دوجشورلت

شاخ‌به‌شاخ داج چلنجر هلکت redeye و شورولت کامارو ZL1 LE

درحالی‌که هر دو خودرو قیمت مشابهی داشته و محصول شرکت‌هایی آمریکایی هستند اما شورولت کامارو ZL1 Le و داج چلنجر SRT هلکت Redeye از نظر پرفورمنس خودروهای کاملاً متفاوتی هستند. محصول شورولت به دنبال حضوری همه‌جانبه در پیست است اما داج می‌خواهد پادشاه خط درگ باشد؛ اما این دو خودرو در برابر یکدیگر چگونه سرشاخ می‌شوند؟ برای فهم این موضوع Throttle House مسابقه‌ای بین هر دو عضلانی دوست‌داشتنی ترتیب داده که شامل مسابقه درگ و پیست می‌باشد.


هر دو خودرو به‌طور باورنکردنی‌ای سریع هستند. اگرچه داج Redeye در مسافت ۴۰۰ متر حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن دارد اما این کامارو است که در مسابقه درگ پیش می‌افتد. البته چلنجر در ادامه سرعت گرفته و پیش از خط پایان رقابت بسیار فشرده‌ای را باهم تجربه می‌کنند.


اما در پیست اوضاع فرق می‌کند. رانندگان می‌گویند که کامارو نیروی جانبی بسیار زیادی داشته که باعث ایجاد درد فیزیکی بدن در سر پیچ‌ها می‌شود. البته این خودرو خیلی عالی نیست زیرا سیستم تعلیق به خاطر ایجاد این نیروی زیاد خیلی سفت بوده و همین امر منجر به سواری خشک آن شده است.

البته داج هم دست خالی نبوده اما خب توانایی زیاد کامارو در عبور از پیچ‌ها را ندارد. سواری چلنجر در پیست نرم‌تر بوده و به نظر می‌رسد این خودرو راحت‌تر از رقیب هم‌وطن باشد اما خب طبیعتاً سریع‌تر نخواهد بود.


با نگاهی به ویدئوی منتشر شده می‌توان زمان‌های به دست آمده توسط هر دو خودرو را مقایسه کرد. علیرغم سرعت زیاد در خط مستقیم، عملکرد ضعیف‌تر داج در پیست جالب است. حتی هوندا سیویک تایپ R هم می‌تواند Redeye را در این پیست مغلوب کند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. احمد

    ۱۶ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (124 ديدگاه)

    داج چلنجر SRT هلکت Redeye ، پادشاه خط درگ ….
    هلکت همچنان سلطان ماسل کارهاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Behrouz. anzali

    ۱۶ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (372 ديدگاه)

    شیفته zl1 شدم عجب رخی داره. راستی دوستان یه سوال برام پیش اومده ؟اون پرچم مانند که شبیه پرچم فرانسه هست روی کاماروها همیشه هست چیه معنیش ؟ حتی توی منطقه ازاد انزلی کاماروی هایی که وجود داره دیدم روشون ؟؟ اگه کسی میدونه ممنون میشم جواب بده؟

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. PaRHaM

      ۱۶ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (741 ديدگاه)

      اون سه رنگ آبی و سفید و قرمز رنگایی هستن ک توی پرچم آمریکا ب کار رفته.
      در اصل نماد پرچم آمریکا محسوب میشه??

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Behrouz. anzali

        ۱۶ مهر ۱۳۹۸
        سوابق: (372 ديدگاه)

        ممنون دوست عزیز .متوجه شدم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. PaRHaM

          ۱۷ مهر ۱۳۹۸
          سوابق: (741 ديدگاه)

          خواهش میکنم ??

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. ابوالفضل

        ۹ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (7 ديدگاه)

        اون نشونهٔ مونتاژ شدن تو کارخونهٔ فرانسوی ‌شورولته

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. Farzad

    ۱۶ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (163 ديدگاه)

    فقط تیک آف کردن چلنجر اون دودی که از زیر لاستیکاش میاد بیرون آدم دوس داره لاستیکای عقبو به آتیش بکشه . (امپراطور درگ)….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سامان اذری

    ۱۶ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    به نظر من سرعت و شتاب و نتایچ پیست تو اینجور ماشینها اصلا اهمیت نداره
    مگه ما باهاش میخوایم هروز تو پیست مسابقه بدیم ؟؟
    اقا به من یه چلنجر هلکت سبز با خط سیاه بدید که 120 تا بالاتر نره ???

    موافقم 2
    مخالفم 0
  5. ایمان

    ۱۶ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    چلنجر در خط مستقیم و کامارو در پیست رقیب میطلبن
    مثلث عضلانی های آمریکایی عالمی جداگانه دارن
    چلنجر ❤ کامارو ❤ موستانگ ❤

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. امیر

    ۱۶ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    راننده چلنجر لانچ بدی داشت اما بازم کامارو در حدش نبود
    اینکه کامارو در پیست موفقه،از اهداف اصلیش دورش کرده و دلیل فروش کمشم همینه
    ماهیت ماسل کار لذت و هیجانه ن اینکه اینقد خشک باشه ک اذیتت کنه
    برای پیست کوروت و وایپر طراحی شدن!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. شاهین

    ۱۶ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    صدای اگزوز و دنده دستی بودن کامارو یه طرف
    صدای انجین و قیافه چلنجر هم یه طرف
    بیشتر با کامارو حال کردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Twin H Power

    ۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (271 ديدگاه)

    Dodge

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا