دوچرخه

طراحی کلاه‌های ایمنی جدید ویژه دوچرخه‌سواران

کلاه‌های ایمنی جمع‌شونده چیز چندان جدیدی نیستند، ولی بیشتر آنهایی را که تاکنون دیده‌ایم، تا شدن یا جمع شدن آنها به صورت جانبی است. امّا در مورد کلاه ایمنی دوچرخه‌سواری «کلوسکا فوجا» شرایط فرق می‌کند. این کلاه، از بالا به پایین جمع می‌شود و با کم‌کردن حجم خود به میزانی بیش از ۵۰ درصد، به‌راحتی می تواند در کیف دستی یا کوله‌پشتی جا شود. این کلاه ایمنی، در عین حال، از طراحی زیبایی بهره می‌برد. بخش‌های دایره‌ای، جلوه‌ای متمایز را برای کلاه ایجاد کرده‌اند که کاملاً با لباس‌های معمول دوچرخه‌سواران در سطح شهرها هماهنگ است.

Closca-Fuga-Bike-to-Work
Closca Fuga Bike helmet
«کلوسکا فوجا» از تکنولوژی ارتباطی NFC نیز بهره‌مند شده است که به کمک آن می‌تواند اطلاعات را از طریق گوشی هوشمند کاربر، ارسال و دریافت کند. در وب‌سایت Closca، به دو قابلیت جالب برای تراشه NFC اشاره شده است.

Closca Fuga Bike helmet
Closca Fuga Bike helmet
آیا دوست دارید که کلاه ایمنی شما بتواند تنها با نزدیک‌کردن گوشی هوشمندتان، دستورالعمل تماس با شماره اضطراریِ شما را ارائه بدهد؟ آسا می‌توانید تصور کنید که با استفاده از کلاه ایمنی «کلوسکا» بتوانید از سیستم دوچرخه عمومی استفاده کنید و نیازی به کارت هوشمند دوچرخه شهری نداشته باشید؟

Closca Fuga Bike helmet
Closca Fuga Bike helmet
فوجا به تازگی جایزه طراحی نقطه قرمز (Red Dot Design) سال ۲۰۱۵ را به‌دست آورده است.

lumos helmet
lumos helmet
«لوموس» نیز یک طراحی جدید دیگر برای کلاه ایمنی است که رویکردی کاملاً نوآورانه دارد و در آن چراغ‌های ترمز و راهنما تعبیه شده‌اند تا دوچرخه‌سوار با ایمنی و قابلیت شناسایی بیشتری در جاده حرکت کند. چراغ‌های راهنما توسط کنترل از راه دوری که بر روی فرمان قرار گرفته، فعال می‌شوند. چراغ ترمز نیز کاملاً به صورت اتوماتیک روشن می‌شود. چراغ‌ها از نوع LED هستند که نیروی خود را از یک باتری قابل‌شارژ دریافت می‌کنند. اگر از چراغ‌ها به مدت ۳۰ دقیقه در روز استفاده کنید، باتری می‌تواند یک هفته برای شما دوام بیاورد. «لوموس» نیز مانند «کلوسا»، گواهینامه‌های ایمنی CPSC و EN 1078 را دریافت کرده است.

«لوموس» به زودی وارد مرحله «کیک‌استارتر» می‌شود، ولی در حال حاضر در وب‌سایت lumoshelmet و صفحه Thunderclap می‌توان اطلاعات بیشتری در مورد آنها به‌دست آورد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. امیر محمد

    ۲۳ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (279 ديدگاه)

    یاد لیوان های جمع شونده ی دوره ی بچگیم افتادم که برای همه چیز استفاده میگردم جز آب خوردن اصلا ابخوردن با دست کیف خاصی داشت
    واقعا قرار دادن چراغ روی کلاه فکر جالبیه اما اگه پر نور باشه باعث اذیت شدن راننده های عقب میشه اگه کم نور باشه دوچرخه سوار دیده نمیشه بهتر بود راهنما هارد کنار پدال میزاشتن آون چراغ ترمز رو هم یه کاریش بکنن دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. farzad

    ۲۳ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (180 ديدگاه)

    منو بکشن این کلاهو سرم نیزارم
    دختررو ببین دچرخش ترمز نداره بعد کلاه ایمنی میزاره سرش به این میگویند ایمنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ALL CARS

      ۳۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (467 ديدگاه)

      معمولا این دوچرخه ها طوری طراحی شدن که وقتی درجهت عکس رکاب میزنین ترمز گرفته میشه که من خودم سالها پیش یک نمونه ازاین دوچرخه هارو سوار شدم وخیلی برام جالب بود نحوه ء کارکردش البته بخاطر اینکه باید از رکاب زدن درجهت عکس استفاده کنین ، دیگه نمیتونیم همزمان برای حفظ تعادل ویاجلوگیری از سر خوردن وزمین خوردن از پاهامون استفاده کنیم که همین موضوع باعث شد دوبار تا آستانهء خوردن زمین پیش برم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. اولگا

      ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      رکاب اون مدل دوچرخه کار دسته ترمز رو میکنه
      با فشار خلاف جهت اقدام به توقف دوچرخه کرد باهوش جان

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. محمدرضا

    ۲۳ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (82 ديدگاه)

    اون دوچرخه شهری ترمز عقب پایی داره، پدال رو برعکس بچرخونی ترمز میگیره. از سال ۲۰۱۶ به بعد در بعضی کشورهای اروپایی استفاده از کلاه ایمنی برای دوچرخه سواران اجباریه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. رضا

    ۲۳ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    دوچرخه خانومه کلاسیکه!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا