دوچرخه

بررسی دوچرخه‌های موجود در بازار: اُورلورد فایتر

دوچرخه، کلمه‌ای که ما را بیشتر به یاد دوران کودکی می‌اندازد؛ اما امروزه در برخی از کشورهای توسعه یافته بهترین وسیله برای رفت‌وآمدهای کوتاه شهری به‌حساب می‌آید و شهروندان این کشورها برای پاک ماندن هوایی که تنفس می‌کنند، خود را مقید به استفاده از این وسیله برای کارهای روزمره خود مانند خرید کردن، رفتن به مدرسه و دانشگاه و سرکار و… می‌کنند تا علاوه‌بر اینکه به سلامتی خود کمکی کرده باشند، از آسیب زدن به سلامتی دیگران نیز جلوگیری کنند. در سلسله مقالاتی قصد داریم تا برخی از دوچرخه‌های خوب موجود در بازار را برای شما بررسی کنیم تا بلکه توانسته باشیم در ایجاد فرهنگ دوچرخه‌سواری، به‌منظور تحقق اهدافی همانند کاهش تعداد خودروهای تک‌سرنشین و به‌تبع آن کاهش آلودگی هوا و ترافیک‌های سنگین و آلودگی صوتی، دوری جستن از زندگی ماشینی و کمک به سلامت جامعه، و همچنین جهت آگاه کردن شما برای انتخاب هرچه بهتر در این زمینه، گامی برداشته باشیم.

OVERLORD FIGHTER
OVERLORD FIGHTER
از برندهای معروف و شناخته‌شده‌ای که به ارائه دوچرخه‌های خوب و با کیفیت و دوام بالا و قیمت مناسب می‌پردازد، شرکت OVERLORD است. محصولات این کمپانی که در حدود ۶ الی ۷ سال است که وارد بازار شده‌اند، از استقبال نسبتاً خوبی برخوردار بوده و فروش خوبی را تجربه کرده‌اند. یکی از محصولات معروف و شناخته‌شده‌ی این برند که شاهد حضور دو نسل از آن در بازار بوده‌ایم، مدل FIGHTER است که در ادامه به بررسی و آزمایش نسل دوم آن که در سال ۲۰۱۲ معرفی شد، می‌پردازیم.

OVERLORD FIGHTER
OVERLORD FIGHTER
ابتدا از ظاهر آن شروع می‌کنیم. بعد از سال ۲۰۱۲، این مدل با بدنه‌ای آلومینیومی متشکل از سه میله‌ی اصلی که در جلو به بخش فرمان و کمک فنرها متصل می‌شوند و در عقب، به دو جفت میله که در انتها به محور عقب ختم می‌شوند، به بازار عرضه شد. طرح شش ضلعی غیر منتظم میله‌ی افقی به همراه میله‌ی مورب مکعب مستطیلی با لبه‌های منحنی، تناسب زیبایی با ستون نگه‌دارنده و دو جفت میله‌ی بخش عقب برقرار کرده و ظاهر این مدل را بسیار جذاب کرده‌اند. تنه‌ی اصلی این سری در کشور تایوان مونتاژ شده و از کیفیت رنگ بالا و استحکام قابل قبولی بهره‌مند است.

OVERLORD FIGHTER
OVERLORD FIGHTER
اما یکی از مهم‌ترین بخش‌های دوچرخه، سیستم انتقال قدرت آن است. این مدل از سیستم ۲۱ دنده‌ای shimano بهره می‌برد که از ۳ دنده در جلو و ۷ دنده در عقب تشکیل شده‌است و پنل‌های تعویض آن که مونتاژ کشور سنگاپور است، از زیبایی و کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند.

اما یکی از نقاط قوت این دوچرخه، لاستیک‌های به کار رفته در آن است که در کمتر مدلی از برندهای دیگر شاهد چنین لاستیک پهن و قطوری هستیم. به گفته‌ی مالک با وجود اینکه مسافتی در حدود ۵۰۰۰ کیلومتر را با این دوچرخه طی کرده است، و با اینکه بارها از شیشه خورده‌های ریخته شده در کف خیابان در امان نمانده، اما تا به حال این لاستیک دچار پنچری نشده و در حفظ تعادل هنگام سواری نقش ویژه‌ای را بازی می‌کند. این لاستیک‌ها که سفارش OVERLORD است، توسط شرکت KENDA تولید شده که در ساخت لاستیک‌های دوچرخه برای برندهای معروف، ید طولایی دارد.
این دوچرخه دارای کمک‌فنرهای یک حالته در جلو بوده که ساخت شرکت تولید قطعات SR SUNTOUR است که این شرکت نیز، در زمینه‌ی تولید قطعه، کاملاً شناخته شده است.

OVERLORD FIGHTER
OVERLORD FIGHTER
زین استفاده شده در این مدل یکی از بهترین و گران‌ترین نمونه‌های موجود برای استفاده‌های شهری است. این زین که ساخت شرکت صاحب‌نام VELO است، دارای استحکام قابل‌توجهی بوده و ترکیب بسیار متعادلی از نرمی و سفتی لازم را ارائه می‌دهد.

همچنین رکاب‌های این مدل سفارش OVERLORD ساخت کشور تایوان می‌باشد و از جنس آلومینیوم بوده و با ترکیب خاص دو رنگ مشکی و نقره‌ای، زیبایی قابل‌توجهی به این قسمت، بخشیده‌اند.
فرمان این مدل نیز که بسیار زیبا و خوش‌دست و خوش‌فرم است، سفارش OVERLORD و ساخت سازنده‌ی معروف UNO می‌باشد. از دیگر امکانات قابل توجه این دوچرخه، جک‌های ساخت Stand Well اند که از نمونه‌های گران قیمت موجود در بازار بوده و دارای قابلیت تنظیم ارتفاع و همچنین قابلیت انعطاف در بخش متصل به بدنه بوده تا بتوانید استایل ایستادن مرکب خود را، به دلخواه تنظیم کنید.
ترمزهای به‌کار رفته در این مدل نیز از نوع لقمه‌ای آزبست‌دار بوده که روی یکی از بهترین پایه ترمزهای موجود در بازار که ساخت PROMAX است، سوار شده‌اند. همچنین دسته ترمزهای فلزی V-Brake آن، در ترکیب با پنل‌های تعویض دنده به خوبی انجام وظیفه می‌کنند.

OVERLORD FIGHTER
OVERLORD FIGHTER
اما تجربه‌ی سواری با این مدل…
محل نشستن را به‌دلخواه تنظیم می‌کنیم. اکثر افراد معیار خود را برای این عمل، رسیدن پاها به زمین در نظر می‌گیرند؛ در حالی که حالت استاندارد آن باید به‌گونه‌ای باشد که هنگام قرار گرفتن یک رکاب در پایین‌ترین ارتفاع، زانوی پای روی آن رکاب، باید کاملاً صاف بوده و شکستگی نداشته باشد و برای توقف‌های طولانی‌مدت، باید از زین پایین آمده و بایستیم. در این حالت هیچ‌گونه فشار مُضری به مفصل‌های زانو وارد نمی‌شود.
رکاب‌های این مدل دارای طولی مناسب بوده و کاملاً نرم عمل می‌کند. البته به گفته‌ی مالک به دلیل عدم دقت در سر هم کردن اجزا هنگام تولید، رکاب‌سمت چپ در قسمت اتصال به طبق، دارای ساییدگی شده و به دلیل موجود نبودن نمونه‌ی سفارش OVERLORD در بازار، با نمونه‌های سفارش VIVA تعویض شده‌اند. البته جنس و نوع رکاب هیچ فرقی با نمونه‌ی فابریک، ندارند.
تعویض دنده در این مدل با تأخیری اندک همراه بوده و به دلیل کارکرد بالا، تنظیمات اولیه‌ی آن به‌هم‌خورده و هنگام رکاب زدن، کمی صدای زنجیر به گوش می‌رسد که البته قابل چشم‌پوشی است و با کمی روغن‌کاری و تنظیم مجدد سیستم شانژمان توسط افراد متخصص، این مشکل به خوبی رفع می‌شود.

OVERLORD FIGHTER
OVERLORD FIGHTER
دسته‌های فرمان این دوچرخه بسیار خوش‌دست بوده و از کیفیت قابل قبولی برخوردارند؛ هر چند که اگر مدت زیادی زیر نور خورشید نگهداری شوند، تغییر حالت داده و نامطلوب می‌شوند.
ترمزها نیز به خوبی از پس سرعت‌های بالا برآمده و در نگهداری این وسیله کم نمی‌گذارند. البته به گفته‌ی مالک نمونه‌های سرامیکی دارای دوام بیشتری بوده و در طولانی‌مدت، بهتر و به‌صرفه‌ترند.

نتیجه‌گیری:
دوچرخه اُورلورد فایتر با شماره بدنه ۶۰۶۱ که در سال ۲۰۱۲ به بازار عرضه شد، قیمت‌های متفاوتی را تجربه کرده است؛ آن‌چنان که مالک، این مدل را ابتدا به قیمت ۴۲۰,۰۰۰ تومان و در سال بعد به قیمت ۸۲۰,۰۰۰ تومان خریداری کرده است. اما بعد از این افزایش، نوسانات زیادی در قیمت خود تجربه نکرده است و با توجه به محدوده قیمتی ۸۰۰,۰۰۰ الی ۹۰۰,۰۰۰ تومان، بدنه‌ی تمام آلومینیومی مونتاژ تایوان، دارای تجهیزات با کیفیت بالا بوده و از لحاظ ارزش در مقابل رقم پرداختی، در سطح بالایی قرار می‌گیرد. این مدل که نمونه‌ی صفر آن دیگر در بازار کم‌یاب شده، در این محدوده قیمت انتخاب بسیار خوبی است؛ چراکه به گفته عامل نمایندگی OVERLORD، دیگر در مدل‌های جدید شاهد ویژگی‌هایی مانند تایوانی بودن بدنه نیستیم و همان‌گونه که در تصاویر مشاهده می‌کنید، با توجه به کارکرد بالا در این رده، همچنان ظاهر بسیار زیبا و تمیزی دارد و این نشان از دوام بسیار بالای این مدل است.

نویسنده و آزمایشگر: علی ستوده‌نیا

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

علی ستوده نیا

علاقمند به دنیای خودرو، در حال حاضر مفتخر به نویسندگی و ارائه مقاله در سایت پدال هستم

مطالب مشابه

‫۱۰۴ دیدگاه‌ها

  1. اشکان

    ۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من هفت هشت شایدم بیشتر سال گذشته ازینا با بدنه مات خریدم که یک ماه نشده دزدیدن واقعا عالی بود الان هم دنبال همون مدل هستم عایا تو المان گیر میاد؟

    موافقم 15
    مخالفم 2
  2. امیر حسین

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من احمق حدود ۶ ساله که این دوچرخه عالی رو خریدم اما تا حالا نمیدونستم چه گنجی زیره پامه تاز میخواستم بفروشمش تا یه سفرشو بخرم واقعا ممنونم که در لحظات اخر منو از گنجی که داشتم از دست میدادم اگاه کردید

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. Gcxvv

      ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      احتمالا از نوادگان ملانصرالدین هستی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. محسن

    ۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظرتون دورچخه اورلرد مدل نایک خوبه یا فایتر

    موافقم 9
    مخالفم 3
    1. hamid

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من خودم نایک دارم راضی ام ازش نایک خوبه ب نظر من

      موافقم 2
      مخالفم 4
    2. امیر

      ۷ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من یه چیزی بگم.برو فیلا بخر بهترینه

      موافقم 3
      مخالفم 2
      1. ولی

        ۵ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (1 ديدگاه)

        سلام من اور لورد گرفتم مدل نایک چر خش یعنب لاستیکش ران فلایت هست یا این فلایت نمیدونم این دوتا بودن انگا ر خوبه من گرفتم گفتن بهترینه این دوچرزخه ایا لاستیکش خوبه

        موافقم 5
        مخالفم 2
    3. ابوالفضل

      ۳ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      به نظر من مدل اسپارک خوبه

      موافقم 3
      مخالفم 1
  4. مریم

    ۲۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من امروزبه دوچرخه دست دوم اورلوردفایتر900تومن خریدم بنظرتون گرون نخریدم؟

    موافقم 2
    مخالفم 3
    1. ناشناس

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      چرا گرون یک میلیون روش میذاشتی نوعش می خریدم هرچی میخواهی بخری نوعش بخر

      موافقم 6
      مخالفم 0
  5. امیر

    ۷ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ببخشید دوچرخه مدل نایک خوبه یا فایتر؟؟؟

    موافقم 1
    مخالفم 1
  6. سیدمعین میرلوحی

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دقیقا همین مدل و همین رنگ و همین چرخ زیر پانه بقیر از زینش که بنظرم یارو چرخ فروشه دزدیده بود چون از قیافش میزد که برداشته و همچنین قوطیش روهم برداشته بود اما هنوز پلاستیک ها و کاور روی چرخ بودن 5،۶ سال پیش خریدم به 850 الان حدود 1000000 الی 1500000 تومن نو و صفرش هست ممنون.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  7. ابوالفضل

    ۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من دوچرخه اورلرد مدل اسپارک خریدم 14میلیون گرون خریدم

    موافقم 2
    مخالفم 3
  8. محمد حسین

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام میخواستم دوچرخه اورلرد مدل نیترو بخرم به نظر شما خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امیر حسین

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من یدونه دست دومش رو میدا کردم سال ۴۰۱ میگه چهار و نیم ملیون یعنی میصرفه بخرمش؟؟؟

    موافقم 2
    مخالفم 0
  10. Jimi

    ۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من اورلورد مدل فایتر دارم چندساله دستمه ، خیلی راضی ام ازش

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا