رنو

آلپاین A110 قوی‌تر و سبک‌تر در راه است

یکی از برجسته‌ترین خودروهای اروپایی که اخیراً سرخط بسیاری از خبرها بوده می‌تواند خبرسازتر نیز شود زیرا آلپاین قبلاً در حال تدارک نسخه داغ‌تر A110 بوده است. این خودرو با کد شاسی اسپورت در داخل شرکت خوانده می‌شود. پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری توربوی کنونی قدرت ۲۵۲ اسب بخاری داشته که قدرت آن می‌تواند به ۳۰۰ اسب بخار افزایش یابد.

آلپاین A110
تیم مهندسی آلپاین نیز تلاش‌هایی برای کاهش وزن این کوپه داشته است. بنا به گفته اتو اکسپرس، این تیم معتقد است با حذف تجهیزات غیرضروری کابین این خودرو می‌تواند کاهش وزن حدود ۵۰ کیلوگرمی را داشت. سیستم تعلیق سفت‌تر و گیربکس بازنگری نیز باعث خواهند شد ترکیب قدرت بیشتر و وزن کمتر به خوبی عمل کند. بنا به گفته این نشریه بریتانیایی، شاید تغییرات باعث شوند A110 شاسی اسپورت در ۴ ثانیه یا کمتر از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد که حداقل نیم ثانیه سریع‌تر از مدل فعلی است.

آلپاین A110

به نظر می‌رسد این بازنگری‌ها از مدل A110 کاپ که برای مسابقات سال آینده آماده می‌شود الهام گرفته‌اند. خودروی مسابقه‌ای آلپاین از همان پیشرانه با قدرت ۲۷۰ اسب بخار و گیربکس ۶ سرعته سکونشئالی بهره می‌برد که جایگزین گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه مدل جاده‌ای شده است. سیستم تعلیق نیز ۴۰ میلی‌متر از ارتفاع خود را از دست داده و دامپرهای قابل تنظیم Öhlins نیز عملکرد متفاوتی دارند. ترمزهای برمبو با ۶ پیستون در جلو و ۴ پیستون در عقب نیز وظیفه توقف این مدل مسابقه‌ای را بر عهده دارند. آلپاین تنها ۲۰ دستگاه از مدل کاپ را برای فصل ۲۰۱۸ خواهد ساخت.

آلپاین A110

آلپاین A110
این برند احیا شده که هم‌اکنون خودروی کوپه اسپورتی را در چنته دارد در آینده کراس اوور کامپکت پرفورمنسی برای رقابت با پورشه ماکان خواهد ساخت. چیز زیادی درباره این خودرو نمی‌دانیم اما ظاهراً آلپاین از پلتفرم رنو به عنوان نقطه آغازین استفاده خواهد کرد. وزن کم و پیشرانه ۴ سیلندر قوی به احتمال زیاد در این کراس اوور دیده خواهد شد.

آلپاین A110

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    این برند رو می‌پسندم، داره کم حاشیه و بی‌سر و صدا پیشرفت می‌کنه، اگر محصولات بیشتری تولید کنه و تبلیغاتش گسترده‌تر شه، پتانسیل اینو داره که بخشی از خریداران برندهای شناخته شده‌تر رو به سمت خودش جذب کنه.
    پ ن: کابین A110 واقعا زیباست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. فورد

    ۱۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (853 ديدگاه)

    میشه گفت که طراحی قدیمی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. amir

    ۱۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (522 ديدگاه)

    عاشق اون پرچم فرانسه شدم که تو درش کار شده…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Muty

      ۲۰ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1829 ديدگاه)

      نگو !
      یهو دیدی دوستان احساساتی شدن تو درهای کوییک هم پرچم ایران را گذاشتن ها … !

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)

    ۱۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    قابل توجه برند لوتوس هم سبکه هم امکانات مناسب داره… امیدوارم وارد ایران بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا