دوجکیا

درگ مدعی کره‌ای با کهنه‌کار آمریکایی، کیا استینگر در برابر دوج چارجر

کسانی که دوج می‌خرند، معمولاً به خودروهای کره‌ای و ژاپنی با پیشرانه‌های کوچک نگاهی از بالا به پایین دارند. حال اما کیا استینگر GT به میدان آمده تا دوج چارجر R/T را به چالش کشیده و انتقام این نگاه‌ها را بگیرد. کسانی که به دنبال یک سدان جذاب و هیجان‌انگیز هستند اغلب پشت فرمان دوج چارجر می‌نشینند. این یکی از معدود سدان‌های آمریکایی باقیمانده با بدنهٔ عضلانی و پیشرانهٔ V8 است.

چارجر با پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V8 همی گزینهٔ وسوسه‌انگیزی است زیرا این موتور قدرت و پرفورمنس مناسب و معقولی را در کنار قیمتی نه‌چندان زیاد ارائه می‌کند. این موتور که ۳۷۰ اسب بخار قدرت و ۵۳۵ نیوتن متر گشتاور دارد، در چارجر R/T ارائه می‌شود. سدان دوج با این موتور ظرف ۵.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسیده و مسافت ۴۰۰ متر را زیر ۱۴ ثانیه طی می‌کند. این پرفورمنس نسبتاً سریع به نظر می‌رسد اما طبق استانداردهای امروزی، چندان فوق‌العاده نیست؛ بنابراین، ازآنجایی‌که چارجر سدان بزرگ و سنگینی است، کسانی که بیشتر وقت خود را در پیست‌های درگ می‌گذرانند بهتر است سراغ نسخهٔ اسکات پک با موتور ۶.۴ لیتری V8 بروند.

در سمت دیگر میدان، کیا استینگر GT در نسخهٔ چهارچرخ محرک ایستاده است. زیر کاپوت این سدان اسپرت کره‌ای یک موتور ۳.۳ لیتری V6 توئین توربو قرار گرفته که مثل دوج، به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل شده و با ۳۷۰ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور، از لحاظ خروجی هم تقریباً با رقیب آمریکایی برابر است. به همین دلیل، کیا کاملاً برای نبرد با چارجر R/T آماده بوده و در درگ‌ها آن‌را مغلوب می‌کند. البته یکی از دلایل اصلی برد استینگر، کشش بیشتر به خاطر برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک است. البته این مشکل در دوج با قدرت بیشتر قابل‌حل بوده و چارجر با موتور ۶.۴ لیتری قطعاً در برابر استینگر عملکرد بهتری دارد.

مشخصات فنی

 

دوج چارجر R/T

کیا استینگر GT

پیشرانه ۵.۷ لیتری V8 ۳.۳ لیتری V6 توئین توربو
قدرت ۳۷۰ اسب بخار ۳۷۰ اسب بخار
گشتاور ۵۳۵ نیوتن متر ۵۱۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب چهارچرخ
وزن ۱۹۴۵ کیلوگرم ۱۸۲۵ کیلوگرم
قیمت ۳۹,۲۵۰ دلار ۴۲,۸۳۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۶ دیدگاه‌ها

  1. 🔥A.H MOTORS🔥

    ۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (494 ديدگاه)

    🤯🤯🤯🤯🤯

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. ممد ژانگولر

      ۴ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (3437 ديدگاه)

      اگر اشتباه نکنم موشکهایی داریم بنام استینگر
      کیا استینگر دقیقا عین موشکهای استینگر دوجو‌ قورت داد رفت . ولی لاکردار دوج همیشه دوجه

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۴ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        محمد حالت خوبه؟ اینجا توی یه درگ ناعادلانه و مسخره و تبلیغاتی قورتش داد پس این چند سال توی محبوبیت و فروش کجای کار بود؟ تازه کیا چهارچرخ محرک هم بود…

        موافقم 3
        مخالفم 3
        1. ناشناس

          ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          کجاش ناعادلانه بود

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Reza Waffen SS

      ۵ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5320 ديدگاه)

      استینگر 👍

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. MAHDI

        ۶ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        نظرت در مورد درگ ب ام و M5 CS با دوج چارجر هلکت رد آی چیه؟!؟!؟
        رقابت درگ و درگ رولینگ و زمان گیری در پیست بین M5 CS با 635 اسب بخار و 750 نیوتون گشتاور و چارجر هلکت رد آی با 800 اسب بخار و 960 نیوتن گشتاور!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. HamiD

    ۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2442 ديدگاه)

    کره ای ها کجا بودند … و به کجا رسیدند!
    اگه یکم فکر کنیم ، دست از مسخره کردن برداریم یا هر چی … میبینیم کم کم چقدر پیشرفت کردن … تقریبا همزمان با ما شروع کردند و الان به این نقطه رسیدند! راستش اونا رو باید با خودشون مقایسه کرد ، آره کره واقعا هنوز توی خودروسازی به آلمانی ها یا آمریکایی ها یا ژاپنی ها نرسیده … اما داره تموم تلاشش رو میکنه … بجای اینکه حالا ب چارتا آتیش سوزی یا یاتاقانشون توجه کنیم … بهتره ب این پیشرفت عظیمشون توجه کنیم …
    ما هم میتونستیم … اما واقعا نذاشتن … خیلی از طراحان ایرانی هستن که برای شرکت های بسیار معتبر (که خودتون میشناسید) طراحی انجام دادن … یعنی واقعا بچه های با استعدادی بودن و توی همین کشور بزرگ شدن اما کسی قدرشون رو ندونست و رفتن جایی که براشون ارزش قائل اند!
    خودروسازی ما هم … واقعا جوکی بیش نیست … بهتره دست از خودروسازی برداریم و بیشتر روی قطعه سازی تمرکز کنیم …
    روز به روز زندگی برای مردم سخت تر میشه … برای مردمی که خیلیاشون هنوز متوجه نیستن چه بلایی داره سرشون میاد …

    نمیدونم این وضع تا کی میخواد ادامه پیدا کنه اما روز به روز حالم بیشتر از این وضع و این مسئولان زبون نفهم بهم میخوره …

    موافقم 9
    مخالفم 0
    1. Irani

      ۴ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (141 ديدگاه)

      واقعا حمید جان
      نمیدونم آخرش هم چی میشه؟
      به کره جنوبی که هرگز نمیرسیم، ولی عنقریب است که به کره شمالی برسیم!
      دلخوش از آنیم که حج میرویم
      غافل از آنیم که کج میرویم

      موافقم 4
      مخالفم 1
    2. محمد امین

      ۴ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      اقا حمید من خودم دوستان زیادی دارم که از مهندس های ایران خودرو هستن و از فامیل هم همینطور، واقعا با استعداد هستن و اینطور نیست که سطحشون در حد ساخت پراید باشه ، اما دستشون بسته است ، هم برای طراحی بودجه کم در اختیار دارن هم برای تحقیق و توسعه ی کار ، و اینکه خیلی پارامتر ها هستن که نمیزارن اون چیزی رو که توانایی ساختش رو دارن به عمل برسونن، مثلا اگر ماشین زیادی زیبا باشه ، این طراحی چون تح ری ک کننده هست قبول نمیشه ، یا …
      و اینکه در آخر میتونن ماشینی در این حد بسازن این مهندس ها ، اما مردم در آخر به علت وضعیت مالی و شغلی باز هم پراید می‌خرن، پس مدیر های مالی خرج اضافی نمیکنن و به کارشون ادامه میدن

      موافقم 1
      مخالفم 2
    3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۴ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      مردم باید مثل الان که تو خوزستان هستن تلاش کنن کارو به یه جایی برسونن وگرنه به جز اخ.تشاش هیچی درست بشو نیست…

      موافقم 1
      مخالفم 0
    4. حسین دهمرد

      ۵ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2400 ديدگاه)

      راه دور نریم همین بیست سال پیش خودروسازی کره جوکی بیش نبود اما با کپی و الگوبرداری از خودروسازان طراز اول جهان و البته دزدی نکردن خودشونو بالا کشیدن.البته منکر این نیستم که قبل از خودروسازی کشتی های اقیانوس پیما میساختن وقرنها تجربه ی کار با فلز داشتن و دارن.ولی خودروسازی بیشتر از اینکه جنبه ی فنی داشته باشه جنبه ی اقتصادی میخواد همین انگلیس مجبور شدن همه خودروسازی شونو بفروشن چون ساختنش به صرفه نبود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. احمدعلی

      ۶ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (121 ديدگاه)

      حالا ژاپن و آلمان حرفی ولی کره هنوز به آمریکا نرسیده تو خودروسازی؟میشه دقیقا با مصداق بگید؟الان دقیقا جنرال موتورز و فورد از چه نظر جلوترن از کیا هیوندای؟خودروهای هیدروژنی و برقی؟فناوری خودران؟ایمنی؟دوام و کیفیت؟تو هر زمینه ای کره ای ها فرسنگها جلوترن.اصولا بجز صنایع هوافضا،آمریکا باید بره جلو بوقشو بزنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. M.A.S

    ۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (808 ديدگاه)

    پرفورمنس ترین محصول تاریخ کیا در برابر محصولی که حتی خود داج به عنوان ماشین پرفورمنس معرفیش نمیکنه
    (البته RT حدود 13.3 فک کنم تایم 400متر میزنه که البته جلوی 392 12 ثانیه ای خیلی کنده)
    از نظر قیمت بیشتر اسکات پک باهاش رقابت میکنه
    خیلی رقابتش با دوقلو های 392 از همین کانال جالبه

    موافقم 2
    مخالفم 2
  4. Roham

    ۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (719 ديدگاه)

    آمریکایی‌ها دیگه فقط اسم و صداشون مونده

    موافقم 2
    مخالفم 3
    1. یانکی

      ۴ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      حالت خوبه.همین الان مدل دیمون داج سریعترین ماشین تولیدی دنیاست که البته دیگر آمریکایی تسلا جاش رو گرفته.یا سریعترین شاسی بلندهای دنیا ماله همین گروه خودرو سازیه.

      موافقم 3
      مخالفم 5
      1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

        ۴ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2724 ديدگاه)

        یانکی جان کسی در این شکی نداره که این قویترین ماشین دوج یا حتی خود چارجر نیست ، در واقع این نسخه چارجر رقیب استینگره ، که بالاترین تیپ هم نیست ، و باخت دیگه ، از رقیبش توی درگ باخت ، چیز عجیبی نیست ، این نسخه چارجر از استینگر میبازه ، ( این نسخه چارجر )

        موافقم 2
        مخالفم 0
    2. خوشنام

      ۴ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (215 ديدگاه)

      کیا دوج رو نقطه میکنه

      موافقم 1
      مخالفم 6
    3. شاهین

      ۴ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1161 ديدگاه)

      همین استینگر بعضی از رقبای المانی با مقام و بلند مرتبه رو زخمی کرده، درگش توی یوتیوب هست

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. خوشنام

        ۴ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (215 ديدگاه)

        آمریکایی فن ها و ژاپنی فن ها و آلمانی فن ها کجان که ببینن کره داره ازشون رد میشه.

        موافقم 1
        مخالفم 7
        1. Iman99

          ۴ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          خوشنام به ظاهر داری از کره ای ها تعریف میکنی ولی تابلو عه داری طوری وانمود میکنی تا همه علیه کره ای گارد بگیرن و دیسش کنن که هدفت خودت هم همینه به ظاهر میگی کره ای بهتره ولی منظورت چیزی دیگس مهم نیست بگی نه من اینطور نیستم نه مهم نتیجه کاره که همین میشه که گفتم
          خودروسازی کره درسته که پیشرفت خوبی داشته ولی نهایتش بتونه واسه خودروهای ژاپنی شاخ و شونه بکشه یا از ژاپنی ها بهتر باشه ولی دربرابر صنعت خودروی آلمان یا امریکا مثل گربه نره تو برنامه کودک دربرابر شیر و و پلنگ واقعیه.

          موافقم 3
          مخالفم 3
        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۴ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          آقا ایمان کاملا درسته👌

          موافقم 1
          مخالفم 0
        3. ارین صاحب جمعی

          ۱۳ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1071 ديدگاه)

          داداش همینجان بعدم کی کره از المانو و ژاپن رد شده اخه

          موافقم 0
          مخالفم 0
    4. Ninja

      ۴ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      اینم مثل جنسیس میمونه خزهههه

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۴ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        دقیقا 👌جنسیس هم خواست رقیب موستانگ افسانه ای بشه حتی با کلی تبلیغات هم خواست موستانگ رو بکوبه اما سنگی تکون نخورد همینطور شکست خورده برگشت کره…

        موافقم 2
        مخالفم 1
    5. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۴ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      جالب تر از این مقایسه‌ی امثال شماها بر اساس یه درگ آب‌دوغی!
      این محصول نسخه پایه دوج چارجر هستش که به هیچ وج بهش پرفورمنس نمیگن!

      موافقم 2
      مخالفم 0
  5. امیرعلی

    ۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (310 ديدگاه)

    واقعا درک نمیکنم میگین امریکایی ها چیزی نیستند
    به قول جناب m.a.s این رقابت اومدی کیا پرفورمنس رو با دوجی رقیب میکنه که اصلا دوج به عنوان پرفورمنس معرفیش نکرده

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. شاهین

    ۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    درسته قدرتشون برابره ولی هرچی باشه موتور توربو نفسش بیشتره و جون دار حرکت میکنه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  7. datsun

    ۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3425 ديدگاه)

    آخرین تلاش برای نمایش یک پروژه شکست خورده

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. akrh78

      ۴ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1356 ديدگاه)

      میخوان ته مونده های انبار رو بفروشن

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۴ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        اگه فروش بره…😂

        موافقم 1
        مخالفم 0
  8. viper

    ۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1144 ديدگاه)

    این نسخه rt هست
    کیا میتونه با هلکت رقابت کنه؟
    کیا تو دود لاستیک هلکت دود میشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۴ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      قیمتش هم اندازه هلکته ؟ رقیب این کیا ، آرتی هست نه هلکت

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۴ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        اصلا بی‌خیال هلکت،این کیا حتی رقیب اسکات پک هم میشه؟ rtاز ضعیف ترین مدلای دوجه اگه یه اسکات پک میاوردن پودرش میکرد….
        تازه قیمتشم تقریبا یکیه…

        موافقم 1
        مخالفم 0
  9. akrh78

    ۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1356 ديدگاه)

    بابا این که داره از خط تولید کنار میره بازم خرج تبلیغ و درگ ساختگی میکنید؟

    موافقم 2
    مخالفم 0
  10. R@m!n

    ۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    بنظرم این درگ اصلا ارزشی نداره که بچه های آمریکایی فن بیان بحثی کنن.

    استینگر هیچ وقت از یه ماشین خوب فراتر نرفت چون ‌توانایی برند کیا-هیوندای در پرفورمنس بسیار ضعیفه و تمایلی هم برای بهبودش وجود نداره. دلیل شکست این پروژه هم همین بود. زمانی یه ماشین می تونه با رقبا سر شاخ شه که تریم به تریم حرف داشته باشه نه اینکه صرفا تا یه جایی بیاد و بقیشو ول کنه.

    می تونستن با یه هزینه سنگین و کار رو این ماشین وجهه برندشونو بسیار بالاتر ببرن اما خب کره ای ها فعلا به همین یه لقمه نون گوشه سفره راضین. شاید در آینده یه کارایی بکنن اما الان هیچ حرفی ندارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۴ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      آقا رامین باهاتون در جایی که گفتین در پرفورمنس ضعیفن ، ولی اینو در نظر بگیرین که استینگر ماشین خوبی بود ولی کسی نخریدش چون کیا بود ، شرکتا وقتی باید پرفورمنس خودشونو به نمایش بزارن که براشون بصرفه ، برای مثال نسخه های جیتی و ان لایت فکر خوبی بودن ولی اینکه یه ماشین جدا در این سگمنت تولید کنن حتی تویوتا هم با محافظه کاری اینکارو میکنه چون اون ماشین باید استثنایی باشه که بتونه برندهای رده بالارو شکست بده ، درگ هم درست بود چون مشخصات فنی هم دقت کنین تفاوت زیادی در گشتاور و قدرت نیست ولی چیزی از ارزش های چارجر کم نمیشه

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. R@m!n

        ۴ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        من اصلا به این درگ های بی ارزش کاری ندارم حتی اگر داج می برد چون درگ بی ارزش ترین موضوع در مقوله برتری یک خودرو هست. استینگر به خاطر این شکست نخورد که کیا بود بلکه کمپوتی از دروغ ها و ادعاهای تو خالی بود که علیرغم تبلیغات گسترده کیا در سایت های خودرویی اما در عمل هیچ حرفی نداشت. این ماشین صرفا تیری تو تاریکی بود که خورد به سنگ.

        تویوتا و برندای ژاپنی دهه 80 90 ماشینای استثناییشونو ساختن و الانم دارن نون همون اعتبارو می خورن. چیزی که کیا-هیوندای باید انجام بدن و متاسفانه جراتشو ندارن. همیشه بزرگترین پیروزی ها بعد بدترین شکست ها اتفاق افتاده دنیای خودرو هم مملو هست از این ریسک ها و پیروزی ها و شکست ها.

        موافقم 0
        مخالفم 2
        1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

          ۴ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2724 ديدگاه)

          بله درست میگید اما کیا و هیوندای هنوز اعتبارشون اونقد بالانرفته که مثل تویوتا برای فراری رقیب بسازن

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. R@m!n

          ۴ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          برندهای ژاپنی هم اول کارشون هیچی نبودن خودشون پل موفقیتشونو ساختن.

          موافقم 0
          مخالفم 1
        3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۴ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          ″بله درست میگید اما کیا و هیوندای هنوز اعتبارشون اونقد بالانرفته که مثل تویوتا برای فراری رقیب بسازن″
          آقای امیر رضا ۶۰سال از تاسیس این دوتا میگذره یعنی طی ۶۰سال اعتبار بدست نمیاد؟

          موافقم 1
          مخالفم 1
        4. Iman99

          ۵ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          تویوتا نمیتونه بریای فراری رقیب بسازه چون فراری خیلی در سطح بالاتری از تویوتا هست

          کلا تو خودروسازی و همه چیزای دیگه آلمان( اروپا) و امریکا در بالاترین سطح هستن و تو همه چیز از همه نظر بهترین هستن

          موافقم 0
          مخالفم 1
  11. مهدی

    ۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1583 ديدگاه)

    تو دنیای امروز فاصله ها از بین رفته یا خیلی کمرنگ شده چه تو مسائل فنی چه طراحی و کیفی اما هنوز یه عده توهم دهه ۶۰ آمریکا رو دارن در حالی که تجربه ای هم ندارن

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. مفیدی

      ۴ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (32 ديدگاه)

      الان تو خودروسازی بیشترین فاصله برای تسلا است.

      موافقم 0
      مخالفم 1
    2. new RAMIN

      ۴ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2380 ديدگاه)

      ((تو دنیای امروز فاصله ها از بین رفته یا خیلی کمرنگ شده چه تو مسائل فنی چه طراحی و کیفی اما هنوز یه عده توهم دهه ۶۰ آمریکا رو دارن در حالی که تجربه ای هم ندارن))

      👏👏👏👍👍👍👌👌👌

      موافقم 0
      مخالفم 4
  12. امیرحسین

    ۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (300 ديدگاه)

    فکرشو نمی کردم کیا بتونه درگ و پیروز بشه
    رو کاغذ کلا شانسی واسش قائل نبودم اما بعد از دیدن درگ مبهوت شدم
    کامنت های شمارو خوندم خیلی بی انصافی مقایسه میکنید
    کره ای ها خوب کار کردند اما خیلی فاصله با آلمانی ها و آمریکایی ها دارن اگه بخواین با یک درگ قیاس کنید که کره ها رسیدند به صنعت خودرو سازی آلمان و آمریکا باید بگم متاسفم

    موافقم 2
    مخالفم 1
  13. مهدی

    ۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    کره ای بازا به همین خیال باشید
    فکر نکید که کره از کشور های دیگه بهتره
    نه ؛ بلکه کره از کشور های دیگه ضعیف تر هست
    اگر هم الان نباشه بعدا میشه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  14. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    کیااااااا؟ واتتتت
    استینگرم چیزی بوده و رو نمیکرده ها ، ولی من هیچوقت این اصرار آمریکایی ها به استفاده از موتور های ۳۰۰۰۰ لیتری ۸ سیلندر رو متوجه نشدم ، ۸ سیلندرش قابل درکه و یه سنته ولی خب اینکه ماشین ۶ لیتر حجمشه و کلا ۳۵۰ اسب خارج میکنه واقعا رو مخه ، یا حداقل این ۸ سیلندر ۶ لیتریتونو با یه بازده بالاتر بدین ، خداوکیلی خیلی بیشتر ۳۵۰ باید از این موتور بیرون کشیده بشه ، خود ۸ سیلندر درسته صداش خوبه و یه سنته ، ولی به مصرف سوخت وحشتناکش فکر کردین ؟ این مصرف سوخت به چه قیمتی ؟ به قیمت ۳۵۰ اسب ؟ نمیرزه ولی به قیمت ۵۰۰ اسب میارزه

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. Amir Machine

      ۴ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1196 ديدگاه)

      چندتا نکته هست که بهش توجه نداری
      یک اینکه موتورهای حجیم از سنت‌های خودروسازی آمریکاس و خریداران آمریکایی هم به موتورهای حجیم V8 تنفس طبیعی علاقه زیادی دارند، خب وقتی بازار اینو میخواد، خودروساز هم تولید میکنه، وگرنه مثلاً جنرال موتورز موتور 3 لیتری V6 توئین توربوی 400 اسبی یا 3.6 لیتری V6 توئین توربوی 470 اسبی داره و براش هیچ کاری نداره که این موتور رو روی اسکالید بذاره اما نسل جدید اسکالید هنوز هم با همون موتور 6.2 لیتری V8 تنفس طبیعی 420 اسبی تولید میشه چون بازار این نوع موتور رو میخواد، همین الان نویگیتور طبق بررسی اکثر نشریات از اسکالید بهتره اما تو فروش حتی نمیتونه نزدیک اسکالید بشه که یکی از دلایل اصلیش موتور 3.5 لیتری توئین توربوی نویگیتوره

      نکته بعدی اینکه موتورهای حجیم V8 امریکایی (بجر موتورهای فورد)، هنوز از نوع سنتی پوشراد یا سوپاپ OHV هستن و تو هر سیلندر فقط دو تا سوپاپ دارن، با این سیستم سنتی نمیشه از موتور علیرغم حجم بالا، قدرت خیلی زیادی گرفت، اما در عوض این موتورها بسیار بادوام و کم استهلاک هستن چون فشار زیادی روشون نیست و سال‌ها بدون مشکل کار میکنند، تعمیر و نگهداری موتورهای پوشراد هم خیلی راحت‌تر و کم هزینه‌تره اما مثلاً یه موتور V6 کم‌حجم توئین توربو استهلاک به مراتب بالاتری داره و نیازمند توجه بیشتری در نگهداری هست

      و در آخر، مصرف سوخت موتورهای حجیم آمریکایی اون قدرا هم که فکر میکنی زیاد نیست، مثلاً همین دو ماشین این درگ، طبق اعلام EPA، مصرف ترکیبی استینگر 3.3 لیتری شش سیلندر 11.7 لیتر و چارجر 5.7 لیتری هشت سیلندر 12.3 لیتره، این یعنی چارجر با وجود موتور به مراتب حجیم‌تر (و البته وزن بیشتر)، مصرفش فقط حدود نیم لیتر از استینگر V6 بیشتره

      موافقم 4
      مخالفم 0
      1. Ninja

        ۴ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1162 ديدگاه)

        لایک داری 😝

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۴ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        استفاده کردیم ممنون آقای امیر ماشین👌💪

        موافقم 1
        مخالفم 0
      3. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

        ۵ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2724 ديدگاه)

        خیلی ممنون ، کاملا واضح بود 👌🏻👌🏻👌🏻

        موافقم 0
        مخالفم 0
  15. Mf1

    ۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (243 ديدگاه)

    دوج یه چیز دیگه هست
    طراحی با ابهت وبا اصالت نمیدم جای استینگر
    هرچنداستنیگر عملکردش قابل تحسینه و با یه مسابقه نمیشه تاریخ دوج زیر سوال برد

    موافقم 1
    مخالفم 1
  16. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    تلاش رسانه ها برای برتر نشون دادن کیا استینگری که دیگه قراره بره کنار قابل تحسینه!😂 اما این مسابقه بیهوده اصلا به اعتبار دوج لطمه‌ای نمیزنه،کیا قبل استینگر باید از شکست جنسیس کوپه درس میگرفت که نگرفت و رفت توی ریگ روان!🤣

    موافقم 2
    مخالفم 0
  17. حسن

    ۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (304 ديدگاه)

    دم اسینگرگرم امریکایی روقورتش داد کره بااستینگر پیشرفت نکرده کولاک کرده

    موافقم 0
    مخالفم 1
  18. محمد مختاری آذر

    ۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    واقعا استینگر با اون موتور کوچک دوج با اون موتور بزرگ قورت داد

    موافقم 0
    مخالفم 1
  19. حسین قاصدی

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (60 ديدگاه)

    بخدا اگه به تیونینگ باشه چانگان رامین هم میتونه از این جلو بزنه

    میای کیا پرفورمنس رو با دوج چلنجر معمولی رقابت میدی ؟

    این مسخره بازیا چیه ؟

    اینا همش تبلیغه کره ای ها 100 سال بدون به آمریکا نمیرسن آمریکا ماشینهاش سلطانه !!!
    از آمریکا
    .
    .
    بجز اروپایی ها
    .
    .
    تا چین
    اونایی که بینشون هستند رو قبول ندارم

    چه کره چه ژاپن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا