دوچرخه

بررسی دوچرخه‌های موجود در بازار: اُورلورد فایتر

دوچرخه، کلمه‌ای که ما را بیشتر به یاد دوران کودکی می‌اندازد؛ اما امروزه در برخی از کشورهای توسعه یافته بهترین وسیله برای رفت‌وآمدهای کوتاه شهری به‌حساب می‌آید و شهروندان این کشورها برای پاک ماندن هوایی که تنفس می‌کنند، خود را مقید به استفاده از این وسیله برای کارهای روزمره خود مانند خرید کردن، رفتن به مدرسه و دانشگاه و سرکار و… می‌کنند تا علاوه‌بر اینکه به سلامتی خود کمکی کرده باشند، از آسیب زدن به سلامتی دیگران نیز جلوگیری کنند. در سلسله مقالاتی قصد داریم تا برخی از دوچرخه‌های خوب موجود در بازار را برای شما بررسی کنیم تا بلکه توانسته باشیم در ایجاد فرهنگ دوچرخه‌سواری، به‌منظور تحقق اهدافی همانند کاهش تعداد خودروهای تک‌سرنشین و به‌تبع آن کاهش آلودگی هوا و ترافیک‌های سنگین و آلودگی صوتی، دوری جستن از زندگی ماشینی و کمک به سلامت جامعه، و همچنین جهت آگاه کردن شما برای انتخاب هرچه بهتر در این زمینه، گامی برداشته باشیم.

OVERLORD FIGHTER
OVERLORD FIGHTER
از برندهای معروف و شناخته‌شده‌ای که به ارائه دوچرخه‌های خوب و با کیفیت و دوام بالا و قیمت مناسب می‌پردازد، شرکت OVERLORD است. محصولات این کمپانی که در حدود ۶ الی ۷ سال است که وارد بازار شده‌اند، از استقبال نسبتاً خوبی برخوردار بوده و فروش خوبی را تجربه کرده‌اند. یکی از محصولات معروف و شناخته‌شده‌ی این برند که شاهد حضور دو نسل از آن در بازار بوده‌ایم، مدل FIGHTER است که در ادامه به بررسی و آزمایش نسل دوم آن که در سال ۲۰۱۲ معرفی شد، می‌پردازیم.

OVERLORD FIGHTER
OVERLORD FIGHTER
ابتدا از ظاهر آن شروع می‌کنیم. بعد از سال ۲۰۱۲، این مدل با بدنه‌ای آلومینیومی متشکل از سه میله‌ی اصلی که در جلو به بخش فرمان و کمک فنرها متصل می‌شوند و در عقب، به دو جفت میله که در انتها به محور عقب ختم می‌شوند، به بازار عرضه شد. طرح شش ضلعی غیر منتظم میله‌ی افقی به همراه میله‌ی مورب مکعب مستطیلی با لبه‌های منحنی، تناسب زیبایی با ستون نگه‌دارنده و دو جفت میله‌ی بخش عقب برقرار کرده و ظاهر این مدل را بسیار جذاب کرده‌اند. تنه‌ی اصلی این سری در کشور تایوان مونتاژ شده و از کیفیت رنگ بالا و استحکام قابل قبولی بهره‌مند است.

OVERLORD FIGHTER
OVERLORD FIGHTER
اما یکی از مهم‌ترین بخش‌های دوچرخه، سیستم انتقال قدرت آن است. این مدل از سیستم ۲۱ دنده‌ای shimano بهره می‌برد که از ۳ دنده در جلو و ۷ دنده در عقب تشکیل شده‌است و پنل‌های تعویض آن که مونتاژ کشور سنگاپور است، از زیبایی و کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند.

اما یکی از نقاط قوت این دوچرخه، لاستیک‌های به کار رفته در آن است که در کمتر مدلی از برندهای دیگر شاهد چنین لاستیک پهن و قطوری هستیم. به گفته‌ی مالک با وجود اینکه مسافتی در حدود ۵۰۰۰ کیلومتر را با این دوچرخه طی کرده است، و با اینکه بارها از شیشه خورده‌های ریخته شده در کف خیابان در امان نمانده، اما تا به حال این لاستیک دچار پنچری نشده و در حفظ تعادل هنگام سواری نقش ویژه‌ای را بازی می‌کند. این لاستیک‌ها که سفارش OVERLORD است، توسط شرکت KENDA تولید شده که در ساخت لاستیک‌های دوچرخه برای برندهای معروف، ید طولایی دارد.
این دوچرخه دارای کمک‌فنرهای یک حالته در جلو بوده که ساخت شرکت تولید قطعات SR SUNTOUR است که این شرکت نیز، در زمینه‌ی تولید قطعه، کاملاً شناخته شده است.

OVERLORD FIGHTER
OVERLORD FIGHTER
زین استفاده شده در این مدل یکی از بهترین و گران‌ترین نمونه‌های موجود برای استفاده‌های شهری است. این زین که ساخت شرکت صاحب‌نام VELO است، دارای استحکام قابل‌توجهی بوده و ترکیب بسیار متعادلی از نرمی و سفتی لازم را ارائه می‌دهد.

همچنین رکاب‌های این مدل سفارش OVERLORD ساخت کشور تایوان می‌باشد و از جنس آلومینیوم بوده و با ترکیب خاص دو رنگ مشکی و نقره‌ای، زیبایی قابل‌توجهی به این قسمت، بخشیده‌اند.
فرمان این مدل نیز که بسیار زیبا و خوش‌دست و خوش‌فرم است، سفارش OVERLORD و ساخت سازنده‌ی معروف UNO می‌باشد. از دیگر امکانات قابل توجه این دوچرخه، جک‌های ساخت Stand Well اند که از نمونه‌های گران قیمت موجود در بازار بوده و دارای قابلیت تنظیم ارتفاع و همچنین قابلیت انعطاف در بخش متصل به بدنه بوده تا بتوانید استایل ایستادن مرکب خود را، به دلخواه تنظیم کنید.
ترمزهای به‌کار رفته در این مدل نیز از نوع لقمه‌ای آزبست‌دار بوده که روی یکی از بهترین پایه ترمزهای موجود در بازار که ساخت PROMAX است، سوار شده‌اند. همچنین دسته ترمزهای فلزی V-Brake آن، در ترکیب با پنل‌های تعویض دنده به خوبی انجام وظیفه می‌کنند.

OVERLORD FIGHTER
OVERLORD FIGHTER
اما تجربه‌ی سواری با این مدل…
محل نشستن را به‌دلخواه تنظیم می‌کنیم. اکثر افراد معیار خود را برای این عمل، رسیدن پاها به زمین در نظر می‌گیرند؛ در حالی که حالت استاندارد آن باید به‌گونه‌ای باشد که هنگام قرار گرفتن یک رکاب در پایین‌ترین ارتفاع، زانوی پای روی آن رکاب، باید کاملاً صاف بوده و شکستگی نداشته باشد و برای توقف‌های طولانی‌مدت، باید از زین پایین آمده و بایستیم. در این حالت هیچ‌گونه فشار مُضری به مفصل‌های زانو وارد نمی‌شود.
رکاب‌های این مدل دارای طولی مناسب بوده و کاملاً نرم عمل می‌کند. البته به گفته‌ی مالک به دلیل عدم دقت در سر هم کردن اجزا هنگام تولید، رکاب‌سمت چپ در قسمت اتصال به طبق، دارای ساییدگی شده و به دلیل موجود نبودن نمونه‌ی سفارش OVERLORD در بازار، با نمونه‌های سفارش VIVA تعویض شده‌اند. البته جنس و نوع رکاب هیچ فرقی با نمونه‌ی فابریک، ندارند.
تعویض دنده در این مدل با تأخیری اندک همراه بوده و به دلیل کارکرد بالا، تنظیمات اولیه‌ی آن به‌هم‌خورده و هنگام رکاب زدن، کمی صدای زنجیر به گوش می‌رسد که البته قابل چشم‌پوشی است و با کمی روغن‌کاری و تنظیم مجدد سیستم شانژمان توسط افراد متخصص، این مشکل به خوبی رفع می‌شود.

OVERLORD FIGHTER
OVERLORD FIGHTER
دسته‌های فرمان این دوچرخه بسیار خوش‌دست بوده و از کیفیت قابل قبولی برخوردارند؛ هر چند که اگر مدت زیادی زیر نور خورشید نگهداری شوند، تغییر حالت داده و نامطلوب می‌شوند.
ترمزها نیز به خوبی از پس سرعت‌های بالا برآمده و در نگهداری این وسیله کم نمی‌گذارند. البته به گفته‌ی مالک نمونه‌های سرامیکی دارای دوام بیشتری بوده و در طولانی‌مدت، بهتر و به‌صرفه‌ترند.

نتیجه‌گیری:
دوچرخه اُورلورد فایتر با شماره بدنه ۶۰۶۱ که در سال ۲۰۱۲ به بازار عرضه شد، قیمت‌های متفاوتی را تجربه کرده است؛ آن‌چنان که مالک، این مدل را ابتدا به قیمت ۴۲۰,۰۰۰ تومان و در سال بعد به قیمت ۸۲۰,۰۰۰ تومان خریداری کرده است. اما بعد از این افزایش، نوسانات زیادی در قیمت خود تجربه نکرده است و با توجه به محدوده قیمتی ۸۰۰,۰۰۰ الی ۹۰۰,۰۰۰ تومان، بدنه‌ی تمام آلومینیومی مونتاژ تایوان، دارای تجهیزات با کیفیت بالا بوده و از لحاظ ارزش در مقابل رقم پرداختی، در سطح بالایی قرار می‌گیرد. این مدل که نمونه‌ی صفر آن دیگر در بازار کم‌یاب شده، در این محدوده قیمت انتخاب بسیار خوبی است؛ چراکه به گفته عامل نمایندگی OVERLORD، دیگر در مدل‌های جدید شاهد ویژگی‌هایی مانند تایوانی بودن بدنه نیستیم و همان‌گونه که در تصاویر مشاهده می‌کنید، با توجه به کارکرد بالا در این رده، همچنان ظاهر بسیار زیبا و تمیزی دارد و این نشان از دوام بسیار بالای این مدل است.

نویسنده و آزمایشگر: علی ستوده‌نیا

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

علی ستوده نیا

علاقمند به دنیای خودرو، در حال حاضر مفتخر به نویسندگی و ارائه مقاله در سایت پدال هستم

مطالب مشابه

‫۱۰۴ دیدگاه‌ها

  1. مهران

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من از این مدل اورلورد سال ۸۹ یکی خریدم به قیمت ۳۵۰ هزار تومان که تا حالا با وجود این که روزانه مسیر های باطول ۵کیلومتر را رکاب میزم ولی هنوز حتی کوچکترین خرجی پاش نکردم حتی یک ریال . خدایش ویژکی های مثبت اون از قیمت کمش خیلی بالاتره – لاستیک هاش فوق‌العاده است باوجود ۶ سال کار هنوز ۲و۳ ساله دیگه واسم کار میکنه.
    در عوض همون سال یکی از دوستانم همراه من یک مریدا خرید که اون موقه ۹۰۰هزار تومن پولش داد هنوزم دوچرخه رو داره ولی با این وجود تعویض شاژنمان و خودروی دوچرخه واسش ۳۰۰ هزار تومان هزینه داشته. در حالی که من از دوچرخه م بیشتر استفاده کردم و لی در عوض یک.ریال حتی برای تنظیم هم ندادم.
    هرکی از این مدل بخره خیر میبینه
    من که باگذشت ۶ سال ازش لذت بیشتری میبرم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. هادی

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دقیقا با شما موافقم
      من کوهستان سوار هستم و هزاران کیلومتر در کوهستان و سنگلاخ با این دوچرخه رفتم و حتی یک بار داخل دره سقوط کردم ولی ردیف کار میکنه
      در حالیکه دوستانم با جاینت و جیتان و مریدا بعد هر تور باید سرویس مراجعه کنند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Mustang

    ۲۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من دیروز یک دچرخه اولورد راش به قیمت ۱۴۰۰۰۰۰۰هزار تومن عالیه:)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Hamidreza

    ۲۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من میخواهم دوچرخه بخرم بنظر شما اورلرد چیف به ارزش۱۲۰۰۰۰۰ بخرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. رضا

    ۲۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ببخشید اینا چنده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد متین

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      رضا جان از 1میلیونو دویست شروع میشه به بالا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. توكلي

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من یک دچرخه اورلورد دارم که به تعداد انگشتان دست سوارش شدم لاستیکاش کاملا نو و بدنه اش هم کاملا نو قصد فروش دارم در موزد قیمتش راهنماییم میکنید لطفا؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محمد جواد

    ۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ببخشید دوستان یه سوال،من امروز یه اورلورد خرید به اسم compression اما هرچی تو سایتها دنبالش میگردم چیزی از این مدلش نیست.حتی تو سایته اورلورد هم رفتم اسن مدلش نیست.میشه راهنماییم کنین؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. shadmehr

    ۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من دوچرخه اورلورد مدل چیف رو یک و نیم ساله خریدم ولی هنوز به سرویسش ندادم و کوچک ترین ایرادی هم نشون نداده از خودش این دوچرخه ها عالین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محمد متین

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اورلرد کدومش بهتره؟لطفا بگین.یه سوالم داشتم دوستم اورلرد خریده نمی دو نم چه مدلیش هست اما یه جاش نوشته پلیس اون مدلشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. رامین

    ۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (30 ديدگاه)

    به نظرم درباره چرخ های جغول بغول کلا مطلب نذارید بهتره
    دوچرخه هایی مثل اوورلرد،ویوا،نمیدونم رامبو اینا همه دوچرخه های بی نام و نشان هستن
    لطفا از برندهای معتبر،قطعاتشون مطلب بدارید
    دوچرخه هایی مثل
    ترک،فوجی،جاینت،مریدا،یتی،کنندل،سانتاکروز
    کهاز میان رده تا حرفه ای هاشو بررسی کنید عالی میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۲ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      پولشو داری واس خودت بگیر?

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. امیر

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      در حال حاضر همه شرکت ها واسه کشور چینن حتی جاینت و اونم به نظر من پول اسمش رو میگیره
      باپولش خیلی چیزای سرتری از برند ها و شرکت های دیگه میشه گرفت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. مرتضی

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ببخشید قیمت دوچرخه اورلورد Bike چنده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. alone

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    میخواستم ببین دوچرخه خوب در حد یه میلیون چی خوب هست که بگیرم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. javadqom

    ۲۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام.منم امشب ی دوچرخه دقیقا با این بدنه خریدم،ولی البته کار کرده و تقریبا تمیز و کم کارکرد.اما لوازم وقطعاتش با اینی که شما گزاشتین فرق میکنه.24دنده شارژمان عقب اسرا طبق تعویض زنجیر جلو شیمانو و مارک اورلورد هست.دوشاخ اکس سی ام بلند ولی قلف نداره.فرمونشم زوم هست.قطعاتش به نظر بد نمیرسه ولی من از مدل بدنش خیلی خوشم نیومد?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. امیر

    ۲۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام کارکردش ۴۰۰ می ارزه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. عرفان

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اگر دوچرخه تاسقف 1میلیون میخواهید بی شک اورلورد بهترین انتخابه وتنه های استاندارتری نسبت به ویوا وبلست داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. طاها

    ۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من دوچرخه اورلرد از بهترین دوچرخه ها برای انتخاب واگه میخواین چرخی هولوهش یک میلیوم بخرین به نظرشخصی من اورلرد بهترین انتخاب چون بدنه ی بهتر و استانداردتری نسبت به ویواورامبوداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. محسن

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام .
    دوستان قیمت اورلود cfx100 تقریبا چنده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. مهدی

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام میخواستم بدونم اورلرد مدل فیلا چقدر قیمتشه و کارکردش چنده . لطفا جواب بدید چون میخوام بگیرم ایشالا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. محمد

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    می خواستم بپرسم گالانت چطوره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. پ.ا

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نام خدا
    با سلام من بچه لرستانم موفق شدم که به لطف خدا
    یه دوچرخه اورلورد با شماره بدنه 6061 بخرم
    الان تو دلتون میگید خوب به ما چه ولی نکته داره
    من 2ساله فک کنم فقط 10بار تا دریاچه گهر که 2 کیلومتری پیاده روی داره و البته یه پیست کوهستانم داره بالا رفتم ولی هنوز آخ هم نگفته اینا دوچرخه ها خوبی هستن پیشنهاد من به شما اورلورد ه اگه بخرید متوجه حرف من میشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. a.s

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام من یه دوچرخه تا سقف یک میلیون میخواستم که فامیلامون اورلورد رو پیشنهاد کرد بخدا الا سه ساله دارم باهاش کار میکنم نه لقمه عوض کردم نه سیم ترمز نه … فقط یه سرویس دنده انجام دادم به نظر من این دوچرخه بهترین دوچرخه ی زیر یک میلیونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. امیررضا

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من امیررضا هستم دراندیمشک می خوام دوچرخه اورلورد بخرم به نظرت باپول ۹۰۰هزارتومان چه مارکش بخرم فیلا خوبه یانه یاپلیس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. A.sm

    ۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ببخشید دوچرخه اورلورد بهتره یا ژیتان؟لطفا زود جواب بدید?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mehdi

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اورلورد مسلمه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. امیر فرزاد

    ۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    دوچرخه های ترینکس چطورن ؟
    ترینکس بهتره یا اورلود ؟.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. Ali

    ۸ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اینا زیر یک تومن نداره؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. محمد

    ۸ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان ، می خواستم نظرتون را راجع به دوچرخه اورلرد مدل ov900 بدونم ، تو سایتش چیزی ازش ندیدم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. علی دهکردی

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام بچه ها لطفا جواب بدین من میخام یک اورلورد بگیرم کدوم مدلش بهتره فایتر یا آلپاین یا آلتیتود کدوما بخرم ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رحمان

      ۷ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      فایتر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. حسین

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لطفا از این نوع نوشته بیشتر بگذارید. دوچرخه های ویوا ، اسکات ، فوجی رو هم بررسی کنید. بخش دوچرخه های بازار ایران رو لطفا پربار تر کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. علیرضا نواری

    ۱۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر شما اورلورد 24دنده ترمز دیسک سیمی 1300می ارزه؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. محسن

    ۱۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ببخشیددوچرخهoverloadمدلov200چیزی درموردش میدونین؟و همچنین قیمت بازارشو میخوام بدونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. رحمان

    ۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان.به نظر من چرخ اورلورد از نظر کارایی و قیمت بهترین گزینه برای خرید متوسط هستش.من خودم اورلورد فایتر دارم.الان 9ساله دارمش.فقط باید به مارک دنده ها و بدنه و ترمز ها و فنر توجه داشته باشین.چون تقلبیش هم توی بازار هست.مارک فرمان و فنر رو zoomبگیرین.شانژمان و متعلقات دنده و ترمز شیمانو باشه.توجه کنین که مارکای تقلبیش با اسامی مشابه هم هستش.حتما توجه کنید که قبل کلمه ی اورلورد روی بدنه ovننوشته باشه.چون تقلبیه.لاستیکشم kondaباشه.رینگشم بزرگ G6000نوشته باشه.یاحق

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا