دنده عقب

دنده عقب؛ تصویب اولین قانون محدودیت سرعت

بیش از یک قرن پیش و در چنین روزی، اولین قانون محدودیت سرعت در ایالت کانکتیکت برای وسایل نقلیه موتوری وضع شد. بر طبق این قانون که در سال ۱۹۰۱ تصویب شد، حداکثر سرعت برای وسایل نقلیه موتوری در شهر ۱۲ مایل (۱۹ کیلومتر بر ساعت) و در جاده‌ها ۱۵ مایل (۲۴ کیلومتر بر ساعت) در نظر گرفته شد.

1901-speed-limit
محدودیت سرعت پیش از این در سال ۱۶۵۲ توسط مستعمره نشینان نیوآمستردام (نیویورک فعلی) برای وسایل نقلیه غیر موتوری وضع‌شده بود که بر طبق آن هیچ ارابه، بارکش و درشکه‌ای حق تاخت‌وتاز در محدوده شهری را نداشت. جریمه در نظر گرفته‌شده برای نقض این قانون دو پوند فلاندرز بود که در زمان فعلی معدل با چیزی حدود ۱۵۰ دلار است. در سال ۱۸۹۹ یک راننده تاکسی به نام یاکوب ژرمن به خاطر راندن تاکسی الکتریکی خود با سرعت ۱۲ مایل، توسط پلیس دستگیر شد.

12mph
آغازگر ایده محدودیت سرعت برای وسایل نقلیه موتوری در کانکتیکت، آقای رابرت وودراف بود. او با طرح لایحه‌ای در مجمع عمومی این ایالت خواستار محدودیت سرعت وسایل نقلیه موتوری تا ۸ (۱۳ کیلومتر بر ساعت) مایل در شهر و ۱۲ مایل در خارج از شهر شد. این قانون البته نه با ارقام ارائه‌شده توسط وودراف در سال ۱۹۰۱ به تصویب رسید و بر طبق آن رانندگان وسایل نقلیه موتوری موظف شدند در هنگام مواجهه با درشکه و سایر حیوانات مورداستفاده به‌عنوان وسیله نقلیه، سرعت خود را کاهش داده و از رعب و ترس حیوانات جلوگیری به عمل‌آورند.

با تکیه بر همین قانون، نیویورک در سال ۱۹۰۳ یک قانون کلی را در رابطه با مبحث ترافیک و عبور و مرور تنظیم کرد. در اوایل کار، رعایت این قوانین برای مردم سخت و نامأنوس بود و مدت‌ها طول کشید تا این قوانین در ایالت‌های آمریکا اجرایی شوند. تا سال ۱۹۳۰، ۱۲ ایالت آمریکا قانون محدودیت سرعت را به رسمیت نشناختند و جالب‌تر اینکه در ۲۸ ایالت، هیچ‌گونه گواهینامه و مدرکی برای راندن خودرو موردنیاز نبود. افزایش قیمت سوخت باعث شد تا در اوایل دهه ۷۰ میلادی، محدودیت سرعت در چندین ایالت اجرایی شود و در ژانویه ۱۹۷۴ ریچارد نیکسون، رئیس‌جمهور وقت آمریکا، با امضا قانون ملی محدودیت سرعت ۵۵ مایلی (۸۹ کیلومتر بر ساعت)، همه ایالت‌ها را به رعایت این قانون موظف کرد. این قانون باعث کاهش چشمگیر تلفات جاده‌ای در سال‌های آتی شد. تلفات سوانح رانندگی از ۴.۲۸ فوت نسبت به هر میلیون مایل رانندگی در سال ۱۹۷۲ به ۳.۳۳ فوت در سال ۱۹۷۴ و همچنین ۲.۷۳ فوت در سال ۱۹۸۳ برسد.

نگرانی‌ها نسبت به دسترسی سوخت در نواحی مختلف کشور و همچنین قیمت آن کاهش یافت و در سال ۱۹۸۷ کنگره آمریکا به ایالت‌ها اجازه داد تا محدوده سرعت را به ۶۵ مایل (۱۰۵ کیلومتر بر ساعت) افزایش دهند. سازمان تعیین سیستم بزرگراه‌ها در آمریکا در سال ۱۹۹۵ حداکثر سرعت در کل کشور را لغو کرد و به هر ایالت با توجه وضع و شرایط موجود در جاده‌ها اجازه تا محدودیت سرعت را تا ۷۰ مایل (۱۱۳ کیلومتر بر ساعت) یا بیشتر افزایش دهند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهرداد خیاط محمدی

دانشجوی مکانیک و نویسنده و مترجم سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. حبیب

    ۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (169 ديدگاه)

    اون زمان 14کیلومتر حکم 120 کیلومتر الانو داشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مایکوباکتریوم توبرکلوسیز

    ۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (137 ديدگاه)

    جالب بود
    پدال این قسمت دنده عقب خیلی خوبه ادامه بده!?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد زمانلو

    ۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (134 ديدگاه)

    یکی از قانونایی که همیشه ازش نفرت دارم !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۱ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (3685 ديدگاه)

      شاید هم بشه گفت تنها قانون.
      هیچ وقت از محدودیت سرعت خوشم نمیاد.
      باید ی جور بشه که جاهای شلوغ با سرعت کم رفت . وجایی که خلوته هر چی دلت خواست بگازی.

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. Hitler

        ۱ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (499 ديدگاه)

        محمد و نوید جان جسارتا ماشین فعلی شما چیه که اینجور عاشق تاخت و تازید؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. نوید جهرمی

          ۲ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (3685 ديدگاه)

          من که ماشین ندارم. ماشین پدرم زانتیاس.
          اما فرقی نداره. پشت هر ماشینی نشستم به اندازه ای که ایمنی رو حس میکنم از سرعت هم لذت میبرم.
          همیشه این نکته رو هم ب یاد دارم که اگر خودم خطر میکنم برای دیگری خطر آفرین نباشم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. احسان آرسنالی

    ۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1877 ديدگاه)

    عجب آدام هایی بودنن. کافر ملحد بی دین خدا نشناس ولی متمدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احمد باقری

    ۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    به هر حال، بیشتر از یه قرن گذشته و مقایسه محدودیت سرعت اون موقع با الان و در کل، سرعت اتومبیل های اون موقع با الان، نشون میده که چقدر فرق داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. بهنام طیبی

    ۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    باتشکر از جناب اقای خیاط محمدی عزیز و گرامی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهرداد خیاط محمدی

      ۱ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11 ديدگاه)

      خواهش میکنم دوست عزیز

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. یاسین

    ۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (91 ديدگاه)

    سلام‌به همه و از آغا مهران هم سپاسگذارم که باعث شد این ایده به ذهنم بیاد که چرا بچه ها از قوانین راهور کشورهای دیگه مطلب نذارن!همه می دونیم کسی از اینکه بار دانایش افزایش پیدا کنه بدش نمیاد!مگه نه!و در آخر راس میگن آمریکایی ها از جهاتی شبیه ما هستنا.درست ای حرکاتی که مردم در طول روز انجام میدن شبیه ۴۰یا۵۰سال پیش اون مملکته!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. علیرضا۴۲۲۵

    ۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (132 ديدگاه)

    باید در ایران هم هر چند سال یکبار قوانین بررسی بشه و همینطور اگه لازم بود تغییر کنند تا زندگی و رانندگی ایمن تری داشته باشیم حتی اگر برامون محدودیت ایجاد بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا