه برند خاص بوده و هست
    حتی اگه کیفیت و قابلیت اطمینانش هم کم باشه ( که در سالهای اخیر پیشرفت زیادی در این زمینه داشته)، بازم افراد به سراغش میرن چون با اصالت ترین و جذاب ترین و قدرتمند ترین محصولات رو تولید میکنه
    مواردی ک متاسفانه در دیگر برندهای امریکایی دیده نمیشه…

    موافقم 11
    مخالفم 8
    1. M.A.S

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (816 ديدگاه)

      دوامشون کم هم نیست خوب هم هست

      موافقم 11
      مخالفم 5
  4. JDM

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    کسی که دوج میخره نه براش400 متر مهمه نه پیست ترک
    فقط و فقط میخواد با ماشینش عشق و حال کنه

    موافقم 22
    مخالفم 2
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      JDM عزیز
      بهترین و معقول‌ترین تعریف از دوج را ، شما گفتید .
      کامل ، کوتاه ، مفید .

      موافقم 15
      مخالفم 4
      1. JDM

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (307 ديدگاه)

        ممنونم رفیق

        موافقم 4
        مخالفم 2
  5. JDM

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    اس کلاس نسل جدید رسما رونمایی شد
    برید ببینیدش رفقا

    موافقم 23
    مخالفم 4
    1. AMIR-REZA

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (333 ديدگاه)

      بله درست میگید چرا یه مقاله نمیذاری پدال جان؟

      موافقم 15
      مخالفم 5
      1. JDM

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (307 ديدگاه)

        شبیه جنسیس شده?

        موافقم 7
        مخالفم 2
  6. ارشیاsvj

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    فقط باید یه چند جفت لاستیک اسلیک بخری.
    روزی دوتاش رو دود کنی!!!!!
    البته در کنار یه چارجر هلکت.

    موافقم 5
    مخالفم 2
  7. M.A.S

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (816 ديدگاه)

    مقاله میگه مالکای هلکت نیاز دارن تا اروم برونن
    خب بلک کی برای چیه
    وقتی درگیر نیست قدرتشو رو 300 اسب نگه میداره

    موافقم 10
    مخالفم 1
  8. AMG///

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (579 ديدگاه)

    دودج برای آدماییه که با هیشکی شوخ ندارن
    برا قلدرا

    موافقم 4
    مخالفم 1
  9. Mohamad

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (757 ديدگاه)

    چلنجر ماشین خوبیه ولی موستانگ و کامارو فکر کنم بهتر باشن

    موافقم 3
    مخالفم 6
  10. علی آرین

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (39 ديدگاه)

    با اینکه ماستنگ و کامارو از لحاظ پرفورمانس خیلی از چلنجر جلوتر هستن و در حد بهترین سوپراسپرت ها عمل میکنن اما چلنجر حس و حالی داره ک اون دو فاقدش هستن ، چلنجر هنوز اصالت و فرم سابقش باهاشه و اروپایی نشده ، یه آمریکایی قلدر زمخت هست و خریداراش اصلا براشون مهم نیست ک این ماشین توی پیچ های تند و پر چالش چه عملکردی نشون میده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا