دوج

نسل آیندهٔ دوج چارجر و چلنجر روی پلت‌فرم کنونی ساخته خواهند شد

به گفته رئیس گروه فیات-کرایسلر، «سرجیو مارکیونه»، دوج‌های چارجر و چلنجر همچنان روی نسخه‌ای از همان پلت‌فرم کنونی، یعنی پلت‌فرم LX کرایسلر که پیشینه آن به سال ۲۰۰۵ و معرفی نسل نخست کرایسلر ۳۰۰ بازمی‌گردد، ساخته خواهند شد و این پلت‌فرم به این زودی‌ها تغییر نخواهد کرد؛ بنابراین نسل‌های بعدی این دو خودرو برای حفظ خوی عضلانی خود، از نسخۀ بروز شدۀ همین پلت‌فرم استفاده خواهند کرد. پیش‌ازاین شایعاتی نشان دادند که ممکن است نسل آینده چلنجر و چارجر از پلت‌فرم جورجیو آلفارومئو استفاده کنند.

مارکیونه در این رابطه گفته است:

«مشکل پلت‌فرم جورجیو این است که از نظر اندازه و توانایی، بیشتر به عملکرد اروپایی نزدیک است تا اینکه بتواند میراث آمریکایی دوج را نشان دهد. هم‌اکنون به‌روزرسانی کلی پلت‌فرم LX در حال انجام است و مطمئناً پس از انجام این به‌روزرسانی‌ها، هیچ‌کس متوجهٔ ریشه‌های قدیمی این پلت‌فرم نخواهد شد».

اما پیش از آنکه نسل جدید چارجر و چلنجر به بازار آیند، مدل‌های هلکت این خودروها تا اواخر سال جاری فیس‌لیفی جزئی را تجربه خواهند کرد. تصاویر جاسوسی نشان می‌دهند چارجر از دماغه جدیدی برخوردار خواهد شد درحالی‌که یک تیزر رسمی از چلنجر نیز نشان می‌دهد که این ماسل کار هم با کاپوت جدیدی به بازار خواهد آمد. همچنین با خاتمه تولید چلنجر دیمن، دوج قصد دارد هلکت را کمی قدرتمندتر نماید و بنابراین احتمالاً قدرت پیشرانه آن به ۷۲۰ اسب بخار افزایش پیدا خواهد کرد.

از سوی دیگر، برخلاف شایعات اخیر، برندهای دوج و کرایسلر همچنان به فعالیت خود ادامه خواهند داد. البته فیات-کرایسلر گفته است که هریک از این برندها روی اهداف خاصی تمرکز خواهند کرد؛ بنابراین در آینده کرایسلر بر روی مینی‌ون‌ها و همین‌طور توسعه سیستم‌های رانندگی خودکار با همکاری Waymo تمرکز خواهد داشت درحالی‌که دوج حتی بیش از امروز به برندی عملکردی تبدیل خواهد شد و هردوی این برندها محصولاتی را صرفاً در آمریکای شمالی عرضه خواهند کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. پیکان جوانان گوجه ای

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (990 ديدگاه)

    از نظر من هلکت از هر نظر بهتر از دیمن هستش مخصوصا تو بحث کاربردی بودن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (186 ديدگاه)

      مارکیونه یه خاعن به کمپانیه کرایسلره.جالبه در حالی که کل فروش برندهایه این دو کمپانی رو مقایسه کنیم متوجه همه چیز میشیم از گروه فیات شروع میکنم اول آلفا کلن 2 هاچبک پیزوری داشت با یه 4سی که از لحاظ فروش مثل لانچیا تو قهقرا بود مازراتی یه کوپه بسیار قدیمی و 2 سدان بزرگ که از لحاظ فروش وحشتناک بود فیات که فقط آشغال میسازه فروشه متوسطی داره رو به ضعیف لانچیا که نگم برات.اما اونور تو قسمت آمریکایی جیپ تو اوج فروش خودشه و تو پیشرفت تو دنیا جزو بهتریناست رم 3 پر فروش آمریکاست که با احتصاب فروش تو کشورایه دیگه در حال کسب رکوردی جدیده داج با این که سدانهاش پلت فرم قدیمیتر دارن به همراه کرایسلر 300 همچنان محبوب و فروش خوبی دارن خود کرایسلر با پسیفیکا غوغا کرده چلنجر هم که فورد و شورلت رو جا گذاشت.حالا نکته اسنجاست که پلت فرم جدید میشه سهم آلفا و مازراتی که حالشون معلومه در حالی که داج جورنی با اون سنش بسیار بیشتر از اون دو تا میفروشه دورانگو که داره با اون سنش میترکونه به خدا اگر این هزینها تو داج و جیپ و کرایسلر و رم میشد الان فروش این برندها 3 الی4 برابر میشد در حالی که سرمایه گذاری انجام شده تو مازراتی و آلفا ضرر داده نمونش مازراتی لوانته که کلی هزینه کردن براش حالا که خریدار نداره مجبورن خط تولید رو متوقف کنن خبرش رو تو پدال داشتیم حالا فکر کنید جایه این آشغال نسل حدیده واگنیر تولید میشد و نسل جدیده گرند چروکی و غیره میومد چه انفجار فروشی میکرد کمپانی.لعنت به مارکیونه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. PARTHIAN

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2596 ديدگاه)

    همینطور که گفتم پلتفرم جولیا به درد این دو تا بدن ساز نمیخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Alireza

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (752 ديدگاه)

    پس کی این مارکیونه میره؟!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Emperor Lamborghini

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    عکس اول بی نظیره
    نیم قرن تاریخ درخشان رو در خودش داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مهدی

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    به نظرم یا باید از پلت فرم ماسل کار های به تمام معنا ماسل کار اصیل و قدیمی الهام بگیرن تا بتونن هم اون محبوبیت و هم اون اصالت وصف نشدنی رو تو مشیناشون به وجود بیارن
    نه یه اسپورت ایتالیایی (توهین به اسپورت ایتالیایی نشه منظورم بی ربط بودنشون بود وگرنه در خوب بودن جولیا شکی نیس)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مهراد

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (22 ديدگاه)

    خود پلتفرم کرایسلر 300 و دوج چارجر متعلق به بنز ای کلاس مدل 1995 هست مال زمان ادغام دایملر-کرایسلر دیگه خیلی قدیمیه ولی خوبه میخوان فرم و هیبت اصیل امریکاییشو حفظ کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Emperor Lamborghini

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      ایکس 5 هم تا همین امسال از پلتفرم نسل اول خودش مال دهه 1990 استفاده می کرد
      با مهندسی درست میشه سال ها از یه پلتفرم استفاده کرد و ماشین های به روز تولید کرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. PlymouthBarracuda

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (130 ديدگاه)

    به عکس اول نگاه کنید و از این شکوه لذت ببرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهراد

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (22 ديدگاه)

      اره اصلا چی هست این چلنجر… یک موجود زندست ادم هرچی نگاش میکنه سیر نمیشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا