دوچرخه

معرفی پیشرانه الکتریکی میشلین برای دوچرخه‌ها

روز به روز به جمعیت دوچرخه‌سواران در شهرهای بزرگ اروپا افزوده می‌شود. تلاش برای کاهش آلاینده‌ها و از سویی مالیات‌های بیشتر وضع شده روی خودروها در شهرهای بزرگ این قاره دو دلیل عمده استفاده از دوچرخه می‌باشد. اگرچه طرفداران صنعت خودرو از این تغییر خوشنود نیستند اما عصبانیت خود را نیز در زمان رانندگی نشان می‌دهند. خب به هر حال این راهی است که دنیا طی می‌کند…


میشلین از آغاز سازنده لاستیک‌های دوچرخه بوده و طبیعتاً به راه‌هایی برای بهتر، سریع و راحت‌تر کردن این محصولات فکر کرده است؛ بنابراین این شرکت با سیستم الکتریکی جدیدی به میدان آمده که E-Drive نام دارد. این سیستم می‌تواند یک دوچرخه معمولی را به نمونه‌ای الکتریکی تبدیل کند.


در کنفرانس اخیر میشلین در مونترال، این کمپانی معروف فرانسوی جدیدترین نوآوری خود را در معرض دید عموم گذاشته و ما نیز توانسته‌ایم آن را بررسی کنیم. دوچرخه مذکور از نوع Wayscral بوده اما میشلین خواسته تا این سیستم را تقریباً در هر دوچرخه‌ای بکار گیرد. سیستم جدید E-Drive اساساً یک مجموعه باتری و یک پیشرانه الکتریکی بوده که یکجا جمع شده است.

طرز کار این سیستم کاملاً شگفت‌انگیز است. در پشت دوچرخه صندوقچه‌ای مشابه هر صندوقچه دیگری را می‌بینیم. البته این محفظه دارای درب بزرگی است که می‌تواند واحد E-Drive جدید را در خود جای دهد. این واحد یک پیشرانه الکتریکی و یک مجموعه باتری است که یک واحد ساده را تشکیل داده و تنها ۳ کیلوگرم وزن دارد. این سیستم را تنها می‌توان در ۳ ثانیه نصب کرد!


پیشرانه الکتریکی این سیستم دندانه کوچکی دارد که به یک طرف لاستیک عقب مخصوصی که توسط میشلین و برای این سیستم ساخته شده متصل می‌شود؛ بنابراین وقتی پدال می‌زنید لاستیک عقب با دندانه روی پیشرانه الکتریکی درگیر شده و سیستم E-Drive قدرت الکتریکی بیشتری را به پدال زدن اضافه می‌کند. البته دوچرخه به تنهایی نمی‌تواند با نیروی الکتریکی حرکت کند.

ما توانستیم این دوچرخه را در مسیری کوتاه در خلال کنفرانس برانیم. این وسیله سبک بوده و اصلاً سنگین‌تر از دوچرخه‌ای معمولی احساس نمی‌شود؛ اما زمانی که پدال می‌زنید نیروی الکتریکی وارد مدار شده و دوچرخه به جلو می‌رود. این دوچرخه بسیار سریع‌تر از آن چیزی بود که در ابتدا تصور می‌کردیم و تقریباً ما را شگفت‌زده کرد؛ اما با کمی تمرین توانستیم میزان نیروی لازم را محاسبه کرده و سیستم را مدیریت کنیم. یک‌بار که این فرایند را یاد بگیرید سواری با دوچرخه بسیار هیجان‌انگیز و سریع خواهد بود. میشلین ادعا می‌کند این دوچرخه می‌تواند فرد را به سرعت ۲۵ کیلومتر در ساعت برساند. اگر نخواهید دیگر از نیروی بیشتر الکتریکی استفاده کنید کافی است کمی پدال را به عقب حرکت داده و سیستم خاموش می‌شود. با پدال زدن دوباره سیستم فعال خواهد شد.


واحد E-Drive همچنین به یک شتاب سنج، حسگر سرعت مجهز بوده و با بلوتوث سازگار است؛ بنابراین می‌توانید گوشی هوشمند خود را به این واحد وصل کرده و سرعت، شتاب گیری و میزان شارژ باتری را مشاهده کنید. میشلین ادعا می‌کند محدوده حرکتی باتری ۵۰ کیلومتر خواهد بود. تنها ۳ ساعت طول می‌کشد تا باتری دوچرخه شارژ شود.

سیستم E-Drive میشلین به‌صورت یک پکیج کامل عرضه شده و تنها با ۴۵۰ یورو می‌توان واحد E-Drive، محفظه بار و لاستیک عقب مخصوص را خرید. این سیستم از سال ۲۰۱۸ در فرانسه و آلمان عرضه خواهد شد اما میشلین هنوز زمان عرضه آن در کشورهای دیگر را اعلام نکرده است. اگرچه دوچرخه‌سواری در بین طرفداران خودرو محبوب نیست اما این نسخه واقعاً شگفت‌انگیز بوده و ما هیجان زیادی در زمان راندن این دوچرخه داشتیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. محمد

    ۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    من که شدید خوشم اومد
    کاش اینجا هم ارائه بشه
    اونم با این قیمت مناسبش

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا