رنو

عملکرد ناامید کننده رنو در 3 ماهه سوم سال 2019

گروه رنو حال‌وروز خوشی نداشته و نتایج سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۹ این شرکت هم نشان دهنده‌ی همین وضعیت است. فروش این خودروساز فرانسوی در مدت یاد شده با افت ۴.۴ درصدی به ۸۵۲۱۹۸ دستگاه رسیده و درآمد رنو نیز با کاهش ۱.۶ درصدی برابر با ۱۱.۲۹ میلیارد یورو بوده است.


این شرکت اعلام کرده نتایج ناامیدکننده‌اش به خاطر کاهش تولید نیسان و دایملر، کاهش تقاضا برای پیشرانه‌های دیزلی و وضعیت کلی اقتصاد جهانی می‌باشد. رنو از کارخانه‌های خود برای تولید محصولات نیسان و دایملر و همچنین تولید پیشرانه‌های دیزلی برای دیگر خودروسازان استفاده می‌کند.


در اروپا که نیمی از فروش جهانی گروه رنو را تشکیل می‌دهد شاهد افت فروش ۳.۴ درصدی هستیم هرچند کل بازار اروپا رشد فروش ۲.۴ درصدی داشته که بر حسرت‌های رنو بیش از پیش می‌افزاید. این شرکت رقابت شدید در بازار و همچنین تغییر نسل سوپرمینی کلیو را از جمله دلایل افت فروش در قاره همیشه‌سبز اعلام کرده است. رنو در چین هم عملکرد بدی داشته و با کاهش فروش ۱۵.۵ درصدی روبرو شده است.


در کل این برند رنوست که تحت تأثیر افت فروش گروه قرار گرفته است. برند رنو تجربه‌ی تلخ افت فروش ۱۰ درصدی داشته درحالی‌که فروش برند ارزان‌قیمت داچیا ۹.۳ درصد افزایش یافته است.


با توجه به نتایج فروش سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی، رنو پیش‌بینی‌های خود برای رشد فروش بازار جهانی را تغییر داده و انتظار دارد فروش سال‌به‌سال آن در سال ۲۰۱۹ افت حدود ۴ درصدی داشته باشد. این خودروساز فرانسوی همچنین انتظار دارد سود عملیاتی آن از ۶ به ۵ درصد کاهش یابد زیرا هزینه‌ها بیشتر از قبل شده است.


به همه‌ی این موارد باید بحران مدیریتی را نیز اضافه کرد. رنو در حال حاضر به دنبال مدیرعامل جدید است زیرا تیری بولور را اخراج کرده است.


رنو سال پیش هم تحت تأثیر بازداشت کارلوس گوسن مدیرعامل اسبق خود در ژاپن قرار گرفت و همین امر بر تنش‌های بین شرکت و نیسان افزود. برنامه‌های ادغام رنو با فیات-کرایسلر هم با وتوی نیسان بر هم خورد و وضعیت پیچیده‌تر از قبل شد. این خودروساز ژاپنی هم عملکرد خوبی نداشته و با کاهش سود و تعدیل نیرو مواجه است. همین موضوع به‌صورت غیرمستقیم روی رنو که مالک ۴۳.۴ درصد سهام نیسان است تأثیر گذاشته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. مانی

    ۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    اون آخر عکس گذاشته از:
    رنو قاجار
    رنو قشقایی هم که داریم
    بنظرتون مدل بعدی اسمش چیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. مزدا

      ۶ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      بازار ایران خیلی برا رنو سوداور بود ولی ترک کرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. داود

        ۶ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (202 ديدگاه)

        رنو خریداراش ایرانیان بودند معلومه که ضرر می‌کنه . ال لگن و ساندرو و مگان کجای دنیا میخواست اینقدر بفروشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فرزاد

          ۶ آبان ۱۳۹۸
          سوابق: (143 ديدگاه)

          یه نگاه به امار فروش محصولات فقط داچیا در اتحادیه اروپا بنداز رنو که جای خود بعد میفهمی به غیر از ایران جای دیگه محصولات رنو میخرن یا نه اتفاقا مطلبشم همین دو سه شب پیش خود همین پدال گذاشته بود کوته فکرانه و از سر دشمنی وتعصب نظر ندید لطفا

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. sina7

      ۶ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (435 ديدگاه)

      kadjar هیچ ربطی به قاجار نداره تو اینترنت هم میتونید سرچ کنید
      اصلا منطقی هم بخوایم حساب کنیم چرا باید بین این همه اسم و دوران خوب،بیاد از اسمی استفاده کنه که یاداور دوران تلخ زندگی یک ملت هست و هیچ نکته مثبت و دستاوردی نداشته؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. نوید جهرمی

    ۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    نشونه های رکود 2020 کم کم دارن خودشونو نشون میدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. پیکان جوانان گوجه ای

    ۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (990 ديدگاه)

    این گروه دچار نفرین گوسن شده ……………

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. (Saeed(peugeot

    ۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (325 ديدگاه)

    گوسن رنو رو به عرش برد و با خروج اونم داره
    ضعیف میشه ….باید دنبال یکی مثل خوده کارلوس گوسن باشن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کوروش

      ۵ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      خروج از ایران خودش این امار را تکان داده امار خاورمیانه جالبه دقیقا به تیراژ در ایران نزدیکه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. رامتین

    ۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3048 ديدگاه)

    رنو بنظرم خودروساز رتبه دوم فرانسه هست و گروه پژو-سیتروئن کاملا برتر از رنو هستند. بزودی هم پژو وارد بازار آمریکا میشه. واقعا متاسفم برای نیسان که رفت با رنو همکار شد. آخه مرد حسابی تو با همون شرکتهای هموطنت مثل میتسو یا مزدا شریک میشدی، صد برابر موفقتر بودی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرزاد

      ۵ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (143 ديدگاه)

      نیسان چاره ای نداشت که با رنو شریک بشه چون در اون زمان که ورشکست شده بود هیچ شرکتی حاضر نبود سهام نیسانو بخره ولی رنو اینکارو کرد و در عرض مدت کوتاهی نیسانو به سود دهی رسوند یاد نره این نیسانی که امروز تو و خیلیا دیگه تو همین پدال سنگشو به سینه میزنید موفقیتهاشو مدیون رنو هست اگه رنو نبود امروز نیسانی هم وجود نداشت در ضمن اگه فکر میکنی رنو یه خودروساز رتبه دوم هست بد نیست بدونی همین رنو موتور فرمول یک میسازه نه تنها برا خودش بلکه برای شرکتهایی مثل ردبول و هوندا خودش در مسابقات فرمول یک حضور داره مرسدس کلاس a طراحی و ساخت موتورهاش توسط رنو انجام شده در صورتی که نه پژو و نه نیسان هنوز نمیتونن انجین فرمول 1 بسازن نیسان تازه تو فرمول e داره شرکت میکنه کمی مطالعه و تحقیق بد نیست الکی یه حرفی رو باد هوا نزنید این افت فروش هم به خاطر شرایط جهانیه و فقط هم مختص رنو نیست و دامان خیلی از شرکتهارو گرفته حتی امریکاییها که خیلی از کارخونهای خودش رو در اروپا ِو اسیا تعطیل کرده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سروش

        ۵ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (228 ديدگاه)

        دوست عزیز اگه خودروسازی در بخشی حضور نداره سریعا نمیشه نتیجه گرفت نمیتونه. شاید نمی‌خواد. بین نخواستن و نتوانستن خیلی فرقه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. رامتین

        ۶ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (3048 ديدگاه)

        دوست عزیز رنو شرکت دوم فرانسه هست
        اینو دولت فرانسه میگه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. Behrouz. anzali

        ۶ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (372 ديدگاه)

        دوست عزیز الان موتور ردبول رو هوندا میزنه . رنو فقط به مکلارن موتور میده که اونم 2021 دیگه نمیگیره و از مرسدس میخواد بگیره . و رنو تنها میشه صحبتهایی هست که رنو در ۲۰۲۱ از فرمول یک بره کلا.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. امیر.عارف

    ۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (876 ديدگاه)

    تو این چند سال بازار ایران بود که این شرکتهای فرانسوی را سود ده کرده بود .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرزاد

      ۵ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (143 ديدگاه)

      جان هر کی دوست دارید از این حرف های خنده دار نزنید یعنی خود مردم فرانسه بوقن ماشین فرانسوی نمیخرند مردم اروپا اصلا به خودروهای فرانسوی نگاه نمیکنند همه دیروز پریروز بود که خود همین پدال خبرشو گذاشت که محصولات داچیا چقدر فروش عالی در اروپا داشتن رنو کلیو و مگان همینطور مثل این میمونه من بیام بگم شرکتهای امریکایی بخاطر فروش در کشورهای هاشیه خلیج فارس سوده شدن وگرنه تو اروپا و اسیا که فروش چندانی ندارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. unas

    ۶ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1845 ديدگاه)

    ربط دایملر به رنو چیه دقیقا ؟!؟!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. علی اکبر

    ۶ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (17 ديدگاه)

    کلا رنو برند خیلی خوبیه بنظرم. بعد از برندهای آلمانی رنو از همه برتر هست 120سال قدمت تولید تمامی خودروهای تجاری اعم از کامیون ون اتوبوس سواری وغیره ضمن اینکه بیشترین خودروی سال اروپا متعلق به رنو هست واقعا کیفیت بالایی داره وسواری خاصی داره که هیچوقت ازش سیر نمیشی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا